abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53048805
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:13 schreef vanRillandBath het volgende:

[..]

Nee, wij halen liever het Rifgebergte en Anatolië hier heen.
Anno 2007 . Ik zit in ieder geval niet te wachten op massa's achterlijke Afrikaner boeren.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 9 september 2007 @ 14:32:05 #202
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_53049198
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:55 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dat doet niets af aan de rest van zijn post dat er geen enkel zwart land, zwarte stad of wat dan ook is waar het geen chaos en ellende is.

Zuid Afrika kwam ten tijde van het apartheidsregime zowat dag in dag uit in het nieuws, omdat de politiek correcte media niets liever deden dan ten strijde trekken tegen dat walgelijke racisme. O, wat hadden die zwarten het erg. Kommer en kwel.

Na de afschaffing van de apartheid hoor je diezelfde linkse media niet meer. De stilte is oorverdovend. Waar blijven de follow-up artikelen over hoe die onderdrukte negertjes het nu fantastisch hebben? Waar blijft de berichtgeving over hoeveel beter het nu in Z.A. gaat? Er wordt helemaal niets meer over Z.A. geschreven. Waarom? Omdat die artikelen dan over de ellende, de chaos, de moorden, de verkrachtingen, de corruptie en het walgelijke racisme van de negers tegen de boers zouden moeten gaan. En daar wil links niet over schrijven; dan zou namelijk maar al te pijnlijk blijken dat hun linkse waanbeeld van egalitarisme complete onzin is.

Huichelaars. Bah, wat heb ik een hekel aan die p.c. hypocrieten.
Zelden zoveel generalisaties en oppervlakkige conclusies achter elkaar gezien. Bravo.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_53049931
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Zelden zoveel generalisaties en oppervlakkige conclusies achter elkaar gezien. Bravo.
De waarheid spreken wordt door links al gauw ,,generaliserend'' genoemd.
  zondag 9 september 2007 @ 16:04:27 #204
Stranger than fiction
pi_53051103
quote:
Op zondag 9 september 2007 15:07 schreef vanRillandBath het volgende:

[..]

De waarheid spreken wordt door links al gauw ,,generaliserend'' genoemd.
Er is niet zoiets als de waarheid. We hebben te maken met een bepaalde perceptie.'De waarheid' is niks anders dan een persoonlijk beeld van je omgeving.

Je doet het in je reactie hier boven zelf ook. Wat betekent de omschrijving links? Ik kan daar weinig mee. Bovendien identificeer ik me niet met de omschrijving links, terwijl ik wel vermoed dat jij me het hokje links plaatst.

Generaliserende opmerkingen zijn in het algemeen niet doeltreffend omdat met het geven van 1 voorbeeld waarin het niet opgaat de hele opmerking ontkracht wordt.
pi_53051113
Generalisaties zijn juist wel handig, je moet ze alleen vaak genoeg herhalen.
  zondag 9 september 2007 @ 16:08:26 #206
Stranger than fiction
pi_53051186
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:05 schreef Fastmatti het volgende:
Generalisaties zijn juist wel handig, je moet ze alleen vaak genoeg herhalen.
Als je bedoelt dat de mens over het algemeen geneigd is alles in hokjes in te delen, dan wel ja. Maar wil je een constructieve discussie dan is het misschien verstandig om daar zoveel mogelijk om heen te manouvreren.
pi_53052276
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Anno 2007 . Ik zit in ieder geval niet te wachten op massa's achterlijke Afrikaner boeren.
Al ooit last gehad van een Blanke Zuid Aftrikaan in Nederland?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 9 september 2007 @ 17:05:41 #208
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53052435
Die blanke boeren zijn slimmer dan men denkt. Maar goed, die komen echt niet naar Nederland waar 'de boer' het al moeilijk genoeg heeft.

Canada,Australie, VS, dat zijn plekken waar ze dan waarschijnlijk heen zullen gaan. Die landen staan te springen om boeren met kennis, hebben ze ruimte genoeg en worden ze niet om de haverklap geconfronteerd met irritante regeltjes.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53052496
Argentinie.

Maar ook genoeg kinderen of kleinkinderen van Nederlandse immigranten die misschien wel terug willen komen.

Wat mij betreft mag iedere afstammeling terug komen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 9 september 2007 @ 17:11:35 #210
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53052586
Wat bedoel je met terugkomen? Waarom zouden ze naar Nederland gaan? Als boer kun je daar niks meer.

Ze kijken wel uit zeg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53052619
Iedere immigrant was natuurlijk boer toch?
  zondag 9 september 2007 @ 17:17:56 #212
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53052742
Nee, maar in dit topic gaat het wel over die specifieke boeren.

Kom kom Diego.
pi_53052905
Die hebben kinderen en kleinkinderen, als die de boederij van hun vader niet over kunnen nemen moeten ze wat anders.

Wat mij betreft komen ze dan naar Nederland
pi_53054450
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zoek eens op door wie de eerste harttransplantatie werd verricht.
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Er is niet zoiets als de waarheid. We hebben te maken met een bepaalde perceptie.'De waarheid' is niks anders dan een persoonlijk beeld van je omgeving.

Je doet het in je reactie hier boven zelf ook. Wat betekent de omschrijving links? Ik kan daar weinig mee. Bovendien identificeer ik me niet met de omschrijving links, terwijl ik wel vermoed dat jij me het hokje links plaatst.

Generaliserende opmerkingen zijn in het algemeen niet doeltreffend omdat met het geven van 1 voorbeeld waarin het niet opgaat de hele opmerking ontkracht wordt.
Ik ben het met je eens dat er niet zoiets is als de waarheid. Was dat er wel, dan waren politieke discussies ook niet nodig. De waarheid is sterk afhankelijk van iemands wereldbeeld.

Het maken van generalisaties is echter cruciaal als je de wereld wilt kunnen begrijpen. Je moet achter de droge feiten van het nieuws een patroon zoeken.

Het geven van een tegenvoorbeeld ,,bewijst'' niks, het is immers geen wiskunde. Het kan zeer wel de uitzondering op de regel zijn.
pi_53054482
quote:
Op zondag 9 september 2007 18:37 schreef vanRillandBath het volgende:

[..]

Zoek eens op door wie de eerste harttransplantatie werd verricht.
Door een Zuid-Afrikaanse arts.
pi_53055793
edit.
Je gevoelens zijn net als een roos: het kan mooi zijn, maar ook pijn doen.
pi_53056494
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Al ooit last gehad van een Blanke Zuid Aftrikaan in Nederland?
Nee hoor, maar wat zouden ze nou toevoegen? Volgens mij zitten daar ook heel wat christen-fundi's tussen. Die ben ik liever kwijt dan rijk.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53057593
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Kom maar op met de voorbeelden van 'zwarte' landen waar het wel goed gaat.
Kom maar op met de berichtgeving over de chaos, het racisme en de corruptie in Z.A.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53057716
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:44 schreef StefanP het volgende:

[..]

Kom maar op met de berichtgeving over de chaos, het racisme en de corruptie in Z.A.
WTF... dus in elk zwart land gaat het niet goed?
Dat is wel een eye opener zeg. Zou het dan toch aan de huidskleur oid liggen? Hoe werkt dat dan?
I´m back.
pi_53057839
Nog een paar jaar, dan is Friesland aan de beurt ......
  zondag 9 september 2007 @ 21:09:42 #221
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_53058338
Ghana is een land waar het relatief goed gaat.
pi_53058910
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:09 schreef nickybol het volgende:
Uitzondering op de regel???
I´m back.
pi_53058993
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:44 schreef StefanP het volgende:

[..]

Nou, Nederland is een mooi voorbeeld van een 'zwart' land waar het wel goed gaat
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53059062
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:09 schreef nickybol het volgende:
Met dank aan een liberale dictator die Ghana voor het communisme heeft behoed.
  zondag 9 september 2007 @ 21:33:45 #225
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_53059068
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uitzondering op de regel???
Geen noemenswaardige conflicten en daardoor veel stabiliteit voor ontwikkeling.
pi_53059258
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:33 schreef cultheld het volgende:

[..]

Met dank aan een liberale dictator die Ghana voor het communisme heeft behoed.
Je bedoelt een rechts-liberale dictator die banden heeft met het leger?
I´m back.
pi_53059283
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:33 schreef nickybol het volgende:

[..]

Geen noemenswaardige conflicten en daardoor veel stabiliteit voor ontwikkeling.
Geen wezenlijke armoede, zoals in ons land?
I´m back.
pi_53059468
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bedoelt een rechts-liberale dictator die banden heeft met het leger?
Ja. Dankzij hem heeft Ghana nu een betrekkelijk goede economie.
pi_53059561
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:46 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ja. Dankzij hem heeft Ghana nu een betrekkelijk goede economie.
Met een min of meer gelijk verdeelde welvaart? Dus zonder sloppenwijken zeg maar?
I´m back.
pi_53059820
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met een min of meer gelijk verdeelde welvaart? Dus zonder sloppenwijken zeg maar?
Veel minder sloppenwijken dan in Zuid-Afrika of Ivoorkust in ieder geval.
pi_53059943
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:58 schreef cultheld het volgende:

[..]

Veel minder sloppenwijken dan in Zuid-Afrika of Ivoorkust in ieder geval.
Maar meer dan in Nederland? Ik denk niet dat Ghana dan aan de StephanP-norm voldoet hoor. .
I´m back.
pi_53064433
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:04 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee hoor, maar wat zouden ze nou toevoegen? Volgens mij zitten daar ook heel wat christen-fundi's tussen. Die ben ik liever kwijt dan rijk.
Er zijn er al 50.000 of zo en ze voegen meer toe dan de Noordelijke Afrikanen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')