abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53367038
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:53 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan zou ik die nieuwe dierenarts bellen en overleggen. Wie weet heeft hij een katvriendelijke oplossing.
dat is ook het plan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_53367093
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
Mijn kat is 17 en heeft weer 'n beurtje gehad voor z'n 300,-. Veel geld, maar hijs het waard. Onze vorige kat is uiteindelijk ruim 20 geworden, waarbij hij de nodige zorg heeft gekregen. Ik investeer niet in het pijnlijk in leven houden van m'n dieren, maar wel in het wel en wee van ze.

Blij dat de jouwe ook opknapt. Waarom zou jouwes maar 10 worden?
hij heeft het zwaar gehad voordat hij bij ons kwam. uitgehongerd tot op het punt dattie bijna dood was, slaag, vervuild, dat soort dingen.
  Moderator vrijdag 21 september 2007 @ 21:29:10 #103
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53367123
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:26 schreef simmu het volgende:

[..]

dat is ook het plan
Kun je niets iets krijgen wat je hem vooraf zelf kunt geven dat hij wat rustiger heen gaat?
Je hebt ook tabletjes en zo om de angst voor vuurwerk iets af te zwakken, misschien dat dat hier ook uitkomst kan bieden?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_53367334
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:29 schreef senesta het volgende:

[..]

Kun je niets iets krijgen wat je hem vooraf zelf kunt geven dat hij wat rustiger heen gaat?
Je hebt ook tabletjes en zo om de angst voor vuurwerk iets af te zwakken, misschien dat dat hier ook uitkomst kan bieden?
het probleem is niet echt dat ik hem niet mee krijg ofzo, het is dat hij dan 1 week niet eet, en dagenlang diarree heeft en spuugt als we eenmaal terug zijn.
  Moderator vrijdag 21 september 2007 @ 21:41:34 #105
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53367449
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:37 schreef simmu het volgende:

[..]

het probleem is niet echt dat ik hem niet mee krijg ofzo, het is dat hij dan 1 week niet eet, en dagenlang diarree heeft en spuugt als we eenmaal terug zijn.
Maar waarschijnlijk is dat het gevolg van angst en stress.
Als hij door een tabletje wat rustiger is zijn de gevolgen misschien ook een stuk minder?
pi_53367683
Ik weet het, maak me vast niet geliefd zo, maar zeg het toch...

Simmu, als dierenarts, medicatie en alles zo'n enorme ellende oplevert voor de kat laat hem dan.
Laat hem gewoon genieten van zijn oude dag, haal de stress weg en wees lief voor hem.

Wat wil je liever, 1 jaar goed doorkomen als een tevreden kattenbeest of 2 a 3 jaar vol van stress en ellende, straks geen vertrouwen meer omdat je zoveel moet leuren met hem wat hij haat enzo.

Ik ben er echt voor alles te doen wat mogelijk is hoor, maa wel zolang je het dier er een plezier mee doet en zo te horen gaat zijn levenskwaliteit er niet op vooruit zo met al dat gedoe aan zijn hoofd.

Misschien loopt hij wat strammer toch nog 5 jaar rond, wie weet, maar het gaat erom dat hij zich zo goed mogelijk voelt, wat niet het geval is met al dat dierenartsgezeur aan zijn hoofd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_53368861
@erodome:
da's juist het dilemma waar ik steeds mee zit. maar sinds vorige keer *is* hij opgeknapt, duurde een paar weken, en het was denk ik wel kantje boord, maar hij kan nu wel weer een stuk soepeler lopen, en wordt niet meer door de andere twee in elkaar geslagen (ja, dat deden ze, ik had er een dagtaak aan om de boel in redelijke banen te leiden en ze mochten 's nachts niet bij elkaar blijven)

ik overleg maandag iig met de dierenarts (sangdrax en ik hebben het er gister pas over gehad)
pi_53370579
hij red het nu net (gammeltjes dus, ik zag hem net struikelen en wankelen) om via een stoel op de vensterbank te gaan zitten (als in: "stoel" is zn absolute limiet). die medicijnen slaan goed aan (morgen post ik wel ff welke dat precies zijn, hij zit nu naast me op de stoel, en als ik die dingen pak wil hij een dosis, tis het hoogtepunt van zn dag geworden: "jum! medicijn!", je wil niet weten hoe *hard* hij kan miauwen)

ik heb zelf eigenlijk zoiets van: "als ik de botjes niet meer direct allemaal voel zitten als ik over zijn ruggetje aai valt het te proberen", en dan is hij de afgelopen weken goed aangekomen! het was even echt heel erg. maar tot nu toe (ook toen hij er zo erg aan toe was) wordt hij *heul graag* geaaid, en laat hij zich al mijn geknuf lekker welgevallen (erger: hij staat aan mijn voeten te jammeren soms, krabt aan de douchedeur als ik sta te douchen, dat soort fratsen, nu zijn het er dus twee die dat doen, want shin deed dat altijd al). hij is nu wel langzaamaan wat actiever te worden, en dus niet meer bang van de anderen, dat was heel zielig. maar hij begint er weer als een normale poes uit te zien
pi_53371426
en dan hier een foto

pi_53386589
Wat een schatje en wat goed dat je hem na zo'n zwaar leven in huis genomen hebt.
Fijn dat hij weer wat opknapt.

Naarmate hij ouder wordt zullen de beslissingen over al dan niet naar de dierenarts gaan vast niet gemaklijker worden. Hopelijk kun je er met de arts aan uitkomen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 22 september 2007 @ 19:40:17 #111
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53387281
Wat een aandoenlijk koppie zeg, lief!
pi_53799345
een update.

in het weekend werd hij weer zwakker en wilde hij niet meer eten, en hij's al het gewicht wat hij aangekomen was weer kwijtgeraakt. we zijn toch maar zelf naar de dierenarts gegaan met hem, omdat ik zoiets had van "eten doet hij niet, dus dan zal het spugen ook wel meevallen".

de dierenarts (de nieuwe dus) heeft naar zijn tanden gekeken, maar dat viel wel mee volgens hem (die andere deed er een stuk ernstiger over). volgens de oude mocht hij voer a wel, de nieuwe was daar weer zeer verbaasd over, ik begrijp er zelf niks meer van (ik geef *altijd* het voer wat betreffende dierenarts voorschrijft)

maar goed: de nieuwe dierenarts dacht aan nieren, suikerziekte of schildklier, met als grootste kans dat het zijn nieren zijn (naja, die het niet doen dus) dus we doen een bloedtest. daar moet hij *echt* nuchter voor zijn, dus voor de zekerheid wilde hij dat morgen doen (je weet niet of hij ergens toch nog een hapje genomen heeft). dan zien we wel verder. op het moment is hij erg misselijk, maar hij spuugt niks uit, kokhalst alleen maar. wel vanuit zijn mandje op de kast, dat wel.

edit: hij weegt nu nog 2.2 kilo
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:41:40 #113
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53807392
Goed, wat zielig, steeds zo misselijk is geen pretje.
Ik hoop echt dat ze iets kunnen geven waardoor hij zich toch wat beter voelt.
Kunnen ze alle uitslagen dan uit zijn bloed halen, ook eventueel voor zijn schildklier en suikerziekte?
pi_53809655
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:41 schreef senesta het volgende:
Goed, wat zielig, steeds zo misselijk is geen pretje.
Ik hoop echt dat ze iets kunnen geven waardoor hij zich toch wat beter voelt.
Kunnen ze alle uitslagen dan uit zijn bloed halen, ook eventueel voor zijn schildklier en suikerziekte?
volgens de dierenarts kan dat, onder voorwaarde dat hij *echt* helemaal nuchter is. we zullen het wel zien, de afspraak is om 5 uur vandaag.
pi_53818895
goed, hij heeft *bloedarmoede*. niks mis met zijn nieren, geen suikerziekte, schildklier is ook ok. de oorzaak hiervan is in ieder geval ernstig. meer onderzoek is nodig.

enfin: eten deed hij al 3 dagen niet meer, drinken sinds vandaag ook niet, en hij kruipt alleen maar zielig weg in zijn hokje (in de krabpaal)

ik denk dat ik hem beter morgenochtend in kan laten slapen
pi_53819922
nja, hij wil dus wel whiskas eten..........
(hij mag alleen blaasveratnwoordelijk voer)

nja, *iets* eten is beter dan niks eten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:25:26 #117
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53819972
Het klinkt allemaal niet zo best. Geef hem maar lekker die Whiskas hoor. Misschien kun je er wat extra vocht doorheen mengen. Sterkte met hem, lief koppie heeft ie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:43:09 #118
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_53820381
Pfff even het hele topic gelezen. Eigenlijk (ondanks het arm besje) krijg ik er altijd een heel warm gevoel van als er mensen zijn die zo lief en goed voor hun huisdier zijn.

Verder heb ik jammer genoeg geen tips voor je... ik heb zelf 3 katten, één poes is ook al wat ouder maar heeft tot op heden nergens last van. Ik heb wel een aids kat... die wou ook vaak niet eten als ie heel erg ziek was, dan wilde hij alleen maar liggen en met rust gelaten worden. Onze dierenarts zei dat dat door de koorts kwam. Daar heb ik standaard pilletjes voor in huis, maar die heb ik al heeeeeel lang niet meer hoeven geven gelukkig.

Trouwens, je hebt ook nog andere katten toch? Gaan die naar buiten?
Want ik weet wel dat katten bacteriën enzo mee kunnen brengen naar huis die voor ons en een gezonde kat absoluut geen kwaad kunnen, maar voor een oud, niet al te fit besje wel iedere keer een klap kunnen geven. Stiekem wel een tip: euchina force cat claw. Je haalt het onderandere bij de natuurwinkel. Iedere dag een paar druppeltjes in het drinkwater. Ik weet niet of het echt helpt, misschien slaat het nergens op, maar ik doe dat sinds mijn ene kater aids heeft in het drinkwater. Is goed voor de weerstand. En kwaad kan het niet.

Hele dikke knuffel voor jullie allemaal!
Niet mieten! Door gieten!
pi_53821367
drinken wil hij niet. hij wil helemaal niks. hij zit in het doosje (we hebben twee van die krabpalen tot aan het plfond met een doosje erin) en neemt enkel zo nu en dan een hapje whiskas (daar as hij vroeger zo dol op, vandaar dat ik het probeerde). dus we zorgen dat er steeds iemand bij is om de andere 2 monsters af te leiden

maar ik heb besloten: morgen laten we hem inslapen.
pi_53835932
we hebben de zaak nog besproken met de deirenarts, maar ook die leek het beter om hem maar in te laten slapen. de bloedarmoede wees volgens hem op iets zeer ernstigs omdat hij geen interne bloedingen leek te hebben.

dus: in memoriam: Rakker.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2007 @ 12:35:09 #121
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53836042
Dag Rakker

Fijn dat je zo'n lief baasje had, dat het beste voor jou gedaan heeft

Sterkte, Simmu!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:44:40 #122
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_53836237
Sterkte met het verlies Simmu.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 10 oktober 2007 @ 13:04:33 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53836687
Veel sterkte gewenst.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')