Marianne Vos heeft een nieuwe ploeg: Nederland bloeit. Daarin o.a. Suzanne de Goede, Loes Gunnewijk en Loes Markerink. Ploegleider is Jeroen Blijlevens. Maar ... eerst nog even iets anders.quote:
Marianne Vos: 'Ik heb Scheringa een dankbrief geschreven'
--------------------------------------------------------------------------------
10-mrt-2010 20:23
Door Jasper Boks
Heel even schoot door haar hoofd dat zij misschien naar een buitenlandse ploeg moest. Het is in financiële crisistijd niet eenvoudig om een nieuwe hoofdsponsor te vinden en zeker niet in het vrouwenwielrennen. Al ben je Sportvrouw van het Jaar, olympisch kampioene, veelvoudig wereldkampioene, op weg, veld en baan.
Begin december kwam er witte rook. Nederland Bloeit, de naam van een promotiecampagne van de agrarische sector, werd woensdag gepresenteerd als hoofdsponsor van de ploeg van Marianne Vos. “Daar hebben achter de schermen een paar mensen heel hard aan gewerkt,” stelt de 22-jarige Vos. “Ik ben heel blij, want het Nederlandse vrouwenwielrennen heeft zoveel potentie. We waren bezig aan een heel mooi meerjarenplan en dat verandert niet nu Nederland Bloeit doorschuift van cosponsor naar hoofdsponsor.”
Vorig jaar werd al duidelijk dat DSB niet verder ging met de sponsoring en dat stond los van de ineenstorting van het bedrijf van Dirk Scheringa. Vos: “Ik heb sms-jes gehad van meneer Scheringa. En ik heb hem een brief gestuurd om hem te bedanken voor de afgelopen vier jaar, waarin hij mijn hoofdsponsor was. Hij is heel belangrijk geweest voor mijn ontwikkeling.”
Nederland Bloeit is in elk geval in 2010 de hoofdsponsor. De ploeg wordt geleid door oud-renner Jeroen Blijlevens. Hij volgt Arthur van Dongen op, die overstapte naar het Continental Team van Rabobank. Vos: “Jeroen was vorig jaar al assistent. We waren aan het brainstormen, zochten naar iemand die past bij de identiteit van de ploeg en iemand met veel ervaring als renner. Jeroen was geknipt. Ha, bij zijn eerste klus als ploegleider krijgt hij direct een vrouwenploeg onder zijn hoede.”
Blijlevens: “Ik heb thuis drie vrouwen, dus ik weet een beetje hoe het eraan toe gaat. Ik heb er zin in anders was ik er niet aan begonnen.”
Hm ja ... ik behoorde niet tot de incrowd van de DSB-ploeg. Maar in mijn ogen maakt Dirkje alleen dingen kapot, en belazert hij alleen mensen.
Marianne wens ik in ieder geval heel veel succes en plezier toe met haar nieuwe ploeg!