abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52526052

Johnny English (2003)

Het is raar om Mr. Bean alias Rowan Atkinson in een serieuze rol te zien, maar hij doet het goed. De film zit vol goede en ook flauwe humor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De film deed me een beetje denken aan Austin Powers.

Beoordeling:

Moviemeter: 2,77*
Mijn oordeel: 3*

The Simpsons Movie (2007)

In één woord: geweldig!

De film bevat al het goede van de serie, qua animatie is deze film gewoon niet te overtreffen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beoordeling:

Moviemeter: 3,65*
Mijn oordeel: 4,5*
pi_52526112
Taegukgi hwinalrimyeo (The Brotherhood of War)

Een aangrijpend verhaal over twee broers die in de Koreaanse oorlog verstrikt raken. De oudste van de twee broers probeert vanalles om zijn jongste broer uit het leger te krijgen en wordt door deze daden een oorlogsheld. Na een lang oorlogspad en vele ondenkbare daden, belandt een van de broers bij de andere kant van de oorlog omdat hij denk dat zijn broer als oorlogscrimineel is geëxecuteerd.

Fantastisch verhaal, met een onwerkelijk einde.

IMDB: 8.1 mijn cijfer: 8.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:17:29 #23
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52527716
About Smith

Op de dvd staat dat het een speelfilm is maar ik heb zowat 2 uur moeten lachen om de in mijn ogen hilarische scenes ondanks dat depressieve karakter ervan. Een film die ik zo een tweede keer kan kijken achter elkaar.

Jack Nicholson in een compleet andere rol in mijn ogen dus ook, en die zet hij super goed neer.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:32:18 #24
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_52528115
Babettes gæstebud is een Deense feelgoodmovie uit 1987. Maar ik werd er niet warm of koud van. En als dat bij een film als deze het geval is, dan is het voor mij in de opzet niet geslaagd. Zit voor de rest wel goed in elkaar, maar het kon me maar weinig schelen hoe de karakters door het feestmaal zouden ontdooien. Tot heden vond ik verrassend genoeg de zomergastfilm van Moszkowicz de beste.
pi_52540451
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:17 schreef Dromenvanger het volgende:
About Smith

Op de dvd staat dat het een speelfilm is maar ik heb zowat 2 uur moeten lachen om de in mijn ogen hilarische scenes ondanks dat depressieve karakter ervan. Een film die ik zo een tweede keer kan kijken achter elkaar.

Jack Nicholson in een compleet andere rol in mijn ogen dus ook, en die zet hij super goed neer.
Die film vond ik echt zo tegenvallen! Tijdje terug dat ik hem heb gezien dus ik weet niet meer precies waarom .
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:04:35 #26
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52544296
Ratatouille (2007)
Pixar flikt het weer. Visueel een pracht. grappen goed. verhaal fun. Orgineel. Het is een Must see.

cijfer 9 / imdb 8,5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:14:25 #27
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52544654
Vanavond maar eens begonnen met het bekijken van de Preston Sturges collectie:

Hail the Conquering Hero
Heerlijk scherpe satire waarin de draak wordt gestoken met het typisch Amerikaanse gebeuren om altijd en overal van mensen helden te willen maken. Ook wordt de "kudde maatschappij" op de hak genomen waarin iedereen elkaar na doet en achter na loopt. Het middelpunt is in dit geval onze antiheld Woodrow Truesmith (een geweldige rol van Eddie Bracken) die heel z`n leven al bij de marine wil. Als ie er dan eindelijk bij mag, wordt ie afgewezen vanwege chronische hooikoorts. 6 echte mariniers die `m tegen komen in een bar vatten het plan op om `m alsnog in de hoedanigheid van marinier binnen te halen in z`n woonplaats. Met alle gevolgen van dien...

Zeer fijne comedy dus waarin de meeste aandacht uiteraard uitgaat naar de comedy maar ook plaats is voor een klein stukje drama. Het acteerwerk is sterk, het tempo ligt erg hoog en de vlotte one-liners vliegen je om je oren.
Zowel de hoofdrollen als de bijrollen zijn uitstekend, waarbij hoofdrolspeler Eddie Bracken regelmatig bijna ondersneeuwd in het acteergeweld van z`n mede acteurs.
Het einde is dan wel even voorspelbaar als feel-good maar dat doet niets af aan de kracht van deze fijne film.
Ik hoop dat de rest van de box net zo goed is!

