abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:52:25 #1
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52524055
Zit ik laatst naar de uitzending van een spelprogramma te kijken waarin ze de wijkprijs/postcodeprijs/you-name-it van 1 miljoen gaan weggeven. Een familielid had ook wat centen gewonnen, dus kijken of hij nog met zijn gezin in beeld komt. Nee dus. Wel een ander gezin. Winnen een kleine honderdduizend euro. Niet gek. Vraagt de presentator waarom ze meedoen met de loterij. Nou, zegt die vrouw, vanwege de goede doelen! Daarom doen we mee! En als je dan zelf nog wat wint, is dat leuk meegenomen .
Dat is wel zo ongeveer de meest hypocriete opmerking die ik ooit heb gehoord! Niemand doet mee met een loterij omdat je daarmee de stokstaartjes in Ghana steunt, of gehandicapte kinderen in de Filippijnen. Als je die wilt steunen kan je ook gewoon geld storten bij het WNF of een ander bedelfonds. Iedereen die meedoet aan een loterij hoopt gewoon op een goeie dag een miljoentje gestort te krijgen, ook jij, uit de kluiten gewassen mevrouw uit Almelo! Dus lieg niet!

Klacht: mensen die zeggen liegen dat ze meedoen met een loterij om de goede doelen .
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_52524084
Lambo of Rekt
pi_52524117
Ik doe niet aan goede doelen, mijn goede doel is om die afrikanen daar te houden
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:55:45 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52524169
Postcode loterij is ook de dé loterij voor mongolen. Puur uit protest tegen die kutreclames, kutprogrammas, kutpresentatoren, kut-Gaston, kut-negers-met-vliegen-huil-filmpjes, kut-kerel-met-z'n-kut-wijn-demonstraties en kutpost doe ik niet mee.
Als het hier op de straat valt, so be it. Kan gelijk m'n achterlijke sociopathische buurman optieven
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52524214
Nou... Ik denk dat de instelling van hen gewoon is 'We worden lid van de loterij omdat het goede doelen steunt.. Ook al winnen we niks, het geld is naar de goede doelen!' En dan wil je natuurlijk winnen.. Daarvoor ben je ook lid!
Aja maar dat zeggen ze er niet bij nee
pi_52524246
Wat snap je niet aan de vraag: 'Waarom doe je mee met de postcode loterij?'? Maw, waarom doe je juist mee met de postcode loterij en niet met een andere loterij zonder goede doelen..
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:59:33 #7
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52524285
Je wordt niet lid van een loterij omdat je er een goed doel mee steunt. Je wordt lid omdat je wilt winnen, en als je daarmee een goed doel steunt (al is het maar een klein percentage), dan is dat hooguit een leuke bijkomstigheid. Niet het hoofddoel, want dat zijn die euro's!
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:59:44 #8
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52524293
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:57 schreef Deceit het volgende:
'We worden lid van de loterij omdat het goede doelen steunt.. Ook al winnen we niks, het geld is naar de goede doelen!'
Als je Caroline Tensen als goed doel ziet is dat inderdaad waar...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52524530
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:59 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Hmmja, het nederlandse volk houdt van haar
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:09:39 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52524540
Mensen doen mee aan loterijen vanwege de prijzen, niet om welk goed doel dan ook, dat is echt onzin.

En ja ik geef het toe ik doe ook mee aan de postcodeloterij. Maar al die programma's, folders en andere zooi er om heen bekijk ik niet. Als ik wat win krijg ik het vanzelf wel gestort op de rekening, voor de rest besteed ik er geen aandacht aan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_52524602
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:59 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Wat was hun overhead ook alweer? 40 %?
pi_52524789
Ik ben daar ook heel eerlijk in... Als ik een miljoen win verdeel ik het ook onder de armen...

5 ton onder de linker en 5 ton onder de rechter....
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:20:28 #13
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52524802
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:19 schreef Dengaman het volgende:
Ik ben daar ook heel eerlijk in... Als ik een miljoen win verdeel ik het ook onder de armen...

LastFM
pi_52524862
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:52 schreef BettyR het volgende:
...verhaal..
Er zijn vast ook loterijen die geen goede doelen sponsoren, maar ze doen mee aan deze omdat deze ook goede doelen steunt. En dat is mooi meegenomen. Opgelost slotje.
Too old to Trick or Treat, too young to die
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:33:11 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52525113
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:19 schreef Dengaman het volgende:

Hier sluit ik me bij aan.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:40:13 #16
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_52525272
quote:
Zit ik laatst naar de uitzending van een spelprogramma te kijken waarin ze de wijkprijs/postcodeprijs/you-name-it van 1 miljoen gaan weggeven. Een familielid had ook wat centen gewonnen, dus kijken of hij nog met zijn gezin in beeld komt. Nee dus. Wel een ander gezin. Winnen een kleine honderdduizend euro. Niet gek. Vraagt de presentator waarom ze meedoen met de loterij. Nou, zegt die vrouw, vanwege de goede doelen! Daarom doen we mee! En als je dan zelf nog wat wint, is dat leuk meegenomen .
Dat is wel zo ongeveer de meest hypocriete opmerking die ik ooit heb gehoord! Niemand doet mee met een loterij omdat je daarmee de stokstaartjes in Ghana steunt, of gehandicapte kinderen in de Filippijnen. Als je die wilt steunen kan je ook gewoon geld storten bij het WNF of een ander bedelfonds. Iedereen die meedoet aan een loterij hoopt gewoon op een goeie dag een miljoentje gestort te krijgen, ook jij, uit de kluiten gewassen mevrouw uit Almelo! Dus lieg niet!

Klacht: mensen die zeggen liegen dat ze meedoen met een loterij om de goede doelen .
Vroeger toen ik nog voor een promobureau werkte moest ik ook weleens donateurs werven voor goede doelen en ik heb echt zo vaak mensen gehoord die zeiden: 'nee sorry, ik doe al mee met de postcodeloterij, dan steun ik een heleboel goede doelen in één keer'. Meestal waren dat ook de paupers of tokkies die dat met een strak gezicht konden zeggen. En als je dan zei: 'ja, maar dat doet u ook een beetje voor jezelf he?', dan kwam er vaak een antwoord uit van: 'mwhmwhw (binnenmondsgemoppel) ja, ja, maar ik doe toch niet mee'.

Postcodeloterije 'steuners'
It's about being boss, not being the boss...
pi_52525471
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:54 schreef Pakspul het volgende:
Ik doe niet aan goede doelen, mijn goede doel is om die afrikanen daar te houden
whehehe
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:48:35 #18
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52525497
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:22 schreef doka het volgende:

[..]

Er zijn vast ook loterijen die geen goede doelen sponsoren, maar ze doen mee aan deze omdat deze ook goede doelen steunt. En dat is mooi meegenomen. Opgelost slotje.
De klacht is dat mensen beweren dat ze vooral meedoen om de goede doelen, en pas daarna om het geld. En dat slaat dus helemaal nergens op.
pi_52525521
quote:

Als ik de presentator was zou ik 1 vd 2 dingen zeggen
1. Oh, je hebt toch een miljoen, stort die ook maar voor het goede doel!
2. Oh... Dan storten we die miljoen bij het WNF
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_52525560
Ze gaat daar zeker dr hond van oppimpen, dat is dr goede doel

http://www.youtube.com/watch?v=fDK08tg7oTA
[/quote]
pi_52525601
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:48 schreef BettyR het volgende:

[..]

De klacht is dat mensen beweren dat ze vooral meedoen om de goede doelen, en pas daarna om het geld. En dat slaat dus helemaal nergens op.
Nou

Dan vraag ik me nog af hoe jij weet waarom mensen meedoen aan de loterij (de waard en zijn gasten?)
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:02:24 #22
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52525844
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:52 schreef doka het volgende:

[..]

Nou

Dan vraag ik me nog af hoe jij weet waarom mensen meedoen aan de loterij (de waard en zijn gasten?)
Ik vind het heel nobel van je dat je denkt dat mensen meedoen aan een loterij omdat ze daarmee goede doelen steunen, maar uiteindelijk doet nagenoeg iedereen mee aan een loterij omdat zijn of haar bankrekening mogelijk te kunnen spekken. Als ze zo graag goede doelen willen steunen kan dat ook direct en wordt niet de helft van de inkomsten van de loterij gespendeerd aan prijzengeld en presentatoren van allerhande televisieprogramma's. Het nadeel is alleen dat je het op die manier moet doen met een pluchen panda in plaats van mogelijk een miljoen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:06:05 #23
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52525932
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:02 schreef BettyR het volgende:

[..]

Ik vind het heel nobel van je dat je denkt dat mensen meedoen aan een loterij omdat ze daarmee goede doelen steunen, maar uiteindelijk doet nagenoeg iedereen mee aan een loterij omdat zijn of haar bankrekening mogelijk te kunnen spekken.
-Je steunt een goed doel
-Je maakt ook nog kans op prijzen

Zo werkt dan nou eenmaal bij domme mensen! Kinderen willen toch ook alleen een vitaminepilletje dat lekker smaakt?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52526031
Als het geen goede doelen steunde zou ik niet lid zijn! Want dan zou ik het 'weggegooid' geld vinden! Nu is er toch een soort van verzachting als je niks wint!
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:11:17 #25
109065 sungaMsunitraM
pi_52526055
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:10 schreef Deceit het volgende:
Nu is er toch een soort van verzachting als je niks wint!
Alleen als een loterij veel aan goede doelen uitgeeft is de kans dat je (veel) wint ook kleiner
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:15:28 #26
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52526169
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

-Je steunt een goed doel

Zo werkt dan nou eenmaal bij domme mensen! Kinderen willen toch ook alleen een vitaminepilletje dat lekker smaakt?
1. Je maakt kans op prijzen
2. Je steunt een goed doel.

Dat is de volgorde, niet andersom.
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:17:40 #27
109065 sungaMsunitraM
pi_52526219
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:15 schreef BettyR het volgende:
1. Je maakt kans op prijzen
2. Je steunt een goed doel.
Dat is de volgorde, niet andersom.
De PCL keert volgens mij meer uit aan goede doelen dan aan prijzen
Maar dan nog, mensen kennen zoveel dubbele agenda's, daar hangt het hele leven van aan elkaar
pi_52526465
dat loterijen ook de goede doelen steunen is gewoon 1 verkapte zooi, want anders krijgen ze geen mensen die loten kopen..

Ze kunnen niet anders, ze doen het voor de verkoop, niet voor de doelen.
[/quote]
pi_52526740
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:02 schreef BettyR het volgende:

[..]

Ik vind het heel nobel van je dat je denkt dat mensen meedoen aan een loterij omdat ze daarmee goede doelen steunen, maar uiteindelijk doet nagenoeg iedereen mee aan een loterij omdat zijn of haar bankrekening mogelijk te kunnen spekken. Als ze zo graag goede doelen willen steunen kan dat ook direct en wordt niet de helft van de inkomsten van de loterij gespendeerd aan prijzengeld en presentatoren van allerhande televisieprogramma's. Het nadeel is alleen dat je het op die manier moet doen met een pluchen panda in plaats van mogelijk een miljoen.
Dat kan, maar de kans om wat geld te winnen is toch mooi meegenomen? En van dat geld kun je dan ook nog weer aan een goed doel geven.
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:27 schreef Sjibble het volgende:
dat loterijen ook de goede doelen steunen is gewoon 1 verkapte zooi, want anders krijgen ze geen mensen die loten kopen..

Ze kunnen niet anders, ze doen het voor de verkoop, niet voor de doelen.
Het punt van dit topic is toch dat mensen het doen voor het geld en niet voor de goede doelen? Nu zeg jij dat mensen die loten alleen kopen als er een goed doel achter zit?
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

-Je steunt een goed doel
Slimme mensen willen liever kiezen?
quote:
Volwassenen hebben liever een vitaminepilletje dat vies smaakt?

maandag 20 augustus 2007 @ 13:41:36 #30
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52526775
Goed topic. Meedoen voor de goede doelen: .
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:48:16 #31
109065 sungaMsunitraM
pi_52526928
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:39 schreef doka het volgende:
Slimme mensen willen liever kiezen?
Dat weet ik niet, maar EN een goed doel steunen EN kans maken op prijzen is toch een fijne combinatie? Heel veel mensen zouden, als ze niet meespeelden in de PCL, dat geld waarschijnlijk niet zomaar aan goede doelen geven.
De mechanismes waarlangs dit allemaal werkt zijn best rot, maar uiteindelijk worden zowel de goede doelen als de mensen die die loten kopen er blij van (afgezien van het verhaal dat mensen meespelen met de PCL uit angst dat er, wanneer ze stoppen, een prijs op hun wijk valt en zij dan niks krijgen)
quote:
Misschien kunnen slimme mensen beter onderscheid maken tussen nuttig en leuk, en doordachte keuzes maken, maar moeten voor domme mensen de nuttige dingen leuk gemaakt worden, of de leuke dingen nuttig zodat ze het voor zichzelf kunnen verantwoorden.
pi_52526960
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar EN een goed doel steunen EN kans maken op prijzen is toch een fijne combinatie? Heel veel mensen zouden, als ze niet meespeelden in de PCL, dat geld waarschijnlijk niet zomaar aan goede doelen geven.
De mechanismes waarlangs dit allemaal werkt zijn best rot, maar uiteindelijk worden zowel de goede doelen als de mensen die die loten kopen er blij van (afgezien van het verhaal dat mensen meespelen met de PCL uit angst dat er, wanneer ze stoppen, een prijs op hun wijk valt en zij dan niks krijgen)

Ah, ik begreep je post verkeerd. Ik bedoel eigenlijk hetzelfde als jou.
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:53:57 #33
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_52527051
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:54 schreef Pakspul het volgende:
Waar kan ik doneren?
pi_52527342
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:48 schreef BettyR het volgende:

[..]

Wel als het specifiek om de postcode loterij gaat. Daar kun je voor kiezen omdat die ook aan goede doelen geven. Dus ja, doe mee aan loterijen om te winnen en ja, doe mee aan de postcode loterij omdat ik dan ook goede doelen steun..
pi_52527692
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

De PCL keert volgens mij meer uit aan goede doelen dan aan prijzen
Maar dan nog, mensen kennen zoveel dubbele agenda's, daar hangt het hele leven van aan elkaar
Daarnaast gaat er heel veel geld naar de vele BN'ers, de postcodeloterij programma's (1 tegen 100, Lingo etc.) en natuurlijk heel veel naar de oprichters. Het is gewoon een commercieel bedrijf, de goede doelen is een mooi marketinginstrument net als de BN'ers.

Ik zal nooit meedoen omdat ik een hekel heb aan hun reclames en de BN'ers die eraan verbonden zijn. De kleine kans dat ik een prijs misloop neem ik graag voor lief.
pi_52527756
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:04 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Wel als het specifiek om de postcode loterij gaat. Daar kun je voor kiezen omdat die ook aan goede doelen geven. Dus ja, doe mee aan loterijen om te winnen en ja, doe mee aan de postcode loterij omdat ik dan ook goede doelen steun..
Als ik graag aan een loterij mee wil doen en goede doelen wil steunen dan zou ik eerder meedoen met de staatsloterij en een bedrag geven aan een goed doel. De kans dat ik een mooi geldbedrag win is daar een stuk groter en er blijft veel minder geld liggen aan overhead voor het bij de goede doelen komt.
pi_52527818
De belangrijkste reden dat mensen meedoen is omdat ze niet willen dat hun buren alleen winnen. Wel slim natuurlijk van de PCL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')