abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53247385
Lenovo ben ik in de gaten aan het houden doordat iemand hierover tipte.
Computer bouwers met 30% marktaandeel in china en op de moment meer marktaandeel dan Dell en HP wereldwijd. Hoofdsponsor van de OS in china 8-8-8. Eerdere cijfers waren beter dan verwacht en binnenkort komen er nieuwe kwartaal cijfers.

Doet 45cent op de frankfurt en rond de 5 HKD op de HangSeng.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_53247467
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:40 schreef Fugie het volgende:
Even een kort vraagje, ik heb op dit moment aardig wat spaargeld (~10k). Nu zit ik eraan te denken om dit te beleggen en er periodiek bij te storten. Nu heb ik zelf niet echt veel verstand van beleggen en eerlijk gezegd ook niet heel veel zin om me hier elke dag mee bezig te houden (bedrijven onderzoeken, jaarverslagen bekijken etc). Daarom leek het me de beste optie om te beleggen in een fonds.
Nu wil ik graag weten wat jullie mening is over fondsen en of dit een goed moment is om in te stappen of dat ik beter nog even kan wachten.
Ik zou 4 of 5 aandelen/bedrijven of sectoren gaan volgen waar je een goed gevoel bij hebt en beleg je geld op een goed moment in 4 of 5 aandelen.

Bijv iets in Warrants van india en china. Een certificaat van AAB of een postbank fonds, en 2 directe aandelen bijv Yahoo, Google, ing ect. ect.

Dan zit je redelijk breed... maargoed, het is nu allemaal vrij hoog dus zou even afwachten en anders de boot missen, beter dan risico nemen op dit moment,
pi_53263060
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:57 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Ik zou 4 of 5 aandelen/bedrijven of sectoren gaan volgen waar je een goed gevoel bij hebt en beleg je geld op een goed moment in 4 of 5 aandelen.

Bijv iets in Warrants van india en china. Een certificaat van AAB of een postbank fonds, en 2 directe aandelen bijv Yahoo, Google, ing ect. ect.

Dan zit je redelijk breed... maargoed, het is nu allemaal vrij hoog dus zou even afwachten en anders de boot missen, beter dan risico nemen op dit moment,
Dus gewoon zelf beleggen in een aantal aandelen om een goede spreiding te krijgen ? Is ook wel een optie, moet ik eerst nog even wat onderzoek doen

Ik heb trouwens ook nog een account op belegger.nl, is dat beursbattle enigzins realistisch ?

[ Bericht 5% gewijzigd door Fugie op 18-09-2007 08:39:29 ]
pi_53263300
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 08:33 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik heb trouwens ook nog een account op belegger.nl, is dat beursbattle enigzins realistisch ?
Weet ik niet. Ik lees alleen het forum van IEX, luister naar kees de kort en lees de stukjes van willem middelkoop. Verder volg ik al het nieuws niet zo, behalve de hoofdlijnen. Als je alles gaat volgen en daarop koop en verkoop gedrag aanpast vind ik geen beleggen.

Wat misschien ook wel een goede tip is, om van ieder aandeel/fonds evenveel te kopen, dus 5 aandelen van ieder 2000 euro. Dan heb je nooit grote uitschieters en maakt de een de ander weer goed, tja puur gevoel voor mij hoor
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:31:35 #65
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_53269177
Gebeurt weinig op de beus, de laatste paar dagen *zucht*
pi_53269392
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:31 schreef SjonLok het volgende:
Gebeurt weinig op de beus, de laatste paar dagen *zucht*
Over een paar uur barst het los.
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:47:41 #67
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_53269591
Zou mooi zijn. Ik wil beweging zien, en of het omhoog of omlaag is maakt mij niet uit. Als het maar beweegt.
pi_53270382
Hoe laat is rente besluit amerika (nederlandse tijd)
pi_53270742
20:15
Morgen dus feest en vrijdag experatie.
pi_53283524
rente dus verlaagd.
Kun je nabeurs turbos kopen?
Ik wil graag turbo long shell kopen morgen.
Als ik die nu koop profiteer ik dan van de koerswinst van morgen?
pi_53287815
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:36 schreef Lassekjus het volgende:
rente dus verlaagd.
Ja,dat zou wel makkelijk zijn
pi_53291125
Olie al dik boven de 82 dollar, blijft onverminderd bijzonder hoog zo na het vakantie seizoen en nog voor het stook seizoen.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_53291367
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:26 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

Ja,dat zou wel makkelijk zijn

hehe... ja....=)
pi_53297454
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:36 schreef Lassekjus het volgende:
rente dus verlaagd.
Kan ik een levensverzekering afsluiten op iemand die net is overreden door een bus ?
Nee dus
pi_53304575
Toch wel even slikken vandaag als je langs de zijlijn staat en winst hebt genomen.
Er zijn fondsen/warrants die +10% staan vandaag
pi_53332787
Usd-Yen -1,4%
Usd-Eur + 1% op bijna 1,41
Usd-CAD - 1,34% deze staan gelijk nu

Waarom blijven de beurzen zo hoog staan ???
pi_53433448
quote:
Invloed subprime op ING 'beperkt van omvang'
De marktverstoringen van de afgelopen tijd hebben tot nu toe een beperkte invloed gehad op ING. Dat schrijft de Nederlandse bank-verzekeraar maandag in een filing aan de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC).

ING stelt dat zijn blootstelling aan subprime-, Alt-A en collaterised debt obligations (CDO) van een 'beperkte omvang' is. Daarnaast wijst de bank op de relatief hoge kwaliteit hiervan.

ING's totale blootstelling aan CDO's en CLO's was per 31 juli 2007 euro 0,9 mrd. Op dat moment bedroeg de subprime-blootstelling euro 3,2 mrd. De exposure aan Alt-A (hypotheken aan mensen die geen loonstrookje hoeven af te geven) was toen circa euro 28,7 mrd.

De blootstelling aan de subprime- en Alt-A-hypotheken is vrijwel geheel middels asset-backed securities. Per 31 juli had 93% van de subprime-activiteiten en 99,9% van de Alt-A-activiteiten een AAA of AA-rating.
93% van subprime wordt dus geacht dezelfde kredietwaardigheid te hebben als staatsobligaties, en 99.9% van de hypotheken die zonder enig bewijsstuk zijn verstrekt idem.

Beperkte blootstelling my ass.

Daarom hebben banken dus een lage koers/winst verhouding: als deze bom barst gaat de jaarwinst voor de komende jaren door het putje. Ongeveer 40% van de beurswaarde van de ING zijn dus subprime en alt-A leningen, met een ongewisse toekomst.

Het lijkt een beetje op Japan jaren '80 of China heden ten dage: banken waarderen foute leningen simpelweg niet af, maar laten ze op de balans staan. Boekhoudkundig niks aan de hand. Het mark to myth model.
  maandag 24 september 2007 @ 15:38:26 #78
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53433773
Kortom, deflatie, here we come!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53472402
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:38 schreef gronk het volgende:
Kortom, deflatie, here we come!
Lijkt me eerder dat er inflatie komt. De dow staat een paar procent onder de all time high, er is vorige week een rente verlaging van 0,5% is doorgevoerd waardoor de inflatie in de VS nu gaat oplopen (deze was al hoog) en zo word de dollar nog minder waard.

Ik vraag me af of/hoelang de rest de schuldpapieren van de VS nog accepteert.
  donderdag 27 september 2007 @ 23:38:44 #80
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_53532319
He, weten jullie of er een site ala wsj of financial times is waar je updates over een specifiek bedrijf kunt aanvragen zodat je via email op de hoogte wordt gehouden als dat bedrijf om welke reden dan ook in het nieuws is?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_53533633
WSJ.com heeft iig price/volume alerts en roundups per bedrijf, maar news alerts zie ik niet zo 123.
pi_53743047
De renteverlaging van de FED blijkt nu te groot. Ik denk dat de kans groter is dat ze de volgende keer gaan verhogen ipv verlagen. Iig, in het vierde kwartaal worden ook weer grote (~10.4%) winsstijgingen verwacht.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 15:10:04 #83
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53743459
Nogmaals, ik ben erg benieuwd wat de rentes gaan doen. Aan de ene kan kan ik me niet voorstellen dat we teruggaan naar de absurd lage rentes van drie, vier jaar geleden; aan de andere kant, als de rentes veel hoger worden dan nu (zeg dat ze richting 6 tot 8% gaan), dan gaan we een helehoop gedoe krijgen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53759456
Denk dat de FED nu wel even de rust zal houden en niets doet.

In m'n achterhoofd geloof ik ook dat er in Iran nog wat te gebeuren staat en dat dat mooi even de aandacht afleidt van de problemen in de USofA
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:38:18 #85
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53759558
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:32 schreef mikezwet het volgende:
Denk dat de FED nu wel even de rust zal houden en niets doet.

In m'n achterhoofd geloof ik ook dat er in Iran nog wat te gebeuren staat en dat dat mooi even de aandacht afleidt van de problemen in de USofA

In de mainstream media, misschien. Financiele instellingen gaan ook wel failliet zonder dat het in de krant komt, hoor.
pi_53770567
Ik beleg in ieder geval niet in EU of US maar alleen in HangSeng en India of daaraan gerelateerde bedrijven.

Iemand bekend met Lenovo ?
pi_53774854
Als jullie aandelen kopen van een enkel bedrijf, hoeveel leg je dan gemiddeld in? Doe je dat in 1 keer of verdeel je dat in een aantal dagen/weken/maanden?
pi_53787121
Leuke thread! Beleg zelf ook al een tijdje

Maar wat betreft inleg Athlonkmf, ik zelf beleg meestal in een of twee kopen.. ligt eraan of alle reserves beschikbaar zijn.. soms moet ik nog even wachten met de verkoop van een ander fonds.
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_53806963
quote:
Sonepar doet indicatief bod op Hagemeyer van EUR 4,25 p/a9 okt 2007, 08:39 uur

Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Sonepar bereidt een bod voor op het Nederlandse handelshuis Hagemeyer. Dat is dinsdag bekendgemaakt middels een persbericht. Het Franse bedrijf biedt indicatief EUR 4,25 per aandeel.

Sonepar heeft Hagemeyer maandag op de hoogte gebracht van zijn plan om een bod uit te brengen op de onderneming. Het heeft daarbij de raad van bestuur en raad van commissarissen uitgenodigd voor een gesprek. Het wil tijdens de gesprekken nagaan of het bod steun en aanbeveling kan vinden bij de beide raden.

Sonepar is van plan 'de kwaliteiten van het management van Hagemeyer en Sonepar' te combineren.

Sonepar Group behaalde in 2006 een omzet van EUR 9,45 miljard. Het bedrijf werd in 1969 opgericht.

(c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
Weer een mooie rit gemaakt

Alles verkocht, kijken waar we nu weer eens in gaan stappen
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_53808056
Tss hoe bedoel je voorkennis...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')