Ja, die stamgasten uitnodigen vind ik ook een beetje gaar..quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik dacht dat een fooi altijd eerlijk gesplit werd onder het personeel dat die dag gewerkt had. Sowieso slaat het nergens op om je stamgasten te vragen, deze hebben toch fooi gegeven omdat het ze goed beviel, wat extra's voor jullie toch.. Beetje raar om er een feest van te geven
Ja ik ben ook uitgenodigt ( althans neem ik aanquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:35 schreef Nembrionic het volgende:
Ben jij niet uitgenodigd voor het feestje dan?
Klinkt wel erg goed he? Nee, heb je niet per definitie recht op. Vaak is het zo dat je per maand een bedrag in de personeelspot stopt (meestal wordt dat ingehouden van je salaris) en dat na een tijdje de baas daar een feestje van geeft. Eventueel kan hij de pot natuurlijk groter maken, daar zijn wel constructies voor.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:33 schreef Grimm het volgende:
maar hebben wij ook niet recht op een personeelsfeestje?
Heb het er eens met je baas overquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:50 schreef Grimm het volgende:
Nou aangezien ik er 6 dagen in de week werk en maar een vakantie heb gehad van 3 dagen denk ik dat ik wel een groot deel kan opeisen van die pot.
Maar ik vind het nogal vrijpostig om van dat geld een feestje te geven
Heb ik al gedaan en zijn antwoord kwam er op neer dat ik mij er maar bij moest neer leggen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Heb het er eens met je baas over
Ah.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:53 schreef Grimm het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan en zijn antwoord kwam er op neer dat ik mij er maar bij moest neer leggen.
Hmm dat is erg jammer. niet dat mijn baas voor het gerecht zou slepen maar ik had toch gehoopt dat ik recht had op dat geld.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ah.
Nou, "gerechtelijk" is er niets aan te doen als je dat wilt weten.
En lijkt me ook niet zo gunstig voor de werksfeer.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ah.
Nou, "gerechtelijk" is er niets aan te doen als je dat wilt weten.
Dit is in april 2008quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:00 schreef Herman het volgende:
Grappig, want die avond wordt natuurlijk gegeven in dat restaurant en bar, en goh, omdat jij nieuw bent mag je die avond werken.
En de baas strijkt dus de complete fooienpot opquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:00 schreef Herman het volgende:
Grappig, want die avond wordt natuurlijk gegeven in dat restaurant en bar, en goh, omdat jij nieuw bent mag je die avond werken.
Zo..iemand heeft 'm doorquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En de baas strijkt dus de complete fooienpot op
Waarom heb je het er niet eens over met de rest van het personeel? Als die eenmaal doorhebben wat er aan de hand is gaan ze misschien ook wel zeuren.quote:
Ja..en dat dan doen zonder kenbaar te makenquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:24 schreef Keerzijde het volgende:
Ik zou die 100 euro maar alvast uit die pot halen, als ik jou was.
Dan kunnen ze 'jouw' geld ook niet aan iets zinloos opmaken.
(Maar dan later niet ook nog naar dat personeelsfeestje gaan he!)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |