abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 augustus 2007 @ 23:57:25 #51
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_52516263
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:41 schreef McKillem het volgende:

[..]

Er zijn een aantal scenario's mogelijk denk ik.
Maar ik zou in elk geval niet met mezelf kunnen leven als ik doe wat de regering/politie graag wil. Niets doen en politie bellen. De kans dat er een politieagent binnen 30 seconden ter plekke is is nihiel. (vooral op een zaterdag avond, want dan zit de hele korps in de stad)
Ik zou mezelf opvreten met de gedachte in mijn achterhoofd dat ik het eigenlijk stiekem had kunnen voorkomen dat ze verminkt door het leven moet gaan. Ongeacht de risico's die je aangaat als je zelf actie onderneemt. (ze gaan jou aanvallen, je wordt opgepakt e.d.)

ja daar zou ik dus ook mee zitten.. dus ik zou ook ingrijpen met alle gevolgen van dien
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 20 augustus 2007 @ 03:55:22 #52
189067 himzor
kentucky fried my chick
pi_52519650
altijd uitklapstiletto hebben, op hun nek zetten en laten schieten
bitchorz
pi_52520430
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:41 schreef McKillem het volgende:
Ik zou mezelf opvreten met de gedachte in mijn achterhoofd dat ik het eigenlijk stiekem had kunnen voorkomen dat ze verminkt door het leven moet gaan. Ongeacht de risico's die je aangaat als je zelf actie onderneemt. (ze gaan jou aanvallen, je wordt opgepakt e.d.)
Veel kan je er niet aan doen, je wordt gewoon mede-slachtoffer (of je moet zelf met een wapen op zak lopen). Beste oplossing is dus gewoon doorrijden, op zich is het van dat meisje ook niet slim om in een dergelijke buurt alleen op straat te staan wachten...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52521071
Een groep (autochtonen) jongeren had mij een keer uitgescholden en ik had gewoon mijn middelvinger opgestoken en rustig door gefietst. Ze kwamen ook niet achter mij aan. De volgende dag had ik een toets om 3 uur 's middags. Ik fiets richting school, staan ze daar met zijn 8-en te wachten tot ik uit school zou komen. Ik wil er rustig voorbij fietsen, houden ze me aan. Begint de leider allemaal agressief te worden, duwen etc. Ik stap af, beginnen ze te slaan. Ik wil terug meppen, krijg ik een hoek slag vanachter. Gelukkig was het op het school plein dus kwamen er al andere scholieren aanrennen.

Ik heb aangiften gedaan en er zijn gelukkig verschillende getuigen gekomen. De leider van "de gang" had 40 uur werkstraf gekregen en een jaar voorwaardelijk. Er zijn er nog 2 met wat lichtere straffen veroordeeld.

Het is uiteindelijk wel goed gekomen maar zoiets blijft je zeker bij.

Watjes in groepen!
pi_52521115
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 08:36 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Veel kan je er niet aan doen, je wordt gewoon mede-slachtoffer (of je moet zelf met een wapen op zak lopen). Beste oplossing is dus gewoon doorrijden, op zich is het van dat meisje ook niet slim om in een dergelijke buurt alleen op straat te staan wachten...
Dat laatste vind ik zo'n onzin. Waarom zou je niet in Nederland als een vrij land overal veilig mogen gaan en staan? Dat het zo'n buurt is moet al voorkomen worden door meer blauw op straat te zetten die zich niet bezig houden met het geven van onzinnige boetes. Wat is erger, een wildplasser of iemand die met een mes bedreigd word? Als die straat al zo gevaarlijk is, dan moet er toch steeds een agent lopen.
pi_52521193
dat zou moeten, alleen is het niet zo. Je kan er via je stemgedrag op sturen om meer rechts te gaan stemmen & zo hardere aanpak te vragen, maar dat werkt enkel op lange termijn, op korte termijn pakt het beter door het risico gewoon te vermijden.

Als ik met een vriendin weg ga neem ik daarom ook steeds de auto, daarin zal zoiets veel minder snel voorvallen (ik rijd altijd met vergrendelde deuren), en rijd ik niet door de buurten die erop gekend staan.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')