Klopt. Is geloof ik een vorm van erfdienstbaarheid ofzo. Kun je niks aan doen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:10 schreef JAG het volgende:
In de leveringsakte van de notaris staat met grote waarschijnlijkheid dat je verplicht bent dingen als kabels, waterleidingen en andere nutsvoorzieningen in of op de grond te gedogen, zonder daarvoor een vergoeding te kunnen eisen. Zo staat het nl. wel in mijn akte van levering.
Behalve natuurlijk als er bodemverontreiniging gevonden wordt, want dan is het weer van jou.quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:58 schreef Deetch het volgende:
Verder is het volgens mij ook zo dat alles onder een bepaalde diepte niet meer bij de kavel hoort maar openbare grond is (dus van de gemeente).
Dat dus.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:10 schreef JAG het volgende:
In de leveringsakte van de notaris staat met grote waarschijnlijkheid dat je verplicht bent dingen als kabels, waterleidingen en andere nutsvoorzieningen in of op de grond te gedogen, zonder daarvoor een vergoeding te kunnen eisen. Zo staat het nl. wel in mijn akte van levering.
aangezien TS al aangeeft dat hij niet van plan is om uberhaupt ook maar IETS te ondernemen dat eventueel gezeik met zich mee zou kunnen brengen, kun je die opmerking ook wel achterwege laten.quote:Op maandag 20 augustus 2007 18:42 schreef KristianT het volgende:
Wat een zeik topic zech.
Bij ons onder in de KRUIPRUIMTE waar je toch NOOIT komt liggen:
CAI
Dikke telefoonkabel waarvan een aftakking naar boven gaat.
Voedingskabel 4x50mm2
Je hebt ze toch nodig, voor hetzelfde zeggen je buren van "ik knip ze ook wel ff weg" dan zit je dus ook zonder stroom.
Dan moet je een bouwvergunning aanvragen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
En als je nou een zwembad wil plaatsen
Intrigerende vraag.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
En als je nou een zwembad wil plaatsen
quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:44 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Wat ik me al jaren afvraag:
Hier meld je nog dat je (blijkbaar) al jaren via Casema kijkt.quote:Ik internet via de telefoon (ADSL) en kijk TV via Digitenne, met Casema heb ik niks te maken.
Bij nieuwbouw?quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:27 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Klopt. Is geloof ik een vorm van erfdienstbaarheid ofzo. Kun je niks aan doen.
Ja, ook bij nieuwbouw. Je bent verplicht om je erf ter beschikking te stellen als er aan kabels gewerkt moet worden of als er kabels in moeten. Ik heb de afwatering van het dak van m'n buren door m'n kruipruimte lopen. En de stadsverwarming. Kun je niks aan doen.quote:
Tuurlijk mag je andermans eigendommen niet vernielen, maar de vraag is of hun wel andermans eigendom mogen "vervuilen" met hun eigendom.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:57 schreef WallOfStars het volgende:
denk niet dat jij andermans eigendommen mag vernielen. Casema is eigenaar van de kabel, denk niet dat je hun kunt verplichten die weg te halen.
denk niet dat jij "vervuilen" hard gemaakt krijgt als er mensen zijn die gebruik maken van hun service, en jij in geen enkel opzicht schade aan ondervind.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je andermans eigendommen niet vernielen, maar de vraag is of hun wel andermans eigendom mogen "vervuilen" met hun eigendom.
Sterker nog, hij maakt(e) gebruik van dezelfde service.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:47 schreef WallOfStars het volgende:
waar jij geen last van hebt...
Ik snap dat je er nooit last van zult hebben. Maar toch is het vreemd dat zij ongevraagd en zonder tegenprestatie gebruik kunnen (en schijnbaar mogen) maken van eigendommen van anderen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:47 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
denk niet dat jij "vervuilen" hard gemaakt krijgt als er mensen zijn die gebruik maken van hun service, en jij in geen enkel opzicht schade aan ondervind.
Alleen mentaal heb je het er moeilijk mee dat iets onder jou huis doorloopt....waar jij geen last van hebt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |