Waarom draag je wat je draagt? Omdat je het echt mooi vindt, of omdat je in een bepaald plaatje van je omgeving wilt passen?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:13 schreef Rutgerr het volgende:
Pauper als er geen merkje op je kleding staat?
Dan ben ik redelijk pauper met schoenen, broeken en dergelijke artikelen die ver boven de prijs uitkomen van de gemiddelde Armani/Versace meuk, ookal staat er geen merkje op.
Ralph Lauren Purple Label is trouwens wel onwijs tof hoor, mooie cut-away kragen bij de shirts maar je moet niet slank zijn want ze hebben een pasvorm van een aardappelzak.
alles valt te tailleren en tailleren zullen ze het verdammooooquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:13 schreef Rutgerr het volgende:
Pauper als er geen merkje op je kleding staat?
Dan ben ik redelijk pauper met schoenen, broeken en dergelijke artikelen die ver boven de prijs uitkomen van de gemiddelde Armani/Versace meuk, ookal staat er geen merkje op.
Ralph Lauren Purple Label is trouwens wel onwijs tof hoor, mooie cut-away kragen bij de shirts maar je moet niet slank zijn want ze hebben een pasvorm van een aardappelzak.
Netalsof jij niet beïnvloed wordt door andermans kledingquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:19 schreef Rutgerr het volgende:
Ik denk dat men heel vaak, bewust of onbewust, zich kleedt naar de wensen van zijn/haar directe omgeving. Is ook niet vreemd uiteraard. Ikzelf kleed me naar m'n bui op dat moment en naar hetgeen wat de situatie van mij verlangt.
verstandgiste post ooit van jequote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:19 schreef Rutgerr het volgende:
Ik denk dat men heel vaak, bewust of onbewust, zich kleedt naar de wensen van zijn/haar directe omgeving. Is ook niet vreemd uiteraard. Ikzelf kleed me naar m'n bui op dat moment en naar hetgeen wat de situatie van mij verlangt. Natuurlijk word ik ook wel beinvloed door anderen, maar ik denk dat dat met iedereen zo is. Zoals wanneer iemand op Fok! een Adidas jack koopt, kopen anderen het ook. Niet zozeer om erbij te horen, maar vanwege jeugdsentiment of omdat ze zonder zijn post er niet aan zouden hebben gedacht.
Ik doe dat dus totaal niet. Ik koop enkel wat indruk op mij maakt. Ik kom dan ook bijna nooit iemand in dezelfde kleren tegen. Heb het eigenlijk alleen twee keer op internet gezien: 1 foto van Royston Drenthe en 1 foto van Mike Tysonquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:19 schreef Rutgerr het volgende:
Ik denk dat men heel vaak, bewust of onbewust, zich kleedt naar de wensen van zijn/haar directe omgeving. Is ook niet vreemd uiteraard. Ikzelf kleed me naar m'n bui op dat moment en naar hetgeen wat de situatie van mij verlangt. Natuurlijk word ik ook wel beinvloed door anderen, maar ik denk dat dat met iedereen zo is. Zoals wanneer iemand op Fok! een Adidas jack koopt, kopen anderen het ook. Niet zozeer om erbij te horen, maar vanwege jeugdsentiment of omdat ze zonder zijn post er niet aan zouden hebben gedacht.
Ik doe dus niet mee aan de skinny-hype. Ik ga meestal naar de wat kleinere winkels als Megusta, Luna Clothing en Tip de Bruin en ik bestel ook veel via Yoox (omdat die simpelweg een enorm aanbod hebben en ik voor 150 euro liever een bijzonder ontwerp van bijvoorbeeld Yohji Yamamoto koop in plaats van een 'standaard' gehaakt Replay vest voor dezelfde prijs bij de Replay Store). Ondanks dat die laatste trui op de massa meer indruk zal maken (want dat is de reden dat dat merk zo goed verkoopt; Bijzonder is 't niet), geef ik de voorkeur aan het exclusieve.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:28 schreef Rutgerr het volgende:
Nou ja, zo ervaar ik het wel. Ik vond skinny jeans altijd wat vrouwelijks hebben, maar in het topic ''Wat draag je nu?'' staat het eigenlijk best goed bij velen die een slank figuur hebben dus ik denk dat ik er zelf ook binnenkort maar een ga halen. Waar haal jij ze meestal? Zelf koop ik graag jeans van Levi's, maar die zijn meestal meer regular qua fit.
Kleinere winkels? Tip de Bruin draait een jaaromzet die 3x zo hoog ligt als die van een gemiddelde Men at Work of Jack & Jonesquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik doe dus niet mee aan de skinny-hype. Ik ga meestal naar de wat kleinere winkels als Megusta, Luna Clothing en Tip de Bruin
Heb ff mn post ge-edit met een gare gsm pic. heb geen andere camera tot mn beschikking nu.quote:
Ik denk dat hij bedoeld kleine winkels als in niet ketens die je in elke stad tegenkomt. En ik denk dat je dat nog tegenvalt. 100 shirtjes van 20 euro geven meer omzet dan 5 shirtjes van 200 euro.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:14 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Kleinere winkels? Tip de Bruin draait een jaaromzet die 3x zo hoog ligt als die van een gemiddelde Men at Work of Jack & Jones![]()
Tnx, zo'n reactie hoopte ik al.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:42 schreef don-diablo het volgende:
nie slecht pascal, staat je iig wel.![]()
mijzelf staat alleen de slim jim van Nudie.. alle andere skinny's passen nie voornamelijk rondom mn kuiten en bovenbenen in wat mindere mate.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:52 schreef cultheld het volgende:
http://www.yoox.com/item/(...)de/639847_7_4_1B_271
Deze zojuist besteld![]()
Wat je zegt klopt, maar ik heb bij beide winkels gewerkt en weet wat voor omzet ze draaien. Al heb je natuurlijk wel maar één Tip de Bruin en in Amsterdam alleen al zes of zeven Jack & Jones, dus dat zul je inderdaad veel vaker tegenkomen. Maar een kleine winkel is Tip de Bruin niet echtquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:36 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoeld kleine winkels als in niet ketens die je in elke stad tegenkomt. En ik denk dat je dat nog tegenvalt. 100 shirtjes van 20 euro geven meer omzet dan 5 shirtjes van 200 euro.
Jij met je versacequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:12 schreef Maikuuul het volgende:
Daarnet naar Maasmechelen Village geweest en deze mooie Versace broek gescoord
( Later foto's als ik m draag)
[afbeelding]
[afbeelding]
Mwah valt opzich nog wel mee, ik heb er 115 euro voor neergelegd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:26 schreef jovink het volgende:
was ook geen goedkope dan
De omzet zal ongetwijfeld enorm zijn, maar het inkopen is ook stukken duurder. De winstmarge zal die van een M@W niet gek veel ontlopen denk ik.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:32 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt, maar ik heb bij beide winkels gewerkt en weet wat voor omzet ze draaien. Al heb je natuurlijk wel maar één Tip de Bruin en in Amsterdam alleen al zes of zeven Jack & Jones, dus dat zul je inderdaad veel vaker tegenkomen. Maar een kleine winkel is Tip de Bruin niet echt
Ik denk juist dat de MAW meer winst maakt anders waren er ook wel veel meer tip de bruin filialen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
De omzet zal ongetwijfeld enorm zijn, maar het inkopen is ook stukken duurder. De winstmarge zal die van een M@W niet gek veel ontlopen denk ik.
Zo moet je het denk ik niet zien. Tip de Bruin dankt haar bestaansrecht aan de zekere mate van exclusiviteit die om die onderneming heen hangt. De reden dat mensen bij dat soort winkels kopen, is de exclusiviteit die om die kleren heen hangt. Als er teveel van wordt aangeboden, wordt het toch minder aantrekkelijk om te dragen. Zo werkt het nou eenmaal.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:50 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de MAW meer winst maakt anders waren er ook wel veel meer tip de bruin filialen.
ja idd valt zeker mee waar heb je m weg dan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:31 schreef MFPascal het volgende:
[..]
Mwah valt opzich nog wel mee, ik heb er 115 euro voor neergelegd.
Is toch pure stylzquote:
Wat is daar nou kamp aan, gewoon een normale nette zwarte broekquote:
staat je echt heel erg tof!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:06 schreef MFPascal het volgende:
Heb dus vandaag m'n eerste skinny gekocht, en zal ook zeer waarschijnlijk mn laatste zijn. Vond 'em in de winkel wel cool, en nu nog steeds wel, maar is onwijs wennen. Ben gewoon gewend aan regular fit en dit allemaal vrij strak terwijl ik een vrij slanke bouw heb. Rekt zo broek nog een beetje uit?Damn, dit is echt wennen.
EDIT: Maar ff een pic genomen, spijkerbroek is heel donkerblauw van kleur. SBtjes doe ik er sowieso niet onder denk ik, dingen lijken dan net klompen volgens mij.
[afbeelding]
Ik vind de ontwikkeling van G-Star pauper naar opeens dure Italiaanse merkjes nogal grappig, typisch kamperquote:Op zaterdag 1 september 2007 02:00 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Wat is daar nou kamp aan, gewoon een normale nette zwarte broek
Het Armani shirt dat eigenlijk als ondershirt dient is wel het toppunt van Maikuuulquote:Op zaterdag 1 september 2007 02:56 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik vind de ontwikkeling van G-Star pauper naar opeens dure Italiaanse merkjes nogal grappig, typisch kamper [afbeelding]
Weinig kaas gegeten van retail? Tip de Bruin is nu een prima winkel, een 'begrip' in z'n segment. Ongetwijfeld zijn de middelen om nog een paar zaken te openen voor handen, maar dat zou hun hele imago kapot kunnen maken.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:07 schreef jovink het volgende:
ja maar als je kunt uitbreiden ga je dat ook echt wel doen, anders ben je dief van je eigen portemonnee alleen maar om het exlusief te houden. De meeste merken zijn toch exclusief begonnen en gaan dan langzaam aan goedkopere lijnen produceren.
gekkewerk
Het ging er meer op wat meer winst maakte een filiaal van de maw of jack & jones of een tip de bruin. En volgens mij verschilt dat weinig. Je hoeft niet speciaal dure artikelen te verkopen om veel winst te maken.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:58 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Weinig kaas gegeten van retail? Tip de Bruin is nu een prima winkel, een 'begrip' in z'n segment. Ongetwijfeld zijn de middelen om nog een paar zaken te openen voor handen, maar dat zou hun hele imago kapot kunnen maken.
En een dief van je eigen portemonnee omdat je vertik nog een paar filialen te openen?Tuurlijk gast.
Niet zo heel moeilijk denk ik. Het station zal wel in het centrum zijn en vanuit het centrum kan je makkelijk naar de outlet store lopen, omdat er een gangetje is waar je door kan.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:39 schreef sjeppert het volgende:
weet iemand hier of de outlet stores @ roermond goed te bereiken zijn met de trein
Outlet is max. 15 minuten lopen vanaf het station. Je kunt ook een bus pakken.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:39 schreef sjeppert het volgende:
weet iemand hier of de outlet stores @ roermond goed te bereiken zijn met de trein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |