zwart moet je toch appart doen, of na een 10tal keer wassen is het niet helemaal zwart meer...quote:
Ik heb geen zwartquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:53 schreef Athmozz het volgende:
[..]
zwart moet je toch appart doen, of na een 10tal keer wassen is het niet helemaal zwart meer...
zelfs dat lijkt me eigenlijk geen probleem. Hoe vaak heb je geen tshirts waarvan er een stuk rood en een stuk wit is (en dan heb ik het niet over opdrukken), die doe je toch ook in 1x in de wasmachine zonder dat die dingen uitlopen qua kleuren?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:54 schreef FredvZ het volgende:
Ach, zolang er geen wit en rood samen in de machine terecht komt zal het allemaal wel meevallen denk ik
ik vind handdoeken sokken, beddegoed en ondergoed witte was, dat moet naar mijn bescheiden mening toch echt op 60 graden gewassen worden, qua hygiëne, bij deze was vind ik wasverzachter wel fijn, dan blijven je handdoeken niet rechtop staan na het drogen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:35 schreef HenkieSpankie het volgende:
Ik flikkerde tot op dit schrijven, alles wat een kleur had gezamelijk in de wasmachine.
Nu schijnt dat niet goed te zijn
Nu zit ik met de vraag wat nu precies het verschil tussen gekleurde en bonte was is.
Misschien een handige vraag voor de beginnende wasmannen onder ons?
Daar moet je je niets van aan trekken, recente machines verbruiken minder water als ze merken dat ze niet volledig gevuld zijn. Of die wasmasjien vol is maakt dus niet uit, wij draaien gewoon 3x een wasmachien per week (maar die zitten eigenlijk altijd vol)quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:10 schreef droomkoningin het volgende:
(vaak gooi ik hier ook lichte kleuren bij in omdat ik anders geen hele wasmasjien volkrijg, gaat altijd goed)
Dat staat er toch? Bonte was is voor bont, oftewel dierlijke huid. Wat sneller afgeeft en dus ook op een ander manier gewassen moet worden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:35 schreef HenkieSpankie het volgende:
Ik flikkerde tot op dit schrijven, alles wat een kleur had gezamelijk in de wasmachine.
Nu schijnt dat niet goed te zijn
Nu zit ik met de vraag wat nu precies het verschil tussen gekleurde en bonte was is.
Misschien een handige vraag voor de beginnende wasmannen onder ons?
Ah.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:54 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Dat staat er toch? Bonte was is voor bont, oftewel dierlijke huid. Wat sneller afgeeft en dus ook op een ander manier gewassen moet worden.
Ok, vooruit nu ff serieus dan. Wanneer je rood, paars, roze en dergelijke rode kleurtinten in de wasmachine gooit, dan heb je dus een bonte was. Wanneer je roodtinten, met blauwtinten, met geel tinten of groen tinten mixed, met andere woorden een gele trui samen met een rode t-shirt wast, dan heb je gekleurde was. Dat is dus het verschil.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |