quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:31 schreef KnorrV het volgende:Ach man, ik weet het het is kut. Maar al die andere duizenden mensen die per jaar dood gaan aan darmkanker, daar treur je niet om.
Nou weet ik dan dat je die mensen niet persoonlijk kent, en die zijn dan ook niet op tv geweest en beroemd zijn.
Maar toch...
Voor al die mensen en nabestaande vind ik het ook heel erg. Maar als de moeder of vader van een vriend van jou doodgaat aan darmkanker, zeg je dan ook tegen hem "Ach man, ik weet het het is kut. Maar al die andere duizenden mensen die per jaar dood gaan aan darmkanker, daar treur je niet om."?
Doordat deze berichten van bekende mensen naar buiten komen en mensen het klote vinden dat hij op deze manier dood is gegaan, worden mensen zich ook bewust van het feit dat het iedereen kan overkomen. Hierdoor nemen de donaties voor stichtingen als KWF toe. Als je van niemand ooit iets zou horen ben je niet echt bewust van hoeveel mensen hieronder lijden.
Daarnaast zijn al die berichten natuurlijk ook gewoon steun voor de nabestaanden
en respect tonen aan iemand die heel wat berijkt heeft in zijn leven. Je hoort ook soms op het nieuws dat er als iemand dood is al zoveel duizend mensen het online condoleanceregister hebben getekend, dat is een enorme steun voor de nabestaanden! Is voor mij de moeite van het plaatsen van een reactie al meer dan waard.