Alleen met koffie en thee vanwege de meuk die er onderin zit.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:13 schreef kikoooooo het volgende:
Waarom doen mensen dat?
Mn huisgenoot laat ALTIJD de laatste cm koffie staan.... Een reden heeft ie er niet voor. Mn zusje doet dat met frisdrank enzulks..
WAAROM?
En koffie uit het automaat,quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:15 schreef Crack_david het volgende:
Ik doe dat wel met bier uit blik.. maar verder....
In mijn koffie zitten echt nooit stukjes hoorquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:14 schreef wise het volgende:
misschien omdat er stukjes inzitten?
Mjah, hij is niet echt uit de periode 'vroeger', maar t kan een verklaring zijnquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:20 schreef yvonne het volgende:
Hoorde vroeger zo,
was onbeleefd je kop, glas, beker helemaal leeg te drinken.
Wow.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:21 schreef Hydrogeny het volgende:
Heb dat ook wel eens als ik een literpul in een keer wil leegdrinken...
idd laatste restje is ranzig uit blikquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:15 schreef Crack_david het volgende:
Ik doe dat wel met bier uit blik.. maar verder....
Kan toch zijn dat ie het thuis nog zo gehoord heeft?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Mjah, hij is niet echt uit de periode 'vroeger', maar t kan een verklaring zijn
Bier uit blik is zowiezo voor paupersquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:26 schreef Disher het volgende:
[..]
idd laatste restje is ranzig uit blik![]()
Bij Turken (en Arabieren?) is het een teken dat je meer wilt. Dan schenken ze bij. Als je dan je beker of kop leeg blijft drinken word het onbeleefd.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:20 schreef yvonne het volgende:
Hoorde vroeger zo,
was onbeleefd je kop, glas, beker helemaal leeg te drinken.
Als je van die sterke koffie drinkt wil je ook niet dat laatste beetje substantie naar binnen werken, dan ga je dood.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bij Turken (en Arabieren?) is het een teken dat je meer wilt. Dan schenken ze bij. Als je dan je beker of kop leeg blijft drinken word het onbeleefd.
idd , gelijk heeft ze, je moet er toch niet aan denken je eigen speeksel in je muil te krijgen , yakquote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:26 schreef Koewam het volgende:
Mijn zus doet dat omdat ze zegt dat er speeksel in zit... heb het altijd maar raar en irritant gevonden. Maargoed.
vliegje drijft wel altijd naar je mond hoor.. en trouwens hoe vaak komt het nou voor dat er een vliegje oid in je glas komt, bij mij niet echt vaak hoor, en anders zie je het wel als je je glas naar je mond doetquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:35 schreef Taurus het volgende:
Ik doe 't ook. Gewoon het wellicht onbewust panische idee dat er onderin wat blijft hangen (als je drinkt en er drijft een vliegje in, zal het niet snel naar je mond drijven maar blijft het achter in het glas, zo blijft het over bij het laatste slokje). Het is niet zo dat ik dat bij ieder glas drinken bedenk, het zit er gewoon 'n beetje in gebakken.![]()
Ja, ik vind het idd heel netjes dat mijn huisgenoot zn koffie laat staan. Zou wel heel onfatsoenlijk zijn om zn koffie op te drinken.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:19 schreef Guncta het volgende:
Omdat het netter is, je geeft aan dat je echt genoeg hebt gehad en je geeft aan dat diegene van wie je het drinken krijgt gul genoeg is (geweest).
Zorgt ook niet voor die irritante vraag of je echt genoeg hebt gehad en dan maar van die mensen die doorzeuren of je ECHT genoeg hebt gehad.
Als het goed is alleen je eigen speeksel.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:21 schreef lennart12 het volgende:
In het laatste beetje drinken zit vooral speeksel... daarom
Ik snap geen flikker van wat je zegt. Waar heb je het over man.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:43 schreef Guncta het volgende:
Het gaat om een heel klein slokje en het gaat om het idee erachter.
Zelfde iets als het laatste restje suiker dat er overblijft.
Vaak drink je ook niet maar 1 bakkie koffie dus zo erg valt het wel mee.
Voor jou misschien voor te stellen maar er zijn heel veel tradities die de waarde van een goede gastvrouw/heer hoog in het vaandel hebben. Daar worden kosten nog moeite gespaard.
Daar is 1 bakje koffie of een lullig koekje niet aan de orde.
Het compliment weegt daar ook zwaarder dan de moeite.
Iets wat voor vele van ons moeilijk voor te stellen is.
Vooral bij traditionele gezinnen zie je dit nog erg veel terug.
Dat jij er van baalt dat je iemand te drinken geeft en meteen denkt aan de vaat en daarom het liefst ook nog roert met je eigen lepeltje en die dan bij je visite in het kopje drukt om afwas te besparen kan ik me voorstellen. Is het daarom zo moeilijk om ook voor te stellen dat er mensen zijn die veel waarde hechten aan het feit hoe gastvrij ze zijn en het leuk vinden om die bevestiging te krijgen?
Geef nou gewoon toe dat het door de stemmen komt en ondersteun zo mijn hypothese.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:15 schreef Shitonya het volgende:
doe ik ook altijd.. laatste beetje is vaak niet te zuipen
Hoe drinkt zij dan? Laat zij het drinken weer uit haar mond lopen ofzo?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:26 schreef Koewam het volgende:
Mijn zus doet dat omdat ze zegt dat er speeksel in zit... heb het altijd maar raar en irritant gevonden. Maargoed.
Da's precies hetzelfde bier als de rest die je daarvoor op hebt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:14 schreef Tha_Butcha het volgende:
en het laatste restje bier vind ik ook ranzig.
Nee, de stemmen zeggen "zuipen slet, zuipen!" en ik: "nee, ik hoor jullie niet, ik ben niet gek! Ik drink het expres niet op!"quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:16 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
Geef nou gewoon toe dat het door de stemmen komt en ondersteun zo mijn hypothese.
Grom.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:32 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Nee, de stemmen zeggen "zuipen slet, zuipen!" en ik: "nee, ik hoor jullie niet, ik ben niet gek! Ik drink het expres niet op!"
Nu is het ieder voor zichquote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:40 schreef Shitonya het volgende:
zo...en nu?
Mag het ook ergens anders?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:55 schreef Shitonya het volgende:
kus m'n voeten
Mijn lieftallige kont mag ookquote:
Kwijl je zoveel dan?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:21 schreef lennart12 het volgende:
In het laatste beetje drinken zit vooral speeksel... daarom
Kick? Wie, wat, waar?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:06 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
Je bent te goed voor deze wereld.
Hey je schrijft, ik ga lezen.
Kick he?
Als het een geestelijke gehandicapte is..dan vast welquote:
Kwijlen die meer dan?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:09 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Als het een geestelijke gehandicapte is..dan vast wel
Heb je 't nu over jezelf of bedoel je er iets met te zeggen?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:12 schreef Shitonya het volgende:
stereotype, zwaar gehandicapt wel ja..
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:59 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Heb je 't nu over jezelf of bedoel je er iets met te zeggen?![]()
Ik had laatst mijn hele achterbank onder het bier liggen, omdat ik een aantal kratten in de auto had.... 2 kratten op elkaar vielen om, en ik denk dat er wel een liter bier in mn achterbank zatquote:Op donderdag 16 augustus 2007 02:28 schreef Nashje het volgende:
Zo herkenbaar ja. Nodig je je vrienden uit om een avondje langs te komen. Einde van de avond staan er altijd weer een paar bierflesjes waar vaak nog meer dan een bodem in zit.
Dus volgende keer niet zeuren meer drinken.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 02:47 schreef kikoooooo het volgende:
owja. Mijn auto ruikt er nog naar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |