abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12228215
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:51 schreef Doff het volgende:

[..]

oo hoo ik ken geen akoestische muziek an Corea, dat elektrische vond ik niet zoveel aan. ik start Kazaa maar ff op...

Ik heb een track van Chick Corea liggen genaamd Crystal Silence .. maar valt dat niet meer onder "lichte muziek" ipv Jazz?
pi_12228272
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:49 schreef Zander het volgende:
Ja, een deel van het concert tenminste. Dit jaar was hij er met de 'Chick Corea Electric Band', maar ik vind 'm zelf over het algemeen toch beter wanneer hij akoestisch speelt.
Heb je 'm niet solo kunnen zien op NSY? Was geweldig (eerste keer dat ik 'm life zag).
tabula rasa
pi_12228342
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:05 schreef aphx het volgende:

[..]

Heb je 'm niet solo kunnen zien op NSY? Was geweldig (eerste keer dat ik 'm life zag).

Ja, echt heel mooi. Een heel intieme sfeer was er in die zaal, ondanks het in en uitlopen van een stel eikels.
pi_12228343
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik heb een track van Chick Corea liggen genaamd Crystal Silence .. maar valt dat niet meer onder "lichte muziek" ipv Jazz?

Ik ken het niet
maar ik ben sowieso niet erg sterk in die termen
wat luister je nog meer aan muziek dat enigzins op jazz lijkt (om vervelende woorden te voorkomen ) ?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_12228618
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:09 schreef Doff het volgende:

[..]

Ik ken het niet
maar ik ben sowieso niet erg sterk in die termen
wat luister je nog meer aan muziek dat enigzins op jazz lijkt (om vervelende woorden te voorkomen ) ?

Wat ouder: Bossa Nova en Salsa o.a. (bebop sla ik graag over) en wat nieuwer: Lounge en Downtempo.

Ik heb net Gare du Nord een beetje ontdekt en vind ze qua "jazz-achtige" tracks veel beter uit te houden dan St Germain met die eeuwig durende loops die nergens heen gaan. Maar dat is imho

quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:33 schreef Zander het volgende:
Jah, lekker jazzmuziekje.

Op dit moment ben ik een oude Horace Silver-lp aan het draaien, maar verder luister ik graag van alles, behalve zgn. 'smooth jazz'

Ik had ook eens zo'n smoothjazz kanaal te pakken (ik dacht.. "hee jazz, ff proberen") maar dat viel een beetje tegen.

Het was zwaargelikte "skyradio" popmuziek. :/

dinsdag 5 augustus 2003 @ 01:24:09 #131
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_12228623
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:23 schreef Beathoven het volgende:
Ik had ook eens zo'n smoothjazz kanaal te pakken (ik dacht.. "hee jazz, ff proberen") maar dat viel een beetje tegen.

Het was zwaargelikte "skyradio" popmuziek. :/

Hmmz, mezzoforte oid?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 14:22:27 #132
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_12235582
Les McCann
Oscar Peterson
Ben Webster
Dizzy Gillespie
art blakey
billie holiday
Bobby Timmons
CannonBall Adderly
Charlie Parker
Ella Fitzgerald
Frank Sinatra
Herbie Hancock
Joe Sample
John Coltrane
Miles Davis
Larry Carlton
Michel Camilo
Rusty Bryant
Stanley Turrentine

etc etc etc...
maar allemaal

"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_12235801
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik heb net Gare du Nord een beetje ontdekt en vind ze qua "jazz-achtige" tracks veel beter uit te houden dan St Germain met die eeuwig durende loops die nergens heen gaan. Maar dat is imho

Ik zag Gare Du Nord voor het eerst bij Barend en van Dorp ( ), daar voerden ze het nummer Sold My Soul op. Klonk heel leuk, de rest ken ik niet van ze. Ik weet alleen dat ze ooit bescheiden hitje hadden met Pablo's blues en van Belgische afkomst zijn. Misschien moet ik toch maar ff album van ze op gaan duikelen. Welk album van ze is het beste?

St. germain vind ik trouwens prima te beluisteren hoor. Ik heb 2 albums van em; eentje onder zijn andere naam Ludovich Navarre en uiteraard de bekende The Tourist

pi_12238707
Ik heb net ff Jazz Magazine doorgenomen en dan met name de recensies. Ik heb de meest aantrekkelijke albums genoteerd en ben benieuwd wat jullie ervan kennen en evan vinden

Rein de Graaff - Now is the time
Thicke - A beautiful world
Ahmad Jamal - in search of
Edward Simon - the proces
Mark Waldron / Steve Lacy - live at Dreher Paris 1981 (klonk wel heel veelbelovend!)
Stanley Clarke - Anna

ik ben benieuwd!

pi_12238737
Ahmad Jamal is erg goed. Deze plaat uit het lijstje ken ik niet, maar het is verder een van mijn favoriete pianisten. Thicke is m.i. geen jazz. (da's toch die gast die een hitje heeft met dat nummer met die klassieke sample er in?).
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_12238821
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:42 schreef Zander het volgende:
Ahmad Jamal is erg goed. Deze plaat uit het lijstje ken ik niet, maar het is verder een van mijn favoriete pianisten. Thicke is m.i. geen jazz. (da's toch die gast die een hitje heeft met dat nummer met die klassieke sample er in?).
Ahmad Jamal wordt binnekort dus toegevoegd aan mijn nog kleine cd collectie
En Thicke ken ik eigenlijk helemaal niet, maar de recensie klonk heel positief. Ik zocht echter net op bol.com naar die cd, eenmaal gevonden zag ik onderaan de pagina staan:

Liefhebbers van deze cd bestelden ook:
Candy Dulfer
€ 19,99

dusse, laat die Thicke maar zitte

edit: ik ben ook nog op zoek naar cd van Cannonball Adderley, een beetje soulachtig en relaxt in de trend van nummers als Mercy Mercy Mercy. weet iemand een goeie titel?

[Dit bericht is gewijzigd door Doff op 05-08-2003 16:50]

pi_12238905
De recensie van die Jamal-plaat in de AMG is ook erg positief, zie ik. En met Idris Muhammad op drums kan het eigenlijk al niet meer misgaan. Ik denk dat ik die plaat zelf ook maar eens ga beluisteren.
pi_12239057
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:49 schreef Zander het volgende:
De recensie van die Jamal-plaat in de AMG is ook erg positief, zie ik. En met Idris Muhammad op drums kan het eigenlijk al niet meer misgaan. Ik denk dat ik die plaat zelf ook maar eens ga beluisteren.
in welke zaken koop jij je cd's, de wat 'minder bekende' cd's dus ?
pi_12239260
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:56 schreef Doff het volgende:
in welke zaken koop jij je cd's, de wat 'minder bekende' cd's dus ?
Ik koop de meeste cds in Utrecht. Voor jazz-cds zijn er wel een aantal redelijk goed gesorteerde zaken daar, onder meer Plato, de Plaatboef en de speciale jazzwinkel van Ear & Eye. Als ze iets echt niet hebben, kun je 't eventueel nog wel bestellen (al is dat vaak online nog een stuk goedkoper) of *kuch* voorbeluisteren met Soulseek.
pi_12239372
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:06 schreef Zander het volgende:

[..]

Ik koop de meeste cds in Utrecht. Voor jazz-cds zijn er wel een aantal redelijk goed gesorteerde zaken daar, onder meer Plato, de Plaatboef en de speciale jazzwinkel van Ear & Eye. Als ze iets echt niet hebben, kun je 't eventueel nog wel bestellen (al is dat vaak online nog een stuk goedkoper) of *kuch* voorbeluisteren met Soulseek.

dat komt heel mooi uit want ik ga volgende week ergens naar Utrecht , ik hoop dat de winkels dan wel ergens in het centrum liggen.
Jammer dat de rest van de cd's je niks zeggen. Kan je me iets aanraden aan albums van Mark Waldron en/of Booker Little (overeenkomst; Eric Dolphy )
pi_12239602
De Plato (de jazz-afdeling is in de kelder btw..) en die Ear & Eye liggen in ieder geval in het centrum, op 2 minuten lopen van Utrecht CS / Hoog Catharijne. De Plaatboef is wel een stukje verder lopen naar de Oude Gracht, maar ook goed te doen.
quote:
Kan je me iets aanraden aan albums van Mark Waldron en/of Booker Little.
Ik ben eerlijk gezegd niet erg bekend met hun werk. Misschien dat er wat goede recensies staan in de Allmusic Guide of bij All About Jazz. Van Dolphy is 'Out To Lunch' iig wel een klassieker, al ligt het misschien voor sommigen wat lastig in het gehoor.
pi_12239767
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:23 schreef Zander het volgende:
De Plato (de jazz-afdeling is in de kelder btw..) en die Ear & Eye liggen in ieder geval in het centrum, op 2 minuten lopen van Utrecht CS / Hoog Catharijne. De Plaatboef is wel een stukje verder lopen naar de Oude Gracht, maar ook goed te doen.
[..]

Ik ben eerlijk gezegd niet erg bekend met hun werk. Misschien dat er wat goede recensies staan in de Allmusic Guide of bij All About Jazz. Van Dolphy is 'Out To Lunch' iig wel een klassieker, al ligt het misschien voor sommigen wat lastig in het gehoor.

bedankt .. ik was al een beetje aan het zoeken, ik kende de site niet goed maar is toch wle heel handig
ik zocht een aantal nummers van erc dolphy, maar die staan alleen op The complete prestige recordings van 'em.. en tja 195 euro
pi_12348024
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:09 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ja, echt heel mooi. Een heel intieme sfeer was er in die zaal, ondanks het in en uitlopen van een stel eikels.

een kans gemist om je irl te onmoeten... volgend jaar @nsy?
tabula rasa
pi_12348260
Ligt eraan, wat er op het programma staat.
pi_12443975
maandag naar A'dam geweest, voor het eerst naar Concerto geweest, met veel jazz (relatieg gezien uiteraard). Aantal albums gekocht:
Sonny Clarke - Sonny's cribs, met allemaal groten oa. Coltrane
Rashaan Roland Kirk - Kirks Work, met op de Hammond Jack McDuff ook eruug leuk !
Freddy Hubbard - Straight Life
Steve Coleman and the Five Elements - World Expansion
John Coltrane - My favourite things (nu pas ja.. )

en nog van een Outletstore weggeplukt: Harry Connick jr. - come by me, prime cd'tje voor de rustige uurtjes

Concerto is echt een aanrader voor een beetje jazzfan. Ik zou er ieder geval uren kunnen staan

pi_12445101
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:31 schreef Doff het volgende:

[..]

Ik zag Gare Du Nord voor het eerst bij Barend en van Dorp ( ), daar voerden ze het nummer Sold My Soul op. Klonk heel leuk, de rest ken ik niet van ze. Ik weet alleen dat ze ooit bescheiden hitje hadden met Pablo's blues en van Belgische afkomst zijn. Misschien moet ik toch maar ff album van ze op gaan duikelen. Welk album van ze is het beste?

In search of Excellounge is wel een aanrader wat mij betreft
quote:
St. germain vind ik trouwens prima te beluisteren hoor. Ik heb 2 albums van em; eentje onder zijn andere naam Ludovich Navarre en uiteraard de bekende The Tourist
Bepaalde nummers vind ik gewoon niet uit te houden. Zet "Easy to Remember" maar eens op. Dat is gewoon 9 minuten lang dezelfde (imho flauwe) sample met erg weinig afwisseling.

Zulke tracks bedoel ik dus ongeveer. Maar daarom vind ik St. Germain nog niet slecht.. zeker niet!

pi_12719448
Herbie Hancock .
Superfly.
  donderdag 4 september 2003 @ 23:49:03 #148
51748 H4ze
wait...what?
pi_12951292
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 00:49 schreef Brick_Top het volgende:
Herbie Hancock .
Ik zit op het moment Fickle Funk van hem te luisteren. Heerlijk nummer!

Zelf ben ik geen kenner op jazz gebied. Ik vind het wel errug relaxte muziek! De eerste keer dat ik goed naar jazz luisterde, was bij m'n opa. Ik kwam kwam m'n oude stereotoren bij hem installeren, en vroeg of ie wat cdtjes had, zodat ik kon uitleggen hoe het werkte. Toen kwam hij met wat jazz aanzetten

*BURP*
pi_12951474
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:49 schreef H4ze het volgende:

[..]

Ik zit op het moment Fickle Funk van hem te luisteren. Heerlijk nummer!

Zelf ben ik geen kenner op jazz gebied. Ik vind het wel errug relaxte muziek! De eerste keer dat ik goed naar jazz luisterde, was bij m'n opa. Ik kwam kwam m'n oude stereotoren bij hem installeren, en vroeg of ie wat cdtjes had, zodat ik kon uitleggen hoe het werkte. Toen kwam hij met wat jazz aanzetten

Oh man. Ik beveel je echt de CD Headhunter aan. Heerlijk.
Superfly.
pi_12959314
Dit zijn trouwens ook erg lekkere jazzfunk-cdtjes:

- Message From The Tribe

- Strata - 2 - East

- Best of Black Jazz Records

Tribe, Strata-East en Black Jazz zijn platenlabels die in de jaren 70 albums in nogal gelimiteerde oplages uitbrachten. Het beste werk staat op deze fraai uitgevoerde verzamelaars. Vette aanraders.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')