abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:23:34 #271
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_52445428
quote:
Overname bank raakt voetbalfans

Voetbalrivalen Feyenoord en Ajax worden binnenkort wellicht verenigd onder de paraplu van Fortis. De bankverzekeraar, geldschieter van Feyenoord, aast immers op Ajax-hoofdsponsor ABN Amro. Fortis ziet geen probleem, maar de fanatieke fans denken er anders over.

Feyenoord-fan Sleepguy uit Spijkenisse verkneukelt zich al op een machtsovername in de hoofdstad. "Eindelijk neemt Feyenoord (Fortis) Ajax (ABN Amro) over", schrijft hij triomfantelijk op internet. Om daar pesterig aan toe te voegen: "Wat mij betreft meteen opheffen die Amsterdammers." De rivaliteit tussen voetbalclubs Feyenoord en Ajax is befaamd en berucht. Toch is de kans groot dat beide kemphanen straks een en dezelfde hoofdsponsor krijgen. ABN Amro, sinds 1991 de belangrijkste geldschieter van de Amsterdammers, wordt wellicht overgenomen door een consortium rondom Fortis. Die bankverzekeraar is al jaren de suikeroom van eeuwige opponent Feyenoord.

ABN Amro-topman Rijkman Groenink beloofde vrijwel direct na de aankondiging van de fusie met de Britse bank Barclays het contract met Ajax - dat afloopt in 2012 - te respecteren. Temidden van alle overnameperikelen sprak de bank 'onvoorwaardelijke' steun uit voor Ajax. Maar dat was in het voorjaar, toen ABN Amro nog afstevende op de beoogde fusie met Barclays.

Intussen zijn de beste papieren voor het rivaliserende consortium rondom Fortis, dat ABN Amro wil opkopen en onderling verdelen. De naam ABN Amro zal in dat geval behouden blijven voor de consumentenbank in Nederland, terwijl het Fortis-label wordt gereserveerd voor de verzekeringstak.

Topman Jean Paul Votron liet zich onlangs ontvallen dat Fortis best twee Nederlandse clubs kan sponsoren, ook al zijn het gezworen tegenstrevers.

De trouwe aanhang van beide clubs speculeert er intussen lustig op los. Daniël Dekker van de supportersvereniging van de Amsterdammers: "Ongetwijfeld zijn sommige fans boos als we dezelfde geldschieter krijgen als Feyenoord."

Hij herinnert zich de woede van de fanatieke aanhang toen Ajax begin jaren negentig met de Duitse kledingsponsor Adidas in zee ging. "Maar voor mij telt alleen of de sponsor goed is voor de club. De rest is emotie die niets met het voetbal van doen heeft."

>>Feyenoord-sponsor Fortis ziet geen problemen voor verdere sponsoring van Ajax bij eventuele overname van ABN Amro. De fans speculeren er echter op los.

[ Bericht 1% gewijzigd door Malibu-06 op 17-08-2007 11:30:47 ]
pi_52445487
Jaja, Feyenoord neemt Ajax over, maar ondertussen krijgt Ajax nog steeds 3 keer zoveel geld als Feyenoord voor de shirtsponsoring
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:28:40 #273
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_52445562
Krijgen jullie zoveel meer ja?
Het is de vraag of dat ook zo blijft dan
pi_52445564
Daarom moet Barclays ABN-AMRO ook gewoon overnemen. Zit ook een Ajacied aan het roer.
pi_52445608
En het gaat alleen maar om geld. Gisteren ook al gratis schoolboeken met fucking tyfusreclame. Over 30 jaar is alles bedekt onder een dikke laag hoerenreclame. Ondertussen zie ik de kaartjes niet goedkoper worden ondanks alle reclame-inkomsten.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:32:30 #276
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52445624
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:28 schreef Malibu-06 het volgende:
Krijgen jullie zoveel meer ja?
Het is de vraag of dat ook zo blijft dan
Tuurlijk blijft dat, contract loopt pas in 2012 af, dus zijn ze VERPLICHT aan Ajax om elk jaar het bedrag te betalen dat in de contract vast staat.

Maar Ajax en Fortis no fucking way
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_52445681
Ik heb ook liever dat het door Barclays over wordt genomen. Maar nog liever heb ik gewoon een paar goede spelers erbij.
pi_52445688
Fluitconcert na de wedstrijd? Dat moet dan Berdien Stenberg solo zijn geweest oid?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:35:42 #279
168255 J.Herrer
pi_52445702
Ik zie Ajax niet zo snel met Fortis sponsor lopen. ABN Amro hoort gewoon bij het Ajax shirt

