Beginnersfout numero uno, van boven naar benedenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:55 schreef TheThirdMark het volgende:
Daarna begin je gewoon netjes van boven tot naar beneden de overige stenen eruit te kloppen.
en dan op een gegevenmoment de hele muur over je heen krijgenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beginnersfout numero uno, van boven naar beneden
Want als je boven begint, sta je tot je knieen in het puin op't moment dat je bij 'beneden' bent.
Dus beter benedenaan beginnen.
Niet beginners fout nr 1.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want als je boven begint, sta je tot je knieen in het puin op't moment dat je bij 'beneden' bent.
Ik zal eens wat foto's maken, en maten in de tekening zettenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:59 schreef sanger het volgende:
Kun je eens een foto plaatsen van het materiaal van het muurtje. Als het is wat ik denk dat het is dan is het vrij eenvoudig te doen
Je bedoeld die 50cm2 dat het kleiner wordt?? Dat merk je echt niet hoor. Het maakt wel de muur aan de rechterkant wat langer, zodat daar iets mee gedaan kan worden (kast/schilderij/stoel/kachel)quote:Ik snap de herindeling van de deuren ook niet echt
Je maakt je eigen slaapkamer kleiner,
Dat de logeerkamer iets groter wordt is gewoon een bijeffect. Doordat ik de slaapkamer deur zo plaats, is het wel zo mooi de deur van de logeerkamer ook zo te plaatsen. En het vreemdje stukje gang is ook weg.quote:de logeerkamer ietsje groter met niet effectieve ruimte,
huhquote:en de ingang van de badkamer is direct in de douche.
Dat van die deuren heb ik eerlijk gezegd niet eens op geletquote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:53 schreef Marsepein het volgende:
@sanger: Nou, er draaien een paar deuren de verkeerde kant op, je stapt in de badkamer meteen in de douchecabine
Ik ging er vanuit dat het een soort gangetje was waar je eventueel je badjas/kamerjas aan een haakje kon hangen ofzoiets.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:11 schreef tnimble het volgende:
Het zwarte vierkant in de badkamer weet ik ook niet helemaal wat het is. Maar als het aparte stuk waar je nu die deur hebt gezet niet de douche ruimte was maar een afgesloten ruimte voor een WC moet AR in jouw tekening over de WC pot heen klimmen om in de badkamer te komen of anders door de douche heen elke keer.
quote:Dat met de schuine deuren is wel mooi. het halletje wordt er overzichtelijker door. In de slaapkamers heb je een betere binnen komst en idd een handige muur om iets mee te doen. Zelf zou ik ooknog de reachterwand van de schuifdeurenkast schuin maken. Dan is de volledige ingang in het atelier/logeerkamer in balans.
blijf je wel lekker lenig van natuurlijkquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:11 schreef tnimble het volgende:
Het zwarte vierkant in de badkamer weet ik ook niet helemaal wat het is. Maar als het aparte stuk waar je nu die deur hebt gezet niet de douche ruimte was maar een afgesloten ruimte voor een WC moet AR in jouw tekening over de WC pot heen klimmen om in de badkamer te komen of anders door de douche heen elke keer.
Zou ook nog kunnen idd.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat het een soort gangetje was waar je eventueel je badjas/kamerjas aan een haakje kon hangen ofzoiets.
Ik zie net in AR zijn andere topic dat daar inderdaad de douche moet komenquote:
lul niet zo vreselijk dom , slopen doe je van boven naar beneden .quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vind dat niets. De overloop bij de trap wordt onrustig en de flow naar de kamers zit niet meer lekker. In een atelair telt elke cm2 en deze wordt nu 2m2 kleiner (de m2 bij de deur is ook effectief n.l. in muur oppervlak en vrije loop ruimte). In de dabkamer wordt nu de riante relexte doche ruimte verkelint tot een cabine hokje. Bij de onderste komt hier nog de was bij en kun je mini golven in de wc. De vele onbruikbare hoeken in de badruimte zie ik niet in AR zijn indeling.quote:
Die zwarte stukken links en rechts is van de schoorsteen. Dat kan dus niet gesloopt wordenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:11 schreef tnimble het volgende:
Het zwarte vierkant in de badkamer weet ik ook niet helemaal wat het is.
Ja, zat er idd ook nog over te denken om die schuin te makenquote:Dat met de schuine deuren is wel mooi. het halletje wordt er overzichtelijker door. In de slaapkamers heb je een betere binnen komst en idd een handige muur om iets mee te doen. Zelf zou ik ooknog de reachterwand van de schuifdeurenkast schuin maken. Dan is de volledige ingang in het atelier/logeerkamer in balans.
Bedankt voor het meedenken wuppeltjequote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:34 schreef wuppeltje het volgende:
[afbeelding]
Qua Ruimtes:
-Slaapkamer wordt 2 m2 groter dan oorspronkelijk, 1 m2 dan je plan.
-Atelier/logeerkamer wordt 2m2 kleiner, maar 1m2 daarvan kon je als verloren beschouwen in de oude situatie en jouw plan. Je mist dus alleen een inbouwkast.
-Badkamer wordt kleiner dan in jouw plan, maar deze had veel loze hoeken. 2 Wastafels, 1 douchekabine en een WC kunnen er makkelijk geplaatst worden. Aangezien de ruimte overzichtelijker en qua oppervlakte groter is (exclusief doucheruimte gerekend), zal het prettig uitvallen.
-De hal zal aanzienlijk groter ogen en zijn. Daarnaast kan je makkelijk een extra kast maken die ongetwijfeld van pas kan komen.
Je hoeft nauwelijks wat te doen aan de volgens jouw dragende muur. Er hoeft immers alleen op 1 plek een deur te worden gemaakt en op een andere plek er 1 tussenuit. 3,5x zo weinig werk aan het echt lastige gedeelte. Niet dragende muurtjes zijn makkelijk relatief makkelijk te maken. Je hebt verder minder muren uiteindelijk in totaal. Grofweg scheelt het zo'n 4 meter muur.
Alternatief:
[afbeelding]
Aparte bad en wc lijkt mij erg fijn. Wasmachine + droger krijgt een aparte kast als het ware. Badkamer kan je mooi en simpel inrichten verder.
In het algemeen zal het een stuk minder hokkerig overkomen, het worden makkelijk in te richten ruimtes, zal groter ogen dan voorheen en het oorspronkelijke nieuwe plan en je hebt meer effectieve ruimte. Bouwtechnischer is het veel makkelijker waardoor je veel meer zelf kan doen.
Wat ik zelf al zei: Als je de muur goed kent is het idd beter om van beneden naar boven te werken.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:21 schreef sybsyb het volgende:
[..]
lul niet zo vreselijk dom , slopen doe je van boven naar beneden .
Hoe leg ik dit uit zonder foto... uhmm, linksbovenin van het traptekeningtje komt ie boven.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:00 schreef wuppeltje het volgende:
Vraagje, waar komt de trap precies boven op deze verdieping en gaat er een trap verder naar boven?
Ik moet 's ochtends om 4:00 m'n bed uit, dus ik ga vroeg naar bed. Achter ons huis is een spelplaatsje voor kinderen..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:00 schreef wuppeltje het volgende:
Ik neem aan dat de plek waar het altelier en de slaapkamer voor jullie vast staat ivm licht?
Ja, zo'n ding!!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:05 schreef veldmuis het volgende:
Vlizotrap?
Een oude badkamer zonder afvoer?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En je tekend de WC wel ineens rechts onderin. Maar daar zit geen afvoer
Dus je argument van minder kluswerk valt dan een beetje weg
dit soort plafond/vloer wordt gemaakt door op een prefab paneel (die gemetselde rode stenen) een afwerkvloer te storten (beton).quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
.......
De rode stenen die je ziet zijn het plafond.. Misschien dat iemand mij kan vertellen hoe dit soort type plafond gemaakt wordt. Want op de eerste verdieping heb ik een betonnen vloer, maar op de begane grond zit het plafond er zo uit...
Ik heb ook van soortgelijk spul in m'n muren zitten; gaten boren is inderdaad een drama. Hou d'r rekening mee dat 'slopen' van oz'n muurtje misschien wel niet helemaal gaat, omdat je opeens veel meer wegsloopt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:42 schreef Marsepein het volgende:
Dat grijze is echt helemaal niets, dat haddne we hier ook, boort met boortje 4, gat is zo groot als een inbouwdoos. Het spul is zacht en al zeker geen draagmuur. Ik gok dat de draagmuren in dit huis of van kalkzandsteen zijn, of prefab betonnen platen.
Ik heb zojuist even een 6mm steenboor (een oudje) in m'n Black&Decker accu boor/schroefmachientje gedaan (dat ding is best oud, en heeft een slechte accuquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:42 schreef Marsepein het volgende:
AR, heb je al eens een gat in een steunmuur moeten boren, hoe makkelijk ging dat zonder boorhamer, en wat voor kleur had het boorsel?
Dat dus, ik dacht wel wat elektra weg te hakken. Plof, een gat van 30x30 cm. 5 Klappen verder en de muur lag aan mijn voetenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:32 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik heb ook van soortgelijk spul in m'n muren zitten; gaten boren is inderdaad een drama. Hou d'r rekening mee dat 'slopen' van oz'n muurtje misschien wel niet helemaal gaat, omdat je opeens veel meer wegsloopt.
'If it breaks, it needed fixing anyway'quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:17 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat dus, ik dacht wel wat elektra weg te hakken. Plof, een gat van 30x30 cm. 5 Klappen verder en de muur lag aan mijn voeten![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |