Suzuki wagonR, Hyundai atos..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ford Ka, Twingo en zo kan ik wel even doorgaan. Van die carrieremiepjes in te kleine autootjes die even moeten laten zien dat een vrouw ook kan autorijden![]()
Aan 80 kan je toch makkelijk invoegen? Ik heb nog een eind met een oude hyundai gereden, en daar moest ik wel aan 80 invoegen simpelweg omdat hij nog niet sneller raakte op de invoegstrook (en dat was dan volledig de invoegstrook plankgas in een zo laag mogelijke versnelling).quote:Op zondag 19 augustus 2007 09:54 schreef dazzle123 het volgende:
En wat ik nog erger vind dat zijn mensen die een oprit oprijden en er dan meteen weer af moeten en dan 80 voor je gaan rijden zodat jij met 80 mag gaan invoegen. Een beetje rekening houden met elkaar in verkeer is erg moeilijk voor de meesten in Nederland.
Ah, OK. Het was laat, het voorbeeld van mij ging over een autosnelweg.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:27 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hoezo 120? In OP gaat het over een autoweg. Daar mag je maar 100.
Met 80 is het niet verantwoord invoegen als iedereen 100 rijdt. Gewoon op de invoegstrook versnellen tot 100 en dan invoegen. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op zondag 19 augustus 2007 09:59 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Aan 80 kan je toch makkelijk invoegen? Ik heb nog een eind met een oude hyundai gereden, en daar moest ik wel aan 80 invoegen simpelweg omdat hij nog niet sneller raakte op de invoegstrook (en dat was dan volledig de invoegstrook plankgas in een zo laag mogelijke versnelling).
Met ietwat auto kan je zelfs aan 60/u invoegen, gewoon vlak achter iemand naar links gaan, terugschakelen naar 3de en plankgas geven. Je staat dan echt wel direct wat hoger in snelheid.
Naast rijden doe je niet, eigen rechter spelen in het verkeer is not done. Ben jij ook zo iemand die 120 op het linkervak gaat rijden om de rest te verhinderen te snel te rijden, en dan mee opschuift als iemand je rechts voorbij probeert te steken?
Met de vorige auto heb ik ook vaak ingevoegd tegen 70/80 per uur zelfs op de snelweg, gewoon omdat mijn auto niet sneller aan de 100/u raakte. Dat was dan echt plankgas optrekken en elke versnelling tot halverwege het rood gebruiken, dus sneller kon die auto gewoon niet, moet je daarom iemand blokkeren?quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:46 schreef dazzle123 het volgende:
Met 80 is het niet verantwoord invoegen als iedereen 100 rijdt. Gewoon op de invoegstrook versnellen tot 100 en dan invoegen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Hier op de A16 mag je ook maar 100quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah, OK. Het was laat, het voorbeeld van mij ging over een autosnelweg.
Achter een vrachtwagen stranden? Die vluchtstroken hebben ze niet voor niets aangelegd!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:09 schreef nightfall het volgende:
moet je eens in duitsland komen,. het valt me daar op dat mensen veel beter anticiperen op situaties,. als je hier achter een vrachtwagentje strand op de snelweg, kom je er van ze'n leven niet meer voorbij omdat niemand je ertussen laat,. duitsland zie je veel meer dat mensen dan ff inhouden dat je er nog ff fatsoenlijk tussen kunt,.![]()
We weten allemaal waarover we het hebben. Ik ga niet iemand blokken omdat hij/zij in een wat langzame auto rijdt op een korte invoegstrook. Ik heb het over mensen in normale auto's die snel genoeg zijn die om wat voor debiele reden dan ook met 60 in gaan voegen en daarmee niet alleen zichzelf in de problemen brengen maar ook iedereen die achter hun rijdt.quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Met de vorige auto heb ik ook vaak ingevoegd tegen 70/80 per uur zelfs op de snelweg, gewoon omdat mijn auto niet sneller aan de 100/u raakte. Dat was dan echt plankgas optrekken en elke versnelling tot halverwege het rood gebruiken, dus sneller kon die auto gewoon niet, moet je daarom iemand blokkeren?
Als je dat serieus doet, kijk dan wel effe in je spiegels en over je schouder - ik had er gisteren eentje die ruimte maakte voor een invoeger, en mij totaal geen ruimte meer liet in de linkerbaan.quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:57 schreef Koploperkopper het volgende:
Allemaal gewoon een baantje opschuiven, kan oma, kassamiep, tuttebol, vuile alto ook gewoon invoegen met 30kmh, jij geen last, zij geen last.
Geven en nemen.
Ik doe het ook heel vaak, zelfs als ze voor mij nog makkelijk kunnen invoegen, aangezien ik anders ga moeten afremmen omdat eigenlijk niemand bij het oprijden al boven de maximumsnelheid zit. Dan is het dus opschuiven om iemand in te laten voegen, maar ondertussen ga je er een eindje verder ook wel weer voorbij...quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:17 schreef JF_ het volgende:
Als je dat serieus doet, kijk dan wel effe in je spiegels en over je schouder - ik had er gisteren eentje die ruimte maakte voor een invoeger, en mij totaal geen ruimte meer liet in de linkerbaan.
Overigens is het wettelijk zelfs verboden om een baan op te schuiven voor invoegers, hoe scheef dat ook klinkt.
Ja, dat zie je inderdaad héél regelmatig. Dat is ook een van de redenen waarom ik bijna systematisch te rap rijdt, ik wil niet op het middenvak zitten omdat je daar te vaak moet afremmen / optrekken voor mensen die ineens inhalen zonder echt goed op te letten, en rechts zit ik niet graag omdat ik dan heel de tijd tussen de vrachtwagens zit. Het enige resterende strookje is links, en daar ga je ook niet aan 90 tuffen, dus dan maar 140-150 op het linkervak, dan heb ik minder last van uitwijkende medegebruikers. Hoogstens iemand die aan 110 ff dicht bij je het linkervak op komt, maar dat gebeurt echt niet vaak, de meeste chauffeurs die de tragere snelheden wensen te houden blijven namelijk rechts / midden.quote:En wat betreft klemrijden achter een vrachtwagen - zelfs op drie baans wegen zie ik 't regelmatig, iemand rijd netjes 100 in de rechterbaan, wilt een vrachtwagen inhalen, maar moet in de remmen omdat iemand in de middenbaan niet meedenkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |