Zo dit zijn dan voor mij de hoogtepunten van de vakantie geweest:
![]()
Intercity 2319 van Dortmund Hbf naar Stuttgart Hbf wordt op 5 augustus door de enige reclamelok in de 120 serie voorbij het rijnstadje St. Goar getrokken. De 120 151 maakt al jaren reclame voor de tvzender ZDF.
![]()
Een aantal dagen later sta ik weer een keer bij de Rijn, als de Wiener Lokalbahn aan de overkant (Rechter Rheinstrecke, nabij de Loreley) voorbij komt met een containertrein uit de Rotterdamse Maasvlakte naar Linz in Oostenrijk.
![]()
Te Boppard Hirzenach komt laat in de middag de ERS 6616 met een containertrein uit Melzo langs richting Rotterdamse haven.
![]()
SBB Cargo lok 421 373 van origine een Zwitserse lok rijdt af en aan langs de Rijn, zoals hier te zien met een beladen autotransporttrein nabij Assmannshausen aan de rechterkant van de Rijn.
![]()
Bij het station van Rüdesheim kom ik de eerste 185 lok tegen, de 185 001, met reclame voor Bombardier passeert het stationnetje met een gemengde goederentrein.
![]()
Vanaf de andere kant komt er eindelijk datgene waar de hele ochtend op gewacht is, de NIAG Kolentrein geheel in het blauw. Lok is de 481 004.
![]()
Iets verderop met op de achtergrond de Adlerturm van Rüdesheim passeert de 143 125 met een regionale stoptrein naar Koblenz Hbf.
![]()
Ook rondom mijn ferienwohnung loopt een dieselspoorlijntje waar naast de BR628 en BR643 (Talent) ook sneltreinen rijden in de vorm van de BR612 053. De trein komt uit Mainz en gaat door naar Saarbrücken Hbf als zij net Idar Oberstein verlaat.
![]()
Terug bij de Rijn passeert weer aan de overkant nabij de Loreley een zwarte R4C lok met een graantrein.
![]()
Op de Rijn nabij het stadje Niederheimbach is containerschip Wildenburg te zien met een flinke belading rijnopwaarts.
![]()
Langs het spoor in Oberwesel loopt de oude stadsmuur nog, waarop je vrij kan lopen en dus ook kan fotograferen. Met op de achtergrond twee typerende torens van Oberwesel passeert de 101 132 met een Intercity.
![]()
Vanaf de andere kant komt even later een lokzug langs, met daarin de 140 490, 151 013, 140 614, 185 014, 140 773, 140 835 en 140 805.
![]()
Tot slot in Oberwesel nog de Eurocity 6 Chur - Hamburg Altona met lok 101 100.
![]()
In het Nahedal nog een laatste fotootje van het dieselmaterieel waar ik bijna twee weken lang heb moeten afzien, de 612 122 rijdt station Kirn binnen op weg naar Mainz en Frankfurt.
![]()
Op de terugweg is nabij Kordel een ontmoeting tussen twee Regionalexpressen te zien, voorop mijn trein zit lok 218 217.
![]()
En in Köln Hbf nog een laatste fototje van de Eifelexpress met look 218 217.
De rest van de foto's staan op
www.spoorvinder.tk[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 21-08-2007 22:37:52 ]