Wou het net zeggen jaquote:Op donderdag 6 september 2007 13:46 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar over het algemeen behoren die servers binnen een enkele seconde te reageren. Mocht je 500 servers gaan uitzoeken dan zal dat dus ook met een timeout van een seconde je 500 secondes kosten. Je kan de timeout natuurlijk nog krapper gaan nemen. Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen is de servers in een array stoppen, en als ze binnen een bepaalde tijd niet reageren te verschuiven naar later in de array of een andere array om op het einde de trage servers nog eens te checken.
Je kan natuurlijk flush() gebruiken om je output buffers te flushen zodat je output hebt terwijl het script draait (anders geeft hij pas na alle servers langslopen je output door).
Het is makkelijker om een script te gaan maken en dit in een cronjob op te nemen om op vaste intervallen dit script al je servers te laten pollen en dit weg te schrijven naar een database/bestand. Zodat als je de site bezoekt je gewoon de meest recente informatie direct te zien krijgt. Mocht je dan handmatig willen verversen dan kan dat.
Ja dat was een in koppertjequote:
Ook al aande lange kant, bij mij gaan servers als ze niet binnen 500 ms (0.5 seconde) niet reageren al in het 'slow reply' bakje en als ze er langer dan 1000 ms (1 seconde) over doen is het over en sluitenquote:Op donderdag 6 september 2007 16:10 schreef h.henkie het volgende:
[..]
Ja dat was een in koppertje. Ik zag het later staan, en inmmiddels al op 3 gezet.
![]()
1 |
Timestamp lijkt me op zich geen geheel onlogische keuze.quote:Op donderdag 6 september 2007 20:28 schreef markiemark het volgende:
ik heb in php een timestamp gemaakt. kijk:
[ code verwijderd ]
welk datatype moet ik gebruiken in mysql om dit op te slaan?
Maar die slaat de datum in xxxx-xx-xx formaat op. Dan heb je toch niks meer aan de timestamp?quote:Op donderdag 6 september 2007 21:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
Timestamp lijkt me op zich geen geheel onlogische keuze.
int(11)quote:Op donderdag 6 september 2007 20:28 schreef markiemark het volgende:
ik heb in php een timestamp gemaakt. kijk:
[ code verwijderd ]
welk datatype moet ik gebruiken in mysql om dit op te slaan?
dat is datetime geloof ik.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar die slaat de datum in xxxx-xx-xx formaat op. Dan heb je toch niks meer aan de timestamp?
Timestamp ook. Die fout maakte ik namelijk zelf ookquote:Op donderdag 6 september 2007 21:27 schreef super-muffin het volgende:
[..]
dat is datetime geloof ik.
Intern wordt ie als timestamp opgeslagen, itt tot een datetime. Een timestamp wordt als een datum weergegeven maar je kan er gewoon mee rekenen zoals je met timestamps kan.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar die slaat de datum in xxxx-xx-xx formaat op. Dan heb je toch niks meer aan de timestamp?
of je zet een now() in je datetime en haat het terug met strtotimequote:Op vrijdag 7 september 2007 14:42 schreef colourAgga het volgende:
Je kan inderdaad zoals ik eerder al zei net zo goed (of beter) een int(11) gebruiken. Daar sla je dan je time() in op. Dat is handiger dan DATE, DATETIME en TIMESTAMP aangezien je meer met de tijden kan doen. TIMESTAMP kun je beter niet gebruiken omdat de resultaten nogal verschillen tussen verschillende MySQL versies en de modi waarin een MySQL server draaitZie ook de MySQL Manual.
Of je doet gewoon opslaan als integer en dan ben je die extra handelingen kwijtquote:Op zaterdag 8 september 2007 09:37 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
of je zet een now() in je datetime en haat het terug met strtotime
1 |
quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:34 schreef The_Terminator het volgende:
Weet iemand toevallig hoe ik de topics hier op Fok uit een bepaald sub-forum kan rippen? Dus topic naam en ID in een array.
Ik ben al met preg_match_all aan het vogelen geweest maar weet niet welke pattern ik moet gebruiken om de topics te rippen. Het ophalen van de data gaat dmv het donwloaden van de index van een forum naar een txt bestand, vervolgens lees ik dit betand en plaats het in een string. De string bevat dus de gehele HTML waar de pagina uit bestaat.
Wat ik wil rippen is het volgende:
[ code verwijderd ]
En bovenstaande dus voor alle topics in het KLB subforum onderverdeeld in een array.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $forum_html = file_get_contents('http://forum.fok.nl/forum/' . $forum_id); $ex = explode('topic(',$forum_html); unset($ex[0],$ex[(count($ex)-1)]); foreach($ex as $key => $value) { $ex2 = explode(',',$value); $topic_list[$row['forum']][intval($ex2[0])] = $ex2[1]; } ?> |
Werkt perfect, thanksquote:Op zaterdag 8 september 2007 23:51 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Enjoy($forum_id moet het forum id zijn van het subforum wat je wilt uilezen
.)
Niet perfect, want hij split bijvoorbeeld ook op komma's die in strings (de topic titel) voorkomenquote:
Mwoh, dat kan ik wel aanpassen. De basis is er in iedergevalquote:Op zondag 9 september 2007 00:17 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Niet perfect, want hij split bijvoorbeeld ook op komma's die in strings (de topic titel) voorkomen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | function customexplode($invoer, $max){ $uitnr=0; $startpos=0; do { preg_match('/[^\',][^,\']*|\'([^\'\\\\]|\\\\[\s\S])*\'/', substr($invoer, $startpos), $matches, PREG_OFFSET_CAPTURE); if (count($matches)>0) { $t = $matches[0][0]; if (substr($t,0,1)=="'") $t=substr($t,1,strlen($t)-2); $uitvoer[$uitnr]=$t; $startpos += $matches[0][1] + strlen($matches[0][0]); $uitnr++; } } while ((count($matches)>0) && ($uitnr <= $max)); return $uitvoer; } ?> |
Daar zeg je idd watquote:Op zondag 9 september 2007 00:17 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Niet perfect, want hij split bijvoorbeeld ook op komma's die in strings (de topic titel) voorkomen
Je zou ook de php eval() kunnen gebruiken, dat scheelt een boel gekloot met regexps.quote:Op zondag 9 september 2007 10:25 schreef WyriHaximus het volgende:
Daar zeg je idd wat. De regex dinges hierboven verhelpt dat wel
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |