Dat leek mij ook een leuk idee, maar toen kreeg ik te horen dat touw nogal snel verweert oftewel aangetast wordt door het weer... en dat wordt er dan ook niet echt mooier opquote:Op maandag 20 augustus 2007 09:43 schreef smashnl het volgende:
kan je er geen dik touw in stoppen rond om, dit zie je wel vaker met kleine sloepen
De rand van mijn boot is ongv 1,5-2cm hoog en deze is ongv een halve cm dik daar kan ik dus zaken in vast boren, schroeven en eventueel popnagels gebruiken.quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:56 schreef sanger het volgende:
Kun je eens aangeven hoe je het kan bevestigen?
Dat leek mij ook een leuk idee, maar hoe bevestig je zo iets?quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:15 schreef Sjonnjoop het volgende:
Is zoiets geen idee?
[afbeelding]
Flexibele zwarte buis, kun je in verschillende diktes bij een bouwmarkt wel vinden, best stevig, moet je alleen nog uitvogelen hoe je dat het beste kan bevestigen
quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:59 schreef Slilen het volgende:
hey misschien heb ik er nog 2 liggenik zal wel ff kijken voor je!
Wat heb je precies liggen? je wekt iig wel intresse!quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:06 schreef Slilen het volgende:
Ik kan er maar 1 vinden misschien heb ik er nog 1 maar ik heb geen zin om zo vroeg te zoeken
quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:40 schreef Chandler het volgende:
Wat heb je precies liggen? je wekt iig wel intresse!
Als je in je rand kan schroeven, pak je de buis, boor een gaatje aan een kant, steek door dat gaatje een schroef en boor hem daar vast, dan hou je je buis heel, rond en flexibel.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:40 schreef Chandler het volgende:
Dat leek mij ook een leuk idee, maar hoe bevestig je zo iets?
Ah, zo eentje; maar daar heb ik zelf al 2 nieuwe van.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:04 schreef Slilen het volgende:
[afbeelding]
Is niet mijn foto die stootwillen van mij zijn wel iets viezer en gebruikt![]()
Ze zullen wel ongeveer 40 cm ofzo lang zijn denk ik![]()
Mooie oplossing. Maar schroeven in een halve cm dik polyester lijkt me ook niet echt een heel strak planquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:37 schreef Sjonnjoop het volgende:
Als je in je rand kan schroeven, pak je de buis, boor een gaatje aan een kant, steek door dat gaatje een schroef en boor hem daar vast, dan hou je je buis heel, rond en flexibel.
Beste Chandler!!! Een zeilboot is om mee te zeilen en is geen botsautotje. Stootwillen is meer dan genoeg.quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:35 schreef Chandler het volgende:
Voor mijn zeilbootje die ik nu aan het modificeren ben, ben ik opzoek naar een goedkope maar mooie oplossing voor een stootrand.
De stootrand die ik had was van rubber en had een aluminium bevestiging aan de boot. Als ik dit nieuw wil halen kost mij dat zo'n 150 euro (voor een kleine 10 meter) dus ben ik opzoek naar een leuk alternatief.
Heb jij een idee voor een goedkope oplossing voor stootrand?
touw moet je ook in de lijzaadolie zetten, dan blijft het best lang mooi hoor.quote:[b]
Dat leek mij ook een leuk idee, maar toen kreeg ik te horen dat touw nogal snel verweert oftewel aangetast wordt door het weer... en dat wordt er dan ook niet echt mooier op
He, dat wist ik helemaal niet... Volgens mij zijn ze zelfs leeg want als ik in het gat kruip zie ik helemaal nietsquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:19 schreef Solingjan het volgende:
Hij bestaat dus uit twee gedeeltes. Zoals de meeste jollen.
Een onder (romp) en een boven deel ( kuip en dek)
Twee schalen.
De twee zit gedeeltes aan bb en sb zijn eigenlijk het drijf gedeelte van de boot. Als het goed is, maar dat hoeft dus niet zit er in deze zitgedeeltes PUR schuim. Deze zorgen ervoor dat de boot niet zinkt.
Zou een dremel ook werken?quote:De zwaartkast in de kuip zou je eigenlijk weg kunnen zagen ( haakse slijper) omdat je deze toch niet meer gebruikt. Daardoor creeer je meer ruimte.
