dat doe ik dus altijdquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:01 schreef Frumzel het volgende:
Overigens wordt pasta bijzonder smaakvol met een boullionblokje!
mijn pa had laatst een keer veel zout bij de broccoli gedaan, dat was pas smerigquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:01 schreef Frumzel het volgende:
Probeer eens een pan met groenten mét zout en een pan met dezelfde groenten zonder zout. Je zal het verschil meteen proeven.
(groenten/aardappels zonder zout)
Zout water bevriest bij een lagere temperatuur dan 0 graden Celcius, maar dat het sneller kookt heb ik nog nooit van gehoord...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:00 schreef HostiMeister het volgende:
...
Misschien kookt het water eerder met zout erin?
Psstquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:02 schreef Brammie1 het volgende:
dus bijna iedereen doet het erbij, maar zonder rede
het zal wel met de smaak te maken hebben, denk ik.
teveel zout is inderdaad ook niet lekker. Ik doe meestal 1 flinke theelepel zout voor een middelgrote pan (3L) van ca. half gevuld. Op de aardappels gaat vaak iets meer zout bij mij dan op de groentenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:03 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
mijn pa had laatst een keer veel zout bij de broccoli gedaan, dat was pas smerig
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:01 schreef Frumzel het volgende:
Probeer eens een pan met groenten mét zout en een pan met dezelfde groenten zonder zout. Je zal het verschil meteen proeven.
(groenten/aardappels zonder zout)
Ik weet het wel, maar vergeet het steeds. Zal de volgende keer er maar aan denkenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
...
En olijfolie bij het water doen tijdens het koken van pasta zorgt ervoor dat de pasta niet plakkerig wordt.
Nope, fabeltje....quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:10 schreef TheThirdMark het volgende:
En olijfolie bij het water doen tijdens het koken van pasta zorgt ervoor dat de pasta niet plakkerig wordt.
Hm, het werkt anders bij mij wel, met de olie...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:18 schreef Croga het volgende:
[..]
Nope, fabeltje....
De beste manier om het plakken van pasta tegen te gaan is de pasta na het afgieten meteen door de saus te doen. Let daarbij wel op dat de pasta op de saus gaat en niet andersom.
In de Allerhande staat:quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan komt de smaak beter naar voren.
quote:Fabel Een scheutje olie voorkomt dat de pasta gaat plakken.
Een scheutje olie aan het kookwater toevoegen heeft weinig zin, want olie en water mengen niet. Bovendien bedekt de olie de oppevlakte van de pasta als een filmpje, waardoor de saus minder goed hecht. Je voorkomt dat pasta plakkerig wordt door hem te koken in ruim water: 1 liter per 100 gram. Roer de pasta ook even goed los.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:16 schreef GONZA het volgende:
Water met zout kookt bij een hogere temparutuur dan water zonder zout. Hierdoor wordt je water warmer dan 100 graden celsius, waardoor je eten eerder gaar is.
Hm, zal het verschil in tijd echt te merken zijn? Bedoel op de 20 a 25 minuten die aardappelen nodig hebben, gaat daar dan 5 minuten vanaf ofzo?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:20 schreef JamesBrownie het volgende:
Het zout sorgt dat het water pas kookt als het een hogere temp bereikt en dat het dus sneller klaar is(want warmer)
...
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:22 schreef Frumzel het volgende:
[..]
[..]
Hm, zal het verschil in tijd echt te merken zijn? Bedoel op de 20 a 25 minuten die aardappelen nodig hebben, gaat daar dan 5 minuten vanaf ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |