abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52426118
Hallo.

Waar kan ik informatie vinden over de mogelijkheden om uit huis te gaan op je 17e? Geterorriseerd worden door een borderline moeder en een vader zonder ruggegraat lukt mij niet meer. Ik wil zo lief mogelijk een kamer in mijn eigen woonplaats, kan dit geregeld worden? Ik kan zo gewoon niet langer leven en word er helemaal gestoord door.

Heeft iemand misschien ook een verhaal wat zij/hij zelf gedaan heeft? Ik hoop echt dat er iemand kan helpen want ik ben echt ten einde raad.
Signature:
pi_52426156
Kamertraining!
Heb ik ook gedaan, gewoon omdat ik het ook wou. Daar zit je 2 maanden en daarna mag je op de kosten van jeugdhulp een kamer zoeken.
tot je studiefinanciering krijgt, maar je moet wel goed gemotiveerd zijn..
ik heb trouwens 4 meiden geneukt daar
pi_52426237
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:31 schreef Edwinuss het volgende:
Kamertraining!
Heb ik ook gedaan, gewoon omdat ik het ook wou. Daar zit je 2 maanden en daarna mag je op de kosten van jeugdhulp een kamer zoeken.
tot je studiefinanciering krijgt, maar je moet wel goed gemotiveerd zijn..
Meiden neuken zit ik dan niet achteraan aangezien ik dat zelf ben, maar hoe werkt dat dan? Hoe kom je daar en hoe werkt het precies? Ik zit nu in 6 vwo en moet dus nog een jaar, ik mag dan maar 2 maanden?
Signature:
pi_52426585
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:34 schreef iknowbest het volgende:

[..]

Meiden neuken zit ik dan niet achteraan aangezien ik dat zelf ben, maar hoe werkt dat dan? Hoe kom je daar en hoe werkt het precies? Ik zit nu in 6 vwo en moet dus nog een jaar, ik mag dan maar 2 maanden?
( t was ook maar een grapke!)
Ik heb er zelf 2 maanden gezeten, omdat ik het allemaal gewoon doorhad, het is totaal niet moeilijk. Je kan gewoon naar een willekeurig kamertrainingscentrum gaan bij je in de buurt en een intake gesprek aanvragen. Ik had het geluk dat er geen wachttijd was.
pi_52426615
ai ai ai,das allemaal niej zo mooi die ellende:(
ik ken ook wel iemand die kamertraining deed.. hoe het precies zit weet ik ook niet.
maar dan woon je op kamers..en dan 1x per zoveel tijd komt er iemand langs kijken of je goed voor jezelf zorgt. en met geld omgaat,of je elke avond wel kookt enzo.
pi_52426802
Ik heb net jongeren infopunt gebeld en die zeggen dat mijn ouders alles moeten ondertekenen. Nu weet ik zeker dat ze dit niet doen omdat ze mij willen bespelen. Mijn moeder bekokstoofd het allemaal en vader voert het uit. Hoe kom dan ik ooit op zo'n kamertraining als 17 jarige??

En ook nog zo mooi, ik hoorde van de man die mij dat vertelde dat mijn ouders mijn studiefinanciering TOT MIJN 21E GEWOON AF KUNNEN BOEKEN!!!

Echt ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen teneinde raad. Wat moet ik doen??
Signature:
pi_52426918
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:51 schreef iknowbest het volgende:
Ik heb net jongeren infopunt gebeld en die zeggen dat mijn ouders alles moeten ondertekenen. Nu weet ik zeker dat ze dit niet doen omdat ze mij willen bespelen. Mijn moeder bekokstoofd het allemaal en vader voert het uit. Hoe kom dan ik ooit op zo'n kamertraining als 17 jarige??

En ook nog zo mooi, ik hoorde van de man die mij dat vertelde dat mijn ouders mijn studiefinanciering TOT MIJN 21E GEWOON AF KUNNEN BOEKEN!!!

Echt ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen teneinde raad. Wat moet ik doen??
Als jij op kamers gaat, dan ben je uitwonend. Wie moet dan de huur betalen? Ze zouden zichzelf behoorlijk in de nesten werken als ze dat zouden doen. En ik kan me ook niet voorstellen dat ouders dat doen.
Ik zou gewoon even een gesprek aangaan met iemand die hulp kan bieden en met je ouders om tafel gaat zitten. Natuurlijk waar jij bij bent.
En als dit echt nood is kom jij echt wel op kamertraining.
pi_52427301
Kan je niet crashen bij een vriendin voor een maandje of twee?
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_52427382
Smeer 'm gewoon. Of kan dat niet? Huur een kamertje van een particulier ofzo, of ga idd eerst een poosje bij vrienden wonen als dat kan...

Lijkt me een kutsituatie als het thuis niet leuk is...
pi_52427509
nou dat je ouders dat af kunnen boeken heb ik nog nooit gehoord...ik weet wel dat de ibgroep je ouders vraagt of ze een vrijwillige ouderbijdrage willen geven aan hun kind die ze dan niet verplicht zijn te betalen aan je.

het is allemaal vervelend voor je
ik vind verschrikkelijk voor je,tis dak zelf nog thuis woon en dat ik je niet ken maar zou haast zeggen pak je zooi maar hier neer.
succes!!!

als je maar hard genoeg wil,lukt alles!!!
pi_52427781
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:55 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Als jij op kamers gaat, dan ben je uitwonend. Wie moet dan de huur betalen? Ze zouden zichzelf behoorlijk in de nesten werken als ze dat zouden doen. En ik kan me ook niet voorstellen dat ouders dat doen.
Ik zou gewoon even een gesprek aangaan met iemand die hulp kan bieden en met je ouders om tafel gaat zitten. Natuurlijk waar jij bij bent.
En als dit echt nood is kom jij echt wel op kamertraining.
Mijn ouders doen dat niet, daar ken ik ze echt goed genoeg voor, neem dat echt van mij aan. Mijn meoder is gewoon gestoord en mijn vader doet er nooit wat aan, echt nooit. Nooit durft die tegen de wil van mijn moeder in te gaan uit angst dat ze gaat scheiden of hij op zijn donder krijgt. Ik zou echt niet weten wat voor instantie ik moet bellen.

Bij een vriendin vind ik geen optie, ik wil echt niet dat die last van mij hebben. Dat is gewoon raar en wil ik niet. En hem gewoon smeren is geen optie, dan komt de politie en zet me weer terug waarna er een onderzoek komt en ik moet verhuizen en daardoor het laatste jaar op een andere school terecht kom. Dat komt mijn prestaties ook absoluut niet ten goede. Ik heb al tig afspraken staan met leraren over verslagen.

En wat betreft dat stufi, er was iemand die het had nagezocht en het kan blijkbaar echt gewoon tot je 21e eraf worden gehaald aangezien je ouders tot je 21e financieel verantwoordelijk zijn. Ik weet niet of ze het zullen doen maar ik weet het niet meer, 3 maanden geleden had ik nog niet gedacht dat ik in die tussentijd voor alles uit zou worden gescholden wat je maar kunt verzinnen.
Signature:
pi_52427895
Waar woon je dan
Lambo of Rekt
pi_52427980
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:22 schreef iknowbest het volgende:

[..]

Mijn ouders doen dat niet, daar ken ik ze echt goed genoeg voor, neem dat echt van mij aan. Mijn meoder is gewoon gestoord en mijn vader doet er nooit wat aan, echt nooit. Nooit durft die tegen de wil van mijn moeder in te gaan uit angst dat ze gaat scheiden of hij op zijn donder krijgt. Ik zou echt niet weten wat voor instantie ik moet bellen.

Bij een vriendin vind ik geen optie, ik wil echt niet dat die last van mij hebben. Dat is gewoon raar en wil ik niet. En hem gewoon smeren is geen optie, dan komt de politie en zet me weer terug waarna er een onderzoek komt en ik moet verhuizen en daardoor het laatste jaar op een andere school terecht kom. Dat komt mijn prestaties ook absoluut niet ten goede. Ik heb al tig afspraken staan met leraren over verslagen.

En wat betreft dat stufi, er was iemand die het had nagezocht en het kan blijkbaar echt gewoon tot je 21e eraf worden gehaald aangezien je ouders tot je 21e financieel verantwoordelijk zijn. Ik weet niet of ze het zullen doen maar ik weet het niet meer, 3 maanden geleden had ik nog niet gedacht dat ik in die tussentijd voor alles uit zou worden gescholden wat je maar kunt verzinnen.
Mijn vriendin had hetzelfde probleem. Ze heeft toen tegen haar vader gezegd dat hij moest scheiden, en dat hij zich niet te verantwoordelijk hoefde te voelen voor haar en haar zusje (en dat heeft ie toen gedaan). Dit klaarde de zaak wel een beetje op, al raakte haar moeder toen in een vrij diep dal. Ze heeft ook een tijdje bij een vriendin gewoond (die vond dat geen probleem, en kan me ook niet voorstellen dat iemand het als een last ervaart, maar misschien is jouw situatie anders).

Ga je in ieder geval niet drukmaken om geld en dat dat het grootste obstakel is. Het grootste obstakel is waarschijnlijk dat je gewoon niet weg durft.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_52428339
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:28 schreef Forkbender het volgende:

[..]

Mijn vriendin had hetzelfde probleem. Ze heeft toen tegen haar vader gezegd dat hij moest scheiden, en dat hij zich niet te verantwoordelijk hoefde te voelen voor haar en haar zusje (en dat heeft ie toen gedaan). Dit klaarde de zaak wel een beetje op, al raakte haar moeder toen in een vrij diep dal. Ze heeft ook een tijdje bij een vriendin gewoond (die vond dat geen probleem, en kan me ook niet voorstellen dat iemand het als een last ervaart, maar misschien is jouw situatie anders).

Ga je in ieder geval niet drukmaken om geld en dat dat het grootste obstakel is. Het grootste obstakel is waarschijnlijk dat je gewoon niet weg durft.
Ik durf zeker wel weg, ik kan niet wachten om al die ellende achter me te laten. Maar mijn vader scheidt echt niet van mijn moeder, echt niet. Dat weet ik zeker.
Signature:
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:27:36 #15
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_52429583
Kan je op school niet met je mentor praten?
Misschien dat die je wat meer informatie kan geven, die heeft die dingen misschien wel eerder gezien, of je in ieder geval helpen met het zoeken naar een instantie waar je terecht kunt.

En volgens mij ligt dat met de Stufi anders als je uitwonend bent. Volgens mij zijn je ouders alleen nog financieel verantwoordelijk voor je tot je 21e als je thuis woont.
Als jij uitwonend bent, en je eigen rekeningen etc betaald ben je financieel niet meer afhankelijk van je ouders. Je ouders hebben dan ook niks te vertellen over wat jij met je geld doet.
Hoe dat precies zit moet je zelf even navragen.

En als geld een van je grootste opstakels is:
In Nederland is een wet opgesteld die zegt dat iedereen het recht heeft op genoeg geld voor de basis leefbehoeften (woning, eten, warmte etc). Je hebt dus recht op geld om jezelf te kunnen voeden,kleden en een dak boven je hoofd te houden als je uitwonend bent. Als je onder de 18 bent moet je alleen wel kunnen aantonen dat de situatie tussen jou en je ouders niet meer te houden is.

Ook heb je woonleer projecten.
Daar leer je met geld omgaan en hoe je voor jezelf moet zorgen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:47:14 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52430035
Je kan je ook, bijv. via Stichting Jeugd en Gezin opgeven voor begeleid kamerwonen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_52430195
Klote, TS Ik zou ook niet weten hoe je dat kan regelen, maar ik ben wel benieuwd.
pi_52445029
Nou, nog weinig schot in de roos. Gisteren met mijn vader over een kamer gehad in mijn woonplaats zelf, dit vond hij goed alleen dan nog even overleggen met moederlief natuurlijk. Dat onmens zegt direct weer nee en ik krijg weer een preek dat er met mij van alles mis is. Was school maar weer begonnen, dan had ik het tenminste overdag leuk kunnen hebben.
Signature:
pi_52445273
Dat van het afboeken tot de 21ste, dat klopt wel. Ook ooit eens gehoord. Maar zoals ik het hoor. Zou je een bijbaantje erbij moeten nemen, kun je voor jezelf een kamer huren. Of bij vrienden/vriendinnen/familie moeten gaan wonen. Ik zou het anders ook niet zo weten.
pi_52446870
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:07 schreef iknowbest het volgende:
Nou, nog weinig schot in de roos. Gisteren met mijn vader over een kamer gehad in mijn woonplaats zelf, dit vond hij goed alleen dan nog even overleggen met moederlief natuurlijk. Dat onmens zegt direct weer nee en ik krijg weer een preek dat er met mij van alles mis is. Was school maar weer begonnen, dan had ik het tenminste overdag leuk kunnen hebben.
neem eens contact op met jeugdzorg!

zij hebben de contacten en kunnen je misschien verder helpen aan een kamer trainings project. Zover ik weet is heir ook subsidie voor, dan hoef je dus geen huur te betalen.
hardcoholic
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:29:08 #21
81237 releaze
best of both worlds
pi_52452387
je hoort van alle kanten allerlei obstakels die mogelijk op je weg zullen komen en ik heb het idee dat je dat een beetje weerhoudt om actie te ondernemen. laat je hierdoor alsjeblieft niet afschrikken en GA er gewoon voor! Als de situatie echt zo schrijnend is dan is het heel goed mogelijk dat er allerlei deuren voor je open gaan waardoor je wel gewoon uit huis kan.... maar dat weet je niet en dat gebeurt ook niet tenzij je het probeert en er echt voor gaat! Echt actie ondernemen!

ik denk dat er op school wellicht ook mensen zijn (de vertrouwenspersonen) die je wat dat betreft kunnen helpen. Zij hebben doorgaans goede kennis van wat zich allemaal in jeugdzorgland afspeelt en met wat support van zo'n professional heb je wellicht ook eerder kans dat jeugdzorg en kamertrainingsprojecten, begeleid wonen makkelijker toegankelijk voor je worden. Maar wil je echt dat het wat wordt, dan moet je binnenkort meer gaan doen dan alleen bellen! Als je dit wilt wordt het een moeilijke periode waar veel energie in gaat zitten en dat begint al vanaf het prille begin.. Je beste beentje moeten voorzetten, doorzetten, kiezen op elkaar...! Maar/en als je het echt wilt, dan gaat het lukken!
pi_52455578
wat ook nog een mogelijkheid is om via de politie (wijkagent) een zorg melding te laten maken bij jeugdzorg. hierbij aangeven at je graaf op kamers wilt maar dit word geblokkeerd door je ouders.

zo heb je ook mogelijkheid dat je sneller iets voor elkaar krijgt
hardcoholic
pi_52455631
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:31 schreef Edwinuss het volgende:
Tof!
pi_52457500
je mag ook wel bij mij in komen trekken hoor vind ik wel gezellig..
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:42:38 #25
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52464260
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:51 schreef iknowbest het volgende:

Bullshit, studiefinanciering wordt op je eigen rekening bijgeschreven.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_52464292
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:42 schreef JDude het volgende:

[..]

Bullshit, studiefinanciering wordt op je eigen rekening bijgeschreven.
Maar je ouders mogen dat wel weer van je eigen rekening halen toch? Verantwoordelijk enzo, bla. Weetikveel. Zoiets.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:57:46 #27
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52464927
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:43 schreef veldmuis het volgende:
Maar je ouders mogen dat wel weer van je eigen rekening halen toch? Verantwoordelijk enzo, bla. Weetikveel. Zoiets.
Ik heb ze mijn pincode nooit gegeven.
pi_52464979
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:57 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik heb ze mijn pincode nooit gegeven.
En dan gaan hullie naar de bank zo van ja wij zijn de pappa en mamma van jdude en dan mag het wel, tenminste, eerst, toen je nog jong was!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:05:03 #29
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52465203
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:59 schreef veldmuis het volgende:

En dan gaan hullie naar de bank zo van ja wij zijn de pappa en mamma van jdude en dan mag het wel, tenminste, eerst, toen je nog jong was!
Ja, maar toch niet tot je 21e?
Ik zou toch even hendig stennis gaan schoppen als pa en ma m'n rekening opeens geplunderd hadden .
pi_52465222
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:05 schreef JDude het volgende:

[..]

Ja, maar toch niet tot je 21e?
Ik zou toch even hendig stennis gaan schoppen als pa en ma m'n rekening opeens geplunderd hadden .
Geen idee, ze zijn financieel verantwoordelijk tot je 21e dus het kan vast wel.
pi_52465229
Maar eigenlijk weet ik het ook niet.
pi_52465240
De menne is nooit geplunderd iig!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:12:14 #33
83951 rashudo
project 2501
pi_52465488
Ja ze kunnen het afboeken, maar als jij een huurachterstand hebt moeten je ouders die ook betalen, dus maak je daar nou maar geen zorgen om. Het werkt twee kanten op snap je.
Their eyes opaque.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:14:54 #34
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52465602
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:12 schreef rashudo het volgende:
Ja ze kunnen het afboeken, maar als jij een huurachterstand hebt moeten je ouders die ook betalen, dus maak je daar nou maar geen zorgen om. Het werkt twee kanten op snap je.
Oh, zorgen maak ik me ook allang niet meer hoor . Maar ik ben op m'n 19e uit huis gegaan, en sindsdien nooit meer bij stilgestaan dat de oudjes financieel verantwoordelijk zouden zijn.
pi_52467444
Euhm.... volgens mij kun je vanaf je 18e gewoon een rekening openen zonder interventie van je ouders, die vervolgens niet "zomaar" je rekening kunnen plunderen. Je bent immers volwassen. Nu weet ik dat TS nog geen 18 is, dus ligt het nog iets anders. Wanneer wordt je meerderjarig, TS?

En met betrekking tot financieel verantwoordelijk tot je 21e: betekend niet dat je ouders (na je 18e) "zonder reden" geld van je rekening kunnen halen. Dit heeft meer betrekking (m.i.) tot het afsluiten van contracten/hypotheken, vertrekkingen van leningen, etc. Dus dat je ouders een soort van "garantie" zijn.

Edit: Bovendien kan (zoals hierboven al gesuggereerd wordt) TS ook vanaf zijn 18e een bijstandsuitkering aanvragen bij de sociale dienst om bovengenoemde redenen. Denk hieraan TS, als je echt weg wilt bij je ouders! Informeer alvast, probeer je een beetje te oriënteren en voor te bereiden.

Nog een paar handige feitjes:
quote:
Onderhoudsplicht
Als ouder(s) bent u (gedeeltelijk) financieel verantwoordelijk voor uw kinderen (uitgezonderd: pleegkinderen) tot 21 jaar. In juridische termen wordt ook wel gezegd dat u in principe een onderhoudsplicht heeft ten opzichte van uw kinderen. Bij het eindigen van een huwelijk of geregistreerd partnerschap wordt de onderhoudsplicht vaak vastgesteld door de rechter. In dat geval spreken we ook wel van een alimentatieverplichting.

[...]

Kind(eren) van 18 tot 21 jaar
Als uw kind van 18, 19 of 20 jaar niet in zijn eigen levensonderhoud kan voorzien, dan kan uw kind recht hebben op een bijstandsuitkering. De hoogte van deze bijstandsuitkering is niet zo hoog als de uitkering van iemand van 21 jaar of ouder, omdat er van wordt uitgegaan dat u als ouder(s) nog financieel verantwoordelijk bent voor uw kind tot 21 jaar. Als u uw onderhoudsplicht niet na wilt komen of kunt komen, dan kan uw kind recht hebben op extra bijzondere bijstand.
Bron

[ Bericht 30% gewijzigd door Locusta op 18-08-2007 00:23:23 ]
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:49:55 #36
42847 ra
Orbis Non Sufficit
pi_52468434
Maak een afspraak met je Huisarts en betaal contant (iets van 25 Euro), die kan je vast wel verder helpen.

Ik geloof niet dat je ouders iets met jouw geld kunnen, volgens mij kunnen ze alleen aansprakelijk gesteld worden als je schulden (schade) maakt. Bij je bank kunnen ze je dat vast vertellen.
pi_52468462
IK WORDT HELEMAAL PARRA BROTHA
pi_52472088
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:49 schreef ra het volgende:
Maak een afspraak met je Huisarts en betaal contant (iets van 25 Euro), die kan je vast wel verder helpen.

Ik geloof niet dat je ouders iets met jouw geld kunnen, volgens mij kunnen ze alleen aansprakelijk gesteld worden als je schulden (schade) maakt. Bij je bank kunnen ze je dat vast vertellen.
jawel, ouders kunnen ten alle tijde je rekening leeg halen, dit omdat ze financieel verantwoordelijk voor je zijn tot je 21ste
hardcoholic
pi_52475439
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 08:07 schreef Ferdii het volgende:

[..]

jawel, ouders kunnen ten alle tijde je rekening leeg halen, dit omdat ze financieel verantwoordelijk voor je zijn tot je 21ste
Ja, financieel verantwoordelijk.... Volgens mij heeft dat meer te maken met het feit dat ze eventueel kunnen opdraaien voor de schade die je aanricht door het afsluiten van een hypotheek of lening die je niet kunt betalen, in plaats van je bankrekening leegplunderen.
Je kunt vanaf je 18e een rekening openen op jouw naam en daar kan dan niemand anders bij (tenzij je van te voren personen aangeeft die "gemachtigd" zijn). Of je moet al niet wilsbekwaam zij/in coma liggen.
pi_52491301
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 08:07 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze ouders alleen aansprakelijk stellen als het financieel fout met je gaat. Je hebt naar mijn weten geen handtekening van ouders nodig om bankrekening te openen waar je ouders niets van af weten.

TS: overal schijt aan hebben en gewoon gaan. Als jij denkt dat je het kunt: weg wezen. Ik was ook 17, zelfde verhaal met borderline moeder en gestoorde pa en broertje. Mijn ouders waren dan wel gescheiden. Ik betaalde mijn kamer van 450 gulden per maand en had maandelijks 700 gulden te besteden. Je studiefinanciering dekt een hoop, een bijbaantje is beter. Ma.w. het is echt mogelijk, maar je moet tien keer zoveel ruggegraad als je ouders tonen.

Ohw en het gaat nu heel goed met me: plus HBO afgestudeerd en eigen koophuis
  zondag 19 augustus 2007 @ 02:56:04 #41
187600 JunkStyle_MusicAddict
We zinge met ze alle: Lalalala
pi_52492991
Kamertraining staat een ongelooflijk lange wachtlijst maar je kan het proberen ik sta ong. 4 maand op de lijst en het duurt iig nog 4/5 maand
Ik zeg maarzo, geef jezelf een compliment,
een ander krijgt het
z'n strot niet uit
pi_52552518
Ouders beslissen voor je 18e!
pi_52553503
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:18 schreef F04 het volgende:
Ouders beslissen voor je 18e!
offtopic :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lambo of Rekt
pi_52553560
Ik was 15 toen ik van huis ging.... 2 maanden voor mn 18e verjaardag had mijn moeder mijn bankrekening leeggetrokken.

Als je 18 bent ga je naar de bank, dan zeg je dat je je rekening wil aanpassen en dat je ouders/verzorgers geschrapt worden. Je hoeft niet bang te zijn dat ze het van jou rekening gaan trekken als je dr tijdig bij bent... (En dan nog kan je het terug laten boeken)
Als jij huurachterstand oploopt zijn jou ouders daar idd verantwoordelijk voor.
Kun je niet gaan onderhuren zolang? Er zal vast wel iemand zijn met een zolderkamertje ofzo.
pi_52556153
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:03 schreef kyraaa het volgende:
Ik was 15 toen ik van huis ging.... 2 maanden voor mn 18e verjaardag had mijn moeder mijn bankrekening leeggetrokken.
Smerige actie. Als mijn moeder dat zou doen in die situatie, dan had ze nog een leuke tijd tegemoed gezien lol.
Lambo of Rekt
pi_52563621
al wat wijzer geworden?!!! Praten met de huisarts, jeugdzorg (want je bent nog 17 en je krijg wel wat herrie met een voogd enzo, maar goed, het wordt beter), school, kindertelefoon.... je kan overal terecht, maar je moet gewoon ff uitpluizen bij hun wat je moet doen meid!!
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_52581598
Hoelang duurt het nog voordat je 18 bent ? Ik denk dat het je veel bespaard als je nog een paar maanden wacht , ik heb iets soortgelijks meegemaakt , ik kon o.a ook om financiele redenen niet weg , maar op de dag dat ik 18 werd heb ik allerlei instanties gebeld en alles op mijn eigen naam/rekening gezet , dat maakte het al makkelijker om op kamers te gaan .
Waar woon je ? want in Utrecht kan je bijvoorbeeld vanaf je 16de bij sshu op kamers , en het is voor iemand van 17 moeilijker om een kamer in bijvoorbeeld een studentenhuis te vinden.
Het lijkt nu een rot situatie maar je leeft er al een paar jaar in , dus ik denk dat je een paar maandjes ook nog wel overleeft , dat was bij mij het geval iig .
[=[_]=]
[+[_]::]
pi_52582810
Het is zo makkelijk te zeggen: het zijn nog maar paar maandjes, maar ze kunnen echt te veel zijn!! TRUST ME

Het gaat er niet om hoe oud ze is, want zolang ze geen 18 is, laat haar moeder haar niet gaan. (Dat had al ze gezegd, haar moeder zei nee) Daarom is het handig om nu met instanties bezig te gaan, want het is wel een heel gedoe, maar het gebeurd dan wel!!!

Vergis je niet hoor, in zo'n situatie thuis als zij zit, dat hou je niet paar maanden als je erdoorheen zit!!!
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_52619233
ik weet er alles van , ik zat met een alcoholistische bordeliner als moeder , vader overleden toen ik 8 was en verslaafde broer en ik heb het ook nog een paar maanden volgehouden.
Anyway het is wel handig om nu al instanties te gaan bellen ja , je kan contact opnemen zoals jeugdzorg oid , maar die zullen meestal de relaties in het gezin proberen te "lijmen".
Als ik jou was zou ik in ieder geval een rekening openen waar je moeder niet op kan komen , dat moet te regelen zijn bij een bank.
Je kan je bij de ib groep een verklaring geven dat je je moeder/ouders buiten beschouwing wilt laten als steuners , hierdoor hebben ze sowieso geen recht op jou stufi en krijg je meer stufi , wat je nodig zal hebben sinds jou ouders je financieel niet zullen steunen als je op kamers gaat en je je eigen college geld moet betalen .
Daarnaast kan je maatschappelijk werk inschakelen ? Die kunnen je juist heel goed helpen met het vinden van een kamer en kennen alle instanties die je zouden kunnen helpen , ook op financieel gebied .

Of je kan met je vader praten en hem vragen om je moeder te overtuigen (al zal dit een onwaarschijnelijke optie zijn gezien je verhaal) , hoe dan ook kan je proberen je vaders steun te vinden voor de situatie ...
[=[_]=]
[+[_]::]
pi_52674533
Ik heb ook een kutthuissituatie (al 7 jaar lang).
Dus een tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')