abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57698140
Wat een klasse. Op drie totaal verschillende disciplines een regenboogtrui halen.

Ze wordt beter dan Van Moorsel.
pi_57699338
Klasse idd.
pi_57699558
Mensen vroegen zich af of het vaker voorkwam dat iemand in het veld, op de weg en op de baan wereldtitels won.

Ik weet dat niet zeker.

Er zijn natuurlijk wel genoeg dames die baantitels en wegtitels combineerde. Denk maar aan Leontien van Moorsel, Olga Slyusareva en uiteraard ook Jeannie Longo. Bij de heren schiet Chris Boardman me zo even te binnen.

Hanka Kupfernagel won titels in het veld en er een op de weg.

Maar ik kan me niemand voor de geest halen die het in de cyclo cross, in het wielrennen op de weg en op de baan lukte.
pi_57699602
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 18:11 schreef Leatherface het volgende:
Mensen vroegen zich af of het vaker voorkwam dat iemand in het veld, op de weg en op de baan wereldtitels won.

Ik weet dat niet zeker.

Er zijn natuurlijk wel genoeg dames die baantitels en wegtitels combineerde. Denk maar aan Leontien van Moorsel, Olga Slyusareva en uiteraard ook Jeannie Longo. Bij de heren schiet Chris Boardman me zo even te binnen.
Coppi ook volgens mij.
quote:
Hanka Kupfernagel won een titel in het veld en er een op de weg.

Maar ik kan me niemand voor de geest halen die het in de cyclo cross, in het wielrennen op de weg en op de baan lukte.
Ik ook niet.
pi_57699686
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 18:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Coppi ook volgens mij.
[..]

Ik ook niet.
Francesco Moser heeft volgens mij ook wel eens een wereldtitel op de baan (achtervolging) gewonnen.

En heeft Bert Oosterbosch wellicht niet eens een wereldtitel ploegentijdrit op de weg gewonnen?
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 maart 2008 @ 20:07:15 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_57702082
Grote klasse

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_57751836
Waarom wordt hier zo weinig gepost? Vos is een fenomeen
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  dinsdag 1 april 2008 @ 01:57:37 #33
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57752906
van het Zomer een paar keer goud ophalen denk ik
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_57756026
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 01:57 schreef Dos37 het volgende:
van het Zomer een paar keer goud ophalen denk ik
Ze is kanshebster op toch zeker 2 disciplines.

Maar het moet nog maar blijken. In de vorm van Manchester zal ze in ieder geval zeer moeilijk te kloppen worden.
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:15:20 #35
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_57766153
Ze gaat voor 4x goud?
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_57777719
Volgens mij doet ze mee aan 3 onderdelen: weg, tijdrit, puntenkoers.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe haar tijdrit is?
pi_57778003
Ik ook niet, eerlijk gezegd.

Maar dat ze tot de favorieten behoort is op de wegkoers en puntenkoers, zoveel is wel duidelijk.
pi_57779200
wat een fenomeen...mag ook wel een tvptje hier
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_57779841
Ze is inderdaad hard op weg om straks in één adem genoemd te worden met Leontien van Moorsel en Jeannie Longo.

Ik vraag me wel af of ze bijvoorbeeld ook de Tour Feminin kan winnen. ik heb geen idee hoe sterk ze is in het echte hooggebergte is, in hoeverre dat nog van toepassing is.
pi_57780919
Volgens mij is dat tegenwoordig niet meer zo'n belangrijke ronde bij de dames, met ook veel minder etappes.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 augustus 2008 @ 11:05:33 #41
862 Arcee
Look closer
pi_60918318
Goud op de Olympische puntenkoers.

Met overmacht.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_60923581
Met overmacht inderdaad, maar na de weg- en tijdrit mocht dat ook wel.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:53:37 #43
30220 Barca
pi_60930515
Wat een dekselse klasbak is die Vos toch! Niet waar Evert ten Napel?
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 augustus 2008 @ 02:09:50 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_60941725
Mooie tranen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_79004153
Marianne Vos gaat weer op de baan rijden. Ze wil zich richten op de ploegenachtervolging en het omnium tijdens de Spelen in Londen.

Binnenkort (24 tot en met 28 maart) trouwens al weer het WK in Denemarken.

http://www.nu.nl/sport/2202564/vos-gaat-opnieuw-baan.html

Omnium is inderdaad een nummer waarop ik haar kansen toedicht. Vos is veelzijdig. Een Pendleton, Meares of Shuang Guo kan ze op een pure sprint of keirin niet kloppen. Maar de duurnummers zoals de puntenkoers en scratch beheerst ze dusdanig goed dat ze op het omnium in de medailles moet kunnen vallen. Ook op zo'n achtervolging kan ze wel drie kilometer doorbuffelen.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:14:57 #46
30220 Barca
pi_79011938
Marianne Vos heeft een nieuwe ploeg: Nederland bloeit. Daarin o.a. Suzanne de Goede, Loes Gunnewijk en Loes Markerink. Ploegleider is Jeroen Blijlevens. Maar ... eerst nog even iets anders.
quote:
Marianne Vos: 'Ik heb Scheringa een dankbrief geschreven'
--------------------------------------------------------------------------------
10-mrt-2010 20:23

Door Jasper Boks

Heel even schoot door haar hoofd dat zij misschien naar een buitenlandse ploeg moest. Het is in financiële crisistijd niet eenvoudig om een nieuwe hoofdsponsor te vinden en zeker niet in het vrouwenwielrennen. Al ben je Sportvrouw van het Jaar, olympisch kampioene, veelvoudig wereldkampioene, op weg, veld en baan.

Begin december kwam er witte rook. Nederland Bloeit, de naam van een promotiecampagne van de agrarische sector, werd woensdag gepresenteerd als hoofdsponsor van de ploeg van Marianne Vos. “Daar hebben achter de schermen een paar mensen heel hard aan gewerkt,” stelt de 22-jarige Vos. “Ik ben heel blij, want het Nederlandse vrouwenwielrennen heeft zoveel potentie. We waren bezig aan een heel mooi meerjarenplan en dat verandert niet nu Nederland Bloeit doorschuift van cosponsor naar hoofdsponsor.”

Vorig jaar werd al duidelijk dat DSB niet verder ging met de sponsoring en dat stond los van de ineenstorting van het bedrijf van Dirk Scheringa. Vos: “Ik heb sms-jes gehad van meneer Scheringa. En ik heb hem een brief gestuurd om hem te bedanken voor de afgelopen vier jaar, waarin hij mijn hoofdsponsor was. Hij is heel belangrijk geweest voor mijn ontwikkeling.”

Nederland Bloeit is in elk geval in 2010 de hoofdsponsor. De ploeg wordt geleid door oud-renner Jeroen Blijlevens. Hij volgt Arthur van Dongen op, die overstapte naar het Continental Team van Rabobank. Vos: “Jeroen was vorig jaar al assistent. We waren aan het brainstormen, zochten naar iemand die past bij de identiteit van de ploeg en iemand met veel ervaring als renner. Jeroen was geknipt. Ha, bij zijn eerste klus als ploegleider krijgt hij direct een vrouwenploeg onder zijn hoede.”

Blijlevens: “Ik heb thuis drie vrouwen, dus ik weet een beetje hoe het eraan toe gaat. Ik heb er zin in anders was ik er niet aan begonnen.”
Hm ja ... ik behoorde niet tot de incrowd van de DSB-ploeg. Maar in mijn ogen maakt Dirkje alleen dingen kapot, en belazert hij alleen mensen.

Marianne wens ik in ieder geval heel veel succes en plezier toe met haar nieuwe ploeg!
pi_94645300
» Er is al 379 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen.

Wereldkampioene op de scratch lijkt me een goede reden om dit topic omhoog te schoppen.

quote:
Vos pakt WK-goud op scratch

Marianne Vos heeft de tweede WK-medaille voor Nederland in de wacht gesleept. Ze won goud op de scratch.

(later meer)
http://nos.nl/artikel/228618-vos-pakt-wkgoud-op-scratch.html

Citius, Altius, Fortius.
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 maart 2011 @ 18:01:08 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_94645419
Wat een geweldige sportvrouw. Wat een overmacht.

Schitterend gewoon. Op alle onderdelen in het wielrennen de beste zijn.

Ongekend. _O_

:P
pi_94647869
Knappe zege.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:19:02 #50
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100636162
Ze gaat zich alleen richten op de wegonderdelen tijdens de OS.

Geen baanprogramma Vos op Spelen 2012

[ Bericht 56% gewijzigd door borisz op 12-08-2011 12:25:33 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')