quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:24 schreef briana_muirinn het volgende:Nog even een vraagje van een volstrekt andere orde, weet iemand tot hoever de graven op Terschelling nog teruggaan in de tijd?
Ik heb het op papier getekende schema van onze familiestamboom van mijn oom gekregen dat teruggaat tot 1702, en er blijken verrekte veel van mijn voorouders van Texel en Terschelling vandaan te komen.
Dit schema ben ik allemaal aan het invoeren in een programma op de computer en ik zou graag foto's e.d. bij zoveel mogelijk personen toe willen voegen, ook al is het een foto van een grafsteen.
Vandaar mijn rare vraag

Geen rare vraag hoor.
Ik kan hem gedeeltelijk beantwoorden.
De oudste begraafplaats van Terschelling is het Stryper kerkhof, daar zijn de oudste graven te vinden.
De begraafplaatsen van Midsland en Hoorn staan op graftombe.nl , een korte blik door het register levert het volgende op:
Hoorn:
hoewel de meeste graven uit de 20e eeuw zijn, vond ik een aantal uit 1886. En 1 hele oude: Doetje Iemkes, overleden in 1720.
Ook Midsland is vooral 20e eeuw. Graven beginnen bij ongeveer 1874.
Overigens weet ik niet of de indexes van graftombe compleet zijn.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.