quote:Europese historie biedt Ajax sprankje houvast
16/8/2007 10:56
Het resultaat tegen Slavia Praag past in het rijtje van wisselende resultaten van Ajax in de voorronde van de Champions League. Toch biedt de historie een sprankje houvast.
De 1-0 nederlaag tegen Slavia Praag deed de gedachten teruggaan naar een jaar geleden, toen FC Kopenhagen de Amsterdammers onverwacht op weg naar de Champions League dwarsboomde.
Deze pijnlijke herinnering ten spijt, Ajax heeft geen compleet beroerde historie als het gaat om kwalificatie voor de Champions League. De succesrato is vijftig procent.
Tegen Grazer AK (2003) en Brøndby IF (2005) ging het goed, terwijl Celtic in 2001 net als FC Kopenhagen afgelopen seizoen Ajax liet struikelen in de voorportaal van het Kampioenenbal.
Met de score van vijftig procent doet Ajax het even goed als Feyenoord, dat eveneens twee van de vier keer de voorronde van de Champions League overleefde. PSV, dat vijf pogingen waagde, bleef slechts één keer steken in de kwalificatie.
Een thuisnederlaag als uitgangspunt geeft de Ajax-burger weinig moed: twee keer wél, vier keer niet. Maar de enige keer dat Ajax begon met een 1-0 thuisnederlaag, maakten de Amsterdammers het in de return wél goed. In het seizoen 1995/96 bereikte Ajax met een 3-1 overwinning bij Panathinaikos de finale van de Champions League.
De enige speler die Huntelaar kon bedienen is verkocht hoor.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, KJH leverde lekker wat op gisteren, dat was de enige speler met een 100% procent kans... Suarez had die goal moeten maken, natuurlijk, maar dat is altijd nog een reflexkwestie en dat kan (helaas) misgaan. En penalty op dit niveau (nou ja) moet altijd zitten, klaar..
Jij bent ook de enige mod die daar last van heeft, gelukkig heb ik ingesteld dat ik 305 posts per pagina krijg.quote:
Mwah, dan nog mag dit gewoon niet, de pingel was gewoon heel slecht ingeschoten en dat neem ik hem gewoon 100% kwalijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De enige speler die Huntelaar kon bedienen is verkocht hoor.
En een penalty .. Tja, die kunnen gemist worden. Sowieso zitten onverdiend verkregen pingels niet vaak.
Het is inderdaad niet voorbij, maar je maakt het jezelf wel ontzettend lastig door thuis geen orde op zaken te stellen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:19 schreef M0NTANA het volgende:
Dat klopt wel, maar als je dan zo geholpen wordt...een speler met vertrouwen jast zo'n bal strak in de hoek, dit was het voorbeeld van een slechte penalty.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En een penalty .. Tja, die kunnen gemist worden. Sowieso zitten onverdiend verkregen pingels niet vaak.
Hier ben ik het 100% met eens!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:19 schreef M0NTANA het volgende:
Het klinkt misschien raar, maar de uitgangspositie is in mijn ogen beter dan vorig jaar na de 1-2 uitoverwinning bij FC Kopenhagen. Ajax dacht toen na de eerste wedstrijd al geplaatst te zijn, na een wervelende eerste helft in Amsterdam leek het helemaal al zeker, maar die tweede helft liep uiteindelijk desastreus af en Ajax wist zich niet meer te herpakken. De situatie is nu geheel anders, natuurlijk sta je nu achter, maar Ajax weet nu wel dat men er ALLES voor moet geven. Negentig minuten moet er keihard geknokt worden, met maar één resultaat. Ajax moet sowieso winnen, de situatie zal daar niet meer ineens veranderen door een tegendoelpunt, er moet en zal ten alle tijde gewonnen moeten worden van Slavia Praag! De onderschatting nu al achter de rug, vorig jaar werd dat pas de tweede wedstrijd pas afgestraft en dan kan je er niks meer aan doen!
wat mij betreft schopt HTC die colin uit de selectie!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:22 schreef Urquhart het volgende:
Wat mij betreft zet Ten Cate in Praag Van der Wiel erin ipv Colin en Vertonghen ipv Emanuelson.
14. gifquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:22 schreef Urquhart het volgende:
Wat mij betreft zet Ten Cate in Praag Van der Wiel erin ipv Colin en Vertonghen ipv Emanuelson.
Ik heb zelfs men vlucht geanulleerd!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:23 schreef PLAE@ het volgende:
Misschien dan toch maar naar Praag toe?
Huntelaar raakte hem compleet verkeerd zei hij, dus het was niet per se de bedoeling om hem door het midden te schieten zeg maar. Maarja, koop je ook weinig voorquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, dan nog mag dit gewoon niet, de pingel was gewoon heel slecht ingeschoten en dat neem ik hem gewoon 100% kwalijk.
Moet toch verdomme niet gekker worden...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:15 schreef M0NTANA het volgende:
Zondag moet er hoe dan ook gewonnen wonnen van De Graafschap!
Die pingel was niet onverdiend, hoe licht ook, vasthouden mag niet, daar kan een scheids voor fluiten. Dat is gebeurd. Terecht volgens de regels.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet meer dan logisch na gisteren.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:22 schreef Urquhart het volgende:
Of Vertonghen ipv Heitinga. Dan Heeft Emmanuelson ook eens een keer een aanspeelpunt ipv dat hij alles zelf moet doen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:22 schreef Urquhart het volgende:
Zeker weten.. Als je em goed inschiet en hij wordt eruit gehaald.. oke.. dan kun je er vrede mee hebben.. dan zat de keeper gewoon in de goede hoek.. maar deze bal ging zo goed als recht door het midden..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, dan nog mag dit gewoon niet, de pingel was gewoon heel slecht ingeschoten en dat neem ik hem gewoon 100% kwalijk.
Emanuelson moet eens EERST zijn eigen taken goed uitvoeren en daarna mag hij eens licht aan mee opkomen denken. Rommedahl heeft mede door hem gisteren geen fuck kunnen brengen omdat hij de man van Urby uit moest schakelen na dom balverlies.....quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:27 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Of Vertonghen ipv Heiinga. Dan Heeft Emmanuelson ook eens een keer een aanspeelpunt ipv dat hij alles zelf moet doen.
Inderdaad, zeker met een goal of 4 het veld af tikken. Anders loopt het in praag ook mis. We hebben nog kansen, maar het gaat vooral aan zondag en aan het zelfvertrouwen liggen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet meer dan logisch na gisteren.
Ajax moet echt als een debiel spelen tegen de Graafschap, die ploeg moet met hele dikke cijfers klop krijgen, dit team heeft een opsteker nodig, een goed resultaat. Anders loopt het binnen nu en 2 weken alweer volledig spaak dit seizoen.
Ook dat maar we zijn nu al weer de ploeg waar de kleintjes naar toe gaan met het idee dat Ajax te pakken is (terecht) en naar PSV en AZ gaan ze weer met "schade beperken" instelling. Dat ga je dus merken in de inzet, tegen Ajax ff harder, dan winnen we, tegen PSV ff minder, dat winnen we toch niet.....quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:30 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Inderdaad, zeker met een goal of 4 het veld af tikken. Anders loopt het in praag ook mis. We hebben nog kansen, maar het gaat vooral aan zondag en aan het zelfvertrouwen liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |