abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60233197
Gezien jullie net terug zijn vanuit Tunesie.
Hoe is het weer daar 's avonds? Nog steeds warm of koelt het flink af?
En dan bedoel ik meer in bijv. Sousse en niet in de sahara.
Lees graag een reactie!
  maandag 21 juli 2008 @ 00:15:20 #77
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_60236148
Een maat van ons had een jas bij zich en dat heeft ie de hele vakantie moeten aanhoren.

Volgens mij gaat de temperatuur gevoelsmatig snachts ook niet onder de 24 graden, in ieder geval..'t is goed warm.
Gourmetten of steengrillen?
pi_60247284
Ik ga 5 augustus naar Hammamet.
We verblijven in het hotel Iberostar Solaria.
Iemand daar ervaring mee?
-
pi_60247638
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:23 schreef JustDreamy het volgende:
Ik ga 5 augustus naar Hammamet.
We verblijven in het hotel Iberostar Solaria.
Iemand daar ervaring mee?
Waarmee vlieg je? Ik ga dan ook weg
Zo niet.. dan toch!
pi_60248697
quote:
Op maandag 21 juli 2008 00:15 schreef Silenus het volgende:
Een maat van ons had een jas bij zich en dat heeft ie de hele vakantie moeten aanhoren.

Volgens mij gaat de temperatuur gevoelsmatig snachts ook niet onder de 24 graden, in ieder geval..'t is goed warm.
Ok gelukkig maar, al is te warm ook niet alles! Maar ik zal niet klagen, want ik had het vandaag zooo ontzettend koud. Maar die jas laat ik dan maar thuis
pi_60249800
Ben geweest in Tunesie voor 8 dagen eind mei maar vind een keer meer dan genoeg. Hotel was niet super goed. Je kan er helaas niet goed duiken wat ik altijd leuk vind als ik naar een warm land ga. Geen leuk onderwaterleven. Temperatuur was redelijk. Hotel stond in Monastir.
pi_60249937
quote:
Op maandag 21 juli 2008 18:53 schreef geelkuikentje het volgende:
Je kan er helaas niet goed duiken wat ik altijd leuk vind als ik naar een warm land ga. Geen leuk onderwaterleven. Temperatuur was redelijk. Hotel stond in Monastir.
Tja, warm zee-land staat natuurlijk niet gelijk aan goed duik materiaal, daarvoor had je in Sudan, Kenya of Tanzania moeten zijn Ook vooraf te checken natuurlijk
pi_60250028
quote:
Op maandag 21 juli 2008 18:59 schreef Xith het volgende:

[..]

Tja, warm zee-land staat natuurlijk niet gelijk aan goed duik materiaal, daarvoor had je in Sudan, Kenya of Tanzania moeten zijn Ook vooraf te checken natuurlijk
Ik ging niet op duikvakantie maar nam alleen automaatset + vinnen + bril/snorkel mee. Rest liet ik thuis en huurde ik ter plekke.
pi_60250261
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:04 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Ik ging niet op duikvakantie maar nam alleen automaatset + vinnen + bril/snorkel mee. Rest liet ik thuis en huurde ik ter plekke.
`

Ja maar als je als reden geeft dan Tunesie niet leuk was omdat je er (naast je hotel) niet leuk kon duiken dan vind ik dat maar een vreemde reden, alsof ik zeg dat mijn vakantie in portugal geen success was omdat je er niet leuk kan skien
pi_60250454
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:14 schreef Xith het volgende:

[..]

`

Ja maar als je als reden geeft dan Tunesie niet leuk was omdat je er (naast je hotel) niet leuk kon duiken dan vind ik dat maar een vreemde reden, alsof ik zeg dat mijn vakantie in portugal geen success was omdat je er niet leuk kan skien
ik heb meerdere dingen bezocht: de binnenstad van tunis + medina, carthago (was heel tof), monastir vaak bekeken. Het fort aldaar + begraafplaats van Habib Bourguiba bezocht heel indrukwekkend allebei.

Ribat in Monastir

Mausoleum van Bourghiba

Het was een heel mooie vakantie maar voor een keer want je hebt alles in een keer wel gezien vind ik.
pi_60265935
Hallo ik zoek een plaats in Tunesie waar je niet na 2 dagen zegt "dit ken ik al" het is vrij lastig als je veel keus hebt om iets te kiezen wat bij mij past dus daarom geef een paar kenmerken en mischien zien julle waar dit bij past.

- hou van natuur en strand is oke, zolang je maar cultuur in de buurt hebt en weet dat je in Tunisie bent

- de prijs mag niet echt veel zijn zeg maar 500 a 600 all in

- het moet makkelijk bij het vliegveld liggen want we gaan niet met de auto.

Erg bedankt mocht je wat weten want een ala Turkije op het strand vakantie is niet echt iets wat ik zoek en ook al hebben ze dat, dan wil ik het nog altijd kunnen combineren.

pi_60266627
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:21 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

ik heb meerdere dingen bezocht: de binnenstad van tunis + medina, carthago (was heel tof), monastir vaak bekeken. Het fort aldaar + begraafplaats van Habib Bourguiba bezocht heel indrukwekkend allebei.

[ afbeelding ]
Ribat in Monastir

[ afbeelding ]
Mausoleum van Bourghiba

Het was een heel mooie vakantie maar voor een keer want je hebt alles in een keer wel gezien vind ik.
ja ok dat kan ik wel begrijpen ja, de tweede keer dat je die moskee binnenkomt zul je toch echt weer precies dezelfde ontwerpen zien
pi_60435601
Net 4 uurtjes terug uit portel kantoui....
morgen maar een verslagje typen
Nu eerst slapen
pi_60441452
Nog meer verslagen van mensen hier? Ik ga over 6 dagen weg.. can't wait !
Hoe is de temperatuur daar s'avonds trouwens? Is het nodig een warme trui mee te nemen?
Zo niet.. dan toch!
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:07:37 #90
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_60441839
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:49 schreef NrSiX het volgende:
Nog meer verslagen van mensen hier? Ik ga over 6 dagen weg.. can't wait !
Hoe is de temperatuur daar s'avonds trouwens? Is het nodig een warme trui mee te nemen?
Absoluut niet
pi_60441974
Wel als je de woestijn in wilt gaan
pi_60457483
ik heb na lang overwegen om niet naar Noorwegen te gaan maar voor Tunesie te kiezen,

Nu heb ik simpel maar eens wens, dat het gebied waar ik naar toe ga mobiel is qua bus vervoer ect en dat je ook zonder auto wat kan ondernemen (bijvoorbeeld een reis maken ergens naartoe en niet alleen aan het strand zitten)

Iemand enig idee welke vakantie plaats dan geschikt is in Tunesie? en of dat kan

Jullie help is erg gewenst.

DTmaster
pi_60457610
Zo weer net een dag terug uit Tunesië. ( Port al Kantaoui )
Heerlijk weer gehad en ontzettend veel dingen gezien en gedaan.
- 2 daagse kamelentocht door de sahara langs de volgende plaatsen: Port el Kantaoui; Sousse; Monastir; Sfax; El Jem; Gabes; Matmata;Kebilli; Douz; Gafsa ( hier hebben we 1 nacht in de sahara overnacht);
- Lekker op het strand gelegen bruinbakken
- Parasailing boven zee acher een speedbood
- Een paar uurtjes vermaken op een yetski.
- Medina bezocht in Tunis ( hoofdstad van Tunesië)
- Medina bezocht in Souse ( 2de grote stad in Tunesië)
- Uitgeweest in Souse in club Living / Bora Bora ( Openlucht discotheek)
- Speedboot gevaren ( 250 PK ) ( dit hebben we op de laatste dag gedaan omdat we al om 12 uur moesten vertrekken uit het hotel en onze vlucht pas om 23.55 ging )

Morgen heb ik meer tijd om vragen te beantwoorden en een grote verslag te typen, vragen zijn welkom mensen!!
  donderdag 31 juli 2008 @ 09:58:26 #94
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_60461171
Tof! Je hebt een druk schema gehad zo te zien
In welk hotel verbleef je?
pi_60462455
quote:
[b]

Morgen heb ik meer tijd om vragen te beantwoorden en een grote verslag te typen, vragen zijn welkom mensen!!
Nou Mark kan je mijn vraag beantwoorden
pi_60464494
Voeg me even toe op msn als je wilt ( zie profiel )
pi_60464544
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:58 schreef Blinker het volgende:
Tof! Je hebt een druk schema gehad zo te zien
In welk hotel verbleef je?
Het was niet een extreem druk schema, voor sommige dagen moesten we dan wel om 04.30 ons bed uit maar het was zeker weten de moeite waard. we moesten er om 04.30 uit op de tweede dag van de saharatocht om optijd op de zoutvlakte te zijn voor de zonsopgang

Hotel Miramar Golf
Via Corendon

[ Bericht 12% gewijzigd door Mark_Boelen op 31-07-2008 12:42:05 ]
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:57:13 #98
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_60468611
Ja, ik ben zelf ook met de Saharatocht meegeweest en dat vroeg opstaan was wel even afzien
Wij moesten zelfs 4:00 eruit voor ontbijt,daar bovenop was het achteraf bewolkt en konden we helemaal geen mooie zonsopgang zien.

Tevens ken ik dat hotel helaas niet, ik zat zelf in Tej Marhaba
pi_60469101
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:57 schreef Blinker het volgende:
Ja, ik ben zelf ook met de Saharatocht meegeweest en dat vroeg opstaan was wel even afzien
Wij moesten zelfs 4:00 eruit voor ontbijt,daar bovenop was het achteraf bewolkt en konden we helemaal geen mooie zonsopgang zien.

Tevens ken ik dat hotel helaas niet, ik zat zelf in Tej Marhaba
We zaten tijdens de overnachting met de saharatocht tot een uur of 01.00 met de tourguide in het zwembad met een aantal flessen rose, daarrom was het opstaan inderdaad wel even afzien maar wel de moeite waard want bij ons was het gelukkig niet bewolkt
Ik plaats nog wel een foto
pi_60469428
Tijdens die Saharatocht sliep je in een hotel?

Vreemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')