Ja, maar dergelijke redenaties zijn drogredenaties, omdat je achteraf conclusies gaat trekken. Vergelijk de kans om een willekeurige combinatie te gooien. bij 1000 worpen met een dobbelsteen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bij wetenschap speelt kansrekening een grote rol denk ik, bijvoorbeeld de kans dat een eencellig leven ontstaat of de kans dat bepaalde systemen geëvolueerd zijn zoals ze zouden zijn. Die is vaak genoeg gelijk aan 0.
Nee hoor, de natuur bied oneindig veel kansen en het leven benut er vele.quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bij wetenschap speelt kansrekening een grote rol denk ik, bijvoorbeeld de kans dat een eencellig leven ontstaat of de kans dat bepaalde systemen geëvolueerd zijn zoals ze zouden zijn. Die is vaak genoeg gelijk aan 0.
Zelfs in een gaziljoen universa met triljoenen jaren zou het nog steeds 0 zijn. Vergelijk met het een ontploffing op een vuilnisbelt waaruit New York volledig functionerend tot stand komt voor elk nieuw gen (dus geen mutaties van eerdere genen, maar echt nieuwe genen). Sommige mensen kiezen dan liever voor een hogere macht dan daarin te geloven.quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
vandaar ook dat in de wetenschap elke experiment statistisch correct benaderd moet worden. Dus alle metingen moeten in een bepaald bereik zijn, er mogen slechts een aantal procent van de waarnemingen fout zijn. Daar komt een heel hoop statistiek bij kijken.
De kans dat een bepaald complex systeem ontstaan in een mensenleven mag bijna 0 zijn, over het verloop van miljoenen jaren, en hoop paralelle processen benadert het 1.
Heil ! PvtRyan!quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:18 schreef PvtRyan het volgende:
* PvtRyan gooit een dobbelsteen 10 keer.
Hey, ik heb 5,4,1,2,5,3,3,1,5,6 gegooid. De kans daarop is 1 op de 60466176! Aanbid mij!
Gooi in 1 keer eens 3333333333 dan.quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:18 schreef PvtRyan het volgende:
Hey, ik heb 5,4,1,2,5,3,3,1,5,6 gegooid. De kans daarop is 1 op de 60466176! Aanbid mij!
Als je dit serieus meent, raad ik je aan wat meer statistiek op te doen, en de betekenis ervanquote:Op zondag 19 augustus 2007 16:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zelfs in een gaziljoen universa met triljoenen jaren zou het nog steeds 0 zijn. Vergelijk met het een ontploffing op een vuilnisbelt waaruit New York volledig functionerend tot stand komt. Sommige mensen kiezen dan liever voor een hogere macht dan daarin te geloven.
climbing mount improbablequote:Op zondag 19 augustus 2007 16:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gooi in 1 keer eens 3333333333 dan.
Geen goede vergelijking.quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zelfs in een gaziljoen universa met triljoenen jaren zou het nog steeds 0 zijn. Vergelijk met het een ontploffing op een vuilnisbelt waaruit New York volledig functionerend tot stand komt. Sommige mensen kiezen dan liever voor een hogere macht dan daarin te geloven.
Ik wil je best aanbidden, maar niet omdat je claimt god te zijn. God dobbelt niet.quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:18 schreef PvtRyan het volgende:
De evolutie werkt niet doelgericht. Je bent gewoon toeval Ali.quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is gebaseerd op de kans dat de moleculen die de bouwstenen voor het leven vormen tot stand komen en ook daadwerkelijk leven vormen in de condities waarin de aarde verkeerde toen het leven tot stand zou zijn gekomen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als je dit serieus meent, raad ik je aan wat meer statistiek op te doen, en de betekenis ervan
De vergelijking met een stad is flauw. Omdat wij een betekenis hebben gegeven aan een stad. Mensen bouwen steden om er te wonen, en steden hebben een duidelijke functie. Leven heeft dat zover we weten niet; het is een natuurverschijnsel. Ik geloof dat dit idee ook al es met een Boeing voorbij is gekomen; een wervelwind die van een hoop schroot een Boeing weet te breien.
Waarop baseer je trouwens dikgedrukte uitspraak? Op een berekening, of op een intuitief iets?
Dit soort uitspraken zijn echt nergens op gebaseerd, ik kan ze zelf dan ook erg moeilijk serieus nemen; 't is naar mijn weten gewoon een gebrek aan kennis over statistiek.
Dan worden jullie het dus niet eens. Jij geloofd dat die kans bijna 0 is maar je hebt geen bewijs of redenatie (behalve wat je van bepaalde sites copy-pasted) Je geloofd het omdat je in God wil geloven. Meer nietquote:Op zondag 19 augustus 2007 17:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is gebaseerd op de kans dat de moleculen die de bouwstenen voor het leven vormen tot stand komen en ook daadwerkelijk leven vormen in de condities waarin de aarde verkeerde toen het leven tot stand zou zijn gekomen.
Geprobeerd, en ik heb 2123524126 gegooid. Maar hey, wat blijkt: 333333333 is niet de enige levensvatbare uitkomst! Wat jij doet is een steen van een berg afrollen en vervolgens beweren dat de kans dat die steen precies op DIE plek neerkwam 1 op de tig triljoen is en dat daarom die steen door God geleid werd. Maakt niet uit, de steen komt ERGENS neer.quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Kans argumenten zijn de meest kansloze (haha, zie je wat ik daar gedaan heb?!quote:imagine a puddle waking up one morning and thinking, 'This is an interesting world I find myself in, an interesting hole I find myself in, fits me rather neatly, doesn't it? In fact it fits me staggeringly well, must have been made to have me in it!'
Tja, ik zoek ten minste nog bronnen, jij loopt alleen maar te zeiken en met non-argumenten te strooien. Dus hier maar weer een korte copy paste over genen, speciaal voor jou:quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan worden jullie het dus niet eens. Jij geloofd dat die kans bijna 0 is maar je hebt geen bewijs of redenatie (behalve wat je van bepaalde sites copy-pasted) Je geloofd het omdat je in God wil geloven. Meer niet
Oh, ja God bestaat niet. Bewijs het maar.
Gooi dan eens 1234561234 of elke andere willekeurige combinatie die je vantevoor bepaald hebt.quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:15 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Geprobeerd, en ik heb 2123524126 gegooid. Maar hey, wat blijkt: 333333333 is niet de enige levensvatbare uitkomst! Wat jij doet is een steen van een berg afrollen en vervolgens beweren dat de kans dat die steen precies op DIE plek neerkwam 1 op de tig triljoen is en dat daarom die steen door God geleid werd. Maakt niet uit, de steen komt ERGENS neer.
Om met Douglas Adams te spreken:
[..]
Kans argumenten zijn de meest kansloze (haha, zie je wat ik daar gedaan heb?!![]()
![]()
)
Volgens mij had ik alleen geen antwoord op de koralen hoor. Dendrochronologie is behandeld en de oudste boom was een jaar of 4000 als ik het me goed herinner, afzettingen in rivieren etc. vormen echt niet jaarlijks maar kunnen veel sneller ontstaan evenals die ijslagen. Vertel mij eens waarom je bladeren tegenkomt die door jaren van afzetting heenlopen, terwijl die dan dus allang weggerot zouden moeten zijn. C14 is vaak in overeenstemming met een jonge aarde en de andere meetmethoden zijn ook behandeld.quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:26 schreef Iblis het volgende:
@Ali_Kannibali: Volgens mij staat er voor jou in de evolutietopics nog de vraag open hoe het komt dat, ook al zijn volgens jou alle methodes afzonderlijk die ouderdom bepalen fout, zoals C14, Dendrochronologie, datering m.b.v. ijslagen, m.b.v. afzettingen in het Suigetsu-meer in Japan, koralen, et cetera, ze toch overeenstemmen?
Het kan best dat één van de methodes fout is, en misschien allemaal, maar dat ze allemaal op precies dezelfde manier fout zijn, dat is wel vreemd. Kun je dát eens uitleggen voordat je weer een topic dat een heel goede kant op ging gaat zitten verstieren met kansrekening en AiG?
Het "nieuwe informatie" gelul hebben we besproken in het evolutie topic. Hier mag je bewijzen dat God bestaat. Anders mag je weer een evolutie topic openen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tja, ik zoek ten minste nog bronnen, jij loopt alleen maar te zeiken en met non-argumenten te strooien. Dus hier maar weer een korte copy paste over genen, speciaal voor jou:
[ ...blabla... creationisten site .,.. blablabla...]
Die nieuwe genen moeten dus ergens vandaan komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |