abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:08:32 #51
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_52553672
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:39 schreef RaZZle het volgende:
Aanrijden... Jij bent dan iig niet fout
Als hij erachter op klapt is hij gewoon fout.
pi_52553882
Probleem is gewoon dat iedereen zo tegenwoordig rotondes aangeleerd krijgt. En dan heb je in elke stad wel weer een uitzondering. Geen wonder dat veel mensen het niet meer volgen.

Ik heb iig tijdens mijn rijlessen geleerd dat je als je de derde of vierde afslag wilt pakken, je links voor sorteert en dan na de tweede of derde afslag (afhankelijk van welke afslag je eraf wilt) naar rechts schuift, zodat je altijd op de buitenste baan zit als je de rotonde verlaat. Waarschijnlijk zou ik die rotonde dus op dezelfde manier gereden hebben als ik er voor het eerst kwam.
pi_52554032
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:15 schreef GoodspeeD het volgende:
Probleem is gewoon dat iedereen zo tegenwoordig rotondes aangeleerd krijgt. En dan heb je in elke stad wel weer een uitzondering. Geen wonder dat veel mensen het niet meer volgen.

Ik heb iig tijdens mijn rijlessen geleerd dat je als je de derde of vierde afslag wilt pakken, je links voor sorteert en dan na de tweede of derde afslag (afhankelijk van welke afslag je eraf wilt) naar rechts schuift, zodat je altijd op de buitenste baan zit als je de rotonde verlaat. Waarschijnlijk zou ik die rotonde dus op dezelfde manier gereden hebben als ik er voor het eerst kwam.
Meestal is dit ook wel mogelijk om te doen. En zeker bij de rotonde beschreven in dit topic.
pi_52554130
Van het weekend in België meerdere keren dat soort rotondes tegen gekomen. Ken ze hier weinig.

En belgen in combi met auto rijden.

pi_52554195
quote:

Dat geldt voor een "echte" rotonde ja en geldt daar nog steeds
Toen kwamen de minirotondes, die zijn gewoon enkelbaans.
Nu dus de 3e (tussen)variant: de turborotonde, die is zodanig ingericht dat je voor het opgaan je vervolgweg kiest waarna je gedwongen wordt "in je baan" te blijven. De inrichting is zodanig dat je, zonder wisseling van rijstrook, automatisch op een buitenste baan uitkomt als je 3/4 rond wilt. Het is dus een variant op de minirotonde, niet een variant op de "echte" roronde.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:28:42 #56
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_52554251
Ja jezus ik had gister rijles, en laat auto afslaan..
Begint zo'n vent achter me toch te toeteren als een gek..
Asociale kklijer kun je niet zien dat er een L op mijn dak staat

Oja, die rotondes zijn relaxt
------------------
pi_52554400
Afslaan die mensen! haha
beetje gaan duwen achter een leswagen, dan ben je echt dom bezig...
pi_52558547
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:28 schreef Trigalti het volgende:
Ja jezus ik had gister rijles, en laat auto afslaan..
Begint zo'n vent achter me toch te toeteren als een gek..
Asociale kklijer kun je niet zien dat er een L op mijn dak staat

Oja, die rotondes zijn relaxt
Dat weet ik ook nog wel van mijn rijlessen.. verrekte randdebielen
pi_52566183
quote:

Bi die rotondes staan van tevoren al voorsorteerborden en er staan ook voorsoorteerpijlen op het wegdek.
Dus.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')