abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 augustus 2007 @ 09:23:16 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52494645
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ford Ka, Twingo en zo kan ik wel even doorgaan. Van die carrieremiepjes in te kleine autootjes die even moeten laten zien dat een vrouw ook kan autorijden
Suzuki wagonR, Hyundai atos..
Huilen dan.
pi_52494848
Als je dat soort figuren tegen komt dan moet je gewoon eerder invoegen en er dan gewoon naast gaan rijden. Dan kunnen zij niet meer invoegen en dan leren ze het misschien een keer.

En wat ik nog erger vind dat zijn mensen die een oprit oprijden en er dan meteen weer af moeten en dan 80 voor je gaan rijden zodat jij met 80 mag gaan invoegen. Een beetje rekening houden met elkaar in verkeer is erg moeilijk voor de meesten in Nederland.
pi_52494900
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 09:54 schreef dazzle123 het volgende:
En wat ik nog erger vind dat zijn mensen die een oprit oprijden en er dan meteen weer af moeten en dan 80 voor je gaan rijden zodat jij met 80 mag gaan invoegen. Een beetje rekening houden met elkaar in verkeer is erg moeilijk voor de meesten in Nederland.
Aan 80 kan je toch makkelijk invoegen? Ik heb nog een eind met een oude hyundai gereden, en daar moest ik wel aan 80 invoegen simpelweg omdat hij nog niet sneller raakte op de invoegstrook (en dat was dan volledig de invoegstrook plankgas in een zo laag mogelijke versnelling).

Met ietwat auto kan je zelfs aan 60/u invoegen, gewoon vlak achter iemand naar links gaan, terugschakelen naar 3de en plankgas geven. Je staat dan echt wel direct wat hoger in snelheid.

Naast rijden doe je niet, eigen rechter spelen in het verkeer is not done. Ben jij ook zo iemand die 120 op het linkervak gaat rijden om de rest te verhinderen te snel te rijden, en dan mee opschuift als iemand je rechts voorbij probeert te steken?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52494963
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:27 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Hoezo 120? In OP gaat het over een autoweg. Daar mag je maar 100.
Ah, OK. Het was laat, het voorbeeld van mij ging over een autosnelweg.
pi_52495275
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 09:59 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Aan 80 kan je toch makkelijk invoegen? Ik heb nog een eind met een oude hyundai gereden, en daar moest ik wel aan 80 invoegen simpelweg omdat hij nog niet sneller raakte op de invoegstrook (en dat was dan volledig de invoegstrook plankgas in een zo laag mogelijke versnelling).

Met ietwat auto kan je zelfs aan 60/u invoegen, gewoon vlak achter iemand naar links gaan, terugschakelen naar 3de en plankgas geven. Je staat dan echt wel direct wat hoger in snelheid.

Naast rijden doe je niet, eigen rechter spelen in het verkeer is not done. Ben jij ook zo iemand die 120 op het linkervak gaat rijden om de rest te verhinderen te snel te rijden, en dan mee opschuift als iemand je rechts voorbij probeert te steken?
Met 80 is het niet verantwoord invoegen als iedereen 100 rijdt. Gewoon op de invoegstrook versnellen tot 100 en dan invoegen. Hoe moeilijk kan het zijn?

En eigen rechter spelen. Ach ik ben gewoon een beetje klaar met al die mongolen die op de weg zitten. Als jij zo aso bent om met 60 in te voegen dan kwak ik hem er gewoon naast klaar. Waarom moet ik met zo'n figuur rekening houden als hij zelf schijt heeft aan al het overige verkeer? Zelfde met mensen die links blijven hangen. Ik trap hem er gewoon rechts langs.

En nee vanzelfsprekend ga ik altijd keurig aan de kant als iemand er langs wil. Ik houd in tegenstelling tot die trieste figuren die met 60 invoegen of met 80 op een uitvoegstrook blijven rijden of links blijven hangen wel rekening met anderen.
pi_52495381
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:46 schreef dazzle123 het volgende:

Met 80 is het niet verantwoord invoegen als iedereen 100 rijdt. Gewoon op de invoegstrook versnellen tot 100 en dan invoegen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Met de vorige auto heb ik ook vaak ingevoegd tegen 70/80 per uur zelfs op de snelweg, gewoon omdat mijn auto niet sneller aan de 100/u raakte. Dat was dan echt plankgas optrekken en elke versnelling tot halverwege het rood gebruiken, dus sneller kon die auto gewoon niet, moet je daarom iemand blokkeren?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52495427
Allemaal gewoon een baantje opschuiven, kan oma, kassamiep, tuttebol, vuile alto ook gewoon invoegen met 30kmh, jij geen last, zij geen last.

Geven en nemen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_52495582
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ah, OK. Het was laat, het voorbeeld van mij ging over een autosnelweg.
Hier op de A16 mag je ook maar 100
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  zondag 19 augustus 2007 @ 11:17:02 #59
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_52495665
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:09 schreef nightfall het volgende:
moet je eens in duitsland komen,. het valt me daar op dat mensen veel beter anticiperen op situaties,. als je hier achter een vrachtwagentje strand op de snelweg, kom je er van ze'n leven niet meer voorbij omdat niemand je ertussen laat,. duitsland zie je veel meer dat mensen dan ff inhouden dat je er nog ff fatsoenlijk tussen kunt,.
Achter een vrachtwagen stranden? Die vluchtstroken hebben ze niet voor niets aangelegd!
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_52495771
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:54 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Met de vorige auto heb ik ook vaak ingevoegd tegen 70/80 per uur zelfs op de snelweg, gewoon omdat mijn auto niet sneller aan de 100/u raakte. Dat was dan echt plankgas optrekken en elke versnelling tot halverwege het rood gebruiken, dus sneller kon die auto gewoon niet, moet je daarom iemand blokkeren?
We weten allemaal waarover we het hebben. Ik ga niet iemand blokken omdat hij/zij in een wat langzame auto rijdt op een korte invoegstrook. Ik heb het over mensen in normale auto's die snel genoeg zijn die om wat voor debiele reden dan ook met 60 in gaan voegen en daarmee niet alleen zichzelf in de problemen brengen maar ook iedereen die achter hun rijdt.
  zondag 19 augustus 2007 @ 12:12:07 #61
11102 knep
Mountainfreak
pi_52496447
Zeer irritant ja, vrijdag ook weer iemand die met 55 invoegde .
En dan toeteren als ik er langs ga op de invoegstrook .
pi_52496534
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 10:57 schreef Koploperkopper het volgende:
Allemaal gewoon een baantje opschuiven, kan oma, kassamiep, tuttebol, vuile alto ook gewoon invoegen met 30kmh, jij geen last, zij geen last.
Geven en nemen.
Als je dat serieus doet, kijk dan wel effe in je spiegels en over je schouder - ik had er gisteren eentje die ruimte maakte voor een invoeger, en mij totaal geen ruimte meer liet in de linkerbaan.
Overigens is het wettelijk zelfs verboden om een baan op te schuiven voor invoegers, hoe scheef dat ook klinkt.

En wat betreft klemrijden achter een vrachtwagen - zelfs op drie baans wegen zie ik 't regelmatig, iemand rijd netjes 100 in de rechterbaan, wilt een vrachtwagen inhalen, maar moet in de remmen omdat iemand in de middenbaan niet meedenkt. Als je toch ziet dat iemand die jij net inhaalt inloopt op een vrachtwagen ga je toch gewoon nog een baantje op zij, iedereen blij. Opvallend genoeg zijn die middenbaan klevers ook vaak degenen die 2500 meter verder nog steeds in de middenbaan hangen zonder ook maar iemand in te halen... Af en toe vraag je je af of ze wel verder kunnen kijken dan de neus van hun auto.

[ Bericht 30% gewijzigd door JF_ op 19-08-2007 12:23:11 ]
pi_52497683
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 12:17 schreef JF_ het volgende:
Als je dat serieus doet, kijk dan wel effe in je spiegels en over je schouder - ik had er gisteren eentje die ruimte maakte voor een invoeger, en mij totaal geen ruimte meer liet in de linkerbaan.
Overigens is het wettelijk zelfs verboden om een baan op te schuiven voor invoegers, hoe scheef dat ook klinkt.
Ik doe het ook heel vaak, zelfs als ze voor mij nog makkelijk kunnen invoegen, aangezien ik anders ga moeten afremmen omdat eigenlijk niemand bij het oprijden al boven de maximumsnelheid zit. Dan is het dus opschuiven om iemand in te laten voegen, maar ondertussen ga je er een eindje verder ook wel weer voorbij...
quote:
En wat betreft klemrijden achter een vrachtwagen - zelfs op drie baans wegen zie ik 't regelmatig, iemand rijd netjes 100 in de rechterbaan, wilt een vrachtwagen inhalen, maar moet in de remmen omdat iemand in de middenbaan niet meedenkt.
Ja, dat zie je inderdaad héél regelmatig. Dat is ook een van de redenen waarom ik bijna systematisch te rap rijdt, ik wil niet op het middenvak zitten omdat je daar te vaak moet afremmen / optrekken voor mensen die ineens inhalen zonder echt goed op te letten, en rechts zit ik niet graag omdat ik dan heel de tijd tussen de vrachtwagens zit. Het enige resterende strookje is links, en daar ga je ook niet aan 90 tuffen, dus dan maar 140-150 op het linkervak, dan heb ik minder last van uitwijkende medegebruikers. Hoogstens iemand die aan 110 ff dicht bij je het linkervak op komt, maar dat gebeurt echt niet vaak, de meeste chauffeurs die de tragere snelheden wensen te houden blijven namelijk rechts / midden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')