abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52397040
hoi, dit ook namens sangdrax

we hebben een hele oude poes, en hij krijgt nu moeite met springen (ook op de bank), doet niet meer zoveel maar eet, drinkt, poept en plast nog wel goed en lijkt geen pijn te hebben. we willen verschillende dingen graag weten:

1) hebben artiritis medicijnen bij katten succes?
2) hoe duur is dat dan?
3) tsja: de hamvraag: heeft het zin om met dat dier naar de dierenarts te rennen? hij is al 3 x geopereerd, is panisch van de dierenarts (en het mandje, en autorijden, hij wil niet. punt)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:01:37 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52398083
Hoe oud is oud?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:13:26 #3
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_52398443
waarom zou je naar de dierenats gaan? je zegt dat ie geen pijn heeft ed, naja dn kan ie maar niet meer opd e bank springen, zet iets naast de bank waardoor hij niet hoeft t springen, maar er gewoon op kan lopen. Ik zou hem die stress besparen en pas met he m gaan als ie duidelijk pijn heeft of verminderde levensvreugde
pi_52399353
Misschien dat je eerst eens de dierenarts kan bellen dan met je vragen.

Daarna kan je altijd nog de afweging maken of het wel of niet verstandig is om langs te gaan.
Mijn moeder is een paar maanden geleden met haar kat naar de dierenarts geweest voor de schildklier, het beest is er nu nog steeds van slag door. Achteraf dus ook spijt want ook de medicijnen helpen niet.
pi_52401366
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:01 schreef Lienekien het volgende:
Hoe oud is oud?
nja, toen ik hem kreeg via kattenzorg zeiden ze mij dattie toen minstens 5 was, en nooit ouder zou worden dan 10, ik heb hem nu minstens 8 jaar, dus hij's zeker 3 jaar over de datum (maar wil graag geknuft worden )
pi_52401426
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:49 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Misschien dat je eerst eens de dierenarts kan bellen dan met je vragen.

Daarna kan je altijd nog de afweging maken of het wel of niet verstandig is om langs te gaan.
Mijn moeder is een paar maanden geleden met haar kat naar de dierenarts geweest voor de schildklier, het beest is er nu nog steeds van slag door. Achteraf dus ook spijt want ook de medicijnen helpen niet.
nja, mijn ervaring met dierenartsen is slecht. zoek maar op sangdrax en kat maar da's een ander verhaal. de dierenarts zegt toch wel dat ik langs moet komen (a uurtarief uiteraard)
pi_52401498
Als hij geen pijn lijkt te hebben lijkt het me dat er niets aan de hand is dan gewoon een bietje ouderdom. Bejaarden springen ook niet meer zo makkelijk op de bank en de kast . Hoort er gewoon bij. Pas als er echt dingen mis lijken of als hij echt pijn lijkt te hebben naar de dierenarts.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:14:50 #8
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_52402415
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:47 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, toen ik hem kreeg via kattenzorg zeiden ze mij dattie toen minstens 5 was, en nooit ouder zou worden dan 10, ik heb hem nu minstens 8 jaar, dus hij's zeker 3 jaar over de datum (maar wil graag geknuft worden )
Nou 13 jaar is niet oud hoor voor een kat.
Waarom vond de kattenzorg dat hij niet ouder zou worden dan 10 ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_52403369
Als het vervoer en de praktijd een absolute ramp zijn... er zijn dierenartsen die huisbezoeken doen, of kalmeringsmiddelen kunnen geven voor vooraf...

En een dertienjarige kat die niet meer kan een 50cm springen is imho niet echt helemaal goed... en als het bij mijn kat zou gebeuren zeker een bezoekje bij de dierenarts waard.
(hoewel ze al vanaf kitten regelmatig misspringt, net als d´r moeder, bij grotere sprongen)
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:40:05 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52403435
Er zal wel meer met de kat aan de hand zijn dan alleen ouderdom. Anders wordt hem niet zo'n kort leven voorspeld. Die drie operaties zullen er ook mee te maken hebben.
  Moderator woensdag 15 augustus 2007 @ 21:40:58 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52403477
Als je niet tevreden bent over je dierenarts kun je toch gewoon een andere nemen?
En inderdaad doen sommige dierenartsen thuisbezoeken, misschien iets om te overwegen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_52415670
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:14 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Waarom vond de kattenzorg dat hij niet ouder zou worden dan 10 ?
omdat toen hij gevonden was hij letterlijk bijna doodgehongerd en geslagen was. ik ben een sucker voor reddingsbeestjes de andere twee komen er ook vandaan. ik heb hem ook van zn boelimia afgeholpen (zich overeten en dan spugen omdat zn maag dat niet trekt)
pi_52417515
Hmm m ijn oude kater had dat op een gegeven moment ook

en was net zo panisch voor de dierenarts overigens.

dus toen ik er een keer toevallig toch moest zijn eens gevraagd hoe het zat.

nouja.. bleek inderdaad dat oudere katten vaak arthrose krijgen.
maar ook dat ze er dus maar verdomd weinig tegen doen.

en zolang hiji zichzelf ontzag (wat hij natuurlijk wel deed) had hij ook nergens last van.
alsin.. hij was erg stijf nadat hij wakker werd
en hoog springen deed hij echt niet meer.
op de bank dat nog wel.. maar ook niet van harte
makkelijker was het om op de grond naast iemand te gaan zitten ideo p de bank zat
met zo'n blik van "til me even op joh?"

enige waar hij onwijs blij van werd en ook altijd absoluut moeite voor deed was om boven op het terrarium te klimmen.
daar lag meneer met zn heupen vooral lekker op een 100watt spot
dat was kennelijk erg prettig en dan was hij ook veel minder stijf dan wanneer hij ergens anders sliep.
ook sliep hij graag op een stukje waterbed waar geen dekbed lag

dus denk dat als je je kat echt een stukje blijer wil maken.. het misschien een optie is om ergens een verwarmd kussen voor hem te regelen

bij mij zei de dierenarts in ieder geval dat ze er niet echt iets aan deden
en uiteindelijk heeft hij het op die manier nog een jaar of 2 volgehouden.

toen werd ie echt ziek tho
geen arthrose maar iets aan zn lever.. en heb ik hem in moeten laten slapen

maar ikzelf vond de arthrose geen excuus om er een einde aan te maken
zeker niet omdat met behulp van wat extra warmte op zn heupen het zoveel makkelijker ging allemaal.
en hij verder gewoon nog blaakte van levenslust.
op goeie momenten jaagde hij zelfs nog speeltjes en andere katten door het huis heen zegmaar.
op de minder goede momenten lag hij gewoon uren op het 100watt spotje.

het is uiteindelijk een beslissing die je zelf moet nemen.
maar ik had zelf zoiets van tja.. ik zou ook niet "ingeslapen" willen worden omdat mn ledematen het niet altijd doen zoals ik wil.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_52419304
ik merk idd dat hij zelf wel redelijk in de gaten heeft wat hij wel kan, en wat niet. en waar hij vroeger niet opgepakt wilde worden, wil hij dat nu best (ik heb een eenvoudig oppakbeleid: bij het geringste gespartel zet ik ze rustig neer, en ik pak ze altijd op dezelfde manier op)

maar hoe weet je nu of poes niet heel veel pijn heeft? ik heb de indruk van niet, maar toch...
pi_52424618
8jaar vind ik niet oud, heb zelf een kat van bijna 15 rondlopen (heeft overigens nergens last van)

Ik zou naar de dierenarts gaan als je ziet dat hij echt pijn heeft, het springen en lopen en eten etc echt moeite kost. Je moet op je gevoel afgaan, het is jou kat en jij moet beslissen of je wil of niet naar de dierenarts
pi_52425062
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:42 schreef Patries86 het volgende:
8jaar vind ik niet oud, heb zelf een kat van bijna 15 rondlopen (heeft overigens nergens last van)

Ik zou naar de dierenarts gaan als je ziet dat hij echt pijn heeft, het springen en lopen en eten etc echt moeite kost. Je moet op je gevoel afgaan, het is jou kat en jij moet beslissen of je wil of niet naar de dierenarts
nja, ik vraag me gewoon af of het zin heeft.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:37:51 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52426345
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:56 schreef simmu het volgende:

[..]

Nja, de afwegingen die je moet maken om te bepalen of het zin heeft zijn nu al een paar keer langsgekomen. Je moet zelf de knoop doorhakken.
pi_52427141
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nja, de afwegingen die je moet maken om te bepalen of het zin heeft zijn nu al een paar keer langsgekomen. Je moet zelf de knoop doorhakken.
Idd doe wat je voelt
pi_52443811
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:42 schreef Patries86 het volgende:
Als je leest is het beestje zo ongeveer 13 jaar oud...
I had a signature once. It was awful.
pi_52446153
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:14 schreef Nonneke het volgende:

[..]

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2007 11:54:40 ]
pi_52447937
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:56 schreef simmu het volgende:

[..]

ik bedoel concreet: als hij medicijnen krijgt helpen die dan?
pi_52447966
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:53 schreef heaven7 het volgende:

[..]
wel voor een kat die veel slaag en uithongering gekend heeft in zn eerste 5 jaar.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:09:48 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52448314
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:56 schreef simmu het volgende:

[..]

Daarvoor moet je toch bij een dierenarts zijn. Die kan een diagnose stellen; dat kun jij niet, dat kunnen wij niet. Die is op de hoogte van beschikbare medicijnen; dat ben jij niet, dat zijn wij niet.

Kom je dus toch weer terug op de afweging of de martelgang van een dierenartsbezoek opweegt tegen de mogelijkheid van een verbetering van zijn kwaliteit van leven.

Ik had een poes van 16+ met symptomen van een onderliggende (ernstige) kwaal. We (dierenarts en ik) hebben toen afgezien van verder onderzoek omdat we haar dat onderzoek wilden besparen en ze een mogelijke operatie toch niet zou kunnen ondergaan. Dus, gekozen voor kwaliteit van leven en nog een paar maanden kunnen rekken met symptoombestrijding.
pi_52448680
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:57 schreef simmu het volgende:

[..]

wel voor een kat die veel slaag en uithongering gekend heeft in zn eerste 5 jaar.
Als een kat op zijn 5e er zo slecht aan toe is en volgens het asiel 10 jaar kan worden kan hij ook 15 worden
pi_52451927
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kom je dus toch weer terug op de afweging of de martelgang van een dierenartsbezoek opweegt tegen de mogelijkheid van een verbetering van zijn kwaliteit van leven.

[..]
Daarbij bel je dierenarts... en vraag voor kalmeringstabletten of een thuisbezoek...
dat scheelt een heleboel stress bij je beest, als het echt zo´n probleem is.

Ok, voor grotere onderzoeken is thuis niet handig, maar gewoon kijken naar algemeen, normale onderzoeken kan dat bij mensen thuis ook gewoon.
Wil je dieren arts op geen van twee meewerken, dan is het misschien wel tijd voor een andere....

Misschien voelt je kat zich met een simpel middeltje wel heel erg veel beter. maar dat kan alleen de dierenarts zeggen.
Alleen al het feit dat je zo lang twijfelt doet mij zeggen ... hup naar de dierenarts.

Volgens mij hoop je van ons een diagnose ofzo te krijgen... maar in mij opinie (en meerdere katten gekent hebbende van 20+) is niet meer op de bank kunnen komen niet goed.
pi_52452311
goed, laatste poging. ik *weet* dat artritis bij katten (wat hier ook daadwerkelijk het probleem is, dus niemand hoeft een diagnose te stellen.) behandeld wordt d.m.v. het voorschrijven van ontstekingsremmende pijnstillers. de vraag is of die medicijnen om te beginnen wel helpen. de ene zegt van wel, de ander zegt van niet. ik hoopte dat iemand hier er ervairing mee had, maar dat is blijkbaar niet het geval.

en neem me niet kwalijk dat ik eerst eens even nadenk voordat ik er een paar honderd euro aan dierenarts + medicijnen uitgeef.
pi_52452552
Ik vind het maar een raar verhaal. Ga gewoon naar een goede dierenarts, probeer eventueel medicijnen uit. Wat maakt het nou uit of er tien mensen zeggen dat de medicijnen werken en tien zeggen van niet. Niemand van ons hier kan een diagnose stellen. Dus ja, je gaat nu wat geld uitgeven.
Je moest mijn rekeningen van de dierenarts eens zien. En ja, ik koos er zelf voor. Net zoals jij er voor koos en dus nu gewoon ook naar de dierenarts gaat.

Duh.

mensen die twijfelen of ze geld voor hun dier willen uitgeven
pi_52452817
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:34 schreef Djep het volgende:

een beetje minder bot kan ook wel imho...

ts wil enkel weten of er iemand evaring heeft met artitis medicatie, niks mis mee dat hij daar eerst een beetje navraag naar doet toch? Er staat nergens dat ts niet naar de dierenarts gaat of er geen geld aan wil uitgeven.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_52453056
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:18 schreef simmu het volgende:
hoi, dit ook namens sangdrax

we hebben een hele oude poes, en hij krijgt nu moeite met springen (ook op de bank), doet niet meer zoveel maar eet, drinkt, poept en plast nog wel goed en lijkt geen pijn te hebben. we willen verschillende dingen graag weten:

1) hebben artiritis medicijnen bij katten succes?
2) hoe duur is dat dan?
3) tsja: de hamvraag: heeft het zin om met dat dier naar de dierenarts te rennen? hij is al 3 x geopereerd, is panisch van de dierenarts (en het mandje, en autorijden, hij wil niet. punt)
wat een argumenten, zeg!
quote:
en neem me niet kwalijk dat ik eerst eens even nadenk voordat ik er een paar honderd euro aan dierenarts + medicijnen uitgeef
de arme kat.......
pi_52453066
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:34 schreef Djep het volgende:
Ik vind het maar een raar verhaal. Ga gewoon naar een goede dierenarts, probeer eventueel medicijnen uit. Wat maakt het nou uit of er tien mensen zeggen dat de medicijnen werken en tien zeggen van niet. Niemand van ons hier kan een diagnose stellen. Dus ja, je gaat nu wat geld uitgeven.
Je moest mijn rekeningen van de dierenarts eens zien. En ja, ik koos er zelf voor. Net zoals jij er voor koos en dus nu gewoon ook naar de dierenarts gaat.

Duh.

mensen die iemand een schuldgevoel aan proberen te praten terwijl ze de hele situatie niet eens kennen, nee, die zijn aardig.

even ter info: rakker heeft de laatste 4 jaar 3 operaties gehad, plus standaard (dat hele dure) dieetvoer wat me totaal al minstens duizend pleuri heeft gekost

hij's gewoon oud, heeft artritis, lijkt geen pijn te hebben, maar heeft steeds meer moeite met lopen en springen. is doodnormaal, *ook* volgens de dierenarts (die we zo om de paar weken steeds spreken, ivm dat dieetvoer en alles)

ik wil gewoon eerst weten of het zin heeft om te gaan leuren met die kat. zowel dierenarts, als medicijnen istie doodsbang van. ook de dierenarts heeft zoiets van "ouderdom kunnen we niet genezen". en nee: onze dierenarts komt niet op huisbezoek. de vorige deed daar ook niet aan.
pi_52453149
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:51 schreef Djep het volgende:

[..]

wat een argumenten, zeg!
oh! goed zo. de hele op gelezen!! knapperd!

goed: ik zal het wat beter uitleggen. het beestje is oud, raakt heel erg gestresst als hij naar de dierenarts moet. je hebt kans dattie dan in het mandje een hartaanval ofzo krijgt van de stress. nja, dan is het probleem ook opgelost he. wat een fucking dierenliefhebber ben je!
pi_52453204
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:54 schreef simmu het volgende:

[..]

oh! goed zo. de hele op gelezen!! knapperd!

goed: ik zal het wat beter uitleggen. het beestje is oud, raakt heel erg gestresst als hij naar de dierenarts moet. je hebt kans dattie dan in het mandje een hartaanval ofzo krijgt van de stress. nja, dan is het probleem ook opgelost he. wat een fucking dierenliefhebber ben je!
Niet met hem naar de dierenarts gaan omdat het je geld kost en hij al oud is en al drie keer geopereerd is en je al dieetvoer moet betalen.....wat een fucking dierenliefhebber ben jij.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:00:12 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52453332
Die honderden euro's, dat is onzin. Voor een consult en medicatie hoef je zoveel niet kwijt te zijn. Ik vind het een mager argument.

Bovendien zeg je dat je al verschillende ervaringen hebt gehoord. De een zegt doen, de ander zegt helpt niet. Wat wil je dan hier nog horen?
pi_52453339
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:55 schreef Djep het volgende:

[..]

Niet met hem naar de dierenarts gaan omdat het je geld kost en hij al oud is en al drie keer geopereerd is en je al dieetvoer moet betalen.....wat een fucking dierenliefhebber ben jij.
lamaar. als je geen inhoudelijke vragen wilt beantwoorden, en alleen maar wilt schelden, doe dat dan ff elders en vervuil dit topic niet.
pi_52453398
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:00 schreef simmu het volgende:

[..]

lamaar. als je geen inhoudelijke vragen wilt beantwoorden, en alleen maar wilt schelden, doe dat dan ff elders en vervuil dit topic niet.

vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:03:29 #36
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_52453417
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:56 schreef simmu het volgende:

[..]

Ja dat is met medicijnen altijd lastig zeg maar..
Alleen bij uitproberen kom je daar achter zeg maar en het verschilt gewoon per dier hoe een dier op medicijnen reageert.. net zoals bij mensen.
Succes in ieder geval..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:03:50 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52453432
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:00 schreef simmu het volgende:

[..]

Het zou wel mooi zijn als jij serieus inging op de serieuze reacties.
pi_52453491
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:00 schreef Lienekien het volgende:
Die honderden euro's, dat is onzin. Voor een consult en medicatie hoef je zoveel niet kwijt te zijn. Ik vind het een mager argument.

Bovendien zeg je dat je al verschillende ervaringen hebt gehoord. De een zegt doen, de ander zegt helpt niet. Wat wil je dan hier nog horen?
tot nu toe heb ik van een persoon (uhmmie) diens ervaringen gehoord. de katten van mijn ouders werden nooit zo oud, die komen buiten (mijnes niet) dus ik heb doodgewoon geen ervaring met 'oude poes'. dus ik deed wat ik altijd doe: zoeken op internet, bij de dierenarts vragen als we er toch zijn voor het voer en een topic openen.

ik krijg een beetje de indruk dat die medicijnen niet bijster veel uithalen, en dat is het me dus niet waard. hij klimt nog op de mandjes op de kast (we hebben via 2 tothetplafondkrabpalen eromheen het zo weten te maken dat hij van plankje naar plankje omhoog en omlaag kan klimmen)
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:09:15 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52453583
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:05 schreef simmu het volgende:

[..]

tot nu toe heb ik van een persoon (uhmmie) diens ervaringen gehoord. de katten van mijn ouders werden nooit zo oud, die komen buiten (mijnes niet) dus ik heb doodgewoon geen ervaring met 'oude poes'. dus ik deed wat ik altijd doe: zoeken op internet, bij de dierenarts vragen als we er toch zijn voor het voer en een topic openen.

ik krijg een beetje de indruk dat die medicijnen niet bijster veel uithalen, en dat is het me dus niet waard. hij klimt nog op de mandjes op de kast (we hebben via 2 tothetplafondkrabpalen eromheen het zo weten te maken dat hij van plankje naar plankje omhoog en omlaag kan klimmen)
Dan vind ik dat je nog moet overwegen of je wel een juiste inschatting maakt van de kosten, zowel wat betreft het psychische aspect van het dierenartsbezoek (is het echt ondraaglijk voor je kat of is 'ie hooguit een dag van slag, zou kalmering helpen) als het financiële (je zou met een consult en een strip medicatie niet meer dan 50 euro kwijt zijn).

Niet geschoten is altijd mis.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:09:55 #40
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_52453602
Simmu waarom probeer je het eerst niet.. niet geschoten is altijd mis he.
Misschien werkt het voor jou kat juist super..
Je kunt het niet op basis van 1 iemand zijn ervaringen natuurlijk uitsluiten.. ( das mijn mening dan he)
En als het alsnog niet blijkt te werken.. dan heb je het in iedergeval een kans gegeven.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_52453610
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het zou wel mooi zijn als jij serieus inging op de serieuze reacties.
een serieuze reactie? dat zou ik die reactie niet willen noemen. die reactie valt meer onder de categorie 'emotionele chantage toepassen om ervoor te zorgen dat die persoon dan doet wat ik denk dat die persoon moet doen'. valt nog mee dat ik niet een dierenmishandelaar genoemd wordt. dat valt bij mij dus niet onder 'serieuze reactie', dat is gewoon gelul en gescheld.
pi_52453693
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:09 schreef MissHobje het volgende:

Je kunt het niet op basis van 1 iemand zijn ervaringen natuurlijk uitsluiten.. ( das mijn mening dan he)
en daarom probeer ik dus eerst informatie te zoeken. maar dat alleen al schijnt heel erg te zijn, en mij tot een heel naar persoon te maken. oei! eerst eens nadenken en de diverse aspecten afwegen voordat ik (al dan niet) actie onderneem. dat kan nooit goed zijn!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:14:47 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52453738
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:10 schreef simmu het volgende:

[..]

een serieuze reactie? dat zou ik die reactie niet willen noemen. die reactie valt meer onder de categorie 'emotionele chantage toepassen om ervoor te zorgen dat die persoon dan doet wat ik denk dat die persoon moet doen'. valt nog mee dat ik niet een dierenmishandelaar genoemd wordt. dat valt bij mij dus niet onder 'serieuze reactie', dat is gewoon gelul en gescheld.
Hoe kun je nou denken dat ik die reactie bedoelde met serieuze reactie?
pi_52454301
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe kun je nou denken dat ik die reactie bedoelde met serieuze reactie?
oh, sorry
ik was gewoon even giftig. ik werd even erg boos bij de implicatie die gemaakt werd dat ik het er niet voor over zou hebben. als ik zeker zou weten 1) dat rakker de tocht naar de dierenarts goed doorkomt (waar ik om te beginnen dus al mijn twijfels over heb) en 2) medicijnen helpen, dan had ik die afspraak al gemaakt, of waren we al geweest. simpel. helaas ligt het een beetje moeilijker dan dat. hij's van begin af bang van mandje & dierenarts geweest (waarschijnlijk omdat er dus veel is gesold met hem voordattie bij mij kwam) en dat is alleen maar erger geworden. wat ik zei over dat hij wellicht ter plekke een hartaanval zou kunnen krijgen van de stress is iets waar iki wel bang voor ben.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:46:12 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52454618
Ok. Dan is een bezoek aan de dierenarts geen optie.

Dit is wat ik zou doen: de dierenarts bellen en uitleggen dat de artritis een probleem is, dat je omwille van de kat niet kunt langskomen, maar dat je wel graag wilt kijken of zijn kwaliteit van leven nog kan verbeteren met medicatie. Doel is dat de dierenarts je kat iets wil voorschrijven om te kijken of het effect heeft. Hij zou baat kunnen hebben bij medicijnen speciaal tegen de artritis, maar bespreek ook of pijnstillers een optie zijn.
pi_52456125
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:46 schreef Lienekien het volgende:
Ok. Dan is een bezoek aan de dierenarts geen optie.

Dit is wat ik zou doen: de dierenarts bellen en uitleggen dat de artritis een probleem is, dat je omwille van de kat niet kunt langskomen, maar dat je wel graag wilt kijken of zijn kwaliteit van leven nog kan verbeteren met medicatie. Doel is dat de dierenarts je kat iets wil voorschrijven om te kijken of het effect heeft. Hij zou baat kunnen hebben bij medicijnen speciaal tegen de artritis, maar bespreek ook of pijnstillers een optie zijn.
dat zou idd een goede optie zijn, daar gaan we eerst eens naar informeren (ze waren al dicht, dus ik heb gemaild)
maandag een update dus!
dank voor het idee
pi_52458819
Ah, we kunnen ook zelf een diagnose stellen, zie ik.

Handig
pi_52461160
Een beetje laat, maar goed, voor honden en katten zijn er verschillende medicatie op dat gebied. Om de gewrichten zo soepel mogelijk te houden en ook pijnstillende ontstekingsremmers.
Ik gok er op dat je dierenarts je toch gaat adviseren om langs te komen, en dat zou ik je ook adviseren, ondanks dat je kat zo angstig is. Die goeie man (of vrouw) heeft er voor geleerd en weet welke medicatie je in dit geval het best kun gebruiken. Pijnstillers of ontstekingsremmers gaan ze je zeker niet meegeven zonder de kat eerst zelf te hebben gezien.
Succes ermee.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_52468791
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:01 schreef Nies het volgende:
voor honden en katten zijn er verschillende medicatie op dat gebied. Om de gewrichten zo soepel mogelijk te houden en ook pijnstillende ontstekingsremmers.
Ik gok er op dat je dierenarts je toch gaat adviseren om langs te komen, en dat zou ik je ook adviseren, ondanks dat je kat zo angstig is. Die goeie man (of vrouw) heeft er voor geleerd en weet welke medicatie je in dit geval het best kun gebruiken. Pijnstillers of ontstekingsremmers gaan ze je zeker niet meegeven zonder de kat eerst zelf te hebben gezien.
Succes ermee.
Dat dus

en wat dacht je van drucal of wapiti ter ondersteuning. En zelfs anabolen zijn nog een optie

stel je vraag dan toch anders. muts
pi_52472244
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:05 schreef Djep het volgende:
en wat dacht je van drucal of wapiti ter ondersteuning. En zelfs anabolen zijn nog een optie
Anabolen krijg je met moeite mee, zelfs als je hond of kat meeneemt Dat krijg je dus echt niet zo maar.
Maar inderdaad, zelfs anabolen is een realistische optie in veel gevallen.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')