Hierbij zat een acceptgiro met het bedrag en betalingskenmerk. Het verschuldigde bedrag moest gestort worden op rekeningnummer 398053 t.n.v. KPN Breedbanddienst Rotterdam. Het rekeningnummer van ons stond niet op de acceptgiro gedrukt (zou je toch wel verwachten, staat toch in hun database?), en ook het rekeningnummer 398053 is verschillend t.o.v. de eerdere facturen die wij hiervoor maandelijks hebben betaald.quote:Geachte mevrouw/meneer,
U heeft KPN gemachtigd om het bedrag van de factuur voor geleverde internetdiensten automatisch van uw bank- of girorekening af te schrijven. Het spijt me u te moeten melden dat het op de aangekondigde datum niet is gelukt om het bedrag van de factuur van rekeningnummer 0 af te schrijven. Hierdoor bent u KPN op dit moment een totaalbedrag van 39,90 euro verschuldigd.
[Hier gegevens als factuurkenmerk, datum, bedrag]
Nogmaals automatisch afschrijven is voor deze factuur niet mogelijk.
Heeft u inmiddels betaald?
Gelijk met deze brief heb ik ook een e-mailbericht naar u verzonden waarin ik u informeer over het mislukken van de automatische incasso.
Heeft u nog niet (alles) betaald?
Dan verzoek ik u het verschuldigde bedrag van 39,90 euro per direct over te maken naar KPN Breedbanddienst. Hiervoor kunt u gebruik maken van de bijgevoegde acceptgiro.
Als ik voor 04 augustus 2007 geen volledige betaling van u heb ontvangen, kan ik uw internetdiensten bij KPN laten blokkeren. Ik verwijs hiervoor naar de algemene voorwaarden van KPN.
Hoogachtend,
[Lijkt wel een neppe handtekening]
J. Middeldorp
Directeur Klantcontact
Zo doet de belastingdienst dat ook zodra ze je iets sturen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:10 schreef RayMania het volgende:
Dan de brief. Wij vinden deze heel onprofessioneel overkomen.De brief lijkt in de ik-vorm geschreven te zijn. "Het spijt me" (eerste zin), "heb ik ook een e-mailbericht naar u verzonden waarin ik u informeer ...". "Dan verzoek ik u...", "Als ik voor..."Je zou toch denken dat een bedrijf als KPN hier gewoon KPN neerzet?
Komt niet overeen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:31 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Die nep lijkende handtekening zou kunnen, dat komt allemaal kant en klaar uit de printer. Heb je al gecontroleerd of het rekeningnummer op de acceptgiro iig overeenkomt met de rekening waar de aut. incasso naartoe boekt?
Hier gaan alarmbellen rinkelen.quote:Als ik voor 04 augustus 2007 geen volledige betaling van u heb ontvangen, kan ik uw internetdiensten bij KPN laten blokkeren.
Heb ik ook geprobeerd en had nie het gewenste effect. Nu krijgt iemand ander in huis drijgbrieven met "BETAAL" voor iets wat niet is besteld/afgenomen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Neem contact met ze op en vraag naar die man.
Hele grote migratie slag tussen hetnet planet kpn, met jonge mensen in de callcenters die hun score moeten halen bij opzetten van adsl na internet+bellen en dus ja invullen ongeacht wat je zegt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:41 schreef RayMania het volgende:
Ik laat m'n vader wel eerst bellen ofzo, dat is het beste denk ik.
Als het allemaal gewoon echt is, dan is KPN echt onprofessioneel.
Ook al gedaan ja. Dit maakt het wel weer echter lijken. Toch heel vreemd allemaal.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:00 schreef TheStonedOne het volgende:
Als ik het nummer in voer bij de postbank krijg ik
Bij Postbank is onder deze Girorekening de naam KPN BV BREEDBAND ROTTERDAM bekend
Lijkt me dus iig geen nepmail .
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het van dezelfde KPN is waar jij je internet van hebtquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:00 schreef TheStonedOne het volgende:
Als ik het nummer in voer bij de postbank krijg ik
Bij Postbank is onder deze Girorekening de naam KPN BV BREEDBAND ROTTERDAM bekend
Ik werk der en geloof mij maar dat word het echt nietquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:03 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ook al gedaan ja. Dit maakt het wel weer echter lijken. Toch heel vreemd allemaal.
Als het een echte brief is dan mag KPN wel eens wat netter worden.
Nee, eerst gaan we bellen (quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:05 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het van dezelfde KPN is waar jij je internet van hebt
Kan best een fake bedrijfsnaam zijn ofzo... ik zou er geen geld naar overmaken iig, zeker niet als het abonnement gewoon afgeschreven is
KPN is ook in Rotterdam gevestigd, dus zo vreemd is het niet. De brief lijkt mij echt, aangezien ze ook je rekeningnummer niet in de brief invullen zullen ze wel ergens je gegevens kwijt zijn of klantgegevens door elkaar halen of zoiets. Misschien even langs een primafoon winkel (KPN is naar ik herinner alleen op een duur 0900 nummer te bereiken).quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
KPN is statutair gevestigd in Den Haag, vreemd dus dat dat rekeningnummer te Rotterdam geregistreerd staat.
Ah ok, het kan natuurlijk, maar ik moet zeggen dat ik de brief extreem knullig vind, en dit viel me daarbij nog eens extra negatief op.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
KPN is ook in Rotterdam gevestigd, dus zo vreemd is het niet. De brief lijkt mij echt, aangezien ze ook je rekeningnummer niet in de brief invullen zullen ze wel ergens je gegevens kwijt zijn of klantgegevens door elkaar halen of zoiets. Misschien even langs een primafoon winkel (KPN is naar ik herinner alleen op een duur 0900 nummer te bereiken).
Wij jij vertelt is natuurlijk complete onzin.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:24 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Die ik-vorm komt nooit voor bij zulke brieven/aanmaningen.
Dit is naar mijn mening 99% kans op oplichting/nepperij.
Tuurlijkquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:33 schreef Horrible het volgende:
Dan ga je toch naar de politie om aangifte te doen van (poging tot) oplichting. Want dat is het zowiezo, van die "J. Middeldorp" of van KPN.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het ook écht verschuldigd bent...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:52 schreef Hijacking het volgende:
klanten service kan de brieven zien die je verstuurd heb en factuur service kan zien of je nog een bedrag verschuldigt bent
Als het een echte factuur is klopt het inderdaad nog niet. Want er is al betaald én het bedrag is te hoog.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het ook écht verschuldigd bent...
dat hoeft idd aangezien de administratie een grote puinhoop is daaroquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het ook écht verschuldigd bent...
Yup, morgen effe doen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:41 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Ik kan je verzekeren dat die brief echt van de kpn afkomt![]()
Zou wel contact opnemen met klantenservice om na te gaan waar het verschil in bedrag vandaan komt...
Denk dus dat de brief wel degelijk van KPN afkomstig is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze ook betaald moet worden; misschien is er wel iets mis met de administratie.quote:Bij Postbank is onder deze Girorekening de naam KPN BV BREEDBAND ROTTERDAM bekend. Heeft u de juiste Girorekening ingevuld? Zo ja, klikt u dan op "Opslaan" om de opdracht op de verzendlijst op te slaan. (Meldingscode: 14.11.1.47)
En dat als je de KPN beltquote:Op zondag 19 augustus 2007 11:47 schreef RayMania het volgende:
Net geprobeerd te bellen, technische storing.
Ik begrijp het niet helemaal, maar dit vond ik bij Radar...quote:Facturatie vindt plaats door automatische incasso. Het bedrijf dat incasseert is KPN Breedband BV, OOK als je bijv. een abo bij Planet hebt lopen. Daar kwam ik op een gegeven moment zelf achter.
Men zegt dat je een factuur krijgt per e-mail maar van KPN krijg ik helemaal niets en van Planet (mijn provider) alleen een factuur voor extra diensten (eigen site & mail enz.).
Klanten die Planet of HetNet IPB hebben kunnen NIET via Mijn KPN op internet faciliteiten wijzigen. Dit gaat weer via de button "mijn gegevens" op de site van provider Planet of HetNet.
Het Net heeft wel ADSL Snel Surfen en die kost (toevallig?) 19.95quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:58 schreef RayMania het volgende:
Als ik daar inlog staat er: Huidig Pakket: ADSL Surfen.
Als je inderdaad ADSL surfen hebt, dan heb je een abonnement dat tegenwoordig niet meer bestaat.quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:58 schreef RayMania het volgende:
Volgens mij hebben we gewoon Het Net. Ik heb ook inlogcodes voor op de site.
Als ik daar inlog staat er: Huidig Pakket: ADSL Surfen.
Wat vreemd, snap er nu helemaal niets meer van. Volgens mij stond hier een paar dagen terug nog wat anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |