quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:25 schreef Dipkip het volgende:Je wil een tamme koe van een hanteerbaar formaat.
Wordt het een huiskoe in een mandje voor de verwarming, ofzo?
Nee, maar ik vind het belangrijk dat ze zich op hun gemak voelen en dus niet voor van alles en nog wat bang zijn. Anders hoef ik ze niet. Niet omdat ik ze veel leuker vind als ze tam zijn, maar meer om het feit dat ik het dan zielig vind.
En omdat ik ergens heb gelezen dat ze moeilijk tam te krijgen zijn, dacht ik dat het vele malen lastiger gaat dan bij andere koeien.
Ze hoeven echt niet op een hond te lijken, maar ik zou het toch leuk vinden dat ze niet de hele wei doorrennen op het moment dat ik ze alleen maar wil voeren, checken op ziektes of parasieten of naar binnen wil halen, al kunnen ze waarschijnlijk de gehele winter gewoon buiten staan.
Edit: artikel
![]()
In dit artikel staat dat ze erg gemoedelijk zijn en veel worden gehouden op kinderboerderijen en werken met gehandicapten..
![]()
Dus het zal dan denk ik ook wel meevallen.
Lees nu ook net dat de voorzitter van de dexter stamboekvereniging hier in de buurt woont, toch maar even kijken dan binnenkort.
[ Bericht 20% gewijzigd door Guncta op 14-08-2007 14:38:37 ]
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.