Klootzak je ownt me op bench. Netjes.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:04 schreef McGilles het volgende:
Ik heb mijn bankdruk in iets meer dan 1 jaar tijd van 90 naar 150kg gekregen en heb nooit spierpijn. Dus het is zeker geen vereiste
Totale onzin!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:03 schreef Samson het volgende:
[..]
No pain, no gain. Zo is het en zo blijft het. Je moet eerst iets afbreken om het op te kunnen bouwen. Dus als je geen spierpijn hebt blijf je hangen en zou je een tandje verder moeten gaan. Of je hebt je doel al bereikt en wil gewoon vasthouden wat je hebt.
Ieder lichaam is anders en reageert anders. Kijk maar eens naar exceem enz.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:10 schreef McGilles het volgende:
[..]
Totale onzin!
Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Mijn bankdruk is nu 150kg en zonder blessures zou ik rond de 240kg deadliften en zo'n 210kg squatten. Ik zie zo veel mensen trainen tot failure die totaal niet vooruitgaan en dagen lang met spierpijn rondlopen!
Als je tot failure traint heb je wel wat meer rust nodig dan normaal, zo'n 4-5 dagen totdat je volledig herstelt bent, totaal onnuttig dus en zeer overbodig en zonde van je tijd. Dit is een feit. Mensen bereiken over het algemeen meer met niet tot failure trainen, trust me.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:11 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Ieder lichaam is anders en reageert anders. Kijk maar eens naar exceem enz.
Ach naar mij moet je eigenlijk niet luisterenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:14 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als je tot failure traint heb je wel wat meer rust nodig dan normaal, zo'n 4-5 dagen totdat je volledig herstelt bent, totaal onnuttig dus en zeer overbodig en zonde van je tijd. Dit is een feit. Mensen bereiken over het algemeen meer met niet tot failure trainen, trust me.
Deze site http://www.fitnessnet.nl/(...)uw-krachtopbouw.html is veel beter. Het heeft me echt op weg geholpen paar jaar geleden. Dus nogmaals... http://www.fitnessnet.nlquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:05 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Thanx voor de tips en de sitega zo door.
Ik heb thuis een roei apparaat , een paar knijpveren en een stang met een veer erin.
Ik ben nu aan het kijken waar ik goede halters vandaan kan halen![]()
Netjes, die 150 kg. Wat betreft spierpijn, alle studies spreken je tegen, misschien merk je zelf niet dat je spierpijn hebt.quote:Ik heb mijn bankdruk in iets meer dan 1 jaar tijd van 90 naar 150kg gekregen en heb nooit spierpijn. Dus het is zeker geen vereiste
Het lijkt me juist dat je minder vooruitgang boekt omdat je je lichaam niet geneog belast.quote:Als je tot failure traint heb je wel wat meer rust nodig dan normaal, zo'n 4-5 dagen totdat je volledig herstelt bent, totaal onnuttig dus en zeer overbodig en zonde van je tijd. Dit is een feit. Mensen bereiken over het algemeen meer met niet tot failure trainen, trust me.
Of je bijt je door de pijn door. Maar dat is niet goed voor je lichaamquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:19 schreef Baffer het volgende:
McGilles slaat de spijker op zijn kop, tot failure gaan zorgt ervoor dat je herstel veel langer duurt.
Je kunt een beweging dus beter meerdere keren per week trainen(niet tot failure) omdat je dan veel meer lifts haalt per week, je motorpatronen worden vaker geoefend, meer gewicht op de bar, meer hypertrophy.
Daarom 1 dag rust.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:52 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Dat is toch uber slecht voor de spieren of heb ik het mis![]()
Mij is echter vertelt dat je je spieren rustig moet opbouwen![]()
Ja, ik weet dat ik jong benquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:20 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Je lijkt mij nog aan de jonge kant om te gaan fitnessen, hoewel push-ups en halters je een goede basis voor later zouden kunnen geven.
[..]
Post die onderzoeken maar eens.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:20 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Deze site http://www.fitnessnet.nl/(...)uw-krachtopbouw.html is veel beter. Het heeft me echt op weg geholpen paar jaar geleden. Dus nogmaals... http://www.fitnessnet.nl
Je lijkt mij nog aan de jonge kant om te gaan fitnessen, hoewel push-ups en halters je een goede basis voor later zouden kunnen geven.
[..]
Netjes, die 150 kg. Wat betreft spierpijn, alle studies spreken je tegen, misschien merk je zelf niet dat je spierpijn hebt.![]()
[..]
Het lijkt me juist dat je minder vooruitgang boekt omdat je je lichaam niet geneog belast.
Maandag: borst/rugquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:22 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Daarom 1 dag rust.
ik begin met benen, daarna buik borst en dan armen/rug/schouders
Ik ken een jongen die bij mij in de klas heeft gezeten,quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:26 schreef Baffer het volgende:
[..]
Post die onderzoeken maar eens.
Dat iemand "te jong" is om te trainen is trouwens een mythe.
Gefeliciteerd, dat is erg knap. Dan werkt het menselijk lichaam bij jou gewoon anders.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:10 schreef McGilles het volgende:
[..]
Totale onzin!
Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Mijn bankdruk is nu 150kg en zonder blessures zou ik rond de 240kg deadliften en zo'n 210kg squatten. Ik zie zo veel mensen trainen tot failure die totaal niet vooruitgaan en dagen lang met spierpijn rondlopen!
De training doe ik samen met een vriend die de zelfde training deed bij een instituut.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:08 schreef LordofWar86 het volgende:
Het is niet 'slecht' voor je spieren. Je concentreert je juist op 1 grote spiergroep naar keuze (borst/bovenbenen/rug) en stemt de oefeningen tijdens je trainingssessie daarop af. Je kunt dan 5 of 6 verschillende oefeningen voor die spiergroep doen. Als je dan bij elke oefening 5 of 6 sets kiest met elke set tussen de 6 - 10 reps dan ben je meer dan 1 uur bezig. Als je dan nog pit / tijdoverhebt kun je voor een kleinere spiergroep kiezen (dus bij borst is dat je triceps, bij je rug je biceps en bij je bovenbenen je kuiten) . Na je rustperiode (1 / 2 dagen?) kies je dan de volgende spiergroep...
hoe je je hele lichaam binnen 1-2 uur goed kunt trainen (dus tot het punt van total exhaustion van de spiergroep) is voor mij een raadsel. En dat dan nog elke dag.Als ik op de beschreven manier bijvoorbeeld mijn borst heb getrained heb ik daar de komende 2/3 dagen nog spierpijn dus kan / mag ik het ook niet trainen.
Ik heb gegoogled en ik wilde allemaal artiekels posten van BB sites die mijn bewering ondersteunen. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn evenveel artikels die mij tegenspreken en jouw beweringen ondersteunen. Het zal dus wel persoonlijk zijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:26 schreef Baffer het volgende:
[..]
Post die onderzoeken maar eens.
Dat iemand "te jong" is om te trainen is trouwens een mythe.
Even mijzelf quoten:quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:58 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Ik heb gegoogled en ik wilde allemaal artiekels posten van BB sites die mijn bewering ondersteunen. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn evenveel artikels die mij tegenspreken en jouw beweringen ondersteunen. Het zal dus wel persoonlijk zijn.
PS: Wat te jong om te trainen betreft heb je ook gelijk.
--
voor de geïnteresseerden google maar eens op 'sore muscle' 'necessary' ... er zijn veel meer amerikaanse onderzoeken dan nederlandse.
15 is een mooie leeftijd om te beginnen met krachtsport vind ik zelf. 80kg is toch niet zo speciaal? Ik weeg zelf zo rond de 100kg momenteel maar vind dat ook nog niet echt veel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:03 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Even mijzelf quoten:
Ik ken een jongen die bij mij in de klas heeft gezeten,
Die gast had een lichaam gek niet normaal . Ik ben geen homo btw.
Hij weegde 80 kilo en hij was iets van 15 jaar oud
Mensen van 15 jaar oud wegen zo rond de 60 kiloquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
15 is een mooie leeftijd om te beginnen met krachtsport vind ik zelf. 80kg is toch niet zo speciaal? Ik weeg zelf zo rond de 100kg momenteel maar vind dat ook nog niet echt veel.
hangt ervan af natuurlijk, als je 1,50m bent is dat natuurlijk best zwaarquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
15 is een mooie leeftijd om te beginnen met krachtsport vind ik zelf. 80kg is toch niet zo speciaal? Ik weeg zelf zo rond de 100kg momenteel maar vind dat ook nog niet echt veel.
Nee hoor, ik stoor mij er niet heel erg (meer) aan. Op zich heb je weinig overlast van die jongens.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:42 schreef kikoooooo het volgende:
Het is nu alleen nog wachten totdat mr j. zijn mening komt geven in dit topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |