Ik ga uit van de standaard.quote:
Zeker. Ik heb Team Fortress Classic niet langer dan 10 minuten gespeeld, maar het speelt erg lekker weg. Ik heb eigenlijk weinig echte klachten over de balans.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:03 schreef Ulreazj het volgende:
[..]
Speelt het een beetje lekker weg ?
Tot nu toe is er nog veel lag en wat bugs.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:28 schreef RickoKun het volgende:
Hmmmm ik ben nu tabula rasa aan het downloaden (de closed beta) ik ben benieuwd, misschien zal dit eindelijk een MMORPG zijn die ik ook nog leuk vind ook!
Sja dat zuigt, maarja het is nog in beta mode hé? Ik zal het nu eens even uitproberen!quote:Op woensdag 26 september 2007 21:32 schreef Ulreazj het volgende:
[..]
Tot nu toe is er nog veel lag en wat bugs.
En er is maar 1 server.![]()
quote:

Ik denk dat in deze setup je videokaart toch echt wel een grote bottleneck is. Ik zou je toch wel adviseren om bijvoorbeeld een 8800GTS 320 mb te nemen. Die is wel wat duurder (100e ongeveer), maar het snelheidsverschil is dan ook echt aanzienlijk.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:22 schreef Prosac het volgende:
jeuh, een centraal PC topic
CPU etc
GigaByte P35C-DS3R ¤ 109,-
Intel® Core™ 2 Duo E6750 ¤ 179,-
Asus EN8600GT SILENT/HTDP ¤ 149,-
Club 3D Theatron Dolby Digital 7.1 -¤ 49,-
Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit -¤ 59
DVD/RW AOpen DSW2012P -¤ 25
HD Samsung SpinPoint T166 500gB -¤ 99
behuizing + koeling
Cooler Master Elite 331
Trust PW-5500 Pro PSU Dual Fan
Arctic-Cooling Freezer 7 Pro
Arctic-Cooling Arctic Fan 12 PWM
totaal: -¤ 782,-
Mogelijkheden om bepaalde zaken zonder prestatieverlies terug te schroeven en/of andere tips?
Zijn er ook mensen die Day of Defeat Source spelen?
is dat meer de moeite waard dan de gewone DoD?
Speel het op m'n laptopquote:Op donderdag 27 september 2007 11:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
[afbeelding]
Heb jij nog steeds die 7800GTX? En loopt dat een beetje?
quote:Op donderdag 27 september 2007 11:58 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Speel het op m'n laptop
(8600M GT 512MB)
En de beta is waarschijnlijk geen indicatie voor de performance van de uiteindelijke versie, dus laat ik er maar geen uitspraken over doen.
Ik raad hetzelfde aan. Die 8600GT wordt dan al snel de bottleneck in het systeem en dat is zonde.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:57 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik denk dat in deze setup je videokaart toch echt wel een grote bottleneck is. Ik zou je toch wel adviseren om bijvoorbeeld een 8800GTS 320 mb te nemen. Die is wel wat duurder (100e ongeveer), maar het snelheidsverschil is dan ook echt aanzienlijk.
World In Conflictquote:Op donderdag 27 september 2007 11:38 schreef Retuobak het volgende:
Ik speel op dit moment op de PC:
The Settlers: Rise of an Empire
Undercover: Operation Wintersun
Crysis Multiplayer Beta 2
Team Fortress 2 beta
Maar eigenlijk vooral Settlers. Wat spelen jullie nu?
Volledige versie is net verschenenquote:Op donderdag 27 september 2007 12:10 schreef ElmarO het volgende:
Maar speel je bij Settlers de demo of is de volledige versie al uit?
Dat wist ik dus niet. Gaan we die deze week ook maar halen. Gaat zo een pijnlijke herfst/winter worden voor mijn bankrekening worden met al die games.quote:Op donderdag 27 september 2007 12:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Volledige versie is net verschenen
Weer een spel wat ik moet spelen.quote:Op donderdag 27 september 2007 12:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Enne, V, je kunt bij je driversettings aangeven hoe hij met aspectratio's om moet gaan. Ik heb ingesteld dat ie mag uitrekken, maar nooit de aspect ration mag veranderen. Dan krijg je dus in sommige games gewoon balken links en rechts.
Kijk, da's info waar ik wat mee kan. En wel uitrekken betekent dat hij hem tegen de boven- en onderkant aan zet (1050 terwijl het spel tot 960 gaat), maar in de breedte dan dus niet verder. En dan dus balken en niet de restanten van je desktop?quote:Op donderdag 27 september 2007 12:27 schreef Retuobak het volgende:
Enne, V, je kunt bij je driversettings aangeven hoe hij met aspectratio's om moet gaan. Ik heb ingesteld dat ie mag uitrekken, maar nooit de aspect ration mag veranderen. Dan krijg je dus in sommige games gewoon balken links en rechts.
Half oktober tot eind november is doffe ellende, inderdaadquote:Op donderdag 27 september 2007 12:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat wist ik dus niet. Gaan we die deze week ook maar halen. Gaat zo een pijnlijke herfst/winter worden voor mijn bankrekening worden met al die games.
Misschien dat hier je game tussen staatquote:Op donderdag 27 september 2007 12:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Kijk, da's info waar ik wat mee kan. En wel uitrekken betekent dat hij hem tegen de boven- en onderkant aan zet (1050 terwijl het spel tot 960 gaat), maar in de breedte dan dus niet verder. En dan dus balken en niet de restanten van je desktop?
V.
quote:Op donderdag 27 september 2007 11:57 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik denk dat in deze setup je videokaart toch echt wel een grote bottleneck is. Ik zou je toch wel adviseren om bijvoorbeeld een 8800GTS 320 mb te nemen. Die is wel wat duurder (100e ongeveer), maar het snelheidsverschil is dan ook echt aanzienlijk.
Al een slotje,quote:Op donderdag 27 september 2007 12:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Half oktober tot eind november is doffe ellende, inderdaad
V.
Het grote verschil zit hem in het aantal unified shaders, de 8800GTS heeft er 96, de 8600GT 32. Het aantal mb zegt eigenlijk vrij weinig over de snelheid van een videokaart. Hier een 3d mark vergelijking van wat recente kaarten:quote:Op donderdag 27 september 2007 14:01 schreef Prosac het volgende:
[..]
![]()
Waar zit hem dat dan ongeveer in?
Als niet-tweaker zou ik zeggen dat 512MB toch fijner is dan 320MB. (afgezonderd van het feit dat het een verder ontwikkelde kaart is)
In dit geval niet. De chip (8600GT) is toch al te langzaam om de resoluties en details te draaien die 512MB vereisen. Dus 512MB klinkt leuk, maar in dit geval heb je er weinig aan. Zoveel geheugen is pas echt nuttig bij een 8800GTS of hoger.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:01 schreef Prosac het volgende:
[..]
![]()
Waar zit hem dat dan ongeveer in?
Als niet-tweaker zou ik zeggen dat 512MB toch fijner is dan 320MB. (afgezonderd van het feit dat het een verder ontwikkelde kaart is)
De huidige mid-range is sowieso niet erg indrukwekkend te noemen. Het ondersteunt DX10, maar daar is het ook wel mee gezegd.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:34 schreef Prosac het volgende:
mmmm, 8800GTS it will be then. Niet gedacht dat een Radeon nog beter zou zijn dan 8600..![]()
Bingoquote:Op donderdag 27 september 2007 12:39 schreef Verbal het volgende:
Kijk, da's info waar ik wat mee kan. En wel uitrekken betekent dat hij hem tegen de boven- en onderkant aan zet (1050 terwijl het spel tot 960 gaat), maar in de breedte dan dus niet verder. En dan dus balken en niet de restanten van je desktop?
V.
Dat zou je denken. Maar ondertussen krijgt mijn 7800GTX 256MB van mijn 8600M GT 512MB een behoorlijk pak slaag in bijna elke recente high-end game, van World in Conflict tot BioShock tot Crysis. En dit terwijl de 7800GTX royaal sneller is dan de 8600M GT an sich.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:37 schreef ElmarO het volgende:
In dit geval niet. De chip (8600GT) is toch al te langzaam om de resoluties en details te draaien die 512MB vereisen. Dus 512MB klinkt leuk, maar in dit geval heb je er weinig aan. Zoveel geheugen is pas echt nuttig bij een 8800GTS of hoger.
Yup, het gaat steeds meer uitmaken. Bij Crysis schijnt het echt veel uit te maken. Mocht de 640MB variant te duur zijn, dan is de Radeon HD2900XT nog een optie. Zit qua prijs tussen de 8800GTS 320MB en de 640MB in.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:38 schreef Retuobak het volgende:
8800GTS 320MB is echt zonde, je gaat die 320MB echt merken. Een enorme bottleneck in real world performance. Pak de 640MB versie of ga voor iets goedkopers zoals een 8600GT en upgrade wat eerder dan je anders zou doen.
Ja, de marge is bij Crysis zeer zeer groot.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:41 schreef ElmarO het volgende:
Yup, het gaat steeds meer uitmaken. Bij Crysis schijnt het echt veel uit te maken. Mocht de 640MB variant te duur zijn, dan is de Radeon HD2900XT nog een optie. Zit qua prijs tussen de 8800GTS 320MB en de 640MB in.
Dat is dan toch nog best netjes van dat kaartje. Had niet verwacht dat die chip echt snel genoeg zou zijn om die 512MB nuttig te maken. Kan me ook nog wel een Radeon 9600 Pro met 512MB herinneren. Leuk, maar je had er geen hol aan.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:38 schreef Retuobak het volgende:
Dat zou je denken. Maar ondertussen krijgt mijn 7800GTX 256MB van mijn 8600M GT 512MB een behoorlijk pak slaag in bijna elke recente high-end game, van World in Conflict tot BioShock tot Crysis. En dit terwijl de 7800GTX royaal sneller is dan de 8600M GT an sich.
Had zoiets ook gelezen via een link op GoT. Moet ook wel als je de kwaliteit van sommige textures ziet.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:42 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, de marge is bij Crysis zeer zeer groot.
Hoe lang wil je kunnen doen met zo'n kaart? Zelf ben ik zo'n upgrade-nerd, dus voor mij is het iets minder van belang, maar als je er lang mee wilt doen zal je veel meer plezier gaan beleven aan een Radeon HD2900XT of een GeForce 8800GTS 640MB.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:45 schreef Prosac het volgende:
Ik hoef niet het alleronderste uit de kan te hebben, maar wil gewoon lekker gamen zonder naar 800x600 en low settings terug te moeten.
Ik heb ook ooit geupgrade naar een 6800 omdat ik andere Battlefield 2 niet kon draaien, daarna 1 gB geheugen reepje erbij gedaan voor nog betere prestaties. Ik haal bij lange na niet het beste uit de games, maar dat boeit mij ook niet zo veel. Als ik maar prettig kan gamen en dat is bij mij niet de eyecandy, maar het vloeiend kunnen spelen, zonder alles op LOW te zetten.
Dat is ook erg belangrijk voor mij, zolang het maar soepel gaat. Anders zit je je zo te ergeren.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:45 schreef Prosac het volgende:
Ik hoef niet het alleronderste uit de kan te hebben, maar wil gewoon lekker gamen zonder naar 800x600 en low settings terug te moeten.
Ik heb ook ooit geupgrade naar een 6800 omdat ik andere Battlefield 2 niet kon draaien, daarna 1 gB geheugen reepje erbij gedaan voor nog betere prestaties. Ik haal bij lange na niet het beste uit de games, maar dat boeit mij ook niet zo veel. Als ik maar prettig kan gamen en dat is bij mij niet de eyecandy, maar het vloeiend kunnen spelen, zonder alles op LOW te zetten.
Financieel zit het zo dat ik eigenlijk niet te veel wil uitgeven. Gewoon een moederbord en CPU die zoals je nu zou verwachten een jaartje of 2 a 3 mee kunnen.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:46 schreef ElmarO het volgende:
Hoe lang wil je kunnen doen met zo'n kaart? Zelf ben ik zo'n upgrade-nerd, dus voor mij is het iets minder van belang, maar als je er lang mee wilt doen zal je veel meer plezier gaan beleven aan een Radeon HD2900XT of een GeForce 8800GTS 640MB.
Waar kan ik dat precies aangeven? Kan het niet vindenquote:Op donderdag 27 september 2007 12:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Enne, V, je kunt bij je driversettings aangeven hoe hij met aspectratio's om moet gaan.
Dan zou ik het gewoon bij de 8600GT houden. Dan kan je die 100/150 euro beter voor 1,5 jaar later bewaren. Tegen die tijd zijn er wel weer kaarten uit die een stuk sneller zijn met DX10.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:00 schreef Prosac het volgende:
[..]
Financieel zit het zo dat ik eigenlijk niet te veel wil uitgeven. Gewoon een moederbord en CPU die zoals je nu zou verwachten een jaartje of 2 a 3 mee kunnen.
De videokaart heb ik weinig moeite mee om na een kortere periode weer te vervangen, mocht het echt niet willen bv. Dus als ik met een 8600GTS nog een jaartje of 1,5 mee kan, zonder teveel consessies te doen aan de graphics, vind ik het ook best. Die 100/150 euro besteed houd ik dan liever voor iets anders achter de hand.
Heb je nVidia of ATi?quote:Op donderdag 27 september 2007 19:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Waar kan ik dat precies aangeven? Kan het niet vinden
V.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |