abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52481502
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:04 schreef McGilles het volgende:
Ik heb mijn bankdruk in iets meer dan 1 jaar tijd van 90 naar 150kg gekregen en heb nooit spierpijn. Dus het is zeker geen vereiste
Klootzak je ownt me op bench. Netjes.
pi_52481539
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:03 schreef Samson het volgende:

[..]

No pain, no gain. Zo is het en zo blijft het. Je moet eerst iets afbreken om het op te kunnen bouwen. Dus als je geen spierpijn hebt blijf je hangen en zou je een tandje verder moeten gaan. Of je hebt je doel al bereikt en wil gewoon vasthouden wat je hebt.
Totale onzin!

Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Mijn bankdruk is nu 150kg en zonder blessures zou ik rond de 240kg deadliften en zo'n 210kg squatten. Ik zie zo veel mensen trainen tot failure die totaal niet vooruitgaan en dagen lang met spierpijn rondlopen!
pi_52481582
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:10 schreef McGilles het volgende:

[..]

Totale onzin!

Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Mijn bankdruk is nu 150kg en zonder blessures zou ik rond de 240kg deadliften en zo'n 210kg squatten. Ik zie zo veel mensen trainen tot failure die totaal niet vooruitgaan en dagen lang met spierpijn rondlopen!
Ieder lichaam is anders en reageert anders. Kijk maar eens naar exceem enz.
pi_52481642
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:11 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

Ieder lichaam is anders en reageert anders. Kijk maar eens naar exceem enz.
Als je tot failure traint heb je wel wat meer rust nodig dan normaal, zo'n 4-5 dagen totdat je volledig herstelt bent, totaal onnuttig dus en zeer overbodig en zonde van je tijd. Dit is een feit. Mensen bereiken over het algemeen meer met niet tot failure trainen, trust me.
pi_52481748
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:14 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als je tot failure traint heb je wel wat meer rust nodig dan normaal, zo'n 4-5 dagen totdat je volledig herstelt bent, totaal onnuttig dus en zeer overbodig en zonde van je tijd. Dit is een feit. Mensen bereiken over het algemeen meer met niet tot failure trainen, trust me.
Ach naar mij moet je eigenlijk niet luisteren Ik ben toch maar een zielige vmbo-er. Maar binnenkort ga ik lekker trainen met halters
pi_52481751
McGilles slaat de spijker op zijn kop, tot failure gaan zorgt ervoor dat je herstel veel langer duurt.
Je kunt een beweging dus beter meerdere keren per week trainen(niet tot failure) omdat je dan veel meer lifts haalt per week, je motorpatronen worden vaker geoefend, meer gewicht op de bar, meer hypertrophy.
pi_52481769
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:05 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

Thanx voor de tips en de site ga zo door.
Ik heb thuis een roei apparaat , een paar knijpveren en een stang met een veer erin.
Ik ben nu aan het kijken waar ik goede halters vandaan kan halen
Deze site http://www.fitnessnet.nl/(...)uw-krachtopbouw.html is veel beter. Het heeft me echt op weg geholpen paar jaar geleden. Dus nogmaals... http://www.fitnessnet.nl

Je lijkt mij nog aan de jonge kant om te gaan fitnessen, hoewel push-ups en halters je een goede basis voor later zouden kunnen geven.
quote:
Ik heb mijn bankdruk in iets meer dan 1 jaar tijd van 90 naar 150kg gekregen en heb nooit spierpijn. Dus het is zeker geen vereiste
Netjes, die 150 kg. Wat betreft spierpijn, alle studies spreken je tegen, misschien merk je zelf niet dat je spierpijn hebt.
quote:
Het lijkt me juist dat je minder vooruitgang boekt omdat je je lichaam niet geneog belast.
pi_52481798
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:19 schreef Baffer het volgende:
McGilles slaat de spijker op zijn kop, tot failure gaan zorgt ervoor dat je herstel veel langer duurt.
Je kunt een beweging dus beter meerdere keren per week trainen(niet tot failure) omdat je dan veel meer lifts haalt per week, je motorpatronen worden vaker geoefend, meer gewicht op de bar, meer hypertrophy.
Of je bijt je door de pijn door. Maar dat is niet goed voor je lichaam
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:22:03 #109
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_52481807
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:52 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

Dat is toch uber slecht voor de spieren of heb ik het mis

Mij is echter vertelt dat je je spieren rustig moet opbouwen
Daarom 1 dag rust.
ik begin met benen, daarna buik borst en dan armen/rug/schouders
Because they will last that long.
pi_52481868
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:20 schreef LordofWar86 het volgende:

[..]

Je lijkt mij nog aan de jonge kant om te gaan fitnessen, hoewel push-ups en halters je een goede basis voor later zouden kunnen geven.
[..]
Ja, ik weet dat ik jong ben maar het is mijn hobby.
Ik doe eigenlijk om de dag push-ups en met de roei apparatuur spelen

Nogmaals bedankt voor de site die je mij hebt aangewezen
pi_52481907
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:20 schreef LordofWar86 het volgende:

[..]

Deze site http://www.fitnessnet.nl/(...)uw-krachtopbouw.html is veel beter. Het heeft me echt op weg geholpen paar jaar geleden. Dus nogmaals... http://www.fitnessnet.nl

[..]

Netjes, die 150 kg. Wat betreft spierpijn, alle studies spreken je tegen, misschien merk je zelf niet dat je spierpijn hebt.
[..]

Het lijkt me juist dat je minder vooruitgang boekt omdat je je lichaam niet geneog belast.
Post die onderzoeken maar eens.

Dat iemand "te jong" is om te trainen is trouwens een mythe.
pi_52481910
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:22 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Daarom 1 dag rust.
ik begin met benen, daarna buik borst en dan armen/rug/schouders
Maandag: borst/rug
Dinsdag: schouders/traps/armen
Donderdag: zie maandag
Vrijdag: zie dinsdag

Benen train ik alleen bij fysio 3x in de week ivm knieblessures.

Zo heb ik 3 dagen rust tussen de spiergroepen, ideaal! Maar back ontopic maar!
pi_52482134
Als ik deze oefening doe dan krijg ik pijn aan mijn kont
pi_52482211
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:26 schreef Baffer het volgende:

[..]

Ik ken een jongen die bij mij in de klas heeft gezeten,
Die gast had een lichaam gek niet normaal . Ik ben geen homo btw.
Hij weegde 80 kilo en hij was iets van 15 jaar oud
pi_52482231
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:10 schreef McGilles het volgende:

[..]

Totale onzin!

Gefeliciteerd, dat is erg knap. Dan werkt het menselijk lichaam bij jou gewoon anders.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:44:40 #116
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_52482260
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:08 schreef LordofWar86 het volgende:
Het is niet 'slecht' voor je spieren. Je concentreert je juist op 1 grote spiergroep naar keuze (borst/bovenbenen/rug) en stemt de oefeningen tijdens je trainingssessie daarop af. Je kunt dan 5 of 6 verschillende oefeningen voor die spiergroep doen. Als je dan bij elke oefening 5 of 6 sets kiest met elke set tussen de 6 - 10 reps dan ben je meer dan 1 uur bezig. Als je dan nog pit / tijdoverhebt kun je voor een kleinere spiergroep kiezen (dus bij borst is dat je triceps, bij je rug je biceps en bij je bovenbenen je kuiten) . Na je rustperiode (1 / 2 dagen?) kies je dan de volgende spiergroep...

hoe je je hele lichaam binnen 1-2 uur goed kunt trainen (dus tot het punt van total exhaustion van de spiergroep) is voor mij een raadsel. En dat dan nog elke dag. Als ik op de beschreven manier bijvoorbeeld mijn borst heb getrained heb ik daar de komende 2/3 dagen nog spierpijn dus kan / mag ik het ook niet trainen.
De training doe ik samen met een vriend die de zelfde training deed bij een instituut.

En ik doe het niet elke dag, om de dag, en ja ik heb de dag erna spierpijn en weekend hou ik rust.

Pfft, eigenwijs
Because they will last that long.
pi_52482494
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:26 schreef Baffer het volgende:

[..]

Ik heb gegoogled en ik wilde allemaal artiekels posten van BB sites die mijn bewering ondersteunen. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn evenveel artikels die mij tegenspreken en jouw beweringen ondersteunen. Het zal dus wel persoonlijk zijn.

PS: Wat te jong om te trainen betreft heb je ook gelijk.

--

voor de geïnteresseerden google maar eens op 'sore muscle' 'necessary' ... er zijn veel meer amerikaanse onderzoeken dan nederlandse.
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:59:36 #118
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_52482519
Editlama

[ Bericht 96% gewijzigd door Sebasser op 18-08-2007 19:00:00 (kthxbai) ]
pi_52482603
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:58 schreef LordofWar86 het volgende:

[..]

Ik heb gegoogled en ik wilde allemaal artiekels posten van BB sites die mijn bewering ondersteunen. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn evenveel artikels die mij tegenspreken en jouw beweringen ondersteunen. Het zal dus wel persoonlijk zijn.

PS: Wat te jong om te trainen betreft heb je ook gelijk.

--

voor de geïnteresseerden google maar eens op 'sore muscle' 'necessary' ... er zijn veel meer amerikaanse onderzoeken dan nederlandse.
Even mijzelf quoten:

pi_52482730
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:03 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

Even mijzelf quoten:

15 is een mooie leeftijd om te beginnen met krachtsport vind ik zelf. 80kg is toch niet zo speciaal? Ik weeg zelf zo rond de 100kg momenteel maar vind dat ook nog niet echt veel.
pi_52482777
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:09 schreef McGilles het volgende:

[..]

15 is een mooie leeftijd om te beginnen met krachtsport vind ik zelf. 80kg is toch niet zo speciaal? Ik weeg zelf zo rond de 100kg momenteel maar vind dat ook nog niet echt veel.
Mensen van 15 jaar oud wegen zo rond de 60 kilo Ik weet wel hoeveel spieren wegen.

Ik weeg zelf 56.6 kilo net gewogen

[ Bericht 10% gewijzigd door Teunebeun op 18-08-2007 19:17:31 ]
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:01:01 #122
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_52485317
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:09 schreef McGilles het volgende:

[..]

hangt ervan af natuurlijk, als je 1,50m bent is dat natuurlijk best zwaar alles is relatief,,
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:32:58 #123
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_52486100
Volgens mij zitten die daar sowieso behalve om te patsen en trainen alleen maar om te sjanzen . Als je daar als meisje binnenkomt snellen ze meteen op je af. Als je iets verkeerds doet, oké, prima, kan ik me in vinden. Maar ook om adviezen te geven terwijl ik zelf heul goed weet wat ik wil trainen en waarmee . "Kun je beter dit doen en dan dat". En ze zijn er inderdaad ELKE DAG !
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
pi_52486590
Val jij op zulk mooiboi tuig Angelina?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:15:35 #125
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_52587915
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 03:42 schreef kikoooooo het volgende:
Het is nu alleen nog wachten totdat mr j. zijn mening komt geven in dit topic
Nee hoor, ik stoor mij er niet heel erg (meer) aan. Op zich heb je weinig overlast van die jongens.
Godfather Bodybuilding topic reeks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')