abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:58:34 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52381957
Clusterfucks - hoe ver kun je gaan?

Eén van de meest buigzame en vergeetachtige entiteiten op aarde schijn toch wel de menselijk ziel te zijn. Buigzaam doordat het ondraaglijk lijden kan absorberen en vergeetachtig omdat het dezelfde fouten keer op keer maakt. We leren niks van oorlogen, genocide, godsdienstwaanzin, racisme en terreur. En het zijn juist die eigenschappen van de collectieve ziel die ervoor zorgen dat machthebbers keer op keer misbruik kunnen maken van het collectief. In de wereld zuchten veel landen onder een repressief regime van een totalitaire overheid of worden ze in een continue flux van angst gehouden door de spin doctors en politici, maar er is één land waar dit alles toch wel in een triest toppunt samenkomt: de Verenigde Staten. Als we alleen de laatste 100 jaar in ogenschouw nemen van deze natie, dan zien we hoe het Amerikaanse volk keer op keer bedot, geruïneerd, uitgekleed en verkracht wordt door de ‘powers that be’. Met het aantreden van de huidige president Bush lijkt de clusterfuck een nieuwe dimensie ingegaan te zijn. Kennelijk maken de machthebbers zich niet meer druk of het volk ziet hoe en dát ze verneukt worden door hun eigen president, het gebeurt gewoon schaamteloos in alle openheid voortaan.
En ik vraag me af: wat is er verdomme nog nodig voor een totale revolutie in dat land?!

Ik krijg last van plaatsvervangende woede als ik zie hoe brutaal en schaamteloos het Amerikaanse volk zich laat naaien door haar regering, corporaties en banken. Ik ben van nature geen pessimist, maar als ik zie in wat voor een ijzeren greep dat volk zich bevindt met aan de ene kant onbetrouwbare en leugenachtige politici en aan de andere kant (en eigenlijk staan ze aan dezelfde kant) de gewetenloze corporaties en banken, dan zie ik het somber in voor de doorsnee Amerikaan. Tegelijkertijd begrijp ik niet dat ze niet allang in opstand zijn gekomen tegen deze openlijke verkrachting van hun toch wel bijzondere land. Komt het omdat deze jonge republiek badend in het bloed geboren is? De pioniers die dood en verderf zaaiden door de autochtone volkeren massaal over de kling te jagen en andere volkeren te ontvoeren door ze op slavenschepen mee te slepen? Je weet wel, die fijne V.O.C. mentaliteit waar onze Jan Peter het zo graag over heeft? Hoe dan ook, nu de veroverings- en burgeroorlogperikelen enigszins geluwd lijken te zijn en het land al enige eeuwen soeverein voortbestaat, lijkt er destijds toch iets in de nationale psyche te zijn misgegaan. Er lijkt een zelfde soort slaafsheid onder de burgerbevolking te zijn ingeslopen zoals we die zagen in Duitsland aan het begin van de 20e eeuw. En collectieve slaafsheid heeft meestal desastreuze gevolgen.

De lijst met voorbeelden hoe het volk genaaid wordt lijkt schier eindeloos, maar de triestheid is te vinden in de relatief kleine dingen als je ze nader bestudeert. Toen begin deze maand de Minnesota Bridge in Minneapolis instortte met een tiental doden tot gevolg en een enorme miljoenenschade, werd duidelijk dat er weer een nieuwe woekerende kanker in het land was ontdekt: de eigen infrastructuur leek op instorten te staan. In het hele land bestaan er 600.000 bruggen en daarvan stelde de overheid in 2006 dat 154.000 bruggen ondeugdelijk waren door verval, schade of overbelasting. De Minnesotabrug was één van die 154.000 bruggen. Je hebt dus de machtigste natie op aarde waarvan 1 op de 4 bruggen ondeugdelijk is en de regering doet alsof haar neus bloedt. Maar volgens FOX-journalist Bill Kristoll is er niks aan de hand natuurlijk. Mooier nog: Bush komt niet met keiharde toezegging over hoe hij de falende infrastructuur gaat aanpakken en laat net zoals de ramp in New Orleans met de orkaan Katrina zijn eigen burgers in de kou staan. Dat was een andere voorbeeld van een schaamteloze volksverkrachting voor het oog van de wereld: niet alleen verwaarloosde men de controle op de dijken en liet men de budgetten opdrogen voor het noodzakelijke onderhoud, men liet de getroffen mensen ook nog dagenlang creperen terwijl Bush een beetje rondparadeerde en FEMA het gruwelijk liet afweten. Bijna twee jaar na dato is de stad nog een steeds een puinhoop en werd een jaar na de ramp officieel geconcludeerd dat FEMA op alle punten had gefaald (hoewel dat niet blijkt als je hun site bezoekt).

Katrina was niet alleen een schandvlek wat betreft de gebrekkige respons van de regering, maar ook door de vele schandaaltjes die te maken hadden met de hulp die daarna langzaam op gang kwam. Zo waren er de huurlingen van Blackwater die ineens opdoken in het rampgebied: niet om direct hulp te bieden, maar om plunderaars mensen neer te schieten. Tja, in een gebied waar vele honderdduizenden gezinnen in één klap zonder onderdak, water en voedsel zitten hebben een paar zogenaamde plunderaars natuurlijk topprioriteit. Een andere onfris verhaal was de inhuren van Kenyon International voor het opruimen van de lijken. Kenyon is een dochter van het Texaanse Service Corporation International (SCI) dat geleid wordt door een vriend van de familie Bush. Ach, hoe toevallig… Een ander dochterbedrijf van deze corporatie werd vijf jaar geleden aangeklaagd voor het illegaal dumpen van lichamen en onteren van graven! Je moet het verhaal lezen om het te kunnen geloven. Schaamteloosheid dekt als woord niet eens meer de lading.

En dit zijn maar een paar voorbeelden die onder het regime van deze president hebben plaatsgevonden. Men is hard op weg om niet alleen de meest agressieve natie ooit in de geschiedenis te worden, maar ook de natie die er een sport van lijkt te maken haar eigen burgers systematisch te terroriseren, slachtofferen, bedriegen, voorliegen, bestelen, vermoorden, vergiftigen en uitzuigen. Dezelfde Amerikaanse regering die:
• het toestaat dat bedrijven als Enron, Monsanto en ziekteverzekeraars het volk oplichten en besodemieteren
• de vrijheden van haar burgers steeds verder inperkt en alvast concentratiekampen bouwt voor als de pleuris toch mocht uitbreken
• haar bevolking laat creperen in getto’s en het arme deel naar de slagvelden van onwettige oorlogen stuurt, waar ze vervolgens door de eigen troepen vergiftigd worden met nucleair materiaal als ze al niet ‘gewoon’ sneuvelen
• een regering die dissidenten -of ze nu president zijn, predikant zijn of blogs schrijven- vermoordt dan wel monddood maakt
• internationale verdragen aan de laars lapt en soevereine staten binnenvalt zonder internationaal mandaat
• een oorlogszuchtig land als Israël tot de tanden bewapent en sponsort. Een land waarbij de voorgaande repressieve regimes van Zuid-Afrika en Oost-Duitsland spontaan verbleken
• geen enkele rekenschap wenst af te leggen over haar daden aan de internationale gemeenschap, maar van anderen eist en afdwingt dat zij dit wel doen
• hypocrisie en samenzwering tot kunst heeft verheven
• fascisten in het Witte Huis plaats laat nemen

Zoals gezegd is de lijst met voorbeelden schier eindeloos en hoewel dit alleen maar een boze scheldpartij lijkt tegen “the greatest nation on earth” is het dat niet. De voorbeelden dienen om mijn verbazing te schetsen over de slaafsheid waarmee zogenaamde ontwikkelde volken dit allemaal kunnen ondergaan.

Maar er is meer, want dit gebeurt niet alleen in Amerika.

Amerika is een makkelijk doelwit omdat alles er zo uitvergroot is en grotesk op het absurde af. De tegenstellingen aldaar zijn zo groot dat zelfs een mol kan zien dat er niks van klopt. We dreigen ons zo blind te staren op dat gekke land met die nog gekkere yanks dat we bijna vergeten naar ons eigen land te kijken. Tja, toegegeven: als je één-op-één gaat vergelijken komen we niet in de buurt van de misdaden en onwettigheden die zich in Amerika hebben voltrokken, maar veel van wat zich hier afspeelt ontgaat de gemiddelde burger. De Nederlandse overheid en corporaties hebben een andere modus operandi gevonden waarbij men het volk zand in de ogen strooit. Men overdekt het geheel met een sausje van Hollandse kneuterigheid en slap poldergeneuzel. Over zaken als de moord op Fortuyn en Van Traa Van Gogh, SE Fireworks, de El-Al Boeing, de IRT-affaire, de Tonino-affaire, de Demmink-affaire, de Lockheed-affiare, de Maxima-affaire, de Hofstadgroep hoax, de politionele acties en de fratsen van het koninklijk huis wordt wat schamper gedaan of ze worden steevast gebagatelliseerd, om vervolgens in de vergetelheid te verdwijnen. De overheid gooit het op wat knulligheid van dienstdoende functionarissen, de slaafse pers doet mee aan het downplayen en de Nederlandse burger kan zich gevoeglijk verschuilen achter zijn mantra ”ach, het is altijd wel wat” om vervolgens weer door te zappen naar Dancing on Ice en Hart van Nederland.

Het Nederlandse volk is misschien wel het meest gecontroleerde en laffe volkje ter wereld. Onwetend, volgevreten en verzorgd van de wieg tot het graf zit de Nederlander in zijn gouden kooi en doet schamper over iedere zaak die morrelt aan het fundament van zijn zelfverkozen illusie. De onwetendheid van de Nederlandse burger is gecultiveerd en wordt met hulp van overheid en corporaties zorgvuldig in stand gehouden om de status quo niet te verstoren. Grote protesten op straat komen bijna niet meer voor en als men zich wil manifesteren doet men dit op een manier die alles zegt: de stille tocht; een krachteloos en woordeloos protest. De stille toch is een vorm van protest die gespeend is van lef, idealisme en vechtlust; voor mensen en door mensen zonder mening of de ballen om echt iets te veranderen. De barricades willen we niet meer op “omdat het toch niks uithaalt”, maar de echte reden is dat we gewoon rustig door willen consumeren. Volgevreten als we zijn hebben we geen idealen meer anders dan welke we ingefluisterd krijgen door Amnesty International en Greenpeace. Van de ware gebeurtenissen in eigen land zijn we amper op de hoogte, laat staan van wat zich buiten de landsgrenzen afspeelt. We stemden tegen Europa, maar krijgen het alsnog in de mik geschoven, alleen dit keer stilzwijgend via de zijdeur. Ondertussen laten we ons fijn bangmaken door de achterlijke angstpolemiek van derderangs politici. En dan lachen wij om die Amerikanen die zich zo laten fucken door hun regering? The joke is on us!

---------------------------------

Ik ben het hier zóó mee eens. Nederland is niet misschien het lafste volk het is het lafste volk. Onwetende intelectuele boerenhufters wonen hier en een zeldzaamheid hier en daar uitgesloten. Het lafst vind ik nog wel dat de media geen maar dan ook geen kritische stukken plaatst, wat voor kritisch moet doorgaan is allemaal zo oppervlakkig. Zodat het volk dom wordt gehouden terwijl zij denkt van ik wordt goed en gebalanceerd geinformeerd(door de Volkskrant of iets dergelijks) Als er maar ook een stuk geplaatst wordt over 911/irak/Chemtrails dan wordt extreem lacherig en zielig gedaan. Ik schaam me kapot om Nederlander te zijn.

Het is toch van de zotten dat er zo openlijk grof met ons wordt omgegaan. Zonder dat we (in het algemeen) het zien. Dan bestempel ik mezelf maar als aluhoedje die beter is geinformeerd dan een domgehouden Volkskrant lezer die zichzelf geinformeerd voelt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_52382001
Wat ga jij er aan doen dan? Wat stel je voor om ons uithet slijk te trekken en ons te informeren?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:02:40 #3
52357 Lambiekje
pi_52382023
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:00 schreef GateWayX het volgende:
Wat denk je zelf ? Dat ik dat ga lezen ?

Met deze reactie geef je dus precies aan waarom Nederland het meest laffe volk ter wereld is. Sjapoo
Dit bevestigd dus het Nederlandse stukje van het artikel.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:06:57 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_52382104
Ik heb ook even moeten lachen om dat stukje. Ik neem aan dat het door een cabertier geschreven is?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_52382121
Overal dat "we." Spreek voor jezelf . Alsof iedereen zo is. Maar aan de andere kant: Moet je nagaan hoe het zou zijn als iedereen zo para was als jij
Have fun...
pi_52382290
Internetrebellen zijn grappig.
Yeasayer - Wait for the Summer
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:20:30 #7
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_52382402
Gelukkig ben ik tegen greenpeace en milieudefensie dus dat scheelt weer.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_52382419
En wat is het verschil tussen NEderlanders en Fransen? Waarom zijn wij laffer? (Frans voor elk land te vervangen)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:34:19 #9
52357 Lambiekje
pi_52382757
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:21 schreef The_stranger het volgende:
En wat is het verschil tussen NEderlanders en Fransen? Waarom zijn wij laffer? (Frans voor elk land te vervangen)
Om te begin heeft een fransman een boek geschreven dat er helemaal geen vliegtuig in het Pentagon is gevlogen. Dat is een van de startpunten geweest waarom we het overheidsgelul niet meer voor waar aanzien.

In Nederland krijg je dat soort boeken niet gepubliseert en ze liggen ook NIET in de winkel. Nee je moet de nieuwe Karin Slaughter of Harry Potter lezen. Maar kritische boeken da kan niet.
pi_52382811
Ik ben dus NIET laffer dan een Fransman!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_52382823
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Om te begin heeft een fransman een boek geschreven dat er helemaal geen vliegtuig in het Pentagon is gevlogen. Dat is een van de startpunten geweest waarom we het overheidsgelul niet meer voor waar aanzien.

In Nederland krijg je dat soort boeken niet gepubliseert en ze liggen ook NIET in de winkel. Nee je moet de nieuwe Karin Slaughter of Harry Potter lezen. Maar kritische boeken da kan niet.
Als je een uitgever kan vinden vast wel
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_52382903
quote:

[..]

Dus omdat 1 Fransman een afwijkende versie heeft van een gebeurtenis, is meteen het hele volk heldhaftiger? Ook in Frankrijk speelt dezelfde kwestie als in Nederland met de grondwet, of wordt die kwestie gecompenseerd door dat ene boek?

Plus werd neit een tijdje geleden in Nederland de docu loose change uitgezonden? Of telt dat dan weer niet?
C. Sagan
pi_52382954
Fatsoenlijke boeken die wat verder gaan dan een krantenartikel zijn er genoeg. Maar dat zijn serieuze boeken, geschreven door mensen die ergens verstand van hebben en niet door figuren zoals Von Daniken en Icke.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_52383043
quote:

[..]

Het ligt niet in de winkel omdat het toch niet verkoopt Welke echte nederlander gelooft nou in zulke bullshit? Volgens mij kan het de meeste nederlanders ook geen hol schelen of het nou een vliegtuig was of niet
pi_52383126
Je complete gedachtengang kan door 1 woord samengevat worden:

Egoisme.
Their eyes opaque.
pi_52383307
quote:
Ik ben het hier zóó mee eens. Nederland is niet misschien het lafste volk het is het lafste volk. Onwetende intelectuele boerenhufters wonen hier en een zeldzaamheid hier en daar uitgesloten. Het lafst vind ik nog wel dat de media geen maar dan ook geen kritische stukken plaatst, wat voor kritisch moet doorgaan is allemaal zo oppervlakkig. Zodat het volk dom wordt gehouden terwijl zij denkt van ik wordt goed en gebalanceerd geinformeerd(door de Volkskrant of iets dergelijks) Als er maar ook een stuk geplaatst wordt over 911/irak/Chemtrails dan wordt extreem lacherig en zielig gedaan. Ik schaam me kapot om Nederlander te zijn.

Het is toch van de zotten dat er zo openlijk grof met ons wordt omgegaan. Zonder dat we (in het algemeen) het zien. Dan bestempel ik mezelf maar als aluhoedje die beter is geinformeerd dan een domgehouden Volkskrant lezer die zichzelf geinformeerd voelt.
Welcome to the real world.
Burgers overal ter wereld worden gemanipuleerd, voornamelijk door middel van angst.
Nederland is naar mijn mening juist een van de 'vrijere' landen. Kijk maar eens naar een Rusland, VS, Korea, China, Vietnam, 3e wereld landen. Ja en zelfs in onze 'vrije' Nederland heeft de media een firme grip op de burgers. Publieke opinie, right.

Dus ik ben het met je eens dat we aardig ontwetend zijn hier in ons kikkerlandje, maar je moet het wel ff in de juiste verhoudingen plaatsen.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:03:09 #17
52357 Lambiekje
pi_52383469
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:57 schreef STING het volgende:

[..]

Welcome to the real world.
Burgers overal ter wereld worden gemanipuleerd, voornamelijk door middel van angst.
Nederland is naar mijn mening juist een van de 'vrijere' landen. Kijk maar eens naar een Rusland, VS, Korea, China, Vietnam, 3e wereld landen. Ja en zelfs in onze 'vrije' Nederland heeft de media een firme grip op de burgers. Publieke opinie, right.

Dus ik ben het met je eens dat we aardig ontwetend zijn hier in ons kikkerlandje, maar je moet het wel ff in de juiste verhoudingen plaatsen.
Juist omdat we vrijer zijn en denken dat we vrijdenkers zijn maakt het laf.
pi_52383788
"de evil overheden en corporaties">

Vertel eens, jongeman, hoe strooien bedrijven ons het zand in de ogen?
Gewetenloos zijn niet bedrijven, maar de rotte appels onder de managers die daar rondlopen (pimre example is natuurlijk Enron). Die konden hun gang gaan omdat ze samen met de accountant erg goed waren in cover-up spelen. Toen de overheid er lucht van kreeg moesten ze meteen kappen.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:25:24 #19
52357 Lambiekje
pi_52384046
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:16 schreef Malebolgia het volgende:
"de evil overheden en corporaties">

Vertel eens, jongeman, hoe strooien bedrijven ons het zand in de ogen?
Gewetenloos zijn niet bedrijven, maar de rotte appels onder de managers die daar rondlopen (pimre example is natuurlijk Enron). Die konden hun gang gaan omdat ze samen met de accountant erg goed waren in cover-up spelen. Toen de overheid er lucht van kreeg moesten ze meteen kappen.
Niet dat de overheid er lucht van kreeg, die was juist de ringleader. Pas toen janenalleman er weet van had toen moest het kappen. Maar gelukkig is er geen sancties meer tegen Enron want al het documentatie is vernietig tijdens 911 hoe toevallig.
pi_52384083
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Juist omdat we vrijer zijn en denken dat we vrijdenkers zijn maakt het laf.
Ook al zijn we een relatief 'vrij' volkje, wil nog niet zeggen dat relatief veel mensen het besef hebben dat ze gemanipuleerd worden.
En ja we zijn laf, we zijn op ons zelf gericht, we worden steeds banger voor onze buren.
Divide & conquer?

Interessanter zou zijn, hoe doorbreken we die vicieuze cirkel?
pi_52384211
Ach,het is niet alleen in nederland zo.
Zag gisteravond nog een reportage op duitsland over de energieprijzen en hoe we daar genaaid worden!
Produktieprijs is 15 euro per megawattuur,daarna gaat het naar de energiemarkt en wordt de prijs opgepompt naar 55 euro per megawattuur door speculanten en onderlinge afspraken.......
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:47:49 #22
52357 Lambiekje
pi_52384708
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:31 schreef Computeraddic het volgende:
Ach,het is niet alleen in nederland zo.
Zag gisteravond nog een reportage op duitsland over de energieprijzen en hoe we daar genaaid worden!
Produktieprijs is 15 euro per megawattuur,daarna gaat het naar de energiemarkt en wordt de prijs opgepompt naar 55 euro per megawattuur door speculanten en onderlinge afspraken.......
Alternatieve energiebronnen worden grof verhoogd om het olie-verbruik op peil te houden. Daar heeft Shell en concullega's wel voorgezorgd. Dat gebeurd ook in NL.
pi_52384765
We weten nu hoe Nederlanders in de Middeleeuwen genaaid zijn met allerlei religieuze en feodale onzin (die bijna iedereen blind geloofde), over een paar eeuwen zal het pas echt duidelijk zijn waarmee we nu genaaid worden.
Weten doen we het niet, erover speculeren is best tof.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_52384811
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Alternatieve energiebronnen worden grof verhoogd om het olie-verbruik op peil te houden. Daar heeft Shell en concullega's wel voorgezorgd. Dat gebeurd ook in NL.
je bent net zo para als Stalin
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:56:41 #25
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_52384978
Ik dacht altijd dat Lambik een gezellige bierdrinkende belg was.
Nu ik je posts zo lees weet ik beter. Lambik is een saaie droge en paranoïde sufferd.
Weer een held van voetstuk af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')