abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52996121
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:24 schreef THCees het volgende:

[..]

Mocht je nou weer problemen krijgen met ongedierte als luis en spint (krijg je sneller binnen) zou ik je adviseren om spruzit te gebruiken voor de bestrijding, het is goed spul en nog biologisch afbreekbaar ook.
[afbeelding]

en ook jou zou ik willen adviseren om je planten wat grotere potten te geven, want ze zijn wel erg mooi maar ze dragen erg weinig vruchten (zover ik kan zien) dus aan de slag overpotten die handel
Ik heb de mijne in een grote speciekuip van 45 liter staan.
Maar dan wel een hele zooi bij elkaar, zeker een stuk of 30.
Deze hangen vol met vruchten en produceren zelfs met dit weer nog steeds nieuwe.
Ik laat ze vooralsnog buiten staan, dag en nacht, en hoop maar dat ze kunnen afrijpen.
Wordt het weer te gek dan gaat 'ie naar binnen want ik wil maar wat graag een paar rijpe pepers proeven.

Ik kan in ieder geval melden dat ze goed reageren op simpele koemestkorrels.
Is goede voeding voor zo'n beetje iedere plant.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_52996270
quote:
Op woensdag 5 september 2007 20:03 schreef THCees het volgende:

[..]

ja inderdaad groene kan je ook eten (zijn ze wel minder heet ) .
Tip: je pepers zijn rijp als ze gaan glimmen, zijn ze groen en nog dof , zou ik ze nog ff laten hangen..
Is dat zo?
Ik heb een aantal grote pepers hangen die nog groen zijn maar wel mooi glimmen.
De vraag: Groen of rood? is mij nog niet duidelijk beantwoord.
Op internet heb ik de soort opgezocht en vond alleen plaatjes met groene pepers.
Maar op de verpaking staat een foto van rode pepers.

Ik heb wel al een onrijpe groene gegeten, proefde eerst plantenbiter daarna de typische peper smaak.
Eigenlijk ben ik terug houdend wat betreft het eten van een capsicum... waarom?
Omdat ook de capsicum (peper famlie) lid is van de solanacea familie.
Daartoe behoren ook de datura, nachtschade en brugmansia... allen zwaar giftig.
Maar ook de aardappel, de tomaat en de aubergine o.a. (naast nog veel andere planten die je kan eten).
Ook deze planten kunnen giftig zijn.
Aardappelen bevatten blauwzuur (wat de nazis gebruikten om de joden te vergassen onder de naam: 'Cyklon B')... maar gelukkig in onschadelijke hoeveelheden.
Een onrijpe tomaat daarintegen kan dodelijk zijn.
Eet een paar groene tomaten en je wordt ziek... eet een hele zooi en je gaat de pijp uit.
Vanwege die reden wil ik wel graag rijpe vruchten eten.
pi_52996543
Vanwege die reden eet ik alleen maar onrijpe, carnivore nachtschades terwijl ik tegelijkertijd iets van Steiner lees.
Vreemd hoe dat kan verschillen.
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:05:55 #54
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53000656
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:11 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ik heb een aantal grote pepers hangen die nog groen zijn maar wel mooi glimmen.
De vraag: Groen of rood? is mij nog niet duidelijk beantwoord.
Op internet heb ik de soort opgezocht en vond alleen plaatjes met groene pepers.
Maar op de verpaking staat een foto van rode pepers.

Ik heb wel al een onrijpe groene gegeten, proefde eerst plantenbiter daarna de typische peper smaak.
Eigenlijk ben ik terug houdend wat betreft het eten van een capsicum... waarom?
Omdat ook de capsicum (peper famlie) lid is van de solanacea familie.
Daartoe behoren ook de datura, nachtschade en brugmansia... allen zwaar giftig.
Maar ook de aardappel, de tomaat en de aubergine o.a. (naast nog veel andere planten die je kan eten).
Ook deze planten kunnen giftig zijn.
Aardappelen bevatten blauwzuur (wat de nazis gebruikten om de joden te vergassen onder de naam: 'Cyklon B')... maar gelukkig in onschadelijke hoeveelheden.
Een onrijpe tomaat daarintegen kan dodelijk zijn.
Eet een paar groene tomaten en je wordt ziek... eet een hele zooi en je gaat de pijp uit.
Vanwege die reden wil ik wel graag rijpe vruchten eten.
Anders moet je even opzoeken welke pepers je precies hebt.
Jalapenos bijvoorbeeld zijn in eerste instantie groen. Maar later in de oogst geeft de plant rode jalapenos. Die zijn minder heet.

En dat over onrijpe vruchten: pepers zijn over het algemeen nog het nauwst verwant met een paprika (of andersom eigenlijk). Er gebeurt dus helemaal niet zoveel als je een "onrijp" pepertje eet. Het smaakt alleen niet lekker. Dus daar zou ik me niet al te druk over maken.

En een onrijpe tomaat is groen. Die kun je gemakkelijk eruit vissen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_53004386
update :

varengata met vrucht

Tepin begint af te rijpen !!!!

Madamme Jeanette krijgt eindelijk pepers.

De Ajoema Chocolata gaat lekker hard

En de Amarillo krijgt ook eindelijk vruchten

En nu maar hopen op een beetje zonnig en warm najaar
If you can't fix it, fuck it
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:42:39 #56
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53004501
Ik hoop het ook maar ik vrees het ergste

Overigens was het allereerst bloemetje van mijn habaneroes dat open ging niet bevrucht en er compleet afgevallen

Mijn hoop is op de rest die nu in bloei staat
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:10:15 #57
97745 Thorical
finding a way
pi_53012813
THCees schreef "
quote:
En nu maar hopen op een beetje zonnig en warm najaar
".
Hoeveel dagen boven de 20 graden hebben we dan nog te verwachten dit jaar?
Want met de opbrengst die ik nu heb zou ik als chillieboer failliet gegaan zijn.
pi_53013625
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Anders moet je even opzoeken welke pepers je precies hebt.
Capsicum Lombardo en Capsicum Toreador.
De toreador is een zoete puntpaprika, de Lombardo is een mediterane variant die voornamlijk in de italiaanse keuken wordt gebruikt.
Ik heb al plaatjes opgezocht en vind eigenlijk alleen maar groene, terwijl op de verpakking weldegelijk rode pepers staan afgebeeld.
quote:
En dat over onrijpe vruchten: pepers zijn over het algemeen nog het nauwst verwant met een paprika (of andersom eigenlijk). Er gebeurt dus helemaal niet zoveel als je een "onrijp" pepertje eet. Het smaakt alleen niet lekker. Dus daar zou ik me niet al te druk over maken.

En een onrijpe tomaat is groen. Die kun je gemakkelijk eruit vissen
De gehele capsicum familie (waaronder ook de paprikas vallen) behoren tot de genus solanacea.
Dit is een bijzonder grote familie van planten waarvan sommige onrijpe vruchten serieus gevaarlijk kunnen zijn.
De tomaat is daar een goed voorbeeld van.
Daarom ben ik extra voorzichtig met deze planten familie.
Zeker als ik niet zeker ben wat nou rijp of onrijp is.

In de tussentijd heb ik wel eentje geproeft.. kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen
Smaakte best goed, duidelijk de peper smaak maar niet erg pittig (het zijn dan ook een paar van de minst ppittige varianten).
Maar ik proefde ook nog een beetje het typische 'groene' plantenbitter-smaakje dat me verteld dat ze nog niet rijp zijn.

Als het weer de komende twee weken verder achteruit gaat dan zet ik de kuip binnen (de broeikas staat eigenlijk al vol)
We hebben een kamertje dat veel zon vangt en waar het lekker warm is.
Volgend jaar ga ik zeker mee peper soorten planten en vroeger in het jaar.
Dan ga ik ze in maart al achter glas opkweken en daarna uitplanten.
Ik vind het erg fijne plantjes om mee te werken

[ Bericht 0% gewijzigd door Mind_Fuck op 07-09-2007 22:21:00 ]
pi_53083755
Wat een supertopic! En wat een mooie foto's! Je zorgt zeker goed voor je plantjes, THCees?

Waarschijnlijk geheel overbodig, hier onder de peperkenners, maar misschien vinden jullie dit wel een aardige site. Nog gedeeltelijk under construction, maar...je kan je er voor $35 per jaar abonneren op een tijdschrift over pepers. Een must voor de échte liefhebber?

http://www.chilepepper.com
pi_53084230
En o ja, deze ook nog:

http://www.chilihead.ch

Wel in het Duits helaas.
pi_53084858
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:43 schreef NagChampi het volgende:
Wat een supertopic! En wat een mooie foto's! Je zorgt zeker goed voor je plantjes, THCees?

Waarschijnlijk geheel overbodig, hier onder de peperkenners, maar misschien vinden jullie dit wel een aardige site. Nog gedeeltelijk under construction, maar...je kan je er voor $35 per jaar abonneren op een tijdschrift over pepers. Een must voor de échte liefhebber?

http://www.chilepepper.com
Dit lijkt meer over peca-noten te gaan dan chillies.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mind_Fuck op 10-09-2007 23:31:23 ]
pi_53105112
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:22 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Dit lijkt meer over peca-noten te gaan dan chillies.
Dit zeggen ze zelf:

Welcome to Chile Pepper magazine, the hottest magazine around for those who love bold, flavorful food. We are your destination for recipes, travel ideas, news on hot sauces, the scoop on salsas and the zesty lifestyle. In each issue, you will find over 50 full-flavored recipes, as well as restaurant coverage from chili cook-offs and barbecue to southwestern and international fine dining.

Chile Pepper has been the spicy food-lover's publication of choice for over 20 years. Our readers turn to us for everything from spicing up the holiday turkey, discovering new cooking gadgets, planning zesty vacations and learning how to grow chiles in the garden. With special issues on Latin, Caribbean, Cajun and Creole, Mediterranean and barbecue, there is something for everyone; even healthy, low-fat recipes. You will find all that and more in Chile Pepper. As fiery foods from around the world become more popular, things can only get hotter!
pi_53126299
ik heb ook nog wel wat leuke hoor.

http://www.ringoffire.net/default.jsp
http://www.chilliworld.com/FactFile/Scoville_Scale.asp
http://www.thechileman.org/index.php
http://www.southdevonchillifarm.co.uk/index.html
http://www.chillifarm.com/
http://www.chilechick.nl/index.htm edit:

groeitips:

http://www.ecoseeds.com/Pepper.growing.tips.html

en als bonus nog een hele vette :

http://www.hotsauceblog.com/

oh ja moet je dit zien.....

The world's hottest hot sauce - The Source Hot Sauce - All things good or bad are driven by energy! Rated at 7.1 Million Scoville Units. The Legend of The Source: Ancient cultures, from the Egyptians, to the Mayans and the Aztecs, were bound by a common belief...that all things good or bad are driven by energy. It is the force behind the rising sun and the shining of a nighttime star; it's responsible for precision and passion. Legend has it that the god of love held the Source of all energy. He was trusted with this responsibility by the other gods because his heart was filled with good. For millenniums he used the energy to fill the world with love.
But, a time came when the other gods quarreled amongst themselves. One after another they would come to the god of love demanding that he use the energy to serve their own selfish desires. At first he would yield to their demands, then he saw the outcome. The world was no longer filled with love...bad was beginning to prevail. He knew he had to protect the Source and not let bad grow stronger than it already had. He plotted, and deep within a long neglected pyramid he hid the Source. When the other gods came to him and demanded energy to achieve their evil deeds he told them of his defiant act. He steadfastly refused to reveal where the Source was hidden and the other gods banished him from his throne, leaving him to wander and die a mortal's death with his secret in his heart. With the Source hidden away good and bad held equal measure. After thousands upon thousands of years the Source became nothing more than a legend. Until now. In your hand is the Source. Now you have the responsibility to use the Source....Are you strong enough to face the challenge? This sauce comes with a disclaimer written on the box. Bron:

maarrrrr ut kan nog gekker....

Blair's 16 Million Reserve
World's Hottest Chilli Powder
**Pure Capsaicin**

Never before offered - This Blair's collector's reserve bottle contains 16 million Scoville Units of Pure Capsicum. The tiny 1ml vial inside contains pure capsicum crystals, hottest chili powder known to man. Nothing in the world could get hotter then this 16 Million Reserve. Be among the few to get one of these limited edition bottles. No more the 999 of Blair's 16 Million Reserve will be produced. Still don't think it's hot? Check out the 16 Million Reserve product review on HotSauceBlog.com.
Heat Scale: 10+++
Scoville Units: 16 Million
Size: 1 oz.
Ingredients: Pure Capsicum (World's Hottest Chili Powder) Bron:

hehe ....tjek de prijs :

BLAIR IS FEATURED IN THE 2007 Guinness Book of world Records !!!!!! .....16 million Pure Capsaicin...The King Of all Spice!!!!- Find out why Blair's has received WORLDWIDE media attention.

We have only a couple of these available so first come first served. You will need to e-mail a waiver for insurance purposes as THIS IS NOT A FOOD PRODUCT!
Price: Ł299.00 Bron:

[ Bericht 15% gewijzigd door THCees op 13-09-2007 10:52:20 ]
pi_53137096
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:51 schreef THCees het volgende:
ik heb ook nog wel wat leuke hoor.

http://www.ringoffire.net/default.jsp
http://www.chilliworld.com/FactFile/Scoville_Scale.asp
http://www.thechileman.org/index.php
http://www.southdevonchillifarm.co.uk/index.html
http://www.chillifarm.com/
http://www.chilechick.nl/index.htm

groeitips:

http://www.ecoseeds.com/Pepper.growing.tips.html

en als bonus nog een hele vette :

http://www.hotsauceblog.com/

oh ja moet je dit zien.....

[afbeelding]
The world's hottest hot sauce - The Source Hot Sauce - All things good or bad are driven by energy! Rated at 7.1 Million Scoville Units. The Legend of The Source: Ancient cultures, from the Egyptians, to the Mayans and the Aztecs, were bound by a common belief...that all things good or bad are driven by energy. It is the force behind the rising sun and the shining of a nighttime star; it's responsible for precision and passion. Legend has it that the god of love held the Source of all energy. He was trusted with this responsibility by the other gods because his heart was filled with good. For millenniums he used the energy to fill the world with love.
But, a time came when the other gods quarreled amongst themselves. One after another they would come to the god of love demanding that he use the energy to serve their own selfish desires. At first he would yield to their demands, then he saw the outcome. The world was no longer filled with love...bad was beginning to prevail. He knew he had to protect the Source and not let bad grow stronger than it already had. He plotted, and deep within a long neglected pyramid he hid the Source. When the other gods came to him and demanded energy to achieve their evil deeds he told them of his defiant act. He steadfastly refused to reveal where the Source was hidden and the other gods banished him from his throne, leaving him to wander and die a mortal's death with his secret in his heart. With the Source hidden away good and bad held equal measure. After thousands upon thousands of years the Source became nothing more than a legend. Until now. In your hand is the Source. Now you have the responsibility to use the Source....Are you strong enough to face the challenge? This sauce comes with a disclaimer written on the box. Bron:

maarrrrr ut kan nog gekker....

[afbeelding]

World's Hottest Chilli Powder
**Pure Capsaicin**

Never before offered - This Blair's collector's reserve bottle contains 16 million Scoville Units of Pure Capsicum. The tiny 1ml vial inside contains pure capsicum crystals, hottest chili powder known to man. Nothing in the world could get hotter then this 16 Million Reserve. Be among the few to get one of these limited edition bottles. No more the 999 of Blair's 16 Million Reserve will be produced. Still don't think it's hot? Check out the 16 Million Reserve product review on HotSauceBlog.com.
Heat Scale: 10+++
Scoville Units: 16 Million
Size: 1 oz.
Ingredients: Pure Capsicum (World's Hottest Chili Powder) Bron:

hehe ....tjek de prijs :

BLAIR IS FEATURED IN THE 2007 Guinness Book of world Records !!!!!! .....16 million Pure Capsaicin...The King Of all Spice!!!!- Find out why Blair's has received WORLDWIDE media attention.

We have only a couple of these available so first come first served. You will need to e-mail a waiver for insurance purposes as THIS IS NOT A FOOD PRODUCT!
Price: Ł299.00 Bron:
dit lijkt meer op spam. ik hoef geen zaadjes van Dewie en zijn vriend, de gewone FOK peperzaadjes zijn er genoeg aanwezig om te ruilen.
De Puta Madre
pi_53140705
quote:
Op donderdag 13 september 2007 01:25 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

dit lijkt meer op spam. ik hoef geen zaadjes van Dewie en zijn vriend, de gewone FOK peperzaadjes zijn er genoeg aanwezig om te ruilen.
is dat nou nodig ????
de volledige post quoten, terwijl het maar om 1 link gaat.

maar goed hij is weg-ge-edit.
pi_53151313
Ik zoek wat zaadjes van de Madame Jeanette en de Jalapeno! Voordat ik Vreekens zaden ga overvallen, ben ik benieuwd of iemand hier wil ruilen.
In ruil voor Madame Jeanette en/of Jalapeno heb ik:
Zaadjes van de Toscaanse Peper/pepperoncini. (Een mild pepertje.)
Zaadjes van de Spaanse Rode Peper.
Verder nog zaadjes van de Vleestomaat en Milanese Raapjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door gekkehoedenmaker op 13-09-2007 18:34:41 ]
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_53156275
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:22 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik zoek wat zaadjes van de Madame Jeanette en de Jalapeno! Voordat ik Vreekens zaden ga overvallen, ben ik benieuwd of iemand hier wil ruilen.
In ruil voor Madame Jeanette en/of Jalapeno heb ik:
Zaadjes van de Toscaanse Peper/pepperoncini. (Een mild pepertje.)
Zaadjes van de Spaanse Rode Peper.
Verder nog zaadjes van de Vleestomaat en Milanese Raapjes.
Helaas heb jij wat ik al heb en ik kom niet om het zaad van beide, maar......

ik heb je een pm gestuurt
  donderdag 13 september 2007 @ 21:38:03 #68
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53156681
Ik heb wel Jalapenos voor je gekke hoed...
pi_53162961
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:54 schreef THCees het volgende:

[..]

is dat nou nodig ????
de volledige post quoten, terwijl het maar om 1 link gaat.

maar goed hij is weg-ge-edit.
sorry , was niet de bedoeling. edit knopje is wel handig
De Puta Madre
pi_53162974
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 02:45 schreef 2 keerKiller_Mom het volgende:

[..]

sorry , dit was niet de bedoeling. { edit knopje is wel handig } werkt t ook, ik zie de hele post staan?
De Puta Madre
pi_53204326
Ik heb vorig weekend een aantal kleine peperplantjes gekocht. Ik heb ze dezelfde dag nog verpot: gezellig met z'n drieen in een potje met gewone potgrond. Na een week zien ze er echter niet zo florisant meer uit: de pepertjes beginnen te rimpelen en de blaadjes laten los

Ik heb ze gister van de eettafel verplaats naar de vensterbank in de hoop dat wat meer licht ze goed zal doen, maar ik vraag me af of dat zin heeft of dat ik beter (nog) iets anders kan doen om ze redden.

Hoe zorg ik dat mijn peperplantjes het naar hun zin gaan hebben en ik nog lang van ze kan genieten?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_53204636
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 20:47 schreef MissMSX het volgende:
Ik heb vorig weekend een aantal kleine peperplantjes gekocht. Ik heb ze dezelfde dag nog verpot: gezellig met z'n drieen in een potje met gewone potgrond. Na een week zien ze er echter niet zo florisant meer uit: de pepertjes beginnen te rimpelen en de blaadjes laten los

Ik heb ze gister van de eettafel verplaats naar de vensterbank in de hoop dat wat meer licht ze goed zal doen, maar ik vraag me af of dat zin heeft of dat ik beter (nog) iets anders kan doen om ze redden.

Hoe zorg ik dat mijn peperplantjes het naar hun zin gaan hebben en ik nog lang van ze kan genieten?
Als eerste denk ik dat het licht inderdaad je probleem is.
Geef je planten een plek met zoveel mogelijk licht,zonodig bij-lichten. (+/- 14-18 uur) (1 a 2 TL van 15 W is voldoende)
verder kan je plant last hebben van stress..... waarschijnlijk komen jou pepers uit een kas (constante temp) en nu merkt de plant voor het eerst wisselende temperaturen , dat zorgt voor stress.
Geef het plantje dus wat tijd.

Verder zorg ervoor dat je niet te nat houdt, en zorg voor voldoende licht.
Misschien is het wat om de plant een beetje bij te mesten (koe- of kippenmest).

Ik hoop dat je nog van een gezonde plant met veel pepertjes kan gaan genieten,

suck6
pi_53205008
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:01 schreef THCees het volgende:

[..]

Als eerste denk ik dat het licht inderdaad je probleem is.
Geef je planten een plek met zoveel mogelijk licht,zonodig bij-lichten. (+/- 14-18 uur) (1 a 2 TL van 15 W is voldoende)
verder kan je plant last hebben van stress..... waarschijnlijk komen jou pepers uit een kas (constante temp) en nu merkt de plant voor het eerst wisselende temperaturen , dat zorgt voor stress.
Geef het plantje dus wat tijd.

Verder zorg ervoor dat je niet te nat houdt, en zorg voor voldoende licht.
Misschien is het wat om de plant een beetje bij te mesten (koe- of kippenmest).

Ik hoop dat je nog van een gezonde plant met veel pepertjes kan gaan genieten,

suck6
Stress zou inderdaad wel kunnen ja. Ik heb ze natuurlijk ook nog eens verpot.
Kan ik ze beter op het noorden of op het zuiden zetten?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_53205927
Stress is een factor, maar te weinig licht en te een te lage temperatuur zijn een andere factor.
We naderen nu nl. het moment dat de dag/nacht cyklus ongeveer 12/12 is en steeds minder wordt.
Tevens zijn de temperaturen te laag (buiten) voor pepers, minstens 20gr Celsius vinden ze wel lekker.

Tenzij wij snel een indian-summer kijrgen zie ik mijn pepers niet buiten afrijpen.
Dan maar de kuip naar binnen, want mijn eigen pepers eten zal ik!
pi_53206001
btw... op het zuiden heb je over het algemeen het meeste licht.
Ik weet niet hoe jouw huis staat t.o.v. het zuiden, maar kies zeker de plek met het meeste zonlicht.
Dit zijn immers mediterane tot tropische planten, die kunnen wel wat licht, wamte en water gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mind_Fuck op 15-09-2007 22:24:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')