quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:04 schreef kleinzusje het volgende:thx
En volgens mij heb jij wel eens gezegd dat mensen hier een spiegel zijn vanzichzelf. Nou dat klopt. Ook schreef je over heldervoelend ( geloof ik ?) en dat ben ik. Heel vreemd misschien, maar dat ben ik. Ik geloof er in dat de mensen die je het meeste trickeren, vaak je eigen allergie zijn en je eigen leerpunten weergeven.
Discussie via schrift vind ik moeilijk en ik heb ook mn rare humor + mn para anonimiteit.
Allemaal heel waar. Discussiëren blijft ook altijd moeilijk. Ja kan het pas doen als je open staat voor andere, maar niet zo open dat je automatisch hun mening over neemt. Sta altijd kritisch tegenover dingen zelfs al worden ze gezegd door je beste vriend.
Je hebt als persoon nogal veel kracht in je. Dat voel ik aan je, dat straal je ook uit in elke posting. Maar soms moet je energie niet te veel richten op dingen die je irriteren. Dan word namelijk alles in je leven negatief en word het lastig een positief en leuk punt te vinden.
Probeer niet te posten uit venijn. Maar post wat je denkt. Probeer het zo duidelijk en helder mogelijk te omschrijven. Ik weet dat jij lange postings vervelend vind. Maar andere mensen kunnen niet bevatten wat jij bedoeld als je alleen maar 10 zinnen post zonder aan te geven waar je op reageert, waarom. En vooral belangrijk zonder positief punt.
Een heel wijs persoon zei ooit tegen mij: "zeg nooit iets negatiefs zonder daar ook iets positiefs tegenover te zetten". Hij had gelijk, het heeft mij altijd alleen maar verder gebracht en heeft me veel vrienden opgeleverd. Ze zijn me onvoorwaardelijk trouw, maar wel openlijk kritisch.