Kunnen ze tegen die tijd niet regelen dat Ajax zonder shirtsponsor voetbalt? Dan gebruiken ze maar Fortis borden langs het veld
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_52445727
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Fluitconcert na de wedstrijd? Dat moet dan Berdien Stenberg solo zijn geweest oid?
Misschien een paar bobo's op de lange zijde. Ik kan me er ook niets van herinneren.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:38:11 #281
168255 J.Herrer
pi_52445747
Kan iemand ff een shirtje soepen met Fortis sponsor (verticaal op het shirt) ?
Volgens mij staat dat echt voor geen meter
pi_52445751
quote:
Ajax heeft de transfer van Haris Medunjanin afgerond. De Amsterdammers willen de komst van de AZ'er echter nog niet officieel maken totdat de tweede transfer definitief afgerond is: Santiago Ezquerro. (Voetbalzone.nl)

Barcelona wil de aanvaller verhuren, terwijl Ajax uit is op een definitieve overname. Naar verluidt zijn beide clubs bereid om water bij de wijn te doen en een akkoord te bereiken over een huur met optie tot koop. (Voetbalzone.nl)

Het is echter de wens van Ezquerro dat Ajax alleen deze optie kan lichten als hij meer dan 75% van alle wedstrijden in de basisopstelling verschijnt. (Voetbalzone.nl)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52445754
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:38 schreef J.Herrer het volgende:
Of pontificaal horizontaal op het shirt.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:41:46 #284
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_52445823
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:22 schreef devv05 het volgende:

[..]

Moet je dan nog klappen voor zo'n wanprestatie ook? Ik was ook zwaar pissig.. (maar heb ze niet uitgefloten, nog nooit gedaan) Maar kan het me goed voorstellen. Tegen fucking Slavia Praag...
Nou, klappen is een idee ja.
Confidence through competence
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:42:11 #285
168255 J.Herrer
pi_52445831
Medunjanin
pi_52445839
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Misschien een paar bobo's op de lange zijde. Ik kan me er ook niets van herinneren.
Nou kan ik me van meer dingen niet alles meer herinneren, maar goed, dat is een ander verhaal...
In Southern Sun
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:42:35 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52445843
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:38 schreef venomsnake het volgende:

[..]
Hmmmzzzz, we zullen zien wat er van klopt. .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52445858
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:41 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nou, klappen is een idee ja.
Ik heb inderdaad staan klappen, voor KJH en Heitinga die wél de moeite namen na een wanprestatie even het publiek te bedanken.
In Southern Sun
pi_52445867
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hmmmzzzz, we zullen zien wat er van klopt. .
Ik hoop niet veel.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:43:48 #290
55709 Stereotomy
pi_52445872
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Op TV anders prima te horen. Kan me niet voorstelloen dat die geluiden er ondergemixt of gesynchroniseerd waren

Maar je weet toch dat geluiden aan de overkant van de stadion vaak beter te horen zijn op TV dan in het stadion zelf.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:43:55 #291
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52445875
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:38 schreef venomsnake het volgende:

[..]
Aub niet tyfus van Geel, Wesley verkopen en zo'n prut voetballer er voor terug halen
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_52445895
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:43 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Op TV anders prima te horen. Kan me niet voorstelloen dat die geluiden er ondergemixt of gesynchroniseerd waren

Maar je weet toch dat geluiden aan de overkant van de stadion vaak beter te horen zijn op TV dan in het stadion zelf.
Het was er niet, echt niet. Hooguit een paar randdebielen, maar géén fluitconcert.
In Southern Sun
pi_52445918
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad staan klappen, voor KJH en Heitinga die wél de moeite namen na een wanprestatie even het publiek te bedanken.
Idd. En zo hoort het ook.
pi_52445927
Ik heb dat hele fluitconcert ook gemist
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:46:32 #295
55709 Stereotomy
pi_52445936
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het was er niet, echt niet. Hooguit een paar randdebielen, maar géén fluitconcert.
Okee, laten we het dan op randdebielen houden.

Ik weet ook niet hoe hard het moet zijn voordat het een fluitconcert genoemd mag worden, en bovendien was het stadion maar half gevuld, dus dat produceert ook wat minder geluid natuurlijk.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:47:39 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52445968
Mwah, ik ben zelf niet zo'n fluiter, maar wat is er mis met je ongenoegen laten merken na een collectieve wanprestatie. Als ze nou verloren hadden puur door domme pech, maar het was gewoon van 11 man bagger.

Het is niet alsof je als publiek ff gratis naar de voorronde mag ofzo, kost je gewoon geld.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:47:42 #297
55709 Stereotomy
pi_52445969
Wat moeten jullie nou met Haris?
pi_52445978
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:38 schreef J.Herrer het volgende:
De merknaam ABN Amro zal wel blijven bestaan.

Wie kent die Santiago Ezquerro, is het wat?
Medunjanin lijkt me een paniekaankoop.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52445995
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:47 schreef Stereotomy het volgende:
Wat moeten jullie nou met Haris?
Helemaal niets. Ik hoop dan ook dat hij lekker in Alkmaar blijft.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:50:45 #300
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52446056
We zullen sowieso de hoofdprijs wel hebben moeten betalen aan de DBS-bank.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')