FOK!forum / Klaagbaak / mensen die met 70 km per uur invoegen
Homdeckzaterdag 18 augustus 2007 @ 21:05
op de autoweg. En dan op het laatste moment invoegen, zodat ik ze niet voorbij kan via de invoegstrook.

Dat is irritant.
Homdeckzaterdag 18 augustus 2007 @ 21:06
er staat mesen
Jesse_zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:06
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:06 schreef Homdeck het volgende:
er staat mesen
Maar ik begreep je wel hoor
Koploperkopperzaterdag 18 augustus 2007 @ 21:07
Wat zijn mesen?
T3rr0rzaterdag 18 augustus 2007 @ 21:08
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:07 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat zijn mesen?
karr-1zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:10
Dat soort mensen moeten ze per direct van de weg afhalen en het rijbewijs innemen. Dan kun je dus gewoon niet rijden. Vaak zijn het bejaarden of allochtonen.
Lucifer_Doosjezaterdag 18 augustus 2007 @ 21:12
In- of uitvoegen is voor heel veel mensen erg moeilijk idd
karr-1zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:14
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
In- of uitvoegen is voor heel veel mensen erg moeilijk idd
En dat terwijl het zo ontzettend simpel is.
teamleadzaterdag 18 augustus 2007 @ 21:23
Dat soort prutsers mogen meteen hun rijbewijs inleveren wmb

en de tt meteen ff aangespast
teamleadzaterdag 18 augustus 2007 @ 21:23
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:10 schreef karr-1 het volgende:
Dat soort mensen moeten ze per direct van de weg afhalen en het rijbewijs innemen. Dan kun je dus gewoon niet rijden. Vaak zijn het bejaarden of allochtonen.
of duitsers
Sjummiezaterdag 18 augustus 2007 @ 21:28
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:23 schreef teamlead het volgende:

[..]

of duitsers
Meestal zijn het automobilisten
Quyxz_zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:35
Ja laatst ook kwam er zo iemand aanrijden met 90 ofzo, iets sneller dan 70, maar toch het blijft sloom als iedereen gewoon 120 rijdt omdat er geen vrachtwagens zijn.
Quyxz_zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:36
Het was trouwens een scooter dus hij kon zich er vrij makkelijk tussen wurmen.
Isdatzozaterdag 18 augustus 2007 @ 21:46
ja vandaag ook 1 hierzo..

zit al de hele tijd achter die slome harrie gaat ie de oprit op met 40km/h.. halverwege de oprit.. 50.. begin invoegstrook 65 knalt 'm meteen erop lui erachter moeten in de remmen... ik kon er mooi voorbij via de invoegstrook..

levensgevaarlijk.
Quyxz_zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:48
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
ja vandaag ook 1 hierzo..

zit al de hele tijd achter die slome harrie gaat ie de oprit op met 40km/h.. halverwege de oprit.. 50.. begin invoegstrook 65 knalt 'm meteen erop lui erachter moeten in de remmen... ik kon er mooi voorbij via de invoegstrook..

levensgevaarlijk.
wel handig voor jou.
Sinatzaterdag 18 augustus 2007 @ 21:55
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:23 schreef teamlead het volgende:

[..]

of duitsers
Duitsers rijden in het algemeen beter dan Nederlanders!! Nederlanders zijn arrogant en egoistisch op de weg, een Duitser is veel beleefder en gaat ook naar rechts als iemand harder dan hem gaat. Ik rij vaak in Zeeland, dus in de zomer merk je duidelijk het verschil.

Maar on-topic, met de motor haal ik zulke idioten gewoon in via de invoegstrook. Gewoon om aan te geven dat ze nog 200 meter hebben om snelheid te maken, maar of dat ook zo overkomt
Geqxonzaterdag 18 augustus 2007 @ 21:56
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
ja vandaag ook 1 hierzo..

zit al de hele tijd achter die slome harrie gaat ie de oprit op met 40km/h.. halverwege de oprit.. 50.. begin invoegstrook 65 knalt 'm meteen erop lui erachter moeten in de remmen... ik kon er mooi voorbij via de invoegstrook..

levensgevaarlijk.
En daarom: Bullbars.
mvdejongzaterdag 18 augustus 2007 @ 21:58
Of dit : een of andere duffe doos gaat op de vluchtstrook staan om te telefoneren (op zich al ...). Het verkeer rijdt op dat moment rond de 70 km/u. Als ze uitgeouwehoerd is wil ze weer verder, trekt op de vluchtstrook op tot 30 km/u en probeert er dan tussen te rammen.
voskatzaterdag 18 augustus 2007 @ 22:02
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:07 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat zijn mesen?


Van die vogels

[ Bericht 14% gewijzigd door voskat op 18-08-2007 22:55:01 ]
nightfallzaterdag 18 augustus 2007 @ 22:02
ach,. de'r rijd zoveel dom volk rond,. vanmaddag reed ik achter een doos die met elke bocht die nam richting aangaf,. beetje raar op een 80km weg als er een flauw bocht naar links aankomt en dat je dan richting aan gaat geven,. alsof je ergens anders heen kan op dat moment
en uiteraard reed ze 55 ipv tegen de 80
karr-1zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:02
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:58 schreef mvdejong het volgende:
Of dit : een of andere duffe doos gaat op de vluchtstrook staan om te telefoneren (op zich al ...). Het verkeer rijdt op dat moment rond de 70 km/u. Als ze uitgeouwehoerd is wil ze weer verder, trekt op de vluchtstrook op tot 30 km/u en probeert er dan tussen te rammen.
Waarom neem je uberhaupt de telefoon op als je in de auto zit? Als ik aan het rijden ben kunnen ze me bellen zoveel als ze willen, maar opnemen doe ik niet. En stoppen op de vluchtstrook al helemaal niet.
karr-1zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:03
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:02 schreef nightfall het volgende:
ach,. de'r rijd zoveel dom volk rond,. vanmaddag reed ik achter een doos die met elke bocht die nam richting aangaf,. beetje raar op een 80km weg als er een flauw bocht naar links aankomt en dat je dan richting aan gaat geven,. alsof je ergens anders heen kan op dat moment
en uiteraard reed ze 55 ipv tegen de 80
Ze weet in ieder geval waar de richtingaanwijzer zit. Die is voor veel mensen ook nog wel eens moeilijk te vinden.
Geqxonzaterdag 18 augustus 2007 @ 22:04
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:58 schreef mvdejong het volgende:
Of dit : een of andere duffe doos gaat op de vluchtstrook staan om te telefoneren (op zich al ...). Het verkeer rijdt op dat moment rond de 70 km/u. Als ze uitgeouwehoerd is wil ze weer verder, trekt op de vluchtstrook op tot 30 km/u en probeert er dan tussen te rammen.
En ik zeg het weer: Bullbars! Gewoon even een corrigerend tikje geven.
Homdeckzaterdag 18 augustus 2007 @ 22:08
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:02 schreef nightfall het volgende:
ach,. de'r rijd zoveel dom volk rond,. vanmaddag reed ik achter een doos die met elke bocht die nam richting aangaf,. beetje raar op een 80km weg als er een flauw bocht naar links aankomt en dat je dan richting aan gaat geven,. alsof je ergens anders heen kan op dat moment
en uiteraard reed ze 55 ipv tegen de 80
da's ook irritant idd

of mensen die voor elk flauw bochtje de rem intrappen
is het nou zo moeilijk om vaart te minderen door je poot wat van het gaspedaal te halen?
Oldbiezaterdag 18 augustus 2007 @ 22:12
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:35 schreef Quyxz_ het volgende:
Ja laatst ook kwam er zo iemand aanrijden met 90 ofzo, iets sneller dan 70, maar toch het blijft sloom als iedereen gewoon 120 rijdt omdat er geen vrachtwagens zijn.
Je mag geen 120 op een autoweg. Op de (auto)snelweg soms wel. Maar daar gaat het niet om in dit topic
duckeszaterdag 18 augustus 2007 @ 22:12
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:08 schreef Homdeck het volgende:

[..]

da's ook irritant idd

of mensen die voor elk flauw bochtje de rem intrappen
is het nou zo moeilijk om vaart te minderen door je poot wat van het gaspedaal te halen?
oe erg herkenbaar, ik kan me daar ook over opvreten
Geqxonzaterdag 18 augustus 2007 @ 22:15
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:08 schreef Homdeck het volgende:

[..]

da's ook irritant idd

of mensen die voor elk flauw bochtje de rem intrappen
is het nou zo moeilijk om vaart te minderen door je poot wat van het gaspedaal te halen?
Misschien is het wel een automaat?
Yankee_Onezaterdag 18 augustus 2007 @ 22:15
vaak kan je het al aan zien komen. ik noem een Daihatsu Cuore, Fiat Seicento, Suzuki Alto...

karr-1zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:17
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:08 schreef Homdeck het volgende:

[..]

da's ook irritant idd

of mensen die voor elk flauw bochtje de rem intrappen
is het nou zo moeilijk om vaart te minderen door je poot wat van het gaspedaal te halen?
Of mensen die je vlak voor een afrit inhalen en dan voor je langs alsnog de afrit op gaan. Kun je dat niet achter me doen? Of moet je even laten zien dat je harder kan rijden dan ik?

En mensen die keihard op een stoplicht afrijden en dan vlak ervoor ineens vol in de ankers gaan moeten ze ook afschieten.
karr-1zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:18
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:15 schreef Yankee_One het volgende:
vaak kan je het al aan zien komen. ik noem een Daihatsu Cuore, Fiat Seicento, Suzuki Alto...

Ford Ka, Twingo en zo kan ik wel even doorgaan. Van die carrieremiepjes in te kleine autootjes die even moeten laten zien dat een vrouw ook kan autorijden
Isdatzozaterdag 18 augustus 2007 @ 22:18
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:15 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Misschien is het wel een automaat?
dan nog?
ajayzaterdag 18 augustus 2007 @ 22:19
Duitsers op de weg, zijn 100x beter dan NL'ers. Kom net uit Duitsland, wat een genot. Niet hoeven te kijken in mijn achteruitkijkspiegel of ik door de politie wordt achterna gezeten, niet hoeven te kijken naar de berm of er weer een kloot staat te flitsen, maar lekker geconcentreerd op het verkeer. En aardig dat die Duitsers zijn! Kom ik met 220 km aan, gaan ze netjes op tijd weg. Nee NL'ers... Die zijn zo aso om hun auto nog voor de mijne te proberen te gooien met hun 100 km, of met de sleurhut op de linkerstrook....

Ik snap nog steeds niet waarom rechts inhalen nu verboden is. Er rijden zoveel kneuzen hier links, terwijl rechts alles vrij is..

Maar dat invoegen/uitvoegen..... Pff als mensen hier überhaupt een maneuvre moeten uithalen gaat het al mis, of als het regent, of het 's nachts is, of als er een tunnel is, of als er iets in de berm gebeurt, of als er een reclamebord langs de weg staat, of, of, of...

Nederlanders kunnen gewoon niet rijden, allochtoon, als autochtoon, vrouw als man, oud als jong.

India blijft toch een van mijn favorieten: recht van de sterkste/grootste....
Isdatzozaterdag 18 augustus 2007 @ 22:20
maar duitsers op een rotende is een ramp..

en ze hebben ook de richtingaanwijzers niet uitgevonden daar
Yankee_Onezaterdag 18 augustus 2007 @ 22:21
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:19 schreef ajay het volgende:

India blijft toch een van mijn favorieten: recht van de sterkste/grootste....
idd, de sterkste koe mag gewoon voor
Oldbiezaterdag 18 augustus 2007 @ 22:24
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:19 schreef ajay het volgende:
Nederlanders kunnen gewoon niet rijden, allochtoon, als autochtoon, vrouw als man, oud als jong.
Jij bent ook nederlander?
Ik gelukkig niet
Bassonzaterdag 18 augustus 2007 @ 22:28
Vrachtverkeer in Duitsland verpest het dan weer door om de haverklap in te willen halen. Hoewel het dan vaak Polen en Tjechen zijn...
bevertonzaterdag 18 augustus 2007 @ 22:39
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:07 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat zijn mesen?
meervoud van mussen?
nightfallzaterdag 18 augustus 2007 @ 23:09
moet je eens in duitsland komen,. het valt me daar op dat mensen veel beter anticiperen op situaties,. als je hier achter een vrachtwagentje strand op de snelweg, kom je er van ze'n leven niet meer voorbij omdat niemand je ertussen laat,. duitsland zie je veel meer dat mensen dan ff inhouden dat je er nog ff fatsoenlijk tussen kunt,.
Herkauwerzaterdag 18 augustus 2007 @ 23:12
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:08 schreef Homdeck het volgende:

[..]

da's ook irritant idd

of mensen die voor elk flauw bochtje de rem intrappen
is het nou zo moeilijk om vaart te minderen door je poot wat van het gaspedaal te halen?
hehe, dat wil ik nog wel eens doen. Ik gebruik vaak mijn cruise control en dan tik ik die er van af door even de rem aan te tikken en dan zelf door de bocht te rijden ipv op de cruise.
Sjibblezondag 19 augustus 2007 @ 00:01
Als je al hier over klaagt kan je beter met de OV gaan

best triest dit.. maar wie wilt er nou op paupers wachten tot ze je een plekje geven? je kent die mensen toch niet, en wat willen ze anders doen?

Lekker op het laatste moment invoegen, ben je sneller en voorkom je gekloot met wachten..

Kutnewbie
swollywoodzondag 19 augustus 2007 @ 00:10
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:19 schreef ajay het volgende:
Duitsers op de weg, zijn 100x beter dan NL'ers. Kom net uit Duitsland, wat een genot. Niet hoeven te kijken in mijn achteruitkijkspiegel of ik door de politie wordt achterna gezeten, niet hoeven te kijken naar de berm of er weer een kloot staat te flitsen, maar lekker geconcentreerd op het verkeer. En aardig dat die Duitsers zijn! Kom ik met 220 km aan, gaan ze netjes op tijd weg. Nee NL'ers... Die zijn zo aso om hun auto nog voor de mijne te proberen te gooien met hun 100 km, of met de sleurhut op de linkerstrook....

Ik snap nog steeds niet waarom rechts inhalen nu verboden is. Er rijden zoveel kneuzen hier links, terwijl rechts alles vrij is..

Maar dat invoegen/uitvoegen..... Pff als mensen hier überhaupt een maneuvre moeten uithalen gaat het al mis, of als het regent, of het 's nachts is, of als er een tunnel is, of als er iets in de berm gebeurt, of als er een reclamebord langs de weg staat, of, of, of...

Nederlanders kunnen gewoon niet rijden, allochtoon, als autochtoon, vrouw als man, oud als jong.

India blijft toch een van mijn favorieten: recht van de sterkste/grootste....
Daarom staat in duitsland NL ook voor Nür Links
Biljonairzondag 19 augustus 2007 @ 00:12
Duitsers KOTS!
Burner2000zondag 19 augustus 2007 @ 00:20
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:15 schreef Yankee_One het volgende:
vaak kan je het al aan zien komen. ik noem een Daihatsu Cuore, Fiat Seicento, Suzuki Alto...

Vaak zijn de bestuurders te benauwd om het gaspedaal tot aan de bodem in te drukken en de motor iets meer toeren te laten draaien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Burner2000 op 19-08-2007 00:56:27 ]
Oldbiezondag 19 augustus 2007 @ 00:28
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:20 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Dat komt vaak dat de bestuurders te benauwd zijn om het gaspendaal tot aan de bodem in te drukken en de moter iets meer toeren te laten draaien.
pendaal?
Is dat nieuw?
Oldbiezondag 19 augustus 2007 @ 00:29
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:20 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Dat komt vaak dat de bestuurders te benauwd zijn om het gaspendaal tot aan de bodem in te drukken en de moter iets meer toeren te laten draaien.
moter?
Is dat nieuw?
Oldbiezondag 19 augustus 2007 @ 00:42
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:20 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Dat komt vaak dat de bestuurders te benauwd zijn om het gaspedaal tot aan de bodem in te drukken en de motor iets meer toeren te laten draaien.
Kansloze edit zonder reactie?
Is dat nieuw?

Neuralnetzondag 19 augustus 2007 @ 00:59
Anders ga je gewoon naar links zodat mensen fatsoenlijk kunnen invoegen.
#ANONIEMzondag 19 augustus 2007 @ 01:24
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:59 schreef Neuralnet het volgende:
Anders ga je gewoon naar links zodat mensen fatsoenlijk kunnen invoegen.
Ze moeten wel (indien mogelijk) hun snelheid aanpassen voordat ze gaan invoegen. En dat betekent dus NIET aan het begin van de invoegstrook als ze nog 70 (of 90) rijden meteen de auto naar links kwakken, maar dan de invoegstrook gebruiken tot ze sneller rijden (of als de invoegstrook niet lang genoeg is om 120 te halen, die toch zo volledig mogelijk gebruiken).

Net ook weer eentje die rustig aan komt tuffen en zijn auto voor de mijne gooit (nou ja, niet helemaal, want ik zag het al aankomen en ging naar links).
Oldbiezondag 19 augustus 2007 @ 01:27
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze moeten wel (indien mogelijk) hun snelheid aanpassen voordat ze gaan invoegen. En dat betekent dus NIET aan het begin van de invoegstrook als ze nog 70 (of 90) rijden meteen de auto naar links kwakken, maar dan de invoegstrook gebruiken tot ze sneller rijden (of als de invoegstrook niet lang genoeg is om 120 te halen, die toch zo volledig mogelijk gebruiken).

Net ook weer eentje die rustig aan komt tuffen en zijn auto voor de mijne gooit (nou ja, niet helemaal, want ik zag het al aankomen en ging naar links).
Hoezo 120? In OP gaat het over een autoweg. Daar mag je maar 100.
Burner2000zondag 19 augustus 2007 @ 01:57
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:42 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Kansloze edit zonder reactie?
Is dat nieuw?

Ik was even verreweg van helder nadenken.
Isdatzozondag 19 augustus 2007 @ 09:23
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ford Ka, Twingo en zo kan ik wel even doorgaan. Van die carrieremiepjes in te kleine autootjes die even moeten laten zien dat een vrouw ook kan autorijden
Suzuki wagonR, Hyundai atos..
dazzle123zondag 19 augustus 2007 @ 09:54
Als je dat soort figuren tegen komt dan moet je gewoon eerder invoegen en er dan gewoon naast gaan rijden. Dan kunnen zij niet meer invoegen en dan leren ze het misschien een keer.

En wat ik nog erger vind dat zijn mensen die een oprit oprijden en er dan meteen weer af moeten en dan 80 voor je gaan rijden zodat jij met 80 mag gaan invoegen. Een beetje rekening houden met elkaar in verkeer is erg moeilijk voor de meesten in Nederland.
Athmozzzondag 19 augustus 2007 @ 09:59
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 09:54 schreef dazzle123 het volgende:
En wat ik nog erger vind dat zijn mensen die een oprit oprijden en er dan meteen weer af moeten en dan 80 voor je gaan rijden zodat jij met 80 mag gaan invoegen. Een beetje rekening houden met elkaar in verkeer is erg moeilijk voor de meesten in Nederland.
Aan 80 kan je toch makkelijk invoegen? Ik heb nog een eind met een oude hyundai gereden, en daar moest ik wel aan 80 invoegen simpelweg omdat hij nog niet sneller raakte op de invoegstrook (en dat was dan volledig de invoegstrook plankgas in een zo laag mogelijke versnelling).

Met ietwat auto kan je zelfs aan 60/u invoegen, gewoon vlak achter iemand naar links gaan, terugschakelen naar 3de en plankgas geven. Je staat dan echt wel direct wat hoger in snelheid.

Naast rijden doe je niet, eigen rechter spelen in het verkeer is not done. Ben jij ook zo iemand die 120 op het linkervak gaat rijden om de rest te verhinderen te snel te rijden, en dan mee opschuift als iemand je rechts voorbij probeert te steken?
#ANONIEMzondag 19 augustus 2007 @ 10:11
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:27 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Hoezo 120? In OP gaat het over een autoweg. Daar mag je maar 100.
Ah, OK. Het was laat, het voorbeeld van mij ging over een autosnelweg.
dazzle123zondag 19 augustus 2007 @ 10:46
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 09:59 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Aan 80 kan je toch makkelijk invoegen? Ik heb nog een eind met een oude hyundai gereden, en daar moest ik wel aan 80 invoegen simpelweg omdat hij nog niet sneller raakte op de invoegstrook (en dat was dan volledig de invoegstrook plankgas in een zo laag mogelijke versnelling).

Met ietwat auto kan je zelfs aan 60/u invoegen, gewoon vlak achter iemand naar links gaan, terugschakelen naar 3de en plankgas geven. Je staat dan echt wel direct wat hoger in snelheid.

Naast rijden doe je niet, eigen rechter spelen in het verkeer is not done. Ben jij ook zo iemand die 120 op het linkervak gaat rijden om de rest te verhinderen te snel te rijden, en dan mee opschuift als iemand je rechts voorbij probeert te steken?
Met 80 is het niet verantwoord invoegen als iedereen 100 rijdt. Gewoon op de invoegstrook versnellen tot 100 en dan invoegen. Hoe moeilijk kan het zijn?

En eigen rechter spelen. Ach ik ben gewoon een beetje klaar met al die mongolen die op de weg zitten. Als jij zo aso bent om met 60 in te voegen dan kwak ik hem er gewoon naast klaar. Waarom moet ik met zo'n figuur rekening houden als hij zelf schijt heeft aan al het overige verkeer? Zelfde met mensen die links blijven hangen. Ik trap hem er gewoon rechts langs.

En nee vanzelfsprekend ga ik altijd keurig aan de kant als iemand er langs wil. Ik houd in tegenstelling tot die trieste figuren die met 60 invoegen of met 80 op een uitvoegstrook blijven rijden of links blijven hangen wel rekening met anderen.
Athmozzzondag 19 augustus 2007 @ 10:54
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:46 schreef dazzle123 het volgende:

Met 80 is het niet verantwoord invoegen als iedereen 100 rijdt. Gewoon op de invoegstrook versnellen tot 100 en dan invoegen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Met de vorige auto heb ik ook vaak ingevoegd tegen 70/80 per uur zelfs op de snelweg, gewoon omdat mijn auto niet sneller aan de 100/u raakte. Dat was dan echt plankgas optrekken en elke versnelling tot halverwege het rood gebruiken, dus sneller kon die auto gewoon niet, moet je daarom iemand blokkeren?
Koploperkopperzondag 19 augustus 2007 @ 10:57
Allemaal gewoon een baantje opschuiven, kan oma, kassamiep, tuttebol, vuile alto ook gewoon invoegen met 30kmh, jij geen last, zij geen last.

Geven en nemen.
Robin2130zondag 19 augustus 2007 @ 11:10
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ah, OK. Het was laat, het voorbeeld van mij ging over een autosnelweg.
Hier op de A16 mag je ook maar 100
ouderejongerezondag 19 augustus 2007 @ 11:17
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:09 schreef nightfall het volgende:
moet je eens in duitsland komen,. het valt me daar op dat mensen veel beter anticiperen op situaties,. als je hier achter een vrachtwagentje strand op de snelweg, kom je er van ze'n leven niet meer voorbij omdat niemand je ertussen laat,. duitsland zie je veel meer dat mensen dan ff inhouden dat je er nog ff fatsoenlijk tussen kunt,.
Achter een vrachtwagen stranden? Die vluchtstroken hebben ze niet voor niets aangelegd!
dazzle123zondag 19 augustus 2007 @ 11:26
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:54 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Met de vorige auto heb ik ook vaak ingevoegd tegen 70/80 per uur zelfs op de snelweg, gewoon omdat mijn auto niet sneller aan de 100/u raakte. Dat was dan echt plankgas optrekken en elke versnelling tot halverwege het rood gebruiken, dus sneller kon die auto gewoon niet, moet je daarom iemand blokkeren?
We weten allemaal waarover we het hebben. Ik ga niet iemand blokken omdat hij/zij in een wat langzame auto rijdt op een korte invoegstrook. Ik heb het over mensen in normale auto's die snel genoeg zijn die om wat voor debiele reden dan ook met 60 in gaan voegen en daarmee niet alleen zichzelf in de problemen brengen maar ook iedereen die achter hun rijdt.
knepzondag 19 augustus 2007 @ 12:12
Zeer irritant ja, vrijdag ook weer iemand die met 55 invoegde .
En dan toeteren als ik er langs ga op de invoegstrook .
JF_zondag 19 augustus 2007 @ 12:17
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:57 schreef Koploperkopper het volgende:
Allemaal gewoon een baantje opschuiven, kan oma, kassamiep, tuttebol, vuile alto ook gewoon invoegen met 30kmh, jij geen last, zij geen last.
Geven en nemen.
Als je dat serieus doet, kijk dan wel effe in je spiegels en over je schouder - ik had er gisteren eentje die ruimte maakte voor een invoeger, en mij totaal geen ruimte meer liet in de linkerbaan.
Overigens is het wettelijk zelfs verboden om een baan op te schuiven voor invoegers, hoe scheef dat ook klinkt.

En wat betreft klemrijden achter een vrachtwagen - zelfs op drie baans wegen zie ik 't regelmatig, iemand rijd netjes 100 in de rechterbaan, wilt een vrachtwagen inhalen, maar moet in de remmen omdat iemand in de middenbaan niet meedenkt. Als je toch ziet dat iemand die jij net inhaalt inloopt op een vrachtwagen ga je toch gewoon nog een baantje op zij, iedereen blij. Opvallend genoeg zijn die middenbaan klevers ook vaak degenen die 2500 meter verder nog steeds in de middenbaan hangen zonder ook maar iemand in te halen... Af en toe vraag je je af of ze wel verder kunnen kijken dan de neus van hun auto.

[ Bericht 30% gewijzigd door JF_ op 19-08-2007 12:23:11 ]
Athmozzzondag 19 augustus 2007 @ 13:12
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 12:17 schreef JF_ het volgende:
Als je dat serieus doet, kijk dan wel effe in je spiegels en over je schouder - ik had er gisteren eentje die ruimte maakte voor een invoeger, en mij totaal geen ruimte meer liet in de linkerbaan.
Overigens is het wettelijk zelfs verboden om een baan op te schuiven voor invoegers, hoe scheef dat ook klinkt.
Ik doe het ook heel vaak, zelfs als ze voor mij nog makkelijk kunnen invoegen, aangezien ik anders ga moeten afremmen omdat eigenlijk niemand bij het oprijden al boven de maximumsnelheid zit. Dan is het dus opschuiven om iemand in te laten voegen, maar ondertussen ga je er een eindje verder ook wel weer voorbij...
quote:
En wat betreft klemrijden achter een vrachtwagen - zelfs op drie baans wegen zie ik 't regelmatig, iemand rijd netjes 100 in de rechterbaan, wilt een vrachtwagen inhalen, maar moet in de remmen omdat iemand in de middenbaan niet meedenkt.
Ja, dat zie je inderdaad héél regelmatig. Dat is ook een van de redenen waarom ik bijna systematisch te rap rijdt, ik wil niet op het middenvak zitten omdat je daar te vaak moet afremmen / optrekken voor mensen die ineens inhalen zonder echt goed op te letten, en rechts zit ik niet graag omdat ik dan heel de tijd tussen de vrachtwagens zit. Het enige resterende strookje is links, en daar ga je ook niet aan 90 tuffen, dus dan maar 140-150 op het linkervak, dan heb ik minder last van uitwijkende medegebruikers. Hoogstens iemand die aan 110 ff dicht bij je het linkervak op komt, maar dat gebeurt echt niet vaak, de meeste chauffeurs die de tragere snelheden wensen te houden blijven namelijk rechts / midden.