abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 16:22:00 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52531545
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:09 schreef Athmozz het volgende:

[..]

juist, de freeware games zijn dan weg, maar die moeten juist ook wegblijven omdat het juist die zijn die vaak vol spyware en andere rommel zitten.
Niet voor apple
quote:
Qua teringzooi zal het hetzelfde zijn met gelijk welk besturingssysteem; als je bestanden aanmaakt en zomaar rond laat slingeren wordt het altijd een zooi.
Mjah windows met zijn dll's en registry is wel een tikkie erger.
pi_52531930
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:19 schreef Mr.Noodle het volgende:

Ik zou zeggen oordeel eens even als je ermee gewerkt hebt.
heb je daar aandelen in?

ik kan me écht niet voorstellen dat iemand voor die oplichterij reclame gaat zitten maken: 'omdat het lekker grote icoontjes zijn, zodat je er makkelijk op kunt klikken' ... voor godsikkie 700 ronde euroknaken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Redactie Games maandag 20 augustus 2007 @ 16:42:37 #103
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52532244
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

heb je daar aandelen in?

ik kan me écht niet voorstellen dat iemand voor die oplichterij reclame gaat zitten maken: 'omdat het lekker grote icoontjes zijn, zodat je er makkelijk op kunt klikken' ... voor godsikkie 700 ronde euroknaken
Ik heb er geen aandelen in, maar ik heb er een keer mee mogen "werken", bij iemand thuis. Hij was zijn Windows PC zat en was helemaal happy over zijn SimPC'tje met dat SIM-OS en moest dat mij even vertellen. En ja het is gewoon gemakkelijk werken voor de gewone dingetjes, wat er dan allemaal onder de motorkap zit, kan em dan weinig boeien...zolang ie al die rotzooi buiten de deur kan houden, zonder moeilijk gedoe zoals firewalls/virusscanners/programma's/apparaten "installeren". Was ie tevreden, wie ben ik om dat te gaan afkraken dan? Sindsdien hoef ik ook niet meer bij em langs te gaan om PC-dingetjes voor em te fixen.

Dat jij niet kan voorstellen dat zelfs Windows voor sommige mensen te moeilijk is, tja wat moet ik daarover zeggen. (Met Apple had ie waarschijnlijk ook nog moeilijkheden gehad...)

Dus ik blij, hij blij...
Hoe oplichterig het misschien voor je klinkt...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_52533016
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

heb je daar aandelen in?

dat vraag ik mij soms af bij apple adepten
Leuk en mooi (en duur) spul over het algemeen maar je moet niet gaan ovedrijven
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52533074
Zo herkenbaar.

Gelukkig zijn mijn moeder en mijn stiefvader wel zo computern00b dat ze de virusscanner niet uit krijgen,maar spyware

Vorige week stonden er maar liefst 420 (ja , je leest het goed: vierhonderdtwintig) spyware en adware dingetjes op.

En de meest idiote rotzooi wordt er opgezet.
pi_52533834
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:

Mjah windows met zijn dll's en registry is wel een tikkie erger.
als je daar zelf in rommelt wel, als je daar afblijft (en dat programma zorgt daarvoor, wijzigingen in je register & je dll's kunnen niet eens) is er niets aan de hand.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 18:30:52 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52535104
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:36 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als je daar zelf in rommelt wel, als je daar afblijft (en dat programma zorgt daarvoor, wijzigingen in je register & je dll's kunnen niet eens) is er niets aan de hand.
Mijn ervaring is toch dat als je veel installed en uninstalled de zooi redelijk instabiel wordt naar verloop van tijd. Maar sowieso de leipe windows dingetjes dat er opeens spontaan icoontjes verdwijnen uit de taskbar. Of dat vastgelopen apps met geen mogelijk te stoppen zijn, etc.

Met OSX heb ik die gekke dingen gewoon nooit. En nu komt natuurlijk de opmerking dat ik dan niet met computers kan omgaan, maar ik denk dat ik daar toch wel redelijk bedreven in ben.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 18:31:26 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52535127
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat vraag ik mij soms af bij apple adepten
Leuk en mooi (en duur) spul over het algemeen maar je moet niet gaan ovedrijven
Wat is er duur aan dan? Of je vind dell en sony en acer ook duur?
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:33:52 #110
141482 Q.
JurassiQ
pi_52535197
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Medion laptops zijn goedkoper dan MacBooks
For great justice!
pi_52535256
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:42 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Yup!
Wist je trouwens al dat apple volledig veilig is?
Ah. Vandaar ook die security updates die ik regelmatig voor mijn macbookje binnenkrijg zeker
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 18:36:15 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52535259
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:33 schreef Q. het volgende:

[..]

Echt?
pi_52535323
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:33 schreef Q. het volgende:

[..]

ja logisch, maar je moet wel wat vergelijkbare kwaliteit nemen.

Als je de standaardconfiguraties neemt van Mac zijn die qua prijs zeker mooi, alleen laat de personaliseerbaarheid iets te wensen over, zéker als je het betaalbaar wil houden. Laat het mac-os vrijer zijn qua hardware-gebruik (wél nog met mac certified labels, zodat je geen sweex shit ed krijgt) en ik zou het zéker overwegen om het te proberen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:53:11 #114
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_52535675
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen komt een kritisch lek signaficant minder vaak voor op een Mac. Dus ben je wel degelijk veel en veel veiliger.
Nee. Omdat 'men' denkt: dat er geen virussen voor Apple bestaan, zijn Apple gebruikers lakser dan PC gebruikers, zegt de logica. En bovendien is de Mac favoriet bij veel mensen die eigenlijk geen computer willen, en er wel 1 willen gebruiken maar niets van het apparaat zelf af willen weten, of hoe het internet werkt. Een beetje zorgvuldig gebruik van virusscanner en firewall verwacht ik ook niet bepaald van deze groep..
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_52536005
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

sony lijn wel ja.
maar jij ziet het verschil niet in prijs
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:06:50 #116
141482 Q.
JurassiQ
pi_52536105
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nee. Omdat 'men' denkt: dat er geen virussen voor Apple bestaan, zijn Apple gebruikers lakser dan PC gebruikers, zegt de logica. En bovendien is de Mac favoriet bij veel mensen die eigenlijk geen computer willen, en er wel 1 willen gebruiken maar niets van het apparaat zelf af willen weten, of hoe het internet werkt. Een beetje zorgvuldig gebruik van virusscanner en firewall verwacht ik ook niet bepaald van deze groep..
Er bestaan geen actieve Mac OS X virussen in het wild, hooguit wat concept-virussen die je nooit in het echt tegen zal komen.
For great justice!
pi_52536115
zeer herkenbaar topic

Een tijd geleden nog, mn pa die IE niet opgestart kon krijgen terwijl hij er toch echt wel op klikte. Als hij er nou eens op zou dubbelklikken , maar nee, ik kreeg als dank preek dat ik de laptop weer eens gemold zou hebben omdat ik IE7 erop gezet had; hij vond het er ZO anders uitzien dat hij er niet meer mee kon werken. Let wel; dit is een pa die een paar jaar gelden een computercursus voor n00bs gevolgd heeft
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:21:02 #118
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_52536581
JE MOEDER WEET NIKS VAN PC'S EN OPEENS ZEGT ZE POP-UP.

Yeah Right
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:44:26 #119
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52537325
Heel herkenbaar

Ken er ook die de PC zo ver heen helpen dat de recovery van HP zelfs niet meer wil werken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:46:41 #120
141482 Q.
JurassiQ
pi_52537394
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:07 schreef harrypiel het volgende:
zeer herkenbaar topic

Een tijd geleden nog, mn pa die IE niet opgestart kon krijgen terwijl hij er toch echt wel op klikte. Als hij er nou eens op zou dubbelklikken , maar nee, ik kreeg als dank preek dat ik de laptop weer eens gemold zou hebben omdat ik IE7 erop gezet had; hij vond het er ZO anders uitzien dat hij er niet meer mee kon werken. Let wel; dit is een pa die een paar jaar gelden een computercursus voor n00bs gevolgd heeft
IE 7 is pas voor n00bs.
For great justice!
pi_52537445
Komt mij bekend voor.
Ik heb voor mijn ouders een pc samengebouwd. 14.gif Door mijn ouders heb ik al 3 pc's kapot 13.gif
HDD kapot processors die overstuur raken allemaal bekend ja
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 19:49:58 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52537513
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nee. Omdat 'men' denkt: dat er geen virussen voor Apple bestaan, zijn Apple gebruikers lakser dan PC gebruikers, zegt de logica.
Eh er ZIJN nauwelijkse gevaarlijke virussen voor Mac. Er is er 1 die redelijk veel schade kan doen, maar die vraagt nog om je wachtwoord. Dan ben je wel een enorme lul als je daar intrapt.
quote:
En bovendien is de Mac favoriet bij veel mensen die eigenlijk geen computer willen, en er wel 1 willen gebruiken maar niets van het apparaat zelf af willen weten, of hoe het internet werkt.
In mijn ervaring is de Mac juist voor mensen die professioneel met computers bezig zijn en thuis geen gezeik willen. Zoals ikzelf.
quote:
Een beetje zorgvuldig gebruik van virusscanner en firewall verwacht ik ook niet bepaald van deze groep..
Op mijn laatst overgebleven windows PC staat keurig een virusscanner, een spyware scanner, staat windows firewall aan en mijn router staat ook niet bekend om zijn open deuren

OSX is veiliger. Dat is echt geen kwestie van interpretatie hoor. En NATUURLIJK komt dat óók door de kleinere installbase, maar ook door de onderliggende architectuur van OSX.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 19:50:53 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52537549
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

sony lijn wel ja.
maar jij ziet het verschil niet in prijs
Nee, zoek maar eens een acer op met exact dezelfde specs als een macbook. Dan zal je zien dat de macbook nauwelijks duurder is.
pi_52537760
Geweldige OP

Mijn moeder blijft gelukkig van de PC af en belt alleen maar om te klagen dat haar mobieltje het niet doet, en dan blijkt ie gewoon niet aan te staan
Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:06:52 #125
150421 Zygje
negerstaaf
pi_52538051
Zonelabs Security Suite
Toverkracht is de reclame van de herhaling!
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:35:00 #126
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_52541091
quote:
Eh er ZIJN nauwelijkse gevaarlijke virussen voor Mac. Er is er 1 die redelijk veel schade kan doen, maar die vraagt nog om je wachtwoord. Dan ben je wel een enorme lul als je daar intrapt.
[..]
Zolang mkensen hun pinpas en pincode af geven aan mensen die aan de duer komen en zeggen van de bank te zijn, of in phishgingmails trappen, heeft dat virus dus een hele aardige kans
quote:
In mijn ervaring is de Mac juist voor mensen die professioneel met computers bezig zijn en thuis geen gezeik willen. Zoals ikzelf.
[..]
Een grafisch vormgever of video editor is ook een professional. Maar niet noodzakelijikerwijs in veilig computergebruik. En dat zijn volgens mij toch wel de groepen waarin veel Macs gebruikt worden. Ik ben ook wel Unix admin's tegengekomen die zworen bij Apple, omdat ze daarme veel beter hun werk konden doen.Maar dat is echt een minderheid
quote:
Op mijn laatst overgebleven windows PC staat keurig een virusscanner, een spyware scanner, staat windows firewall aan en mijn router staat ook niet bekend om zijn open deuren
Dan is je firewall origineler dan je post
quote:
OSX is veiliger. Dat is echt geen kwestie van interpretatie hoor. En NATUURLIJK komt dat óók door de kleinere installbase, maar ook door de onderliggende architectuur van OSX.
Weet ik, maar ook dat zal een inventieve n00b niet verhinderen om de boel ook te slopen uiteindelijk
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 21:39:37 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52541228
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Zolang mkensen hun pinpas en pincode af geven aan mensen die aan de duer komen en zeggen van de bank te zijn, of in phishgingmails trappen, heeft dat virus dus een hele aardige kans
phising heeft geen ruk met OS te maken. En nee... Dat virus wordt nauwelijks in het wild gesignaleerd omdat de meeste mensen er NIET in trappen. Dat is het grote voordeel van de installbase.
quote:
Een grafisch vormgever of video editor is ook een professional. Maar niet noodzakelijikerwijs in veilig computergebruik. En dat zijn volgens mij toch wel de groepen waarin veel Macs gebruikt worden. Ik ben ook wel Unix admin's tegengekomen die zworen bij Apple, omdat ze daarme veel beter hun werk konden doen.Maar dat is echt een minderheid
Je had het over mensen die niets van het apparaat af willen weten. Nogmaals, mijn ervaring is juist andersom.
quote:
Dan is je firewall origineler dan je post
Sorry
quote:
Weet ik, maar ook dat zal een inventieve n00b niet verhinderen om de boel ook te slopen uiteindelijk
Met een apple wordt het in ieder geval al een stuk moeilijker. Je sleept niet binnen 2 tellen spyware en virussen binnen.
pi_52541249
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:23 schreef DaYwALKuR het volgende:
idd geef een windows leek, unix zal een stuk beter werken
Werkt hier anders prima. Voor mijn beide ouders. Iemand die wil browsen, mailen en typen is het stukken beter. Het enige "moeilijke" met Linuxige systemen is beheer, en dat horen spyware klikkerts ook niet te doen. Ook niet op Windows.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 21:41:56 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52541300
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:39 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Werkt hier anders prima. Voor mijn beide ouders. Iemand die wil browsen, mailen en typen is het stukken beter. Het enige "moeilijke" met Linuxige systemen is beheer, en dat horen spyware klikkerts ook niet te doen. Ook niet op Windows.
Ubunto komt toch zeker ook met een keurige packetmanager en auto update functie? Dat is met de huidige distri's toch volledig klikridderen neem ik aan?
pi_52541749
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ubunto komt toch zeker ook met een keurige packetmanager en auto update functie? Dat is met de huidige distri's toch volledig klikridderen neem ik aan?
Yeps, in principe is dat ook niet zooo lastig meer, iig op een desktop. Maar evenzogoed blijf ik dat wel doen zo nu en dan.

De prijs van een simPC vergelijken met een doorsnee PC met vergelijkbare specs slaat overigens nergens op. Een groot deel van de prijs van zo'n ding gaat naar support en ontwikkeling. Voor iemand die ook maar enigszins computer-kennis heeft en er zelf controle over wil hebben is het niks, maar voor mensen die dat allemaal niet willen is het toch echt een zeer goed idee.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:55:14 #131
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52541786
Ubuntu is best gaaf. Het is zo simpel dat het zelfs even wennen is. Maar ik denk dat zelfs mijn moeder er mee overweg zou kunnen. 't zit m dan slechts in Word-documentcompatibiliteit.
Ik gebruik zelf OpenOffice en ik kom met gemak over de verschillen met Word heen, maar voor haar zou het toch even teveel geknoei worden. Dus voor haar gewoon een Windows machientje. Werkt al jaren zonder problemen.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_52547722
Ken het ook. Ouders en zusje gooien alles erop en later mag ik het weer maken.
Gewoon zeggen dat het door de bestanden van hun (lees: muziek, foto's etc.) komt en die verwijderen .
pi_52560930
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:54 schreef LintuxCx het volgende:

De prijs van een simPC vergelijken met een doorsnee PC met vergelijkbare specs slaat overigens nergens op. Een groot deel van de prijs van zo'n ding gaat naar support en ontwikkeling.
Nee, voor de support koop je daar ook nog eens een support-abbonement dat je ¤10,00 per maand kost..
dat maakt het ding dus nóg duurder...
moet je eens kijken hoe over drie jaar verbruik gezien de maandlasten en afschrijvingen van dat ding er uitzien... (dat is, als jet over de 'prijs' van een Computer hebt een veel belangrijke waarde dan enkel de aankoopsom, en als je daarnaar kijkt kan 'goedkoop' opeens heel snel zeer duur worden en andersom)...

Nog een dingetje aan dat SimPC ding is dus dat je bv niet eens de rechten hebt iets te installeren of rootrechten, je PC staat altijd volledig 'open' voor de 'supportafdeling van dat bedrijf, die wel de rootrechten hebben en kennelijk extern kunnen inloggen...
zeker geen prettig idee vanuit veiligheid en privacy... ik zou zelfs iedereen afraden bv bankzaken ermee te doen ..

treurig is ook nog ens dat dat bedrijf ook nog eens een fikse Overheidssubsidie ontvangen, je betaald als belastingbetaler óók nog eens me aan dat onding.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_52564967
Mijn moeder is zo verstandig zich niet met de technologie te bemoeien. Computers blijft ze bij uit de buurt, haar mobieltje begrijpt ze nu na een half jaar nog steeds niet.
Gister belde ze me om te zeggen dat het haar was gelukt in haar eentje een smsje te sturen.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
pi_52565274
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:17 schreef Sabryas het volgende:
Gister belde ze me om te zeggen dat het haar was gelukt in haar eentje een smsje te sturen.
dat doet mijn moeder ook via de PC. En haar grootste verwarring is dat er dus geen geld van haar rekening af gaat!

logisch ook als ze bij een andere operator zit en met mijn gegevens inlogt, dan gaat het van mijn rekening
pi_52577372
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:26 schreef PDOA het volgende:
..
Ik: een hele hoop problemen. waarom heb je de firewall uitgezet?
Moesje: de wattes? dat rare dingetje in de hoek? ja, die kwam steeds met een irritante pop-up als ik aan het surfen was, dus heb ik 'm maar verwijderd.
quote:
Herkent iemand dit?
Oh ja!

Bij mij thuis wordt er dus op Linux gewerkt.
Want ik heb ook iemand thuis die DIRECT allemaal van die messenger-plugins gaat downloaden (tuurlijk, daar zit helemaal geen spyware in, en je hebt het ook echt nodig!), software uit forums haalt&installeert
etcetera, etcetera.

Alsjeblieft! Helemaal voor Jou! Een prachtige Linux-PC en je krijgt niet het root-wachtwoord.
pi_52577747
Virusscanners Gebruik het al een paar jaar niet meer en in die tijd nooit geen virus gehad, firefox he!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 03:33:35 #138
145212 PainDivine
(( (o_)(_o) ))
pi_52580651
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:26 schreef PDOA het volgende:
...en zo haar hele pc naar de kloten helpt.

Moesje: zeg, kun jij eens naar mn pc kijken, hij is zo langzaam de laatste tijd.
Ik: tuurlijk. heb je nog dingen geinstalleerd toevallig?
Moesje: emmm, nee, geloof het niet.
Ik: ik haal de anti-spyware en anti-virus er wel eens overheen.
Moesje: de wattes? speiweer?
Ik: die ik sinds je dat ding kocht er op heb geinstalleerd...
Moesje: ok. hoe herken ik die dan?
Ik: zucht
Moesje: goed, ik hoor het wel.

Later op de dag

Moesje: en? al gevonden wat het is?
Ik: ja. er staan 263 spyware bestanden op je pc, en zeker 25 virussen, die zeer ernstig zijn en erg moeilijk te verwijderen.
Moesje: en dat betekent?
Ik: een hele hoop problemen. waarom heb je de firewall uitgezet?
Moesje: de wattes? dat rare dingetje in de hoek? ja, die kwam steeds met een irritante pop-up als ik aan het surfen was, dus heb ik 'm maar verwijderd.
Moesje: hoezo? kan dat kwaad dan?
Ik: zucht. ik heb nog een handleiding in aap-noot-mies taal geschreven toendertijd hoe je je computer up-to-date en virusvrij houdt...
Moesje: ach jongen, dat snap ik toch niet.

Herkent iemand dit?
uhuh... een tafereel die iets van 10 jaar terug zich heeft afgespeeld
Ma haalde me midden in de nacht uit me nest...
Ma: Rob, iemand stuurd me een foto en die wil niet openen!
ik: oh ik kijk wel ff, GVD wrom heb je erop geklikt?
Ma: rustig het is maar een foto
ik: een foto eindigd niet op .EXE
Hax0r stuurde vervolgens allerlei irri popus met een telnet command
ik stekker eruit gerost, verbinding weg, h4x0r weg

eindresultaat: Robjuh mocht 3 dagen met allerhande tools die shit eruit proberen te slopen
The day Microsoft makes something that doesn't suck is the day they make a vacuum cleaner.
pi_52582391
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:27 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dat doet mijn moeder ook via de PC. En haar grootste verwarring is dat er dus geen geld van haar rekening af gaat!

logisch ook als ze bij een andere operator zit en met mijn gegevens inlogt, dan gaat het van mijn rekening
pi_52618138
ik moet toch reageren op deze apple / windows bitchfight.

Ja, windows heeft te maken met over het algemeen veel virussen, leaks en gebruikers die een pc kunnen slopen. Mac heeft dit minder, omdat ze een mindere markt aandeel hebben, het gebaseerd is op unix en alles wat naar root ruikt moet je toch wel een password geven. (mits goed gedaan)

Geen enkel operating systeem is 100% virusproof, er zijn meerdere malen proof-of-concepts geschreven voor de mac, die achteraf snel door mac werden gefixed.

Grappig... mac gebruikers bashen windows users als Microsoft een week te laat is met het leveren van een patch. Ik kan nog wel een nieuws herinneren dat mac plots met een grote patch kwam en die bleek lekken te fixen die al van begin der tijd in zaten EN waren aangegeven!

Welk systeem is nou beter?
Geen, elk systeem heeft zijn voordelen, nadelen en dingen. Mac is gewoon gebruiksvriendelijker... en omdat er een combinatie van mac/unix draait zal het nog lang duren voordat er een mac-virus spread ding komt. Owja, over hard-core photoshoppers:
Pleur op, als je een grafisch vormgever bent dan heb je een mac nodig, interactive vormgevers kunnen ook lekker bij microsoft hangen
"I don't know quotes" -Quoteless
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:37:08 #141
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_52618201
Classic.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_52618629
Geen last van, gewoon ene kwestie van die mensen goede instructies geven en uitleggen wat en hoe dingen werken. niet een PC neerpleuren en zeggen hier en veel plezier. Dan vraag je om narigheid.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:22:34 #143
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52619440
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

phising heeft geen ruk met OS te maken. En nee... Dat virus wordt nauwelijks in het wild gesignaleerd omdat de meeste mensen er NIET in trappen. Dat is het grote voordeel van de installbase.
Dat heeft er gewoon mee te maken dat de meeste mensen te stom en lui zijn om verder dan hun neus te denken. Ik blijf er bij met wat er op de achter kant van me shirt staat (ja ik ben nerd, get over it bitch!):

[ Bericht 3% gewijzigd door WyriHaximus op 23-08-2007 13:29:18 ]
phluphy for president!
pi_52619663
Herkenbaar.

* Windows Firewall instellen
* AVG Free instellen en 1 x in de week laten scannen
* Tegen Moesje ( ) zeggen dat ze 1x in de week de spyware prog eroverheen moet halen.
* Firefox installeren. Dat helpt voor een gedeelte tegen spyware en shizzle die wel met Explorer naar binnen zijn te halen.
* zeggen dat bestanden van onbekenden niet geopend mogen worden als in mail. zeggen dat er niets geinstalleerd mag worden zonder jou hulp.

Probleem was bij mij over...
pi_52623636
Schrap de windows firewall maar uit die lijst en zet er een goeie router met NAT- en firewallsfuncties neer. Het liefste de Linksys WRT54GL met tomato of dd-wrt custum firmware.
pi_52623788
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:28 schreef Devlinsect het volgende:
* zeggen dat bestanden van onbekenden niet geopend mogen worden als in mail. zeggen dat er niets geinstalleerd mag worden zonder jou hulp.
En als ze nog niet willen luisteren wijsmaken dat de CPU daarvan kan ontploffen. Helpt altijd!

(maar wel zeggen dat het geen al te grote ontploffing is, mijn oma wou nadat ik dat aan haar gezegd had niet meer met die pc werken omdat haar huis misschien ineens weg ging zijn)
pi_52624237
ROFLMAO!!!

mn koffie wat doe je? PLZ stop, you're killing me man
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:55:58 #148
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52624388
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:35 schreef Athmozz het volgende:

[..]

En als ze nog niet willen luisteren wijsmaken dat de CPU daarvan kan ontploffen. Helpt altijd!

(maar wel zeggen dat het geen al te grote ontploffing is, mijn oma wou nadat ik dat aan haar gezegd had niet meer met die pc werken omdat haar huis misschien ineens weg ging zijn)
*proest*
phluphy for president!
pi_52624412
Geef je moeder een knoppix live cd, sloop de harddisk eruit en laat eventuele meuk op een USB stick zetten.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52624490
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:28 schreef Devlinsect het volgende:
Herkenbaar.

* Windows Firewall instellen
* AVG Free instellen en 1 x in de week laten scannen
* Tegen Moesje ( ) zeggen dat ze 1x in de week de spyware prog eroverheen moet halen.
* Firefox installeren. Dat helpt voor een gedeelte tegen spyware en shizzle die wel met Explorer naar binnen zijn te halen.

Probleem was bij mij over...
Ik zou gaan voor zonealarm (werkt bij mij nog steeds goed) en nod32. En inderdaad firefox erop zetten met IE tab en IE zelf eraf schroeven. Installatierechten beperken.

En for God's sake: maak een herstelpunt!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')