je mag wel veel van hem verwachten als je hem haalt voor 30 miljoenquote:Op zondag 19 augustus 2007 23:02 schreef BigFire het volgende:
is die Pepe echt zo slecht?
SopCast downloaden, installeren en je klikt op een link naar een stream van deze wedstrijd en klaar.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:02 schreef Smeich het volgende:
Jullie hebben Guti nodig
Ik weet niet hoe die streams werken..sopcast enzo, hoor t vaak maar hoe t werkt.. no lo sé
Het commentaar bij hen blijft fantastischquote:Op zondag 19 augustus 2007 23:04 schreef TerroRobbie het volgende:
http://www.d1g.com/video/show/?id=1272510
quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:02 schreef BigFire het volgende:
is die Pepe echt zo slecht?
Vast niet...quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:14 schreef Zjakkie het volgende:
Komt het nog ergens op tv vanavond?
Hij speelt niet meer zo aanvallend inderdaad, maar echt linksback lijkt me niet. Guti werd er gewoon ingebracht als extra aanvallende kracht. Drenthe moet nu iets verdedigender gaan spelen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:15 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Sinds Guti er in staat lijkt Drenthe naar linksback positie verhuist te zijn.
bedankt.... gozert!quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:05 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
SopCast downloaden, installeren en je klikt op een link naar een stream van deze wedstrijd en klaar.
Die speelt nietquote:Op zondag 19 augustus 2007 23:27 schreef koningdavid het volgende:
Niet helemaal het goede topic, maar hoe speelt Boulah?
Bij Sevilla wel toch?quote:
Hij speelt niet deze wedstrijdquote:
Nu Robben nogquote:Op zondag 19 augustus 2007 23:47 schreef Fukjoeman het volgende:
Ik vind het trouwens echt geweldig om al die Nederlanders daar te zien spelen.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:00 schreef Asskicker14 het volgende:
Pepe zal voorlopig wel niet meer in de basis staan.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:00 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat een drama was Pepe vanavond.
quote:
quote:
thanksquote:Op zondag 19 augustus 2007 23:28 schreef Malibu-06 het volgende:
Prachtige OP!
Reyes gaat uiteraard ook een hattrick maken en scoort daarbij dan ook de winnendequote:
quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:08 schreef WeebI het volgende:
Paar puntjes:
- Aanvallend was het vrij goed. Als je drie keer scoort tegen Sevilla is dat erg netjes.
- Pepe en Cannavaro waren weer eens huilen met pet. Vandaar vijf goals tegen. Nee man, veel goals waren pech. Zo slecht was het niet en Pepe is een held!
- Drenthe deed het weer erg goed, Sneijder minder. Drenthe idd HEEL goed, Sneijder een drama maar dat komt nog wel
- Raúl was kut (). DUH!!
- Guti daarentegen ook niet best.
- Sevilla verdiende te winnen. Mmmmwaahhhja
- Het was een zeer vermakelijk potje voetbal zo op de zondagavond. Dit is wat Calderonwilde, leuk aanvallend voetbal
geen prijs gepakt.
Ik zie Real wel weer Campeón worden, zodra Pepe niet meer zulke idiote fouten maakt. Zelfs Cannavaro begon vorig seizoen beter
Met name die Pepe van 30 miljoen. Hadden ze beter 2 "goede" verdedigers van 15 miljoen per stuk kunnen halen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 02:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind het nog steeds dat er matig is ingekocht. Had veel beter gekund
quote:Schuster: ‘Bemoei je niet met mijn werk’
Na twee nederlagen in de Spaanse supercup tegen Sevilla begint de druk in Madrid al aardig op te lopen. Vorige week werd er in Andalusië met 1-0 verloren, gisteren ging Real in het eigen Santiago Bernabéu met 3-5 hard onderuit tegen de bekerwinnaar.
Bernd Schuster, die bij de start van het huidige seizoen het stokje overnam van de ontslagen Fabio Capello, ondervindt momenteel hoe het is om trainer van De Koninklijke te zijn. Naast de constante dreiging van het wispelturige bestuur is ook de media in de Spaanse hoofdstad over het algemeen weinig mals.
Op de persconferentie na afloop van het duel met Sevilla kreeg de Duitse coach de ene na de andere lastige vraag naar zijn hoofd geslingerd, hetgeen hem noopte om in de verdediging te gaan ten overstaan van het toegestroomde journaille.
”Ik snap niet waarom journalisten zich blijven bemoeien met ons werk,” antwoordde hij op de vraag waarom spelmaker Guti niet in de basiself begon. “Ik bemoei me ook niet met jullie werk, omdat ik daar simpelweg niet voor gekwalificeerd ben.”
Daarmee was de tirade van Schuster nog niet ten einde. “Jullie kunnen het niet beoordelen omdat ik degene ben die dagelijks met de spelers op het veld sta,” sneerde hij de pers toe. Ook de vraag of hij zich zorgen maakte over het verdedigende gestel van zijn elftal, wuifde hij weg.
”Het is te makkelijk om de defensie van alles de schuld te geven wanneer je vijf treffers om de oren krijgt, maar er gingen wat fouten aan vooraf en dan kijk ik ook naar de scheidsrechter.” Het euvel ligt volgens Schuster niet zozeer bij de achterste linie, maar meer voorin. ”Wat me op dit moment het meeste zorgen baart is dat we geen kansen creëren,” gaf hij toe.
De Duitser heeft nog een week de tijd om zijn ploeg op de rails te krijgen. Volgende week, op de eerste speeldag in de Primera División, staat de altijd verhitte ontmoeting met stadsgenoot Atlético op het programma.
Is het niet andersom?quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:54 schreef Os__ het volgende:
Gaan mensen nu al Pepe afschrijven?Over het gehele oefenseizoen vond ik Pepe veruit de beste centrale verdediger.
Guti is gewoon veels te wisselvallig voor een topclub als Real.
Gelukkig iemand die wat goeds over Pepe meld. Pepe is gewoon een dikke topper, dat die gister per ongeluk hands maakte is jammer maar daar kan die zelf ook weinig aan doen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:54 schreef Os__ het volgende:
Gaan mensen nu al Pepe afschrijven?Over het gehele oefenseizoen vond ik Pepe veruit de beste centrale verdediger.
Guti is gewoon veels te wisselvallig voor een topclub als Real.
Ik heb hem nergens afgeschreven. Ik zeg alleen dat ie gisteren een enorme boutwedstrijd heeft gespeeld.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:54 schreef Os__ het volgende:
Gaan mensen nu al Pepe afschrijven?
Bij welke goals vind je dan dat die direct fout zat?quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:00 schreef WeebI het volgende:
[..]
Ik heb hem nergens afgeschreven. Ik zeg alleen dat ie gisteren een enorme boutwedstrijd heeft gespeeld.
De 3-4 bijvoorbeeld. Als hij zo voor Casillas komt dan moet je die bal ook hebben. In plaats daarvan geeft ie hem zo gratis aan Kanouté. Die twee gele kaarten waren ook niet nodig. Daardoor viel er een gat achterin en kon Kanouté zo vrij naar de 3-5. De strafschop was knullig, maar ook die was denk ik niet onterecht gegeven.quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:09 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Bij welke goals vind je dan dat die direct fout zat?
Ik vond die 2de goal een fout van Ramos. Die Duda mag nooit zo makkelijk voorgeven, een inkomende speler is dan altijd lastig te verdedigen voor de centrale mannen.
Ik ook, hoor.quote:
Uiteindelijk zullen we er altijd uitkomen Weeb! Hala Madrid!quote:
Bron: http://www.vi.nl/vi/show/id=59381/sc=477830quote:'Drenthe, een blaag van dertien miljoen'
20/8/2007 8 :15
Om af te kicken reisde ik meteen na afloop van de competitie naar Amerika. Even geen voetbal en na een bezoek aan Hole in the Wall, Cactus Café, Treadgill's, Antone's, Continental Club, Saxon Pub of Buddy Guy besef je gelukkig weer dat er buiten voetbal ook nog andere leuke dingen bestaan.
Tijdens mijn vakantie ga ik bewust niet op zoek naar Nederlandse kranten.
Daardoor was de terugreis vanuit Chicago verrassend. Ik had een heel seizoen Maceo Rigters zien ploeteren bij NAC Breda. Hij had geen basisplaats en ik vroeg me af of hij een nieuw contract zou krijgen. De Nederlandse kranten in het vliegtuig waren eensluidend. Rigters had, na een paar doelpunten in Jong Oranje, een contract getekend bij Blackburn Rovers. Dat betekent meteen een waanzinnig salaris, want nergens wordt zo met geld gesmeten als in Engeland.
Ik gun het Rigters van harte. Bij SC Heerenveen, FC Dordrecht en NAC Breda maakte hij het nooit helemaal waar, hij bleef een twijfelaar. Privé is hij zo vriendelijk en bescheiden, dat ik hem eigenlijk alles gun. Al blijft het een onbegrijpelijke transfer. De scouts van Blackburn Rovers kunnen er geen verstand van hebben, want hun elftal wordt echt niet sterker door de komst van een modale voetballer van NAC Breda.
Tot boven Groenland zat ik met grote verbaasde ogen in de kranten te staren. Chelsea en Real Madrid vochten om Royston Drenthe. Zouden Frank Arnesen en Pedrag Mijatovic gek geworden zijn of zijn ze zó bang een eventueel talent te missen, dat ze alles kopen wat los en vast zit? Drenthe had nog geen dertig competitiewedstrijden voor Feyenoord gespeeld. Hij was wel de lieveling van Het Legioen, maar ex-spelers en kenners vonden hem een overschatte voetballer. Feyenoord draaide een belabberd seizoen. De jeugdige, enthousiaste Drenthe bracht nog wat vreugde in de gebroken supportersharten. Hij rende als een jonge hond over het veld. Tactiek, opdrachten van de trainer en discipline lapte hij aan zijn laars. Hij deed maar wat, af en toe leverde dat best aardige acties op. Meestal betekende het balverlies of liet hij een tegenstander uit zijn rug lopen die vervolgens scoorde. Drenthe was nog niet rijp voor het grote werk. Na alle aankopen was het zelfs de vraag of hij in aanmerking kwam voor een basisplaats. Giovanni van Bronckhorst, Jonathan De Guzman en Nuri Sahin zijn betere voetballers dan Drenthe. Hij zou moeten concurreren met Danny Buijs, Nick Hofs en Luigi Bruins. Zover is het niet gekomen, want Real Madrid betaalde dertien miljoen euro voor een speler die een paar aardige wedstrijden voor Jong Oranje speelde, maar bij Feyenoord nooit overtuigde.
De baantjeszieke interim-directeur Peter Vogelzang, die als ex-politieman de bijnaam Baantjer veroverde, verlaat op 1 oktober nog als een held De Kuip om aan zijn volgende erebaan bij de Rabobank te beginnen. Hij grossiert in bestuursfuncties, zegt weinig, maar profileert zich nadrukkelijk.
Nederland heeft er weer een nieuwe wethouder Hekking bij. Zo zag ik hem zelfs aanschuiven voor de jaarlijkse foto met alle Feyenoord-coryfeeën. Omdat wat zakenmensen met een clubhart geld beschikbaar stelden, kon Feyenoord zich spectaculair versterken en omdat Real Madrid de plank volledig missloeg door dertien miljoen euro voor Drenthe over te maken, zijn de grootste financiële problemen de wereld uit, maar het gaat me te ver om dat de verdienste van Vogelzang te noemen. Van Vogelzang mag je alles weten, behalve zijn dagprijs.
Royston Drenthe werd op 8 april 1987 in Rotterdam geboren. Hij werd vernoemd naar de overleden Amerikaanse vriend van zijn moeder. Hij groeide op bij zijn ouders in Rotterdam-Oost en werd lid van Neptunus. Als jongen van acht jaar ging Royston naar Feyenoord, maar daar zag de technische staf geen toekomst in hem, waardoor hij op zijn zestiende overstapte naar Excelsior.
Daar werd hij opgepikt door André Wasiman, een ex-speler die het als voetbalmakelaar wilde proberen. Royston was in die jaren een moeilijke, opstandige jongen. Hij hield de topsportklas van het Thorbecke Lyceum voor gezien, omdat hij geen plezier meer had in studeren. Feyenoord was zijn gedrag zat en stuurde hem weg, omdat hij met van alles bezig was, behalve met voetballen. De ouders van Royston benaderden Wasiman om hun zoon op het rechte pad te krijgen en hem te begeleiden. Wasiman: 'Ik zag wel wat in die jongen, want voetballen kon hij en bovendien zat er een enorme drive in zijn spel. We hebben samen een traject uitgestippeld. Alleen voetbal, de rest moest hij achter zich laten. Hij veranderde, werd een positieve jongen en Royston kreeg een uitnodiging voor Oranje Onder-19. En hij kon terug naar Feyenoord. Hij verdient daar de credits voor, maar ik ook. Ik was degene die het in hem zag zitten, toen anderen hem allang hadden afgeschreven.'
Voordat Jong Oranje aan de EK begon maakte Wasiman zijn pupil duidelijk, dat het toernooi een ideale etalage zou zijn. Een paar goede wedstrijden zouden een topper van hem maken. De scouts van alle Europese clubs zaten op de tribune, het was de uitgelezen mogelijkheid om je als speler te presenteren.
Drenthe speelde een paar goede wedstrijden, Chelsea toonde interesse en even later meldde Real Madrid zich. Vanaf dat moment veranderde de spontane Rotterdamse jongen razendsnel in een arrogante blaag met misplaatste vedetteneigingen. Omdat het om grote clubs ging, riep Wasiman de hulp in van de ervaren Sigi Lens. En toen Real Madrid op het toneel verscheen, kwam Rodger Linse ook tevoorschijn, omdat hij bij iedere transfer van die club een rol speelt. Vader en moeder Drenthe werden gek gemaakt met astronomische bedragen en voor de arme Wasiman restte er stank voor dank. Vlak voordat zijn pupil naar Real Madrid vertrok werd hij terzijde geschoven en de door hem binnengehaalde Lens nam de begeleiding van Drenthe over.
Intussen roept iedereen in koor dat Drenthe veel te vroeg voor een topclub kiest. De Telegraaf wijdde er zelfs een enquête aan. Maar liefst 86 procent van Nederland vindt dat hij te snel naar het buitenland gaat en zelfs 95 procent van onze bevolking is van mening dat geld de enige reden is. Daar is natuurlijk geen speld tussen te krijgen, maar voor ouders blijft het een moeilijke beslissing. Drenthe komt uit een modaal gezin. Hij was in zijn puberteit een moeilijk kind, zijn ouders hadden daar veel zorgen over.
Plotseling ligt het grote geld voor het oprapen. Of Royston eraan toe is, wordt dan minder relevant. Hij is financieel onafhankelijk zodra hij een vijfjarig contract tekent bij Real Madrid. Vader kan een nieuwe auto kopen, moeder kan onbezorgd shoppen, oma kan overkomen uit Suriname en de hele familie kan een gouden voortand laten aanmeten. Deze ironie is bepalend bij dergelijke beslissingen. Als alle zakken van de betrokkenen zijn gevuld, blijft Royston alleen over. Eenzaam en ongelukkig op een trendy appartement in Madrid, met een snelle sportwagen voor de deur.
Het is niet persoonlijk bedoeld, maar iedereen die het goed voor heeft met deze jongen, had de droomdeal moeten tegenhouden. Natuurlijk komt hij bij Real Madrid niet in de basis. Daar spelen gelouterde vedetten, met grote ego¹s, voor geld. Daar mag je geen fouten maken. De gevestigde namen staan geen jonge honden toe, een tegenstander laten lopen betekent een vernederende wissel. Drenthe is nog niet goed genoeg voor dat niveau. Maar de poen is binnen, wat er van de speler terechtkomt lijkt niet relevant. Het lijkt me geen pretje om er maar wat bij te hangen in Madrid of in het tweede elftal te spelen. In De Kuip rollen de beleidsbepalers over elkaar heen van de pret. Dertien miljoen euro voor Royston Drenthe is gevonden geld. Dirk Kuijt, die echt belangrijk was voor de club, bracht maar twee miljoen meer op. Baantjer Vogelzang zal ongetwijfeld vinden dat het zijn verdienste is.
Maar ook voor hem geldt, dat hij niet aan deze transfer had moeten meewerken als hij zijn integere imago in stand wil houden.
quote:'Alléén Robben is niet voldoende'
Het publiek in het Santiago Bernabéu kon het zondagavond niet geloven. Niet de miljoenenploeg van Bernd Schuster, maar Sevilla ging er uiteindelijk met de Spaanse Super Cup vandoor. Voor de Andalusische club alweer de vijfde prijs in de laatste vijftien maanden, waarmee het de hoofdstedelingen nog eens met de neus op de feiten drukte.
De Zuid-Spaanse club staat al jaren bekend om de uitstekende jeugdopleiding en het goede aankoopbeleid, waarvoor alle credits naar technisch directeur Monchi gaan. Zo werden in de laatste jaren jeugdspelers als José Antonio Reyes en Sergio Ramos voor miljoenen van de hand gedaan, terwijl nu Daniel Alves na Julio Baptista de volgende Braziliaan lijkt te zijn die voor een duizelingwekkend bedrag het Sánchez Pizjuan verlaat.
In Madrid is de situatie echter anders. Voorzitter Ramón Calderón heeft het voorbeeld overgenomen van voorganger Florentino Pérez en belemmert met miljoenenaankopen de doorstroom van de aanwezige talenten. Voor iets meer dan zestig miljoen euro kwamen Pepe, Royston Drenthe en Wesley Sneijder, terwijl Javier Saviola, Christoph Metzelder en Jerzy Dudek transfervrij werden overgenomen.
De Spaanse sportkrant Marca vraagt zijn bezoekers of de transfer van Arjen Robben, als deze doorgaat, genoeg zal zijn of dat er na de zeperd van gisteravond nog meer spelers moeten worden aangetrokken. Het resultaat is overdonderend.
Liefst 84,6 procent zegt dat de hypothetische komst van de aanvaller van Chelsea niet genoeg is en dat de Spaanse landskampioen op meerdere posities versterkt moet worden. Slechts zestien procent is van mening dat de Oranje-international het ontbrekende stukje van de puzzel is.
Wat een onzin weer. Torres heeft een basisplaats veroverd, terwijl Soldado terug bij het eerste is. Daarnaast zijn er een hoop jeugdspelers die vaak een kans krijgen, zoals Balboa, De la Red en Granero.quote:In Madrid is de situatie echter anders. Voorzitter Ramón Calderón heeft het voorbeeld overgenomen van voorganger Florentino Pérez en belemmert met miljoenenaankopen de doorstroom van de aanwezige talenten.
En alsof Calderon allemaal grote sterren haalt. Hij haalt juist talenten! Dat zo iemand zulke flauwekul durfft te schrijven zeg. Hoop dat zulke "journalisten" nooit een echte baan vinden anders ziet de toekomst er donker uit.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:10 schreef WeebI het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Torres heeft een basisplaats veroverd, terwijl Soldado terug bij het eerste is. Daarnaast zijn er een hoop jeugdspelers die vaak een kans krijgen, zoals Balboa, De la Red en Granero.
En serieus, kap eens met die rommel van voetbalzooi.nl te halen. Wat een kutsite is dat zeg
Ik ben ook nooit geweest maar voor topmatches (en zo'n derby is dat natuurlijk) is het heel moeilijk om een kaartje te krijgen. Volgens mij krijgen eerst alle socios de mogelijkheid om een kaartje te kopen, velen socios kopen deze dan voor een winst verder. Het zal wel prijzig voor je worden als het lukt maar ik er zijn sites waar je die kaartjes kunt kopen, ik zal is voor je gaan zoeken.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
He, even een vraag tussendoor.
Zijn er hier soms mensen die al eens naar wedstrijd van Real geweest zijn in Bernabeu?
Ik wil aanstaande weekend naar Real-Atletico gaan, maar heb geen voetbalreis oid geboekt.
Weet iemand hoe ik kaartjes kan regelen in Madrid voor Real-Atletico?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |