abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52477465
welke kan ik het beste kopen; zen of ipod

dat zegt mijn Titel en ik ben een student van 18 jaar en vroeg me nu af welke het beste van de 2 was volgens jullie en of jullie enigzins ervaringen met beide mp3 media apparaten hebt.

het gaat dan om de Zen vision W of de ipod 80 gb Zwart.
iemand die me kan helpen ?
het gaat me voornamelijk om de video capaciteiten welke beter zou zijn want de ipod heeft nou eenmaal 80 gb en de zen maar 30gb.
ik ben ff de draad kwijt welke zou jij kopen en waarom ?

Ipod:
http://www.mp3shop.nl/pro(...)lack-%285.5g%29.html

Zen Vision W :
http://www.mp3shop.nl/pro(...)3Aw-30-gb-black.html

Zen Vision M:
http://www.4launch.nl/4launch.php?links=shop/shoplinks.php¢er=shop/producteninfo.php?productid=025483&ref=tweakers

enig andere aanrader is ook op prijs gesteld aan media apparaat

[ Bericht 21% gewijzigd door cablegunmaster op 18-08-2007 14:50:16 ]
Redacted
  Boks-Chick zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:44:01 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_52477491
de Zen W
lolwut
pi_52477542
De zen is er toch ook in de 60gb versie

Creative Zen Vision:M 60GB
http://tweakers.net/pricewatch/144834/Creative-Zen-Vision:M-60GB-(USB-2.0).html
pi_52477556
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:44 schreef BrandX het volgende:
de Zen W
we gaan gewoon lekker verder

ik zit nog te twijfelen , ipod heeft een langere batterij duur maar kleiner scherm.
volgende week krijg ik mijn geld binnen de laatste centjes endan kan ik er 1tje kopen

alleen de zen of de ipod ? moeilijke keuze de ipod blijft een status symbool ( andere ook maar toch net iets minder ) en om het status symbool is het niet te doen.

ik d8 wel dat ik er 1 van 60 GB had gezien :
heeft die dan ook een langere batterijduur ?
Redacted
  Boks-Chick zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:47:20 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_52477564
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:46 schreef Godlike02 het volgende:
De zen is er toch ook in de 60gb versie

Creative Zen Vision:M 60GB
http://tweakers.net/pricewatch/144834/Creative-Zen-Vision:M-60GB-(USB-2.0).html
de M heeft een kleiner venster.
lolwut
pi_52477580
de zen lijkt me beter...vind hem ook mooier
pi_52477598
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:47 schreef osho het volgende:
de zen lijkt me beter...vind hem ook mooier
waarom wil iedereen een ipod als de zen beter is ? ( toch om de status ? )
Redacted
  Boks-Chick zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:50:10 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_52477619
quote:
Opzaterdag 18 augustus 2007 14:49schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

waarom wil iedereen een ipod als de zen beter is ? ( toch om de status ? ):D
mbt jeugd/tieners: ja
mbt anderen: niet verder kijken dan de neus lang is en een ipod kopen 'omdat iedereen die heeft dus zal het wel goed zijn'
lolwut
pi_52477627
ik zit toch te denken aan de W omdat het scherm zo lekker groot is

maar dan zou ik een backup batterij erbij willen hebben iemand enigzins idee of dat bestaat voor de zen vision (A) een extra batterijtje ?

duur heb ik wel gevonden 4,5 uur video tijd 15 uur voor muziek.
Redacted
pi_52477643
Ik heb een tijdje een zen en een iPod gehad, allebei hele fijne apparaatjes. Ik gebruikte ze alleen voor mp3's heel weinig voor video. Het voordeel van de zen is dat je alle video's er meteen op kan pleuren, zonder ze om te zetten, dat kan bij de iPod niet, de zen deed ook langer met zijn batterij als je video keek, maar niet als je mp3 luisterde, daar haalt die het niet bij de iPod. Ook vind ik dat de iPod een beter geluid produceert, en dan niet met die standaard oordopjes, ik heb voor allebei andere gekocht. Verder vind ik de iPod ook makkelijker te bedienen.

Hoop dat je er wat aan hebt
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Boks-Chick zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:53:11 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_52477662
btw:beide zens hebben ook radio zie ik, de iPod niet. nog een voordeel (vind ik dus)
lolwut
pi_52477741
iPod zuigt. Maarja, als je de kwaliteit van het geluid niet belangrijk vind (zoals het gemiddelde klapvee) dan zou je hem kunnen kopen ja..
pi_52477767
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:57 schreef Tarabass het volgende:
iPod zuigt. Maarja, als je de kwaliteit van het geluid niet belangrijk vind (zoals het gemiddelde klapvee) dan zou je hem kunnen kopen ja..
Dus ik ben gemiddeld klapvee?? Dank u zeer
pi_52477790
Nee he, dit soort topic's zouden gewoon verboden moeten worden, ik weer al wat er weer gaat gebeuren
pi_52477813
nee ik ben een redelijk goed opgevoed in mate van pc's geluid stereo's kan ze werkend krijgen

^^ mn piano thuis is vals en ik hoor meestal wel of het goed klinkt zuiver volle bas of niet dat merk je wel na 3 mp3 spelers en heel lang in koor zingen. maar , meestal kun je met elke mp3 speler er goed geluid uithalen mits je goed genoeg kpbs hebt + goeie doppen of koptelefoon

vorige was van sennheisser ^^ 40 euro voor een headset maar dat terzijde
Redacted
pi_52477858
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:00 schreef cablegunmaster het volgende:
nee ik ben een redelijk goed opgevoed geluids technicus ^^ mn piano thuis is vals en ik hoor meestal wel of het goed klinkt zuiver volle bas of niet dat merk je wel na 3 mp3 spelers en heel lang in koor zingen. maar , meestal kun je met elke mp3 speler er goed geluid uithalen mits je goed genoeg kpbs hebt + goeie doppen of koptelefoon

vorige was van sennheisser ^^ 40 euro voor een headset maar dat terzijde
Kijk zo hoort dat ook, standaard oordopjes + iPod/zen zuigt sowieso. Ik gebruik bij beide een koptelefoon van Sony á 60/70 euro ofzo, dan hoor je meestal wel wat kwaliteit of zooi is.
pi_52477860
Er word van de iPod gezegd dat de bass niet de beste is. Maar ik heb een iPod en merk er weinig van nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik alles behalve een audiofiel ben.
pi_52477888
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:03 schreef Remzz het volgende:
Er word van de iPod gezegd dat de bass niet de beste is. Maar ik heb een iPod en merk er weinig van nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik alles behalve een audiofiel ben.
nog andere dingen erbij gemerkt voordelen nadelen ?
Redacted
pi_52477918
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:58 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dus ik ben gemiddeld klapvee?? Dank u zeer
Alstu. Geen dank hoor. Maar loop jij maar lekker achter de kudde aan en verdiep je vooral niet in andere producten dan de gehypte producten, en ga vooral niet op je eigen verstand en gehoor af. Straks ga je nog zeggen dat het geluid van cd's goed is, kom op zeg..
pi_52477951
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:02 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Kijk zo hoort dat ook, standaard oordopjes + iPod/zen zuigt sowieso. Ik gebruik bij beide een koptelefoon van Sony á 60/70 euro ofzo, dan hoor je meestal wel wat kwaliteit of zooi is.
Wat er niet in zit kun je er ook niet uithalen hoor, ook niet met duurdere dopjes. Maar wat is dan zooi, de iPod of de Zen..
pi_52477981
De kracht van de iPod zit 'm in combinatie met iTunes (los van het gebruiksgemak, maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur), maar daar moet je mee willen kunnen werken. Ben je van plan muziek te gaan kopen via de iTunes store, of wil je Smart Playlists gebruiken, of heb je zelfs een Mac: koop dan absoluut een iPod. Wil je liever drag & drop, en geef je weinig om al die andere zaken, ben je misschien beter af met een Zen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52477990
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:04 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

nog andere dingen erbij gemerkt voordelen nadelen ?
Ikzelf vind de intergratie met iTunes perfect, komt geen enkele andere speler ook maar in de buurt. Nadeel voor anderen kan zijn dat je met een iPod niet zomaar in de verkenner nummers kunt slepen maar het met iTunes moet.

De iPod vind ik zelf wel een stuk mooier dan de Zen maar dat is natuurlijk persoonlijk. Verder zijn er overdreven veel (overpriced)accessoires voor de iPod en voor de Zen bijna niets.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:11:26 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52478001
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:06 schreef Tarabass het volgende:
Maar loop jij maar lekker achter de kudde aan
Maar draai verder gerust Windows hoor.
Ik ga naar huis.
pi_52478051
Ow ja video vind ik echt niets op de iPod, en je moet alles omzetten en na een uurtje video is de accu aan het eind van zijn latijn.

Maar ik verwacht eigenlijk niet dat dat anders zal zijn op de Zen.
pi_52478063
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:06 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Alstu. Geen dank hoor. Maar loop jij maar lekker achter de kudde aan en verdiep je vooral niet in andere producten dan de gehypte producten, en ga vooral niet op je eigen verstand en gehoor af. Straks ga je nog zeggen dat het geluid van cd's goed is, kom op zeg..
cd's uit de winkel is toch meestal beter dan gedownloadde muziek , ookal heb je soms 320kbps van internet over het algemeen is een cd toch net iets voller van klank. lang niet bij alle muziekzo , maar bepaalde muziek moet je eenmaal op cd kopen ( * is selectief koper bvb bands die je leuk vind

vergelijk maar eens een live filmpje op youtube met een mp3 die je gedownload hebt en een cd nr.

*beste kun je een cd nr kiezen op youtube kijken of daar een filmpje van is en dan pas de mp3 downloadden *

Maar ik heb een standaard 1gb mp3speler nu en ik wou een nieuwe en ik moet zeggen, Oordoppen of een Koptelefoon ik hoor duidelijk toch het verschil tussen 4 a 5 soorten oordoppen en koptelefoons

en meestal zijn oordoppen dan niet het beste, en zit er meer in een apparaat dan je denkt
Redacted
pi_52478086
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:11 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het gaat hier om beter producten gebruiken, en windows is beter (lees makkelijker en VEEEEEEL meer software beschikbaar voor) dan Mac os)
pi_52478093
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:11 schreef nietzman het volgende:

[..]

ik draai windows * 2000 lekker oud * stabieler dan XP ben alternatief ^^ en geen registratie dingen aan me hoofd
Redacted
pi_52478100
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:15 schreef Markster het volgende:

[..]

Het gaat hier om beter producten gebruiken, en windows is beter (lees makkelijker en VEEEEEEL meer software beschikbaar voor) dan Mac os)
.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52478109
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:16 schreef Jarno het volgende:

[..]

.
Wat is er jochie?
pi_52478114
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:14 schreef Remzz het volgende:
Ow ja video vind ik echt niets op de iPod, en je moet alles omzetten en na een uurtje video is de accu aan het eind van zijn latijn.

Maar ik verwacht eigenlijk niet dat dat anders zal zijn op de Zen.
daarom vraag ik ook of iemand anders persoonlijke ervaringen heeft zodat ik die kan vergelijken en uiteindelijk tot een reel beeld kan komen van wat ik ga kopen het blijft voor mij 3 a 4 weken werk >.> voor dat ik een apparaatje kan kopen
Redacted
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')