quote:Ik heb een track van Chick Corea liggen genaamd Crystal Silence .. maar valt dat niet meer onder "lichte muziek" ipv Jazz?
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:51 schreef Doff het volgende:[..]
oo hoo
ik ken geen akoestische muziek an Corea, dat elektrische vond ik niet zoveel aan. ik start Kazaa maar ff op...
quote:Heb je 'm niet solo kunnen zien op NSY? Was geweldig (eerste keer dat ik 'm life zag).
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:49 schreef Zander het volgende:
Ja, een deel van het concert tenminste. Dit jaar was hij er met de 'Chick Corea Electric Band', maar ik vind 'm zelf over het algemeen toch beter wanneer hij akoestisch speelt.
quote:Ja, echt heel mooi. Een heel intieme sfeer was er in die zaal, ondanks het in en uitlopen van een stel eikels.
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:05 schreef aphx het volgende:[..]
Heb je 'm niet solo kunnen zien op NSY? Was geweldig (eerste keer dat ik 'm life zag).
quote:Ik ken het niet
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:03 schreef Beathoven het volgende:[..]
Ik heb een track van Chick Corea liggen genaamd Crystal Silence .. maar valt dat niet meer onder "lichte muziek" ipv Jazz?
quote:Wat ouder: Bossa Nova en Salsa o.a. (bebop sla ik graag over) en wat nieuwer: Lounge en Downtempo.
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:09 schreef Doff het volgende:[..]
Ik ken het niet
maar ik ben sowieso niet erg sterk in die termen
wat luister je nog meer aan muziek dat enigzins op jazz lijkt (om vervelende woorden te voorkomen) ?
Ik heb net Gare du Nord een beetje ontdekt en vind ze qua "jazz-achtige" tracks veel beter uit te houden dan St Germain met die eeuwig durende loops die nergens heen gaan. Maar dat is imho
quote:Ik had ook eens zo'n smoothjazz kanaal te pakken (ik dacht.. "hee jazz, ff proberen") maar dat viel een beetje tegen.
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:33 schreef Zander het volgende:
Jah, lekker jazzmuziekje.![]()
Op dit moment ben ik een oude Horace Silver-lp aan het draaien, maar verder luister ik graag van alles, behalve zgn. 'smooth jazz'
Het was zwaargelikte "skyradio" popmuziek. :/
quote:Hmmz, mezzoforte oid?
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:23 schreef Beathoven het volgende:
Ik had ook eens zo'n smoothjazz kanaal te pakken (ik dacht.. "hee jazz, ff proberen") maar dat viel een beetje tegen.Het was zwaargelikte "skyradio" popmuziek. :/
etc etc etc...
maar allemaal
quote:Ik zag Gare Du Nord voor het eerst bij Barend en van Dorp (
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:23 schreef Beathoven het volgende:[..]
Ik heb net Gare du Nord een beetje ontdekt en vind ze qua "jazz-achtige" tracks veel beter uit te houden dan St Germain met die eeuwig durende loops die nergens heen gaan. Maar dat is imho
St. germain vind ik trouwens prima te beluisteren hoor. Ik heb 2 albums van em; eentje onder zijn andere naam Ludovich Navarre en uiteraard de bekende The Tourist
ik ben benieuwd!
quote:Ahmad Jamal wordt binnekort dus toegevoegd aan mijn nog kleine cd collectie
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:42 schreef Zander het volgende:
Ahmad Jamal is erg goed. Deze plaat uit het lijstje ken ik niet, maar het is verder een van mijn favoriete pianisten. Thicke is m.i. geen jazz. (da's toch die gast die een hitje heeft met dat nummer met die klassieke sample er in?).
Liefhebbers van deze cd bestelden ook:
Candy Dulfer
€ 19,99
dusse, laat die Thicke maar zitte
edit: ik ben ook nog op zoek naar cd van Cannonball Adderley, een beetje soulachtig en relaxt in de trend van nummers als Mercy Mercy Mercy. weet iemand een goeie titel?
[Dit bericht is gewijzigd door Doff op 05-08-2003 16:50]
quote:in welke zaken koop jij je cd's, de wat 'minder bekende' cd's dus
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:49 schreef Zander het volgende:
De recensie van die Jamal-plaat in de AMG is ook erg positief, zie ik. En met Idris Muhammad op drums kan het eigenlijk al niet meer misgaan. Ik denk dat ik die plaat zelf ook maar eens ga beluisteren.
quote:Ik koop de meeste cds in Utrecht. Voor jazz-cds zijn er wel een aantal redelijk goed gesorteerde zaken daar, onder meer Plato, de Plaatboef en de speciale jazzwinkel van Ear & Eye. Als ze iets echt niet hebben, kun je 't eventueel nog wel bestellen (al is dat vaak online nog een stuk goedkoper) of *kuch* voorbeluisteren met Soulseek.
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:56 schreef Doff het volgende:
in welke zaken koop jij je cd's, de wat 'minder bekende' cd's dus?
quote:dat komt heel mooi uit want ik ga volgende week ergens naar Utrecht
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:06 schreef Zander het volgende:[..]
Ik koop de meeste cds in Utrecht. Voor jazz-cds zijn er wel een aantal redelijk goed gesorteerde zaken daar, onder meer Plato, de Plaatboef en de speciale jazzwinkel van Ear & Eye. Als ze iets echt niet hebben, kun je 't eventueel nog wel bestellen (al is dat vaak online nog een stuk goedkoper) of *kuch* voorbeluisteren met Soulseek.
quote:Ik ben eerlijk gezegd niet erg bekend met hun werk. Misschien dat er wat goede recensies staan in de Allmusic Guide of bij All About Jazz. Van Dolphy is 'Out To Lunch' iig wel een klassieker, al ligt het misschien voor sommigen wat lastig in het gehoor.
Kan je me iets aanraden aan albums van Mark Waldron en/of Booker Little.
quote:bedankt
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:23 schreef Zander het volgende:
De Plato (de jazz-afdeling is in de kelder btw..) en die Ear & Eye liggen in ieder geval in het centrum, op 2 minuten lopen van Utrecht CS / Hoog Catharijne. De Plaatboef is wel een stukje verder lopen naar de Oude Gracht, maar ook goed te doen.
[..]Ik ben eerlijk gezegd niet erg bekend met hun werk. Misschien dat er wat goede recensies staan in de Allmusic Guide of bij All About Jazz. Van Dolphy is 'Out To Lunch' iig wel een klassieker, al ligt het misschien voor sommigen wat lastig in het gehoor.
quote:een kans gemist om je irl te onmoeten... volgend jaar @nsy?
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:09 schreef Seborik het volgende:[..]
Ja, echt heel mooi. Een heel intieme sfeer was er in die zaal, ondanks het in en uitlopen van een stel eikels.
en nog van een Outletstore weggeplukt: Harry Connick jr. - come by me, prime cd'tje voor de rustige uurtjes
Concerto is echt een aanrader voor een beetje jazzfan. Ik zou er ieder geval uren kunnen staan
quote:In search of Excellounge is wel een aanrader wat mij betreft
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:31 schreef Doff het volgende:[..]
Ik zag Gare Du Nord voor het eerst bij Barend en van Dorp (
), daar voerden ze het nummer Sold My Soul op. Klonk heel leuk, de rest ken ik niet van ze. Ik weet alleen dat ze ooit bescheiden hitje hadden met Pablo's blues en van Belgische afkomst zijn. Misschien moet ik toch maar ff album van ze op gaan duikelen. Welk album van ze is het beste?
quote:Bepaalde nummers vind ik gewoon niet uit te houden. Zet "Easy to Remember" maar eens op. Dat is gewoon 9 minuten lang dezelfde (imho flauwe) sample met erg weinig afwisseling.
St. germain vind ik trouwens prima te beluisteren hoor. Ik heb 2 albums van em; eentje onder zijn andere naam Ludovich Navarre en uiteraard de bekende The Tourist
Zulke tracks bedoel ik dus ongeveer. Maar daarom vind ik St. Germain nog niet slecht.. zeker niet!
quote:Ik zit op het moment Fickle Funk van hem te luisteren. Heerlijk nummer!
Op dinsdag 26 augustus 2003 00:49 schreef Brick_Top het volgende:
Herbie Hancock.
Zelf ben ik geen kenner op jazz gebied. Ik vind het wel errug relaxte muziek! De eerste keer dat ik goed naar jazz luisterde, was bij m'n opa. Ik kwam kwam m'n oude stereotoren bij hem installeren, en vroeg of ie wat cdtjes had, zodat ik kon uitleggen hoe het werkte. Toen kwam hij met wat jazz aanzetten
quote:Oh man. Ik beveel je echt de CD Headhunter aan. Heerlijk.
Op donderdag 4 september 2003 23:49 schreef H4ze het volgende:[..]
Ik zit op het moment Fickle Funk van hem te luisteren. Heerlijk nummer!
Zelf ben ik geen kenner op jazz gebied. Ik vind het wel errug relaxte muziek! De eerste keer dat ik goed naar jazz luisterde, was bij m'n opa. Ik kwam kwam m'n oude stereotoren bij hem installeren, en vroeg of ie wat cdtjes had, zodat ik kon uitleggen hoe het werkte. Toen kwam hij met wat jazz aanzetten
- Message From The Tribe
- Strata - 2 - East
- Best of Black Jazz Records
Tribe, Strata-East en Black Jazz zijn platenlabels die in de jaren 70 albums in nogal gelimiteerde oplages uitbrachten. Het beste werk staat op deze fraai uitgevoerde verzamelaars. Vette aanraders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |