abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:41:27 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52525296
Een vraagje aan de electriciens onder ons.

Ik wil een elektrabuis infrezen. Normaal gesproken geen probleem. Alleen moet ik nu de bocht om. Hoe kan ik dat nu het beste frezen? De muur hoeft niet opnieuw afgestuukt te worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52525465
Beide muren tot zover je kunt infrezen het laaste stukje uithakken evt met een kleine haakseslijper (heel veel stof) de sleuven door zetten tot dat de schijf net niet de andere muur raakt.

Of de makkelijke (om)weg door gewoon ipv horizontaal te gaan door de muur omhoog/laag naar het plafond en dan bij de andere muur weer omlaag/omhoog.
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:48:31 #3
189354 SANIBROYEUR
Dé fecaliënvermaler!
pi_52525496
Een hamer en een beitel is ook een optie voor dat laatste stukje. Succes!
Achter elke deur een Sanibroyeur®!
pi_52525540
Ben geen electricien, maar heb het in mijn eigen huis als volgt gedaan:

Eerst een stuk vertikaal, dan horizontaal, en een schuine verbinding ( onder ongeveer 45 graden) er tussen maken.
Dan je elctra buis ook zo buigen met een buigveer, of flexibele buis gebruiken, en draden trekken.

Heb even zo snel geen afbeelding bij de hand, maar hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Edit
Of ik begrijp het verkeer en het gaat om de hoek tussen 2 muren, dan moet je idd het laatste stukje met een haakse slijper doen en als je er dan niet helemaal bij kan met een hamer en bijtel (hoop dat het geen betonnen muur is).
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_52525789

[ Bericht 26% gewijzigd door StephanL op 20-08-2007 13:10:52 ]
pi_52525840
vc

[ Bericht 77% gewijzigd door StephanL op 20-08-2007 13:10:46 ]
pi_52525909
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:00 schreef StephanL het volgende:
Amanda wilt er weer wat ingooien
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:02 schreef StephanL het volgende:
Brian zegt het zelf. Het haar van Amanda is slechter dan der extensions.

Amanda heeft volgens Brian het slechts verzorgende haar van Nederland. Zo steek die maar in je kont
Gast
Bram! Boterham!
pi_52525964
Verkeerd
  Admin maandag 20 augustus 2007 @ 13:14:44 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_52526149
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_52526164
Ben wel benieuwd hoe je dit oplost,

maar denk zelf inderdaad de hamer en de beitel erbij
Trots van het Noorden!
pi_52526446
K&W goes DGK

Ik neem aan dat het over een binnenhoek tussen 2 muren gaat. Ik heb gewoon een steenboor genomen en wat gaten naast elkaar. En dat uitgehakt.

Maar, horizontaal leidingen in een (Ytong) muurtje wordt sterk afgeraden omdat je daarmee de draagkracht van de muur erg verzwakt. Met een beetje goede wil breekt het muurtje precies waar de leiding in de muur zit.
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:44:11 #12
65960 sanger
pi_52526824
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:26 schreef Marsepein het volgende:
K&W goes DGK
quote:
Ik neem aan dat het over een binnenhoek tussen 2 muren gaat. Ik heb gewoon een steenboor genomen en wat gaten naast elkaar. En dat uitgehakt.
Dat is misschien wel een goede oplossing. Werkte het een beetje, of ging er veel tijd inzitten?

De oplossing van Tnimble was misschien wel de allermooiste. Ik twijfel eigenlijk.
quote:
Maar, horizontaal leidingen in een (Ytong) muurtje wordt sterk afgeraden omdat je daarmee de draagkracht van de muur erg verzwakt. Met een beetje goede wil breekt het muurtje precies waar de leiding in de muur zit.
Van de horizontale leidingen in Ytong weet ik. Het gaat echter om een ander muurtje
pi_52526885
Tnimble gaf 2 oplossingen, en de oplossing met de omweg ben ik niet zo kapot van. Dat zijn 3 extra bochten. Kun je niet vanuit de centraaldoos een nieuwe leiding leggen?
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:53:23 #14
65960 sanger
pi_52527035
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:46 schreef Marsepein het volgende:
Tnimble gaf 2 oplossingen, en de oplossing met de omweg ben ik niet zo kapot van. Dat zijn 3 extra bochten. Kun je niet vanuit de centraaldoos een nieuwe leiding leggen?
Je hebt gelijk

Ik doelde op de omweg indd. Lijkt mij de makkelijkste weg.

Vanuit de centraaldoos is niet mogelijk, die is al vol. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar alternatieve oplossingen.
pi_52528533
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:46 schreef Marsepein het volgende:
2 extra of 1 als je schuin over het plafond legt.
pi_52528536
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Je hebt gelijk

Ik doelde op de omweg indd. Lijkt mij de makkelijkste weg.

Vanuit de centraaldoos is niet mogelijk, die is al vol. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar alternatieve oplossingen.
vraag ik me af in welke zin die doos VOL zit..
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:59:48 #17
65960 sanger
pi_52528776
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vraag ik me af in welke zin die doos VOL zit..
Alle aansluitpunten zijn simpelweg reeds in gebruik.
pi_52529524
En kun je niet vanuit de ruimte ernaast stroom halen?
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:26:47 #19
65960 sanger
pi_52531715
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 15:23 schreef Solingjan het volgende:
En kun je niet vanuit de ruimte ernaast stroom halen?
Het is de hoek van de buitenmuur voor en de zijmuur van de buren. Nee dus.

Ik denk dat ik de centraaldoos ga veranderen. In deze centraaldoos zit namelijk alle elektra voor de hele verdieping. Ik ga dus enkele buizen verwijderen en die naar een andere centraaldoos leidenl. Zo creeer ik ruimte voor deze aansluiting.
pi_52531793
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:26 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik denk dat ik de centraaldoos ga veranderen. In deze centraaldoos zit namelijk alle elektra voor de hele verdieping. Ik ga dus enkele buizen verwijderen en die naar een andere centraaldoos leidenl. Zo creeer ik ruimte voor deze aansluiting.
ga ik hier ook doen.. en dat is niet omdat er geen vrije aansluitingen zijn.. maar omdat de doos gewoon TJOK vol draad zit :/
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:37:50 #21
65960 sanger
pi_52532098
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ga ik hier ook doen.. en dat is niet omdat er geen vrije aansluitingen zijn.. maar omdat de doos gewoon TJOK vol draad zit :/
Dat is de bijkomstigheid inderdaad. Denk dat het de meest nette oplossing is.
pi_52532487
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is de bijkomstigheid inderdaad. Denk dat het de meest nette oplossing is.
hehe idd

moet hier ook kijken hoe ik het ga oplossen.. wel irritant dr kan gewoon geen draadje meer bij
pi_52532680
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:26 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet erg handig, beter omidd wat buizen om te gooien of dingen meer door te lussen . B.v. de wandcontactdozen op een tussenwand kont aan kont monteren. slechts 1 buis maar toch 2 vertrekken een WCD. Als alle aansluitstukken van een centraal vol zitten wordt lassen erg lastig tot zelfs onmogelij als alle buizen vol bedrad zijn met fase, nul en arrde en er nog wat schakeldraden door moeten. (8x3 = 24 draden lassen met vet grote dubbelrijeigelasklemmen)
  Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 18:00:11 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_52534356
Wat Tnimble aangeeft is eigenlijk de meest mooiste en handigste oplossing.
Voor het laatste stuk kun je natuurlijk ook hamer en beitel gebruiken
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:50:22 #25
65960 sanger
pi_52550798
Ik ben inmiddels aan het frezen geweest. Gewoon met de slijper (min of meer) recht naar boven. Ik heb de centraaldoss een aantal buizen kleiner gemaakt. Vanaf de centraaldoos in de kinderkamer loopt er een buis naar onze slaapkamer, de gang en de computerkamer. Op deze centraaldozen zit, met name in de gang, vrijwel niets aangesloten. Die van onze kamer heb ik dus losgekoppeld, waardoor we tijdelijk geen licht hebben , en ga ik vanaf de gang opnieuw leggen zodra we in de slaapkamer en gang bezig gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')