Je zegt dus eingelijk dat het middelste gedeelte waar normaal de mast zat wel weg kan...Dit omdat er waarschijnlijk geen mast meer komt...quote:Onder waar het zwaard uit zou moeten komen zou je met expoxy en een mat dicht kunnen maken.
Hier klots alleen maar water tegen en naar binnen/boven. En dat remt ook nog behoorlijk af.
Als je de zwaartkast weghaalt kun je de bodem met epoxy/mat mooi glad maken. Je zou voor je dat doet en wel een soort houten steun in kunnen plaatsen met rond gat en dan het hout mee nemen met bekleden, met epoxy. Met epoxy/matten kun je de mooiste modellen maken.
Het gat(eventueel met schroefdraad of moer er in) zou je kunnen gebruiken om er een tafel op een poot in te draaien welke je weg kunt halen.
Ook kun je daar dan een steun in zetten die er voor zorgt dat het dekzeil op die plaats wat omhooggeduwd wordt. Iets hoger dan de zijranden. Zakt het niet in en blijft er geen water op/inzitten.
quote:Het gat voor kun je als bergruimte gebruiken maar maak er wel een luik voor van epoxy/mat precies op maat en een rubber ter afsluiting. Sla je om dan zorgt dit voor extra drijfvermogen. Anders loopt het daar vol en kost het je veel moeite om hem weer overeind te krijgen.
Nog niet, de boot is sinds ruim een half jaar aan de kant om er heerlijk aan te klussen!quote:Heb je onder de waterlijn nog antifouling gesmeerd. Tegen aangroei. Of gaat hij er telkens uit?
Wat bedoel je precies met dat zwarte?quote:Nu de rand: Dat zwarte. Zit dat erin?
Is inderdaad een leuke optie en niet al te duur... Echter heb ik nog geen popnageltang en er zitten al gaten van de oude 'popnagels' (heb ze niet allemaal verwijderdquote:Die slang zoals boven reeds aangegeven is nog niet zo'n gek idee. Ertegenaan zetten. Gaatje boren, ook door de rand en dan een popnagel.
Dat klopt inderdaad, alleen is de prijs daar natuurlijk ook wat hoger van...quote:Al denk ik wel dat een aluminium strip sterker is en minder snel kapot zal gaan
Voor en achter op de hoeken eerst met een hamertje mooi rond slaan.
Inderdaad er zitten nu al aardig wat dagen werk in (heb alles vet moeten schuren, meerdere keren moeten verven (grondverf en gewone 'boot' verf).quote:Was nog vergeten: Je hebt daar heel wat uurtjes aan beteed. Maar het is dan ook een juweeltje geworden![]()
Denk anders aan een plastic inspectieluik, gebruikelijk bij wat grotere polyester boten.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:20 schreef Chandler het volgende:Was niet van plan om er heel snel mee te gaan varen maar je hebt idd wel gelijk, wilde het altijd al afsluiten maar het middelste gedeelte zit daarvoor nogal in de weg
Kijk is aan hier zie je al een hoop info.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:35 schreef ROG het volgende:
[..]
Denk anders aan een plastic inspectieluik, gebruikelijk bij wat grotere polyester boten.
[afbeelding]
http://www.watersportvoor(...)N_grp_311_809-1.html
Kan je ook eventueel je benzinetankje in kwijt (of is die 2.2pk met intern tankje?) en de slang mooi door de schaal wegwerken en bij je spiegel er weer uit laten komen. Haal verder de catalogus van Lankhorst Taselaar en misschien Plastimo, allerlei watersport accesoires/onderdelen etc, goed voor de inspiratie.
edit: de betere watersport-/botendealer heeft deze (gratis!) catalogi.
Dan wordt het dus extra zaak om daar een luikje voor te maken.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:20 schreef Chandler het volgende:
Hoi Solingjan, ik ga even stuk voor stuk op je post reacties geven
[..]
He, dat wist ik helemaal niet... Volgens mij zijn ze zelfs leeg want als ik in het gat kruip zie ik helemaal niets
[..]
Kun je proberen. Of leen even bij iemand een haakseslijper. Wel mondkapje op ivm troep.quote:Zou een dremel ook werken?
[..]
De mast heeft op dat ronde gedeelte wat net boven het luik zit gestaan.quote:Je zegt dus eingelijk dat het middelste gedeelte waar normaal de mast zat wel weg kan...Dit omdat er waarschijnlijk geen mast meer komt...
[..]
Maar als je hem weg gehaald hebt maak dan een bevestiging achter aan waar de zwaardkast dan gezeten heeft voor een steun inn te plaatsen voor bijv een tafelblad en evntl steun voor het dekzeiltje.quote:Was niet van plan om er heel snel mee te gaan varen maar je hebt idd wel gelijk, wilde het altijd al afsluiten maar het middelste gedeelte zit daarvoor nogal in de weg
[..]
Leuk werk he!quote:Nog niet, de boot is sinds ruim een half jaar aan de kant om er heerlijk aan te klussen!
[..]
Ik zie aan de zijkant cq rand iets zwarts zitten. Is dat rubber of zoiets?quote:Wat bedoel je precies met dat zwarte?
[..]
Dat weet ik niet. Kijk maar eens bij een ijzerhandelaarquote:Is inderdaad een leuke optie en niet al te duur... Echter heb ik nog geen popnageltang en er zitten al gaten van de oude 'popnagels' (heb ze niet allemaal verwijderd, ivm moeilijk verwijderen) en omdat ik helaas geen plaats heb om mijn boot te stallen (anders dan naast ons vakantiehuisje)
[..]
Dat klopt inderdaad, alleen is de prijs daar natuurlijk ook wat hoger van...
[..]
Hopenlijk heb je voor je begon te schuren eerst goed ontvet.quote:Inderdaad er zitten nu al aardig wat dagen werk in (heb alles vet moeten schuren, meerdere keren moeten verven (grondverf en gewone 'boot' verf).
Ik vaar al van kindsafaan. Heb nu een Soling.quote:Maar nu een vraag aan jou? hoe kom je aan zoveel kennis over boten?
Harder werkenquote:en nu ik je toch te pakken hebkun je wat voor mij betekenen? eventueel uitleg geven hoe ik precies de juiste aanpassingen moet doen zodat ik mijn bootje voor eind okt in het water kan hebben (ben er nu bijna een jaar mee bezig en het schiet maar niet op
)
Bijvoorbeeld bij deze http://www.polyservice.nl/produkten.htmquote:Eventueel adressen voor de juiste produkten? (zoals de expoxymatten en dergelijke)
Graag gedaan.quote:tnx voor je uitgebreide post, heerlijk om deze te lezen
Als ik het middelste gedeelte weg haal moet ik toch een veel groter luik maken?quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:20 schreef Solingjan het volgende:
Dan wordt het dus extra zaak om daar een luikje voor te maken.
Plaatje triplex er achter houden. Aftekenen En dan drie cm groter maken.
De randjes mooi gladschuren.
In het midden een stukje hout (hengseltje om open te maken) op het triplex plakken.
Dann met epoxy en 1 mat het hele plaatje bekledenn. Drogen laten. 1-2 dagen Goed en mooi gladschuren
Gronden en aflakken.
Rubber aan de rand(achterkannt wat tegen het gat gaat)
Dan op vier plaatsen beugeltjes voor het luikje vast te klemmen.
Dat zal ik inderdaad wel kunnen lenen, maar een dremel haal ik er zo door heen... denk ikquote:Kun je proberen. Of leen even bij iemand een haakseslijper. Wel mondkapje op ivm troep.
Ik dacht al, waar dient dat nou voor ?quote:De mast heeft op dat ronde gedeelte wat net boven het luik zit gestaan.
Wordt een leuk werkjequote:Dit is de zwaartkast en die kan gewoon weg.
Nu denk ik dat het inderdaad een leuk optie is om deze 'zwaardkast' weg te halen, zekers ivm met de ruimte die ik daardoor kan verkrijgen, echter moet ik dan natuurlijk wel de bodem opvullen met de epoxy matten en dat moet zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant? toch?quote:Net zo als onder die spleet waar het zwaard uitkomt.
Had eerder een idee om er een soortement van bankje te plaatsen zodat je er lekker in kan gaan zitten. Eventueel een bekerhouder plaatsen maar meer ben ik niet echt nodig (om te vissen iig)quote:Maar als je hem weg gehaald hebt maak dan een bevestiging achter aan waar de zwaardkast dan gezeten heeft voor een steun inn te plaatsen voor bijv een tafelblad en evntl steun voor het dekzeiltje.
Op zich wel, alleen er gaat zoveel tijd in zitten en helaas heb ik zelf totaal geen kennis van produkten die te maken hebben met boten en dergelijke. Daarom waardeer ik je reacties!quote:Leuk werk he!
Dat klopt, dat was de stootband, deze was echter helemaal d00d en moest ik helemaal verwijderen om zo ie zo de boot te kunnen verven. Daarna ben ik wezen informeren en bleek dat dat spul niet al te goedkoop is... (150 euro ong)quote:Ik zie aan de zijkant cq rand iets zwarts zitten. Is dat rubber of zoiets?
Ach ik vind het wel, moet alleen tijd maken.... en hopen dat het mooooi weer isquote:Dat weet ik niet. Kijk maar eens bij een ijzerhandelaar
Maar natuurlijk, eerst goed schoongemaakt, toen geschuurd en 3x onderlaag en 3x de normale verf laag.quote:Hopenlijk heb je voor je begon te schuren eerst goed ontvet.
Ik wil hier eingelijk een cameleon van makenquote:Ik vaar al van kindsafaan. Heb nu een Soling.
Het probleem is dat het weer mee moet zitten, anders kan ik er niet mee aan de gang. Ik heb helaas geen schuur of plaats om de boot te stallen tijdens de werkzaamhedenquote:Harder werken![]()
Ik zal eerst even gaan inventariseren wat ik allemaal denk nodig te zijn... daarna zal ik contact opnemen verschillende bedrijven voor de produkten...quote:Bijvoorbeeld bij deze http://www.polyservice.nl/produkten.htm
Bel ze maar eens
Ik denk dat je aan 1 m2 mat voldoende hebt.
Ga ik inderdaad doen, er moet een 2.2PK motor achter die niet echt heel zwaar is maar voor de zekerheid wilde ik eingelijk gewoon mooie plexiglass platen gaan gebruiken, deze zijn erg stevig en gemakkelijk op maat te krijgen. En als ze vies worden... ach who caresquote:Nog even het volgende.
Wil je er ook een bb motor aan hangen.
Dan dien je achter aan de spiegel(achterkant boot) een houten plaat te maken ter versteviging van het polyester anders scheurt dat kapot.
Maak er dan een aan de binnen en een aande buitenkant.
Neem twee plaatjes multiplex. 30cm breed en 20 cm hoog En lak deze af met blanke vernis. Schilderen mag natuurlijk ook.
Met bolkopbout en moer door en door kun je ze aan elkaar vastzetten.
Ik weet niet wat het prijs verschil is, maar bovenstaande optie (plexiglass) lijkt me simpeler en goedkoperquote:Je kunt die ook vastplakken met die epoxy. Wel eerst de verf wegslijpen.
Deze gaten zitten er al en hen al reeds 2 dollen, maar het is de bedoeling dat ik de motor ga gebruiken. Zoals in de reactie boven jou reactie lijkt het mij ook een leuke optie om een tank te gaan plaatsen voor meer benzine, zo kan ik dagen varen zonder steeds te moeten tankenquote:Maak ook in het midden aan bb en sb een gat waar je twee dollen in kunt doen zodat je daar je riemen/ roeispanen in kunt hangen. Kun je roeien. Dollen kun je bij een watersportzaak kopen.
Je kunt ze mss ook zelf lassen.
Ach ik zit nog vol ideeen, het enige echte probleem is gewoon ruimte en het weer. Tijd heb ik wel maar helaas gewoon geen plaats om te werken aan mijn bootje... Alvast wederom tnx voor je reactiesquote:Graag gedaan.
Dit begrijp ik niet?? Het gaat over dat luik/gat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:40 schreef Chandler het volgende:
[..]
Als ik het middelste gedeelte weg haal moet ik toch een veel groter luik maken?
Iddquote:Nu denk ik dat het inderdaad een leuk optie is om deze 'zwaardkast' weg te halen, zekers ivm met de ruimte die ik daardoor kan verkrijgen, echter moet ik dan natuurlijk wel de bodem opvullen met de epoxy matten en dat moet zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant? toch?
Maak dat dan daar op die plaats, zodat je kunt roeien.quote:
Had eerder een idee om er een soortement van bankje te plaatsen zodat je er lekker in kan gaan zitten. Eventueel een bekerhouder plaatsen maar meer ben ik niet echt nodig (om te vissen iig)
Door het aandraaien van de twee slingerbouten waarmee je de bbmotor vastzet breekt het plexiglas..quote:Ga ik inderdaad doen, er moet een 2.2PK motor achter die niet echt heel zwaar is maar voor de zekerheid wilde ik eingelijk gewoon mooie plexiglass platen gaan gebruiken, deze zijn erg stevig en gemakkelijk op maat te krijgen. En als ze vies worden... ach who cares
[..]
Ik weet niet wat het prijs verschil is, maar bovenstaande optie (plexiglass) lijkt me simpeler en goedkoper
[..]
Als ik het middelste gedeelte verwijder wordt het gat/luik een stuk groter toch? want ik moet dan wel het gehele stuk verwijderen... tot op hoogte van de vloer van de boot!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:43 schreef Solingjan het volgende:
Dit begrijp ik niet?? Het gaat over dat luik/gat.
Heb ik al gedaan, echter heb ik ze nu niet op de boot zitten omdat ik er toch nog mee aan het werk ben, ik heb de plastic versie er van.quote:Maak dat dan daar op die plaats, zodat je kunt roeien.
Je hebt gelijk, hout (multiplex) is inderdaad gemakkelijker te bewerken en flexibeler!quote:Door het aandraaien van de twee slingerbouten waarmee je de bbmotor vastzet breekt het plexiglas..
Beter is multiplex.
Dat onderste stuk onder het gat moet je laten zitten. Alleen de zwaardkast wegsnijden in een ronde boog. Dus NIET zoals op de foto die twee zwarte strepen wegslijpen. Enkel de zwaardkast.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:03 schreef Chandler het volgende:
[..]
Als ik het middelste gedeelte verwijder wordt het gat/luik een stuk groter toch? want ik moet dan wel het gehele stuk verwijderen... tot op hoogte van de vloer van de boot!
Voorzie je spiegel-to-be gelijk van een oogbout zodat je je buitenboordmotor kan zekeren met een kort kettingslot of een borg-/veiligheidskabel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:08 schreef Chandler het volgende:
2x multiplex hout voor versteviging van de motor
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:08 schreef Chandler het volgende:
Duidelijk... echter houd je dan wel de afronding daar die iets uitsteekt met de rest van de binnenkant van de boot.. Kleine opsommig van wat ik denk nodig te zijn.
1. Popnageltang & popnagels Bij iemand proberen te lenen![]()
2. Stevige rubberen buis van ongv 10meter lang en 3cm diep Kijk ook op MP
3. 2x multiplex hout voor versteviging van de motor Stukjes restafval
4. 1 vierkante meter aan epoxymat
5. epoxy kunst hars kit.
6. Hoop schuurpapierkosten? geschat? 100 pleuro's
Popnageltang is altijd wel handig, en zekers nuttig in mijn gereedshap collectie en schijnt niet eens zo duur te zijnquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:49 schreef Solingjan het volgende:
Antislip: Schilderen en dan zilverzand er overheen strooien. Drogen laten en de volgende dag restant eraf vegen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:54 schreef Chandler het volgende:
Handige tips man!
Ik wil uit eindelijk net zoals in de cameleon ook een stuur en gas voorin hebbenzodat ik niet gebruik hoef te maken van de motor op zichzelf
hoe ik dit wil gaan realiseren weet ik nog niet hehe...
Goede website trouwens, als ik thuis ben zal ik eens gaan neuzen
PS. die antislip coating maak je zelf met suurzand en gewone verf?
[..]
Popnageltang is altijd wel handig, en zekers nuttig in mijn gereedshap collectie en schijnt niet eens zo duur te zijnen wat bedoelde je met MP??
Verder heb ik geen idee waar ik stukjes restafval multiplex moet gaan regelen? op naar de Hornbach?
Ach, dan wiebelt het iets meer. Denken de vissen dat je aas 'leeft'quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:03 schreef Chandler het volgende:
_Arthur, helaas heb ik net de helft van het zwaardkast verwijderden heb idd zelf geen zwaard meer
Lak die ik gewoon bij een boten onderdelen winkel haalquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:36 schreef Joene het volgende:
Zie ik nou dat je ook de binnenkant opnieuw hebt geschilderd Chandler?
Zoja, welke soort lak heb je gebruikt ?
Handig!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:57 schreef ROG het volgende:
Chandler, ik heb misschien een interessante site voor een stootrand gevonden: http://www.hvhbootonderdelen.nl/frmArticles.aspx?groupid=1%2c78
Ik heb het idee al aan een kammeraad doorgegeven, hij zou nog een kadootje voor mij regelenquote:Verder al gedacht aan (goedkope) vissers-uitrusting voor je bootje?
[afbeelding]
Hengelsteun, op 3 manieren te monteren (inbouw, zijbouw of op een ronde handrailing). ¤ 19,99 per stuk bij Raven Hengelsport.
Dat gaat me nou weer net wat te verquote:[afbeelding][afbeelding]
Een klapstoel voor op je zitbankje, eventueel te combineren met 360 gr. draaiplateau. Zelfs zonder schroeven te monteren dmv klemsysteem. Deze Allpa stoel kost gemiddeld zo'n ¤ 50,- bij bijv. http://www.watersportoutlet.nl/ of http://www.hvhbootonderdelen.nl
Ja daar heb ik er al 2 van, waar kan ik deze het beste plaatsen? dacht zelf 1tje achter en 1tje voor zodat ik met mijn 2 ankers mijn bootje op 2 posities kan vastleggen? of zie ik dit verkeerdquote:
Zou wel mooi zijn hé, alleen zit ik met 2 groot probleem dat ik ook heb met mijn kikkertje die achterop zit. Ik krijg ze er niet uit!!! de schroeven die er in zitten zijn totaal doorgeroest en heb het al met een boor geprobeerd om door te boren maar zonder enig resultaat.. Heb je een idee?quote:En dat bouwmarkthandvat op onderstaande foto is natuurlijk mooi te vervangen door aan beide kanten een stuk RVS handrailing waar je ook je hengelsteunen op kwijt kunt!
[afbeelding]
+
[afbeelding]
(laat wel je dolpot/roeidol vrij .iv.m. roeien)
Ja, dat is idd handig... wil toch voor het touw gaan, weet niet waarom? maar heb gewoon het gevoel dat het anders niet af is. Als ik weer eens tijd heb ga ik eens langs een botenwerf ergens in Groningen, alleen even uitzoeken waar er 1tje zitquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:44 schreef Thorical het volgende:
Wij hebben voor de stootrand wasmachine afvoerslang gebruikt voor een jolletje.
Sneedjes in de slang en plaatjes erin met boutjes die dan weer in het dek gingen.
Dat gat moet je zeker dichtmaken met een luik met een rubberen rand.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:58 schreef Chandler het volgende:
Morgen ga ik waarschijlnlijk de rest van de zwaardkast verwijderen en een zo recht mogelijke ondergrond creeren, dan nog wachten wat de prijs van de materiaal dat ik nodig ben ophoesten en dan gaan we verder.. Misschien handig idee om een stukje (dat bij de punt, dat omhoog loopt) vrij te houden voor een radiotje oid? of zouden jullie dat dicht maken? ivm water ? etc?
Let je wel op de juiste mengverhouding met de harder. Kan in gewicht maar ook in hoeveelheid zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:59 schreef Chandler het volgende:
Ik heb net even gebeld met AVA ==> http://www.ava.nl/index2.php
En daar kan ik nu de polyester matten en dergelijke smeersels weg halen, hopen dat het weekend nog een mooi zonnige dag brengt en dan kan ik mijn zwaard helemaal verwijderen en vervangen
Het begint inderdaad een leuk topic te worden. Moet alleen nog een hoop doen (en dat allemaal in mijn eentje zonder 'stroom' => op de locatie waar de boot ligt heb ik alleen een 1100watt agregaat)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |