QTF.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:59 schreef Sjakie01 het volgende:
In welk opzicht heeft het kopen van een Mac of windows besturingssysteem betrekking op het geslacht?? Op beiden passen snelkoppelingen naar monstercocks.com hoor.![]()
Dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat er steeds meer games voor de Mac zijn wil nog niet zeggen dat de Mac ineens een game machine is geworden. Een gamer gaat echt geen 1000+ euro uitgeven aan een machine met slechts een Radeon HD, die je ook nog eens nooit kunt upgraden. Of zou hij meteen voor de Mac Pro moeten gaan? Voor 2500 euro kan ik echt wel een betere game-machine samenstellen, en voor dat geld heb je nog niet eens zo'n supersnelle Mac Pro in huis. Nee, met de software zit het nog wel goed voor de mensen die af en toe een spel willen doen, maar Mac hardware is echt nog niet ideaal voor die-hard gamers hoor.
Jij kiest met je volle verstand voor een Dell. Dan ben je dus niet erg veeleisend. Dat is prima, maar dan is die 'fabel' aan jou ook niet uit te leggen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:54 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh, en mag ik nog een ding vragen. Ik ben een semi-pro fotograaf, en ik heb echt absoluut geen fucking clue waarom een Apple 'beter' zou zijn in het bewerken van foto's, kan iemand mij deze fabel uitleggen?
Schreef ik hierboven nou niet dat die animaties het ook prima deden op mijn 12", 867 MHz G4 PowerBook?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:33 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik dat dan wel had, vind je niet? Bovendien, de 15" heeft wel een iets sterkere videokaart he.
Tja, maar impliciet geef je dus al wel toe dat je liever een ander merk had gehad dan een Dell? En terecht overigens, een Dell kan echt niet in de schaduw staan van de Lenovo die je al noemt.quote:Wat zegt u meneer? Toetsenbord kapot? Kwestie van 5 minuutjes, 2 schroefjes klaar. CPU-fan kapot? Geen probleem, kwestie van 5 minuutjes en 4 schroefjes. HD kapot? 1 schroefje en klaar is kees. DVD-R/RW kapot? Kwestie van 0 schroefjes, in 10 seconden weer klaar voor gebruik. Nu hoor ik je al lachen, ha, maar dat kan nooit solide zijn, fout. Oerdegelijk.
Ik ben blij dat ik nooit m'n PowerBook heb laten stuiteren, dan was meteen de behuizing gescheurt, moederbord los geschoten en weet ik veel wat voor dure drama allemaal.
Ik ga hier niet eens mee in discussie, want Dell of niet, het is een computer, en er zit absoluut geen verschil in een computer van HP, Dell of wat dan ook met betrekking tot het beter kunnen zijn voor het bewerken van foto's, dus je zwetst ontzettend uit je nek zeg.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:24 schreef Jalu het volgende:
[..]
Jij kiest met je volle verstand voor een Dell. Dan ben je dus niet erg veeleisend. Dat is prima, maar dan is die 'fabel' aan jou ook niet uit te leggen.
Het argument is overigens wat achterhaald, dat klopt. Veel grafisch ingestelde mensen werken nog altijd met de Mac omdat ze van oudsher (toen de Mac wel degelijk de vloer aanveegde met de x86 PC op dat gebied) ermee werken en dus gewend zijn aan het grote gebruiksgemak van de Mac.
Daar heb je best een punt. Alleen kom jij altijd met redenen die hopeloos achterhaald zijn en inmiddels al lang door de tijd zijn ingehaald. En doe je het vaak met argumenten die al helemaal niets met de werkelijke keuze te maken te hebben, zoals het gedrag van sommige Apple gebruikers. Nee, dat is interessant voor iemand die serieus vraagt of de Mac iets voor hem/haar is:"Misschien wel, maar die gebruikers zijn vaak zo irritant dat ik je het toch moet afraden..."quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik loop hier dus ook NIET blind Windows aan te raden of te verdedigen, ik vergelijk het. En hoe erg jij het er ook niet mee eens bent, Windows is voor heel veel mensen gewoon handiger om te hebben dan een Apple. Om meerdere redenen.
Volgens mij lees jij niet eens wat ik zeg. Lees nog eens terug, zou ik zeggen. Vooral over :"dat argument is achterhaald" etc.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:43 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens mee in discussie, want Dell of niet, het is een computer, en er zit absoluut geen verschil in een computer van HP, Dell of wat dan ook met betrekking tot het beter kunnen zijn voor het bewerken van foto's, dus je zwetst ontzettend uit je nek zeg.
Ik doelde op het feit over jouw 'argument' dat ik een Dell heb gekocht. Ook een voorval van begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Jalu het volgende:
[..]
Volgens mij lees jij niet eens wat ik zeg. Lees nog eens terug, zou ik zeggen. Vooral over :"dat argument is achterhaald" etc.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:48 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik doelde op het feit over jouw 'argument' dat ik een Dell heb gekocht. Ook een voorval van begrijpend lezen.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:43 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik ga hier niet eens mee in discussie, want Dell of niet, het is een computer, en er zit absoluut geen verschil in een computer van HP, Dell of wat dan ook met betrekking tot het beter kunnen zijn voor het bewerken van foto's, dus je zwetst ontzettend uit je nek
Jij zeikt om bull redenen Dell af. Dat jij nou eens een buggy product van ze hebt gehad wil niets zeggen. Tientallen hele grote bedrijven werken al jaren tot volle tevredenheid met Dell hardware, van laptops/desktops tot hele clusters met SAN/NAS etc. maar nee, meneer Jalu weet het beter en dus is Dell kut.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:24 schreef Jalu het volgende:
[..]
Jij kiest met je volle verstand voor een Dell. Dan ben je dus niet erg veeleisend. Dat is prima, maar dan is die 'fabel' aan jou ook niet uit te leggen.
Het argument is overigens wat achterhaald, dat klopt. Veel grafisch ingestelde mensen werken nog altijd met de Mac omdat ze van oudsher (toen de Mac wel degelijk de vloer aanveegde met de x86 PC op dat gebied) ermee werken en dus gewend zijn aan het grote gebruiksgemak van de Mac.
En? 'Het feit dat jij een Dell hebt gekocht..' + 'Er zit geen verschil tussen HP of Dell' + het afkraken van jouw kant van Dell, wat begrijp je er niet aan?quote:
Ik heb genoeg ervaring met de producten van Dell en de marketing van dat bedrijf om voor de rest van mijn leven er met een grote boog omheen te lopen. Dat overigens de machines van Dell uit dezelfde fabriek komen als die van Apple, dat zou best kunnen; het verschil zit hem natuurlijk wel in iets meer dan alleen maar de fabrikant van het 'ijzer', dat hoef ik jou toch zeker niet uit te leggen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij zeikt om bull redenen Dell af. Dat jij nou eens een buggy product van ze hebt gehad wil niets zeggen. Tientallen hele grote bedrijven werken al jaren tot volle tevredenheid met Dell hardware, van laptops/desktops tot hele clusters met SAN/NAS etc. maar nee, meneer Jalu weet het beter en dus is Dell kut.
Alsof alles uit de Apple fabriek (overigens Foxconn, met als grootste andere klant, jaja DELL!) goed is. batterijen die te heet worden, hele Macbook batches die spontaan uitvallen, vraag maar aan Q.
Wil jij eens aanwijzen waar in dit topic iemand iets "verzint" over een beter OS?quote:Nogmaals, prima als mensen voor Apple kiezen, maar geef dan toe dat het erg gewoon erg gelikt uitziet en dat je daar wat extra geld voor overhebt. En natuurlijk kan je een voorkeur hebben voor OSX, kan ik prima begrijpen. Maar verzin geen feiten over een BETER os, want dat is het gewoon niet perse, op sommige vlakken wel, op sommige niet. Simpel.
Mjah, paar pisnerds moeten het weer verneuken Yp.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:47 schreef YPPY het volgende:
Hallo? Dit is een topic voor vrouwen en ik ga sowieso niks vervangen. Alles wordt hier bijgehouden. Alles wordt ook geinstalleerd enzo, dus dat speelt niet mee bij een beslissing.
Makkelijkere taal dus graag.
Tja, maar als ik zo een beetje teruglees is het eenvoudigste antwoord op je vragen al gegeven: kun je met een Mac wat je ermee wilt doen? Ja dat kan. Maar zoals je ziet verschillen de meningen nogal over of je het zou moeten doen en baseert iedereen dat vooral op persoonlijke ervaringen. Er zijn dus overstappers die nooit meer iets met een Windows machine te maken willen hebben, er zijn ook overstappers die na een jaar gilend terugvluchten naar Windows. Het beste advies is dus eigenlijk al meermalen gegeven: probeer het gewoon, je man heeft al een Mac en je bent dus in de luxe positie dat je het gewoon kunt proberen zonder risico. Bevalt het je, dan koop je een Mac, bevalt het je niet, dan koop je een nieuwe Windows PC of je blijft gewoon computeren op je huidige PC.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:52 schreef YPPY het volgende:
Jammer hoor, het begon zo leuk. Het begin snapte ik nog wel, nu is het alleen nog ruzie gedoe. Het geld maakt niet eens zo uit, als J. hem koopt.Het gaat mij er meer om of het voor mij handig is om over te stappen. Die ruzie tussen wel en niet apple gebruikers kan mij echt niks schelen.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:00 schreef YPPY het volgende:
Nu geloof ik dat die apple er sowieso komt
]quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:09 schreef MrFl0ppY het volgende:
Waarom overstappen? Windows (XP - Vista) is zo stabiel als wat en je kunt er nog gewoon alles mee. De mac levert gewoon geen voordelen. Nadelen daarentegen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |