abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52877507
Gebruikte kartbanden worden ook nog wel eens gebruikt als "stootkussens" voor bij het aanleggen en dergelijke. Als je die nog nodig hebt laat het maar weten, dan hoef ik ze niet naar de stort te brengen
pi_52878530
Helaas, breng ze maar naar de stort hoor
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_53083132
En daar ben ik dan weer met een update.

Afgelopen zaterdag hebben we weer een stap gezet, we hebben de rest van de zwaardkast weg gezaagd en de opening afgerond op ongv 1 cm vanaf de bodem. Daarna een mooie lap poliester vezelf en de hars er overheen...

Vandaag hebben we ongeveer het zelfde gedaan maar dan met stukken van de kast die we hebben weggehaald.

Foto's!

De volgende keer ga ik de zijkanten nog een keer overlappen en daarna het middenstuk ook nog met een grote lap (na eerst goed geschuurd te hebben). Daarna nog een keer en dan weer schuren, verven en hoppa varen!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_53083832
He die Chandler. Schitterend. Leuk werk he.
Das een ruimte nu, toch?

Je weet iig hoe het inmekaar zit. Zo weet je dadelijk ook waar je eventl een steun/houder voor bijv. een tafeltje cq dekzeilsteun kunt maken.

Achter waar de motor komt. Daar wordt deze met twee bouten aan de buitenkant vast gedraaid.
Mss kun je daar een stukje multiplex tegen aanduwen/plakken met epoxy en dat dan bekleden met een laag. Binnenzijde idem dito.
  dinsdag 11 september 2007 @ 01:30:03 #55
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53087475
Chandler, is het een ideetje om de onderkant van je romp ook dicht te maken, daar waar de zwaardkastopening zit?
pi_53089152
@Solingjan; idd wat een ruimte zeg! en leuk werk is anders maar moeilijk is het niet Voor het dekzeil ga ik gewoon een stuk houd gebruiken dat ik er onderplaats.

Waar de motor komt, moet ik nog wat voor bedenken maar dat komt ook goed...

@Rog; ik ga idd ook de onderkant aanpakken (bij het gat) maar eerst de binnenkant.
Like trump...
pi_53104140
Vandaag heb ik nog meer lagen op het middenstuk geplakt moet zeggen dat het gemakkelijker is dan dat het leek. Morgen (ik heb weer een berg tijd) ga ik schuren, de top (dat stuk aan de voorkant) bijwerken met dit spul en dan maar alles goed schuren en verven!

Daarna nog even snel de onderkant van de boot + beetje opnieuw verven.

Daarna de kont van de boot en een luik maken voor het gat en dan gaan we varen!
Like trump...
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:30:07 #58
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53104299
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:24 schreef Chandler het volgende:
Vandaag heb ik nog meer lagen op het middenstuk geplakt moet zeggen dat het gemakkelijker is dan dat het leek. Morgen (ik heb weer een berg tijd) ga ik schuren, de top (dat stuk aan de voorkant) bijwerken met dit spul en dan maar alles goed schuren en verven!

Daarna nog even snel de onderkant van de boot + beetje opnieuw verven.

Daarna de kont van de boot en een luik maken voor het gat en dan gaan we varen!
En je stootrand dan?
pi_53114575
Die komt nog hoor haha, maar ben er nog steeds niet helemaal uit wat nou de beste optie voor deze stootrand is
Like trump...
pi_53127033
Vergeet die stootrand. Die zit er al. Gewoon stootkussens gebruiken. En mocht er een krasje op komen, nou en!!
Gewoon rustig aanleggen.
Varen........................................... en lol maken. Vissen das toch je hobby.
pi_53128961
Yep, maar als ik iets wil dan wil ik het ook goed en al moet ik een jaar wachten dan maar
Like trump...
  donderdag 13 september 2007 @ 01:40:50 #62
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53137202
Dan toch maar een paar meter (stroot)profiel bestellen en eromheenklemmen/-schuiven?

http://www.polson.nl/images/polson%20profielen.pdf
http://www.technirub.nl/assortiment/profielen/profielen_index.asp (Zeewolde)
  donderdag 13 september 2007 @ 09:17:34 #63
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_53138852
Wat een droomtopic! Dat is nou precies wat ik altijd wilde doen toen ik nog in NL woonde. *zucht*
Wees trots op je boot, vergeet je stootrand en ga gewoon varen!
Siesta & Fiesta!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')