Mijn Cijfer: 7,9/10
IMDB Cijfer: 7,8/10
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:51:18 #28
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52547550
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:05 schreef cwk het volgende:

[afbeelding]

La Vita É Bella
Ik snap de bedoeling van de film en voor een groot deel is het Begnini ook wel gelukt. Maar het loopje dat met de waarheid wordt genomen stond mij toch niet zo aan, evenals de overload aan Begnini. De man beschikt over een groot komisch talent wat het best genoten kan worden in een kleine dosis. Mijn oren begonnen een beetje te klepperen, en de grappen waren lang niet altijd raak. De boodschap kwam echter wel aan, en het jongetje was een schot in de roos. Dus laat ik niet te negatief zijn. 7
Dat plaatje is van zijn andere film, niet van La Vita e bella.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:59:15 #29
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_52547713
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat plaatje is van zijn andere film, niet van La Vita e bella.
Ik herkende hem al niet terug.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:23:01 #30
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52551308
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:16 schreef Roi het volgende:

[..]

Die film vond ik echt zo tegenvallen! Tijdje terug dat ik hem heb gezien dus ik weet niet meer precies waarom .
Eergisteren had ik wellicht net de juiste bui om die film te kijken, ik moest sowieso lachen om alles, en als je dan Jack Nicholson een depressieve rol ziet spelen op een hilarische manier dan lig je vanzelf wel in een deuk. Vorige keren van het zien heb ik dus zeker niet zo hard hoeven lachen, vorige keren van zien wist ik niet eens meer hoe de film werd opgevangen.

Gisteren voor de zoveelste keer Forrest Gump gezien. Als ik films vaker zie ga ik op de details letten en dan is 1 groot detail dat Forrest Gump helemaal niet ouder wordt in de film, zijn moeder takelt helemaal af en gaat dood en hij blijft precies hetzelfde eruit zien, komt dan als ik me eraan ga storen over alsof er iets fout is aan de film wat de film ineens een stuk minder goed maakt. ( Maar dan moet je er al steeds op blijven letten ook)

Forrest Gump is vermakelijk maar de komende jaren hoef ik hem niet meer te zien, op een gegeven moment raak je vanzelf wel uitgekeken bij bepaalde films. Iemand te vaak erg goed zien ping-pongen gaat vanzelf een keer vervelen

Vanavond staat Goodfellas op het programma

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 21-08-2007 09:35:15 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_52553177
Chaos (2004) gister gekeken, was wel een aardige film, al vond ik sommige dingen wel wat overdreven.

3,5 ster van de 5
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:41:21 #32
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52556510
To Hell and Back (Jesse Hibbs, 1955)

De film vertelt het verhaal van de meest onderscheiden soldaat uit het Amerikaanse leger, Audie Murphy. Later werd hij een Hollywoodster en derhalve speelt hij ook zichzelf in dit heroïsch verhaal. Oorspronkelijk wilde hij dit echter niet, maar na druk van zijn familie ging hij toch overstag. Dat geeft de film wel een authenticiteit, hoewel er duidelijk een Hollywood-laagje overheen zit. Met name de laatste heldendaad is een sterk staaltje wat enigszins overdreven lijkt, maar als je zijn Medal of Honor verhaal leest blijkt het niet heel ver van de waarheid verwijdert te zijn. ***½

RoboCop (Paul Verhoeven, 1987)

Na lange tijd herzien en hij was een stuk explicieter dan ik me herinnerde. Misschien had ik toen we de verknipte versie gezien. Verder is het eigenlijk ook wel een toffe film met grappige commercials en een coole RoboCop. ****
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:10:53 #33
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52574147
Escape From New York
Redelijk foute maar desondanks best vermakelijke actie-comedy met Kurt Russel als Snake Plissken. Naar de maatstaven van een actie film vond ik het tempo te laag en echt geweldig interessant wordt het dan ook nergens, het kabbelt allemaal lekker voort.
Russel is natuurlijk geweldig en strooit er lustig op los met lekker foute quotes.
Geen topper zoals ik het me herinnerde, maar toch best ok.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:05:00 #34
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52577930
Wind Chill (2007)
Gozert neemt een klasgenote onder valse voorwenselen mee op een trip. Als hij eenmaal een detour maakt komen ze vast zitten op een plaats waar in het verleden al vaker ongelukken gebeurd zijn. En krijg te maken met geestverschijnen. Het is naar mijn idee meer psychologisch dan dat het een horror is.

cijfer 7 / imdb 6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:50:50 #35
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52583844
Bordertown (Gregory Nava, 2006)
De film komt om in goede bedoelingen. Enkele duizenden vermiste vrouwen is geen lichte materie en je hebt het gevoel dat de makers er heilig van overtuigd zijn dat ze een belangrijk verhaal vertellen, maar was de film zelf ook maar even overtuigend. Delen zijn erg lelijk in beeld gebracht met volgens mij digitale camera's, maar ook het verhaal rammelt. Zo zitten er nogal wat te veel toevalligheden in en de suggesties dat Eva zich een deel van haar verhaal ingebeeld heeft voegt ook niets toe. Echt indrukwekkend of aangrijpend wordt het eigenlijk nergens en een film met zo'n serieus verhaal zou dat wel moeten zijn. **½
pi_52596943
Leon.

Vond het altijd al een van de beste films die ik kende. Maar heb hem laatst op dvd gekocht (wel import, want anders is die gewoon niet te krijgen ). Heb hem nu 3 keer gezien in 3 dagen en ik blijf hem mooi vinden. Ik neem aan dat iedereen hem kent en dat ik de film niet hoef uit te leggen

Echt fantastische film!

Kan iemand me trouwens helpen aan plaatje van Leon die ik kan gebruiken als avatar?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:41:22 #37
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_52597274
Gisteravond

Ik kom net terug vanResque Dawn en wat een rit was dat zeg! Zoals wel vaker bij Herzog is het weer smullen van de indrukwekkende omgevingen. En het komt zo ontzettend 'echt' over. Je voelt je zo klein en afgesloten van de rest van de wereld. Gruwelijk. Voorderest ook nog een erg gave soundtrack, en ook Christian Bale lijkt weer tot zijn uiterste te gaan! Het komt zelden voor dat je zoiets in de bioscoop mag aanschouwen! Niet twijfelen, gewoon gaan!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:10:33 #38
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52604985
Meshes Of The Afternoon
Waarschijnlijk heb ik in 15 minuten film nog nooit zoveel indrukwekkende beelden gezien. Beelden die me nog heel lang zullen bij blijven en door m`n hoofd zullen blijven spoken.
Het is prachtig om te zien, spoken is daar wel het goede woord voor: de beelden zijn spookachtig en sommige zijn echt eng.
Er zitten zoveel dingetjes en details in verwerkt dat het onmogelijk is om alles tijdens de eerste kijkbeurt te zien, op te merken en in je op te nemen. Daarom ga ik `m zeker nog vaker bekijken, wat ook makkelijk kan omdat ie maar zo kort duurt.
Over de preciese betekenis en symboliek kun je waarschijnlijk nog heel lang discussieren. Dat maakt het ook zo moeilijk om er een cijfer aan te geven. Indrukwekkend was het zonder meer, een geweldige ervaring. Maar om `m echt op waarde te kunnen schatten zal ik `m zeker nog vaker moet bekijken.
pi_52605195
High School Musical 2

Gewoon lekker niets aan je hoofd film! Vooral leuke liedjes! Lekker zoetsappig!
Somedays give me that feeling, jumping, dancing, laughing, singing!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:35:23 #40
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_52606026
Meshes of the Afternoon vond ik een typevoorbeeld van pretentieuze "ik begrijp er geen fuck van, het is briljant" interessantdoenerij.

Tip voor Lynchfans dus.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')