abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52448047
In welk opzicht heeft het kopen van een Mac of windows besturingssysteem betrekking op het geslacht?? Op beiden passen snelkoppelingen naar monstercocks.com hoor.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_52448123
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:59 schreef Sjakie01 het volgende:
In welk opzicht heeft het kopen van een Mac of windows besturingssysteem betrekking op het geslacht?? Op beiden passen snelkoppelingen naar monstercocks.com hoor.
QTF.
pi_52448266
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:39 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat er steeds meer games voor de Mac zijn wil nog niet zeggen dat de Mac ineens een game machine is geworden. Een gamer gaat echt geen 1000+ euro uitgeven aan een machine met slechts een Radeon HD, die je ook nog eens nooit kunt upgraden. Of zou hij meteen voor de Mac Pro moeten gaan? Voor 2500 euro kan ik echt wel een betere game-machine samenstellen, en voor dat geld heb je nog niet eens zo'n supersnelle Mac Pro in huis. Nee, met de software zit het nog wel goed voor de mensen die af en toe een spel willen doen, maar Mac hardware is echt nog niet ideaal voor die-hard gamers hoor.
Dat zeg ik ook niet.
pi_52448661
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:54 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh, en mag ik nog een ding vragen. Ik ben een semi-pro fotograaf, en ik heb echt absoluut geen fucking clue waarom een Apple 'beter' zou zijn in het bewerken van foto's, kan iemand mij deze fabel uitleggen?
Jij kiest met je volle verstand voor een Dell. Dan ben je dus niet erg veeleisend. Dat is prima, maar dan is die 'fabel' aan jou ook niet uit te leggen.

Het argument is overigens wat achterhaald, dat klopt. Veel grafisch ingestelde mensen werken nog altijd met de Mac omdat ze van oudsher (toen de Mac wel degelijk de vloer aanveegde met de x86 PC op dat gebied) ermee werken en dus gewend zijn aan het grote gebruiksgemak van de Mac.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jalu op 17-08-2007 13:39:44 ]
  Redactie Games vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:25:47 #130
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52448686
Jongens Yppy heeft echt werkelijk niks aan jullie commentaar. Enige die daar misschien interesse heeft is J.

Maar goed, ondertussen al gespeeld met die Macbook van J. Yppy?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_52448935
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:33 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Toch vreemd dat ik dat dan wel had, vind je niet? Bovendien, de 15" heeft wel een iets sterkere videokaart he.
Schreef ik hierboven nou niet dat die animaties het ook prima deden op mijn 12", 867 MHz G4 PowerBook?
quote:
Wat zegt u meneer? Toetsenbord kapot? Kwestie van 5 minuutjes, 2 schroefjes klaar. CPU-fan kapot? Geen probleem, kwestie van 5 minuutjes en 4 schroefjes. HD kapot? 1 schroefje en klaar is kees. DVD-R/RW kapot? Kwestie van 0 schroefjes, in 10 seconden weer klaar voor gebruik. Nu hoor ik je al lachen, ha, maar dat kan nooit solide zijn, fout. Oerdegelijk.

Ik ben blij dat ik nooit m'n PowerBook heb laten stuiteren, dan was meteen de behuizing gescheurt, moederbord los geschoten en weet ik veel wat voor dure drama allemaal.
Tja, maar impliciet geef je dus al wel toe dat je liever een ander merk had gehad dan een Dell? En terecht overigens, een Dell kan echt niet in de schaduw staan van de Lenovo die je al noemt.

Over je andere voorbeelden: ik heb één keer in een vlaag van verstandsverbijstering een Dell Latitude gekocht voor mijn vriendin. En daar heb ik dus juist wel ellende gehad (letterlijk!)met kromtrekkende chassis,met als gevolg dat de CD-ROM drive dan weer wel en dan weer niet werkte, Windows steeds popups vertoonde met hardware verwijderd en nieuwe hardware gevonden, etc. En die laptop oogde als nieuw, was absoluut niet mishandeld. Dus ik lach inderdaad, want solide en Dell in één zin noemen is hetzelfde als Lelijke Eend en snel in één zin noemen...

Nogmaals, als je de meerwaarde die een Mac biedt allemaal niets boeit, dan doe je jezelf geen lol om dat extra geld uit te geven aan een Mac. Dat hoeft ook helemaal niet, is je eigen vrije keuze. Maar er zijn ook mensen voor wie die meerwaarde wel interesseert, laat die dan ook vrij om wel voor de Mac te kiezen, en er blij mee te zijn. Net zoals er mensen zijn die geen Mac willen, maar toch extra geld uitgeven om een Lenovo of Toshiba te kopen omdat ze kwaliteit willen.
pi_52449181
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:24 schreef Jalu het volgende:

[..]

Jij kiest met je volle verstand voor een Dell. Dan ben je dus niet erg veeleisend. Dat is prima, maar dan is die 'fabel' aan jou ook niet uit te leggen.

Het argument is overigens wat achterhaald, dat klopt. Veel grafisch ingestelde mensen werken nog altijd met de Mac omdat ze van oudsher (toen de Mac wel degelijk de vloer aanveegde met de x86 PC op dat gebied) ermee werken en dus gewend zijn aan het grote gebruiksgemak van de Mac.
Ik ga hier niet eens mee in discussie, want Dell of niet, het is een computer, en er zit absoluut geen verschil in een computer van HP, Dell of wat dan ook met betrekking tot het beter kunnen zijn voor het bewerken van foto's, dus je zwetst ontzettend uit je nek zeg.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_52449198
En hierbij houd ik het, want uit ervaring weet ik dat er niet te praten is met mensen met oogkleppen op.

Veel plezier met jullie Mac verder.
pi_52449246
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik loop hier dus ook NIET blind Windows aan te raden of te verdedigen, ik vergelijk het. En hoe erg jij het er ook niet mee eens bent, Windows is voor heel veel mensen gewoon handiger om te hebben dan een Apple. Om meerdere redenen .
Daar heb je best een punt. Alleen kom jij altijd met redenen die hopeloos achterhaald zijn en inmiddels al lang door de tijd zijn ingehaald. En doe je het vaak met argumenten die al helemaal niets met de werkelijke keuze te maken te hebben, zoals het gedrag van sommige Apple gebruikers. Nee, dat is interessant voor iemand die serieus vraagt of de Mac iets voor hem/haar is:"Misschien wel, maar die gebruikers zijn vaak zo irritant dat ik je het toch moet afraden..."
pi_52449278
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:43 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ik ga hier niet eens mee in discussie, want Dell of niet, het is een computer, en er zit absoluut geen verschil in een computer van HP, Dell of wat dan ook met betrekking tot het beter kunnen zijn voor het bewerken van foto's, dus je zwetst ontzettend uit je nek zeg.
Volgens mij lees jij niet eens wat ik zeg. Lees nog eens terug, zou ik zeggen. Vooral over :"dat argument is achterhaald" etc.
pi_52449308
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Jalu het volgende:

[..]

Volgens mij lees jij niet eens wat ik zeg. Lees nog eens terug, zou ik zeggen. Vooral over :"dat argument is achterhaald" etc.
Ik doelde op het feit over jouw 'argument' dat ik een Dell heb gekocht. Ook een voorval van begrijpend lezen.
pi_52449362
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:48 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ik doelde op het feit over jouw 'argument' dat ik een Dell heb gekocht. Ook een voorval van begrijpend lezen.
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:43 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik ga hier niet eens mee in discussie, want Dell of niet, het is een computer, en er zit absoluut geen verschil in een computer van HP, Dell of wat dan ook met betrekking tot het beter kunnen zijn voor het bewerken van foto's, dus je zwetst ontzettend uit je nek
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:50:03 #138
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52449369
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:24 schreef Jalu het volgende:

[..]

Jij zeikt om bull redenen Dell af. Dat jij nou eens een buggy product van ze hebt gehad wil niets zeggen. Tientallen hele grote bedrijven werken al jaren tot volle tevredenheid met Dell hardware, van laptops/desktops tot hele clusters met SAN/NAS etc. maar nee, meneer Jalu weet het beter en dus is Dell kut.

Alsof alles uit de Apple fabriek (overigens Foxconn, met als grootste andere klant, jaja DELL!) goed is. batterijen die te heet worden, hele Macbook batches die spontaan uitvallen, vraag maar aan Q.

Nogmaals, prima als mensen voor Apple kiezen, maar geef dan toe dat het erg gewoon erg gelikt uitziet en dat je daar wat extra geld voor overhebt. En natuurlijk kan je een voorkeur hebben voor OSX, kan ik prima begrijpen. Maar verzin geen feiten over een BETER os, want dat is het gewoon niet perse, op sommige vlakken wel, op sommige niet. Simpel .

Maar idd, hier heeft YPPY niets aan natuurlijk. Die moet gewoon kijken of alles wat ze wil met een Apple kan en of ze het geld ervoor over heeft. Of dat ze met een simpel Windows bakkie van 400 euro ook alles kan.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52449457
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:49 schreef Jalu het volgende:

[..]

[..]

En? 'Het feit dat jij een Dell hebt gekocht..' + 'Er zit geen verschil tussen HP of Dell' + het afkraken van jouw kant van Dell, wat begrijp je er niet aan?

Maar goed, ik ben weg, dit leidt nergens toe.
pi_52449555
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jij zeikt om bull redenen Dell af. Dat jij nou eens een buggy product van ze hebt gehad wil niets zeggen. Tientallen hele grote bedrijven werken al jaren tot volle tevredenheid met Dell hardware, van laptops/desktops tot hele clusters met SAN/NAS etc. maar nee, meneer Jalu weet het beter en dus is Dell kut.

Alsof alles uit de Apple fabriek (overigens Foxconn, met als grootste andere klant, jaja DELL!) goed is. batterijen die te heet worden, hele Macbook batches die spontaan uitvallen, vraag maar aan Q.
Ik heb genoeg ervaring met de producten van Dell en de marketing van dat bedrijf om voor de rest van mijn leven er met een grote boog omheen te lopen. Dat overigens de machines van Dell uit dezelfde fabriek komen als die van Apple, dat zou best kunnen; het verschil zit hem natuurlijk wel in iets meer dan alleen maar de fabrikant van het 'ijzer', dat hoef ik jou toch zeker niet uit te leggen.
quote:
Nogmaals, prima als mensen voor Apple kiezen, maar geef dan toe dat het erg gewoon erg gelikt uitziet en dat je daar wat extra geld voor overhebt. En natuurlijk kan je een voorkeur hebben voor OSX, kan ik prima begrijpen. Maar verzin geen feiten over een BETER os, want dat is het gewoon niet perse, op sommige vlakken wel, op sommige niet. Simpel .
Wil jij eens aanwijzen waar in dit topic iemand iets "verzint" over een beter OS?
pi_52449589
Misschien is het tijd om terug te gaan naar de vragen van de topic-startster, in plaats van een flame-war te beginnen of Apple beter is dan Dell/Windows/whatever.

Ik denk dat het meer aan de TS ligt of ze aan OSX wil/kan wennen dan wat anders. En dan bedoel ik met kunnen wennen even wat tijd in het zoeken van de shortkey's in OSX, tijd stoppen wennen aan de toetsen/OSX. Wil/kan ze dat niet, dan geen OSX. Denkt ze dat ze het wel kan/wil, probeer de Macbook/IBook van Jarno. Bevalt het niet-> geen Imac. Bevalt het wel, wel een Imac. (Okay, misschien heel simplistisch, maar het klopt wel).
pi_52453098
Jammer hoor, het begon zo leuk. Het begin snapte ik nog wel, nu is het alleen nog ruzie gedoe. Het geld maakt niet eens zo uit, als J. hem koopt. Het gaat mij er meer om of het voor mij handig is om over te stappen. Die ruzie tussen wel en niet apple gebruikers kan mij echt niks schelen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:04:23 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52453447
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:47 schreef YPPY het volgende:
Hallo? Dit is een topic voor vrouwen en ik ga sowieso niks vervangen. Alles wordt hier bijgehouden. Alles wordt ook geinstalleerd enzo, dus dat speelt niet mee bij een beslissing.

Makkelijkere taal dus graag.
Mjah, paar pisnerds moeten het weer verneuken Yp.
Als je vragen hebt, pm Eloise. Die legt het in gewone taal uit

Kunnen die jankerts hier lekker verder met piemels vergelijken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:10:17 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52453615
Nou ja, het is idd een beetje een typisch Apple/Windows topic geworden, maar er zitten best wel nuttige posts tussen. Dit krijg je nou eenmaal op een groot openbaar forum .

Dus als je even tussen de regels doorleest zit er best goed advies tussen ook hoor .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Redactie Games vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:28:25 #145
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52454124
Behalve dan dat ik halverwege de 2e pagina ben gestopt met lezen toen heel die "flamewar" moest los barsten en dat "even tussen de regels" doorlezen niet echt meer mogelijk is omdat al die "shitload" de interesse alleen maar verminderd en oplevert..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_52454353
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:52 schreef YPPY het volgende:
Jammer hoor, het begon zo leuk. Het begin snapte ik nog wel, nu is het alleen nog ruzie gedoe. Het geld maakt niet eens zo uit, als J. hem koopt. Het gaat mij er meer om of het voor mij handig is om over te stappen. Die ruzie tussen wel en niet apple gebruikers kan mij echt niks schelen.
Tja, maar als ik zo een beetje teruglees is het eenvoudigste antwoord op je vragen al gegeven: kun je met een Mac wat je ermee wilt doen? Ja dat kan. Maar zoals je ziet verschillen de meningen nogal over of je het zou moeten doen en baseert iedereen dat vooral op persoonlijke ervaringen. Er zijn dus overstappers die nooit meer iets met een Windows machine te maken willen hebben, er zijn ook overstappers die na een jaar gilend terugvluchten naar Windows. Het beste advies is dus eigenlijk al meermalen gegeven: probeer het gewoon, je man heeft al een Mac en je bent dus in de luxe positie dat je het gewoon kunt proberen zonder risico. Bevalt het je, dan koop je een Mac, bevalt het je niet, dan koop je een nieuwe Windows PC of je blijft gewoon computeren op je huidige PC.

Zelf ben ik in het dagelijks leven ICT'er, waarbij ik vrijwel alleen met Windows systemen werk. Thuis heb ik ook nog een Windows PC, maar die gebruik ik eigenlijk nooit; voor huis-, tuin- en keuken computerdingen vind ik een Mac veel handiger werken. Mijn vriendin (als hobbyfotograaf) switcht de hele dag doorlopend tussen Windows en Mac en ook dat gaat prima, Windows computers en Macs zijn uitstekend te koppelen en door elkaar te gebruiken. Dus uiteindelijk komt het toch echt vooral neer op wat je zelf prettiger vind werken, en dat kan niemand je vertellen; dat moet je zelf ondervinden.
pi_52478556
Hoi YPPY.

Hier ook een Macvrouw. Ik heb inmiddels al bijna 2 jaar een iBook G4, waar ik zielsgelukkig mee ben. Geen moment spijt van gehad. Inmiddels hebben 3 mensen, waaronder mijn vriend, na het meemaken van mijn iBook zelf ook Macs gekocht. Zelf ben ik er ook ooit zo aan begonnen. Ik had een middag gewerkt met de identieke iBook van een vriend, en heb er toen zelf ook 1 gekocht toen ik een laptop zocht.

Mijn vriend was jaloers op hoe handig de Mac was en zat als ik niet thuis was stiekum met mijn Mac op de bank te werken omdat ie het zo fijn vond. Inmiddels heeft hij een MacBookPro en staat de derde Mac voor hier in huis in de planning. Met een andere vriend was het ongeveer een vergelijkbaar verhaal.

Mijn collega van 50 heeft een Mac gekocht omdat ze niks van computers weet en ontzettend veel problemen met Windows had. Ze heeft een paar keer een Mac in haar handen gehad voor ze de hare kocht, en was helemaal om. Ze is nogsteeds niet handig met computers, maar ze werkt er een stuk fijner op, zegt ze. Ook omdat Macs voor mijn gevoel overzichtelijker in elkaar zitten kan ik haar vaak zonder haar computer in mijn handen te hoeven hebben uitleggen hoe ze iets moet doen als ze me om uitleg vraagt.

Ikzelf heb verder helemaal niet zoveel met computers. Ik wil er vooral geen gezeik mee hebben. Ik wil niet zomaar opeens een foutmelding op mijn beeldscherm hebben, met daarin een mededeling die ik niet begrijp, waarna ik niet weet of ik op ja of nee moet drukken. Ik word korzelig van zware virusscanners die de hele computer vertragen. Ik wil niet meerdere keren per dag een popup met "Ongebruikte Bureaubladpictogrammen !" moeten wegklikken. Dat soort dingen verpesten voor mij het plezier waarmee ik achter een computer zit.

Puur het feit dat Apple dit soort dingen gewoon beter voor elkaar heeft (amper foutmeldingen, en als ik er 1 heb, is het me duidelijk wat er mis is en weet ik wat ik moet klikken, geen loze mededelingen, geen virusscanner nodig enz.) maakt voor mij dat ik met veel meer plezier achter mijn Mac zit, dan dat het altijd bij mijn Windowspc het geval was.

Verder is het iLife '08 pakket erg tof, en als je wel van knutseldingen houdt, zoals dat fotoalbums maken, wat jij zegt, dan zul je daar zeker lol aan beleven.

Als je meer wil weten ofzo, dan PM je me maar.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_52478890
Leuk! Nog een vrouwen reactie. Op zich lijkt het me inderdaad allemaal wel logisch werken, het is gewoon oefenen in het begin. Nu geloof ik dat die apple er sowieso komt inmiddels, dus ik ga maar mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:05:08 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52478999
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:00 schreef YPPY het volgende:
Nu geloof ik dat die apple er sowieso komt
Die J.
pi_52479112
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:09 schreef MrFl0ppY het volgende:
Waarom overstappen? Windows (XP - Vista) is zo stabiel als wat en je kunt er nog gewoon alles mee. De mac levert gewoon geen voordelen. Nadelen daarentegen...
]

sorry hoor, maar Vista stabiel?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')