Meiden neuken zit ik dan niet achteraan aangezien ik dat zelf ben, maar hoe werkt dat dan? Hoe kom je daar en hoe werkt het precies? Ik zit nu in 6 vwo en moet dus nog een jaar, ik mag dan maar 2 maanden?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:31 schreef Edwinuss het volgende:
Kamertraining!
Heb ik ook gedaan, gewoon omdat ik het ook wou. Daar zit je 2 maanden en daarna mag je op de kosten van jeugdhulp een kamer zoeken.
tot je studiefinanciering krijgt, maar je moet wel goed gemotiveerd zijn..
ik heb trouwens 4 meiden geneukt daar
( t was ook maar een grapke!)quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:34 schreef iknowbest het volgende:
[..]
Meiden neuken zit ik dan niet achteraan aangezien ik dat zelf ben, maar hoe werkt dat dan? Hoe kom je daar en hoe werkt het precies? Ik zit nu in 6 vwo en moet dus nog een jaar, ik mag dan maar 2 maanden?
Als jij op kamers gaat, dan ben je uitwonend. Wie moet dan de huur betalen? Ze zouden zichzelf behoorlijk in de nesten werken als ze dat zouden doen. En ik kan me ook niet voorstellen dat ouders dat doen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:51 schreef iknowbest het volgende:
Ik heb net jongeren infopunt gebeld en die zeggen dat mijn ouders alles moeten ondertekenen. Nu weet ik zeker dat ze dit niet doen omdat ze mij willen bespelen. Mijn moeder bekokstoofd het allemaal en vader voert het uit. Hoe kom dan ik ooit op zo'n kamertraining als 17 jarige??
En ook nog zo mooi, ik hoorde van de man die mij dat vertelde dat mijn ouders mijn studiefinanciering TOT MIJN 21E GEWOON AF KUNNEN BOEKEN!!!
Echt ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen teneinde raad. Wat moet ik doen??
Mijn ouders doen dat niet, daar ken ik ze echt goed genoeg voor, neem dat echt van mij aan. Mijn meoder is gewoon gestoord en mijn vader doet er nooit wat aan, echt nooit. Nooit durft die tegen de wil van mijn moeder in te gaan uit angst dat ze gaat scheiden of hij op zijn donder krijgt. Ik zou echt niet weten wat voor instantie ik moet bellen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:55 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Als jij op kamers gaat, dan ben je uitwonend. Wie moet dan de huur betalen? Ze zouden zichzelf behoorlijk in de nesten werken als ze dat zouden doen. En ik kan me ook niet voorstellen dat ouders dat doen.
Ik zou gewoon even een gesprek aangaan met iemand die hulp kan bieden en met je ouders om tafel gaat zitten. Natuurlijk waar jij bij bent.
En als dit echt nood is kom jij echt wel op kamertraining.
Mijn vriendin had hetzelfde probleem. Ze heeft toen tegen haar vader gezegd dat hij moest scheiden, en dat hij zich niet te verantwoordelijk hoefde te voelen voor haar en haar zusje (en dat heeft ie toen gedaan). Dit klaarde de zaak wel een beetje op, al raakte haar moeder toen in een vrij diep dal. Ze heeft ook een tijdje bij een vriendin gewoond (die vond dat geen probleem, en kan me ook niet voorstellen dat iemand het als een last ervaart, maar misschien is jouw situatie anders).quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:22 schreef iknowbest het volgende:
[..]
Mijn ouders doen dat niet, daar ken ik ze echt goed genoeg voor, neem dat echt van mij aan. Mijn meoder is gewoon gestoord en mijn vader doet er nooit wat aan, echt nooit. Nooit durft die tegen de wil van mijn moeder in te gaan uit angst dat ze gaat scheiden of hij op zijn donder krijgt. Ik zou echt niet weten wat voor instantie ik moet bellen.
Bij een vriendin vind ik geen optie, ik wil echt niet dat die last van mij hebben. Dat is gewoon raar en wil ik niet. En hem gewoon smeren is geen optie, dan komt de politie en zet me weer terug waarna er een onderzoek komt en ik moet verhuizen en daardoor het laatste jaar op een andere school terecht kom. Dat komt mijn prestaties ook absoluut niet ten goede. Ik heb al tig afspraken staan met leraren over verslagen.
En wat betreft dat stufi, er was iemand die het had nagezocht en het kan blijkbaar echt gewoon tot je 21e eraf worden gehaald aangezien je ouders tot je 21e financieel verantwoordelijk zijn. Ik weet niet of ze het zullen doen maar ik weet het niet meer, 3 maanden geleden had ik nog niet gedacht dat ik in die tussentijd voor alles uit zou worden gescholden wat je maar kunt verzinnen.
Ik durf zeker wel weg, ik kan niet wachten om al die ellende achter me te laten. Maar mijn vader scheidt echt niet van mijn moeder, echt niet. Dat weet ik zeker.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:28 schreef Forkbender het volgende:
[..]
Mijn vriendin had hetzelfde probleem. Ze heeft toen tegen haar vader gezegd dat hij moest scheiden, en dat hij zich niet te verantwoordelijk hoefde te voelen voor haar en haar zusje (en dat heeft ie toen gedaan). Dit klaarde de zaak wel een beetje op, al raakte haar moeder toen in een vrij diep dal. Ze heeft ook een tijdje bij een vriendin gewoond (die vond dat geen probleem, en kan me ook niet voorstellen dat iemand het als een last ervaart, maar misschien is jouw situatie anders).
Ga je in ieder geval niet drukmaken om geld en dat dat het grootste obstakel is. Het grootste obstakel is waarschijnlijk dat je gewoon niet weg durft.
neem eens contact op met jeugdzorg!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:07 schreef iknowbest het volgende:
Nou, nog weinig schot in de roos. Gisteren met mijn vader over een kamer gehad in mijn woonplaats zelf, dit vond hij goed alleen dan nog even overleggen met moederlief natuurlijk. Dat onmens zegt direct weer nee en ik krijg weer een preek dat er met mij van alles mis is. Was school maar weer begonnen, dan had ik het tenminste overdag leuk kunnen hebben.
Tof!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:31 schreef Edwinuss het volgende:
ik heb trouwens 4 meiden geneukt daar
Bullshit, studiefinanciering wordt op je eigen rekening bijgeschreven.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:51 schreef iknowbest het volgende:
En ook nog zo mooi, ik hoorde van de man die mij dat vertelde dat mijn ouders mijn studiefinanciering TOT MIJN 21E GEWOON AF KUNNEN BOEKEN!!!
Maar je ouders mogen dat wel weer van je eigen rekening halen toch? Verantwoordelijk enzo, bla. Weetikveel. Zoiets.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Bullshit, studiefinanciering wordt op je eigen rekening bijgeschreven.
Ik heb ze mijn pincode nooit gegeven.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:43 schreef veldmuis het volgende:
Maar je ouders mogen dat wel weer van je eigen rekening halen toch? Verantwoordelijk enzo, bla. Weetikveel. Zoiets.
En dan gaan hullie naar de bank zo van ja wij zijn de pappa en mamma van jdude en dan mag het wel, tenminste, eerst, toen je nog jong was!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:57 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb ze mijn pincode nooit gegeven.
Ja, maar toch niet tot je 21e?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:59 schreef veldmuis het volgende:
En dan gaan hullie naar de bank zo van ja wij zijn de pappa en mamma van jdude en dan mag het wel, tenminste, eerst, toen je nog jong was!
Geen idee, ze zijn financieel verantwoordelijk tot je 21e dus het kan vast wel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:05 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja, maar toch niet tot je 21e?
Ik zou toch even hendig stennis gaan schoppen als pa en ma m'n rekening opeens geplunderd hadden.
Oh, zorgen maak ik me ook allang niet meer hoorquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:12 schreef rashudo het volgende:
Ja ze kunnen het afboeken, maar als jij een huurachterstand hebt moeten je ouders die ook betalen, dus maak je daar nou maar geen zorgen om. Het werkt twee kanten op snap je.
Bronquote:Onderhoudsplicht
Als ouder(s) bent u (gedeeltelijk) financieel verantwoordelijk voor uw kinderen (uitgezonderd: pleegkinderen) tot 21 jaar. In juridische termen wordt ook wel gezegd dat u in principe een onderhoudsplicht heeft ten opzichte van uw kinderen. Bij het eindigen van een huwelijk of geregistreerd partnerschap wordt de onderhoudsplicht vaak vastgesteld door de rechter. In dat geval spreken we ook wel van een alimentatieverplichting.
[...]
Kind(eren) van 18 tot 21 jaar
Als uw kind van 18, 19 of 20 jaar niet in zijn eigen levensonderhoud kan voorzien, dan kan uw kind recht hebben op een bijstandsuitkering. De hoogte van deze bijstandsuitkering is niet zo hoog als de uitkering van iemand van 21 jaar of ouder, omdat er van wordt uitgegaan dat u als ouder(s) nog financieel verantwoordelijk bent voor uw kind tot 21 jaar. Als u uw onderhoudsplicht niet na wilt komen of kunt komen, dan kan uw kind recht hebben op extra bijzondere bijstand.
jawel, ouders kunnen ten alle tijde je rekening leeg halen, dit omdat ze financieel verantwoordelijk voor je zijn tot je 21stequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:49 schreef ra het volgende:
Maak een afspraak met je Huisarts en betaal contant (iets van 25 Euro), die kan je vast wel verder helpen.
Ik geloof niet dat je ouders iets met jouw geld kunnen, volgens mij kunnen ze alleen aansprakelijk gesteld worden als je schulden (schade) maakt. Bij je bank kunnen ze je dat vast vertellen.
Ja, financieel verantwoordelijk.... Volgens mij heeft dat meer te maken met het feit dat ze eventueel kunnen opdraaien voor de schade die je aanricht door het afsluiten van een hypotheek of lening die je niet kunt betalen, in plaats van je bankrekening leegplunderen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 08:07 schreef Ferdii het volgende:
[..]
jawel, ouders kunnen ten alle tijde je rekening leeg halen, dit omdat ze financieel verantwoordelijk voor je zijn tot je 21ste
Volgens mij kunnen ze ouders alleen aansprakelijk stellen als het financieel fout met je gaat. Je hebt naar mijn weten geen handtekening van ouders nodig om bankrekening te openen waar je ouders niets van af weten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 08:07 schreef Ferdii het volgende:
[..]
jawel, ouders kunnen ten alle tijde je rekening leeg halen, dit omdat ze financieel verantwoordelijk voor je zijn tot je 21ste
offtopic :quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:18 schreef F04 het volgende:
Ouders beslissen voor je 18e!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lambo of Rekt
Smerige actie. Als mijn moeder dat zou doen in die situatie, dan had ze nog een leuke tijd tegemoed gezien lol.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:03 schreef kyraaa het volgende:
Ik was 15 toen ik van huis ging.... 2 maanden voor mn 18e verjaardag had mijn moeder mijn bankrekening leeggetrokken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |