Sommige pepers zijn groot, de anderen weer klein... maar dat wil niks zeggen over de pittigheid.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:48 schreef ASSpirine het volgende:
veel pepers hier, mijn ouders hadden een plantje gekocht en er zijn heel veel pepers gegroeid. Alleen zijn ze allemaal heel klein, en niet zo groot zoals op de foto...
Kheb de zaadjes eruit gehaald en drooggedept na het spoelen en ga ze bewaren voor volgend jaar. Probeer dan van het begin plantjes te kweken. Hopelijk lukt het
quote:
Een warme plek, in de zon en vochtig houden werkt bij mij. Ik houd er zolang mogelijk plasticfolie over. Als ze grote worden plant ik er een paar over in hele grote potten en die zet ik in de tuin. Een paar ander zet ik in potten van 20 cm ongeveer voor het keukenraam in de zon en bevrucht ik zelf ( met een kwastje in - of stokje voorzichtig tegen- de bloemetjes tikken zodat er pepers uitkomen.)quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:19 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
![]()
ik heb afgelopen herfst pepertjes van mijn zus gekregen, en laten drogen. vers waren ze rood, 3 cm, en erg scherp. ze groeide bij haar in een grote pot in een vervallen kas, dus iets beschermd,
nu helemaal uitgedroogd met veel zaadjes wil ik ze planten,
ik heb geen kas of zo, gewoon zaadjes in potgrond planten en afwachten? eerst binnen en erna buiten uitplanten, dacht ik. goed idee of hoe moet ik het aanpakken.......
Jaja, in een pot die inmiddels gebarsten is door de vorst. Naast de Rozemarijn en Laurier die gelukkig nog leven.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Aha, dan stop ik de zaden die ik nog heb ook dit jaar gewoon in de grond. Ze zien er nog redelijk uit dus ik ben benieuwd.
Staan je pepers nog steeds in de tuin? Wat zullen die arme stakkers het koud hebben.Het is een tropisch plantje hoor.
Het zouden eenjarig planten moeten zijn. Capsicum annuum is de naam voor een eenjarig (annuum dus) peper planten. De meest kruidachtige (dat wil zeggen dat ze geen hout vormen zoals struiken dat wel doen) peper planten zijn eenjarig, maar als je ze goed verzorgd in de winter, en op een lichte, koele plek neer zet, dan komen de meesten de winter prima door (toch laat ik ze lang niet allemaal overwinteren, sommige zijn na het seizoen lelijk uitgegroeide takkenbossen geworden, die laat ik gewoon buiten staan tot ze sterven). Ik heb een Cayennepeper plant die inmiddels aan zijn derde seizoen gaat beginnen (ik heb hem (?) zelfs een naam gegevenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:32 schreef NoCigar het volgende:
Het is volgens mij ook maar een eenjarige plant, of dat maak ik ervan, dat kan ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |