Ja, mits 's winters ALTIJD voldoende hooi, en de waterflesjes altijd onbevroren blijven (dus iedere dag opnieuw vullen), en het liefst voor iedere cavia een eigen huisje om in weg te kruipen om zo wat warmer te blijven.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:19 schreef ymme het volgende:
Kan een cavia in een buitenhok?
Hiet zit nooit een beestje alleenquote:
Door ze niet terug uit elkaar te halen. óf koppelen, óf niet koppelen, maar niet een beetje. Het gedrag dat je beschrijft is gewoon dominantiegedrag en de kleine Joep zal nu nog niet tegen Jio opkunnen (als ik nu de juiste caafs voor me heb). Zorg gewoon dat je de koppeling in 1 keer doet, dat ze daarna samen in het hok gaan (waar een lekkere dot vers hooi en een zooi groenvoer ligt) en dat jij er ten minste een uurtje of 2, 3 bij in de buurt bent (bv zit te computeren, zit te lezen of iets anders half-boeiends doet). Als het mis gaat gaan ze klappertanden, tegenover elkaar staan, kopjes omhoog en heel dominante geluiden maken, en blijven ze niet echt zo rond elkaar heen draaien. Leg voor de zekerheid een ovenhandscoen klaar als het lang rumoerig blijft: als ze vechtenn haal ze dan NOOIT met je blote handen uit elkaar, want uit verwarring (de kwade cavia denkt dat jíj aanvalt) zullen ze jou bijten en dan gaat het ook hárd, in zulke situaties kunenn er pezen en grotere aders doorgehapt worden. Je zult niet de eerste zijn die naar de ehbo moet vanwege het uit elkaar halen van boze beren....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:43 schreef twentemeisje het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar wanneer weet je of een koppeling succesvol gaat zijn? En hoe kan ik de kennismaking zo succesvol mogelijk laten verlopen? Ik ben zo bang dat ze elkaar pijn gaan doen... Stom hè?
Mijn zeugjes vertonen dit gedrag ook naar elkaar toe (gelukkig nu wat minder, maar er zijn tijden geweest dat het continu was) en dat was puur dominantie.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:14 schreef twentemeisje het volgende:
Is dat zwoele gedrag (kirren, brommen, sproeien en met de kont wiegen) nu een soortement van sexuele opwinding of heeft dat ook te maken met het bepalen van wie de dominatie cavia is?
voor alle zekerheid 6 aanhouden, dan weet je zeker dat hij niks meer kan.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:00 schreef The_Tankgirl het volgende:
zucht, nog een uurtje, en dan mag ik Chippy ophalen.. en dan is hij officieel een ex-beer... en dan nog 4 weken totdat er een vrouwtje bij mag he? of 6?
Thanksquote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:05 schreef Ellatjuh het volgende:
fijn voor je
altijd een spannende operatie
toch best een mooie leeftijd voor een caaf, en meer kon je niet voor haar doenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:06 schreef RiesAmaris het volgende:
zo, weer eens een update van hier:
Blizzy is overleden![]()
![]()
![]()
Ze was al vrij oud voor een broodfokkerscaafje, ze ging naar de 5 toe, en wilde niet meer genezen van een verkoudheid, ze rook dus niets meer, at minder, viel af...En we hebben t met allerlei ab's geprobeerd maar het mocht niet meer baten, mijn Blizje is op 21 oktober overleden![]()
[ afbeelding ]
Verder alles zijn gangetje, Frankie heeft wel weer last van zijn oortje, dus die zit nu samen met Zoë aan de medicatie.
We hebben besloten dat Igor hier blijft wonen in de woonkamer. Hij is veel te cute voor mensen en vecht andere beren het hok uit en met zijn handicap wil ik m eigenlijk niet meer wegdoen ookIgor woont in de woonkamer, aangezien hij alleen woont en extra aandacht verdient
![]()
[ afbeelding ]
Igor is het broertje van Ikaros, het peruufbeertje van Pertoef![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |