abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52399497
Tvp.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52399700
zo zag de kat er waarschijnlijk uit na de aanraking met de bumper...

[ Bericht 46% gewijzigd door Biogarde op 15-08-2007 20:17:27 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:08:37 #253
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52399898
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:01 schreef Athmozz het volgende:
[afbeelding]

zo zag de kat er waarschijnlijk uit na de aanraking met de bumper...
Athmozz, je bent te triest voor woorden en waarschijnlijk geniet je er nog van ook
pi_52399965
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:08 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Athmozz, je bent te triest voor woorden en waarschijnlijk geniet je er nog van ook
van het posten van die foto? niet echt, wou gewoon nog wat verder stangen
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:11:29 #255
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52399987
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:09 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

De domheid

Wat een kat niet kent dat mist ie niet

loller
En, heb je ook nog de hersencapaciteit om dit de onderbouwen of vraag ik nu te veel van je?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:12:25 #256
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52400016
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:10 schreef Athmozz het volgende:

[..]

van het posten van die foto? niet echt, wou gewoon nog wat verder stangen
wat een humor....
pi_52400052
wat is er trouwens mis aan zo'n plaatje, de kwaliteit is zodanig laag dat het zelfs om een kat met daarnaast een portie spaghetti zou kunnen gaan. Misschien krijgt de TS nu wat spijt dat hij doorgereden is en het beest niet begraven heeft?
  Official ESF Kreviewer woensdag 15 augustus 2007 @ 20:16:50 #258
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_52400174
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:13 schreef Athmozz het volgende:
. Misschien krijgt de TS nu wat spijt dat hij doorgereden is ?
Heb je uberhaupt de moeite genomen om de OP te lezen?
pi_52400203
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt de moeite genomen om de OP te lezen?
uiteraard, ik lees al heel het topic mee...
  Official ESF Kreviewer woensdag 15 augustus 2007 @ 20:42:41 #260
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_52401190
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:17 schreef Athmozz het volgende:
uiteraard, ik lees al heel het topic mee...
Probeer het nog eens. Misschien ontdek je dan dat je een kutnewbie bent. Als je dat nog niet wist, tenminste.
pi_52403752
En dat had ik anderhalve week geleden bijna met een hert, alleen zouden die bebloede stukjes ook op m'n voorruit zitten denk ik. Reed 's avonds 130 en zag in een flits een hert voor mijn auto doorrennen. Hij zat op ongeveer een meter van m'n linkerkoplamp, dus was bijna raak.

Klacht: Waarom kijken dieren niet ook netjes links rechts links?
pi_52404358
Hert. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52412290
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik wil je best even IRL het tegendeel bewijzen hoor. Waar spreken we af?
Je bewijst maar weer eens wat voor een kleuter je bent

Leer jij je eerst maar eens fatsoenlijk te gedragen, dan praten we verder
World Wrestling Entertainment
pi_52415107
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 01:59 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Je bewijst maar weer eens wat voor een kleuter je bent

je mag hem een lesje leren .
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 augustus 2007 @ 10:21:17 #265
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_52415687
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 01:59 schreef MeneerMuis het volgende:
Maak dan niet van die domme uitspraken, terwijl je zelf de nerd bent. Nerd.
pi_52415713
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

En dat schrijf jij dan weer....
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 augustus 2007 @ 11:13:59 #267
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_52416929
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:22 schreef LekkerWijf het volgende:
En dat schrijf jij dan weer....
Iemand die zichzelf lekker wijf noemt op een forum, is ongetwijfeld een 250kg wegende zeekoe met een kop vol pus.
pi_52417006
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Iemand die zichzelf lekker wijf noemt op een forum, is ongetwijfeld een 250kg wegende zeekoe met een kop vol pus.

Kut tukker
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 augustus 2007 @ 11:20:43 #269
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_52417137
Sterke repliek. Ik heb gewoon gelijk.
pi_52417205
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Of een vent van 45.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_52417207
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:20 schreef Kreator het volgende:
Sterke repliek. Ik heb gewoon gelijk.
Kom mij maar eens bezoeken IRL, dan ga ik met mijn dikke reet op je kutkopje zitten.
pi_52417214
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:23 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Of een vent van 45.
pi_52417411
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:23 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Kom mij maar eens bezoeken IRL, dan ga ik met mijn dikke reet op je kutkopje zitten.
Mag ik dan ook komen
pi_52420288
Opsomming van het topic:

Anti-buiten-kat-ers:
Katten moeten binnen blijven zodat ze geen overlast en gevaarlijke situaties kunnen veroorzaken. Dit is in het voordeel van de kat, de eigenaar en de verkeersdeelnemers. Een motorrijder kan makkelijk dodelijk verongelukken omdat jij zo graag je kat een "gelukkig" leven wilde geven.

Buiten-kat-liefhebbers:
Poes blijft buiten. Punt. Kan me niet bommen als ie dood gaat, of dat hij mensen omgemakken bezorgt of zelfs levensgevaarlijke situaties kan veroorzaken: een blije poes gaat voor ALLES.

Conclusie:

Katten eigenaren die hun poes buiten laten lopen zijn egoistische klootzakken die mentaal niet in staat zijn het probleem van een buiten-kat te begrijpen of te erkennen.

Oplossing:

Buiten katten genieten geen enkele bescherming en zullen als "ongedierte" door het leven gaan, dit houdt in dat mensen de katten op hun eigen terrein mogen doden, net zoals ze ratten en insecten mogen doden.

Ook zullen de eigenaren belasting moeten betalen voor hun kat, net zoals honden-eigenaren dat momenteel doen. Dit omdat een kat gemeentelijke overlast veroorzaakt (lijkjes op de weg, gemotoriseerd verkeer dat uitwijkt en daardoor brokken maakt, et cetera).

Nou, ik ga straks even bij de locale politieke partij langs om een voorstel voor kattenbelasting in te dienen. Wie weet komt het er van, het zou hoog tijd worden.
pi_52420955
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je niveau blijft dalen, kan je niks beter verzinnen?

Je bent gewoon een irritante user, face it. Als je je niet normaal kan gedragen moet je maar met kritiek kunnen omgaan. Ik heb nog geen enkele normale reactie van jou kunnen vinden.

Dus wat wordt het volgende, ga je me weer uitschelden voor nerd of wil je afspreken in real life?

Als ik volgens jou een 'nerd' ben, dan vraag ik me af hoe ze jou soort moeten noemen.
Hoe diep kan je zinken zeg
World Wrestling Entertainment
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:49:17 #276
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52421376
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:07 schreef Blue-eagle het volgende:

Ook zullen de eigenaren belasting moeten betalen voor hun kat, net zoals honden-eigenaren dat momenteel doen. Dit omdat een kat gemeentelijke overlast veroorzaakt (lijkjes op de weg, gemotoriseerd verkeer dat uitwijkt en daardoor brokken maakt, et cetera).

Nou, ik ga straks even bij de locale politieke partij langs om een voorstel voor kattenbelasting in te dienen. Wie weet komt het er van, het zou hoog tijd worden.
Opzich een leuk idee maar juist de eigenaren die verantwoordelijk met hun kat omgaan zijn er de duppe van.

Ik heb bv 4 binnenkatten, maak gebruik van een kattenbak die millieuvriendelijk is, de bak met inhoud word opgehaald omgezet tot mest en herbruikt.
Ze zijn geënt en gechipt dus ze staan ook beschreven.

Ik zal dan eerder de belasting op mijn stoep krijgen dan mensen waarvan de kat niet gechipt en geënt is en buiten ongholpen rondstruint.

pi_52421491
Dan zou het wat mij betreft alleen hoeven te gaan over buiten-katten, mocht je geen belasting betalen voor een buiten-kat en hij wordt gepakt door iemand die hem vervolgens bij een asiel aflevert, kan je alsnog een grote boete betalen.

Houdt dus wel in dat als jouw "gratis" binnen-kat ontsnapt en gepakt wordt, je ook die boete krijgt

Nooit echt een win-win situatie dus..
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:38:52 #278
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52422794
dat zou verplicht chippen een optie zijn alleen daar zitten ook nog haken en ogen aan.

Maar heb je bv binnenkatten en er ontsnapt er eentje dan geven de meeste mensen dat toch op bij Amivedi.
Alleen daar zitten ook nog haken en ogen aan.
pi_52435444
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:07 schreef Blue-eagle het volgende:
Opsomming van het topic:

Anti-buiten-kat-ers:
Katten moeten binnen blijven zodat ze geen overlast en gevaarlijke situaties kunnen veroorzaken. Dit is in het voordeel van de kat, de eigenaar en de verkeersdeelnemers. Een motorrijder kan makkelijk dodelijk verongelukken omdat jij zo graag je kat een "gelukkig" leven wilde geven.

Buiten-kat-liefhebbers:
Poes blijft buiten. Punt. Kan me niet bommen als ie dood gaat, of dat hij mensen omgemakken bezorgt of zelfs levensgevaarlijke situaties kan veroorzaken: een blije poes gaat voor ALLES.

Conclusie:

Katten eigenaren die hun poes buiten laten lopen zijn egoistische klootzakken die mentaal niet in staat zijn het probleem van een buiten-kat te begrijpen of te erkennen.

Oplossing:

Buiten katten genieten geen enkele bescherming en zullen als "ongedierte" door het leven gaan, dit houdt in dat mensen de katten op hun eigen terrein mogen doden, net zoals ze ratten en insecten mogen doden.

Wat een bullshit opsomming. Je hoort mij niet ontkennen dat een binnenkat ook gelukkig kan zijn, maar het is echt onzin dat een buitenkat zóveel trammelant oplevert. Zolang de buurt niet klaagt is er niets, ik herhaal, niets aan de hand, dus wat is het probleem? Waarom maakt mij dat direct een egoist?
quote:
(lijkjes op de weg, gemotoriseerd verkeer dat uitwijkt en daardoor brokken maakt, et cetera).
De problemen die jij hier opsomt als het om buitenkatten gaat zijn schromelijk overdreven. Je zou ook kunnen zeggen - als we het even lekker de andere kant op gooien zoals jij zo ongenuanceerd doet nu - dat de 'katten-moeten-binnen-blijven-mensen' gewoon ontzettende paranoide zeikerds zijn die van een mug een olifant maken. Kattenpoep in je tuin kan ik me nog wat bij voorstellen, dat je dat als probleem ervaart. Maar die ongelukken vanwege 'n kat, kom op zeg. In binnenwijken kijk je gewoon uit op straat, motor, fietser of automobilist. Ik rij en loop ook, en ik heb nog nooit een kat aangereden of moeten uitwijken voor een kat.
En dan nogmaals: waarom mag een kat niet blootgesteld worden aan gevaar? Of mis ik iets en is dit een topic vol veganisten die alle risico's die dieren lopen afkeuren omdat dieren geen keus kunnen maken? Paarden in de wei lopen ook gevaar, kippen op de boerderij ook, katten binnenshuis óók. Get real, zou ik zeggen.
Misschien is het niet goed om het op mijn eigen ervaring te betrekken, maar generaliseer het dan ook niet. In mijn wijk is het geen enkel probleem om katten buiten te hebben lopen.
pi_52444509
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:08 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wat een bullshit opsomming. Je hoort mij niet ontkennen dat een binnenkat ook gelukkig kan zijn, maar het is echt onzin dat een buitenkat zóveel trammelant oplevert.
Ignorance is bliss.
quote:
Zolang de buurt niet klaagt is er niets, ik herhaal, niets aan de hand, dus wat is het probleem? Waarom maakt mij dat direct een egoist?
Is het ooit in je opgekomen dat jouw kat misschien moeilijk te vangen is en mensen dus nieteens weten dat die kat aan jou toebehoort? Retorische vraag natuurlijk, dit is een van de punten die je niet gaat erkennen. En zelfs als je kat op 1 poot door het leven gaat en dus makkelijk te vangen is, vraag ik me nog af of je hem/haar wel netjes jouw adres in z'n halsband hebt gedaan.
quote:
De problemen die jij hier opsomt als het om buitenkatten gaat zijn schromelijk overdreven. Je zou ook kunnen zeggen - als we het even lekker de andere kant op gooien zoals jij zo ongenuanceerd doet nu - dat de 'katten-moeten-binnen-blijven-mensen' gewoon ontzettende paranoide zeikerds zijn die van een mug een olifant maken.
Dat kan, mij wij hebben feitelijk argumentatie voor ons standpunt, jij niet. Het enige waar jij mee aan komt, met alle respect, is "nietus!" en "poes lief, poes buiten!" - het komt nogal primitief over.
quote:
Kattenpoep in je tuin kan ik me nog wat bij voorstellen, dat je dat als probleem ervaart. Maar die ongelukken vanwege 'n kat, kom op zeg. In binnenwijken kijk je gewoon uit op straat, motor, fietser of automobilist. Ik rij en loop ook, en ik heb nog nooit een kat aangereden of moeten uitwijken voor een kat.
Non-argument: omdat het jou niet overkomt gebeurt het niet? Of niet vaak genoeg? Of..? Precies: een non-argument.
quote:
En dan nogmaals: waarom mag een kat niet blootgesteld worden aan gevaar? Of mis ik iets en is dit een topic vol veganisten die alle risico's die dieren lopen afkeuren omdat dieren geen keus kunnen maken?
Dat die kat in gevaar komt kan niet weinig interesseren, het gaat mij erom - als motorrijder zijnde - dat een kat voor mijn 2 wielen bijzonder gevaarlijk is. Dat geldt ook voor egels en andere dieren, maar egels zijn traag en honden lopen over het algemeen aan een riem. Nu heb ik geen motor voorbeeld, maar wel een auto voorbeeld: kat rent de weg op, ik vol in de remmen, auto onbeheersbaar, ik knal de stoep op. 4 Meter verder stond een vrouw met haar dochtertje verbaasd te kijken naar dit tafereel. Was mevrouw 10 seconden eerder van huis vertrokken, dan waren zij en haar dochter nu redelijk dood.
quote:
Paarden in de wei lopen ook gevaar, kippen op de boerderij ook, katten binnenshuis óók. Get real, zou ik zeggen.
Mijn punt is: een paard op de weg is nog gevaarlijker dan een paard in de wei - waar hij hoort. Kippen horen in een ren, die wil ik ook niet ineens voor mijn auto zien. En katten zijn geen uitzondering.
quote:
Misschien is het niet goed om het op mijn eigen ervaring te betrekken, maar generaliseer het dan ook niet. In mijn wijk is het geen enkel probleem om katten buiten te hebben lopen.
Ja, dat dacht mijn buurvrouw (3 huizen verder) ook, ik wist niet dat die kutkat van haar was. Ze kwam op visite en zag die kat dus lopen, ze noemde dat beest bij d'r naam.. en toen heb ik mijn mening maar eens gegeven. Mevrouw was zich van geen kwaad bewust.

* Vissen uit vijver weg;
* Stront in tuin;
* Pis op gazon (kale plekken);
* Zit onder mijn auto, blaast en slaat naar de hond van de buren;
* Steekt regelmatig de weg onverwachts over;
* Ligt regelmatig op een warm plekje midden op de weg warm te worden;
* Et cetera.

Maar maak je niet druk, ik begrijp dat je dit niet wilt inzien en dat ik zeur. Ik moet gewoon jouw poezewoes accepteren omdat hij "buiten hoort". Ik zou willen zeggen: maak je keus, het is of een wild dier of een huisdier. In het eerste geval ligt zijn lot in mijn handen, in het laatste geval moet hij binnen blijven.
pi_52444971
Duidelijk een echte dierenvriend
pi_52447973
Dieren zijn lief, maar hun baasje moet niet willens en wetens zijn dier naar buiten schoppen zodat hij andere mensen tot last is.
pi_52448674
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:42 schreef Blue-eagle het volgende:
Dat die kat in gevaar komt kan niet weinig interesseren, het gaat mij erom - als motorrijder zijnde - dat een kat voor mijn 2 wielen bijzonder gevaarlijk is. Dat geldt ook voor egels en andere dieren, maar egels zijn traag en honden lopen over het algemeen aan een riem. Nu heb ik geen motor voorbeeld, maar wel een auto voorbeeld: kat rent de weg op, ik vol in de remmen, auto onbeheersbaar, ik knal de stoep op. 4 Meter verder stond een vrouw met haar dochtertje verbaasd te kijken naar dit tafereel. Was mevrouw 10 seconden eerder van huis vertrokken, dan waren zij en haar dochter nu redelijk dood.
Dan doe je toch echt wat fout...
Ik heb net 7000 km in de Alpen er op zitten en meerdere keren voor schapen, kippen, eenden, rotsblokken en zelfs een kameel moeten stoppen, waarbij een paar noodstoppen. Als motorrijder houd je er gewoon rekening mee dat er iets de weg op kan rennen cq kan liggen. Als je je stuur fatsoenlijk vast hebt rijd je bovendien moeiteloos over een kat heen, dus zó gevaarlijk is het nou ook weer niet.
quote:
In het eerste geval ligt zijn lot in mijn handen, in het laatste geval moet hij binnenop het erf van blijven.
Maargoed, bij mij is het simpel, de eerste keer jaag ik een kat weg, de tweede keer komt hij niet levend van m'n erf af...
pi_52448856
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:42 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Ignorance is bliss.

Is het ooit in je opgekomen dat jouw kat misschien moeilijk te vangen is en mensen dus nieteens weten dat die kat aan jou toebehoort? Retorische vraag natuurlijk, dit is een van de punten die je niet gaat erkennen. En zelfs als je kat op 1 poot door het leven gaat en dus makkelijk te vangen is, vraag ik me nog af of je hem/haar wel netjes jouw adres in z'n halsband hebt gedaan.
[..]

Dat kan, mij wij hebben feitelijk argumentatie voor ons standpunt, jij niet. Het enige waar jij mee aan komt, met alle respect, is "nietus!" en "poes lief, poes buiten!" - het komt nogal primitief over.
[..]

Non-argument: omdat het jou niet overkomt gebeurt het niet? Of niet vaak genoeg? Of..? Precies: een non-argument.
[..]

[..]

Mijn punt is: een paard op de weg is nog gevaarlijker dan een paard in de wei - waar hij hoort. Kippen horen in een ren, die wil ik ook niet ineens voor mijn auto zien. En katten zijn geen uitzondering.
[..]

Ja, dat dacht mijn buurvrouw (3 huizen verder) ook, ik wist niet dat die kutkat van haar was. Ze kwam op visite en zag die kat dus lopen, ze noemde dat beest bij d'r naam.. en toen heb ik mijn mening maar eens gegeven. Mevrouw was zich van geen kwaad bewust.

* Vissen uit vijver weg;
* Stront in tuin;
* Pis op gazon (kale plekken);
* Zit onder mijn auto, blaast en slaat naar de hond van de buren;
* Steekt regelmatig de weg onverwachts over;
* Ligt regelmatig op een warm plekje midden op de weg warm te worden;
* Et cetera.

Maar maak je niet druk, ik begrijp dat je dit niet wilt inzien en dat ik zeur. Ik moet gewoon jouw poezewoes accepteren omdat hij "buiten hoort". Ik zou willen zeggen: maak je keus, het is of een wild dier of een huisdier. In het eerste geval ligt zijn lot in mijn handen, in het laatste geval moet hij binnen blijven.
Jij doet precies waar je mij van verwijt. Mijn ervaring kan toch anders zijn? Om de boel even om te draaien: ik heb dus geen last van andere katten in mijn tuin, van kattenpoep, mijn vissen leven nog, en ik heb dus nooit hoeven uitwijken. Hoe je het ook went of keert, hier is gewoon sprake van verschillende ervaringen. Wat jij zegt zijn dus niet per definitie feiten, dat is blijkbaar wat jij hebt ervaren, niets meer en niets minder. Of dat meteen zegt dat het nooit voorkomt, dat katten irritant zijn voor buurtbewoners? Hoor je mij niet zeggen, maar ik hoor jou ook niet zeggen dat het in de meeste gevallen helemaal geen problemen oplevert.

Hoeveel argumentatie wil je hebben? Ik vind het meevallen met die gevaren die jij op somt, ik heb daar nooit last van gehad, ik heb nooit gehoord van mensen die daar last van hebben tot hier, volgens de wet mogen katten nog steeds vrij naar buiten en hoef je geen belasting te betalen over een kat, kortom, alle feiten spreken tegen je. Genoeg argumentatie zo? En mijn hoofdargument is uiteraard dat ik een kat ook buitenlucht en vrijheid van beweging gun. Het is alsnog een huisdier - niet een wild dier - want het leeft gewoon thuis, 's nachts is het dier binnen en overdag overwegend ook, maar ook 'n aantal uur buiten. En ja hoor, dan mag het van mij ook op de weg.

Dat argument van eigen ervaring is geen non-argument, gezien het daar om gaat hier. Jouw klachten zijn ook eigen ervaring, het is inderdaad best belangrijk dat ik die klachten nooit heb ondervonden in een katrijke buurt, niet? Nogmaals: je verwijt mij van wat je zelf doet. Dus omdat jij wel die klachten ervaart geldt dat voor elke katten-buiten-houder? Dus omdat jouw vissen verdwenen zijn spreekt het vanzelf dat dat bij mijn buren ook het geval is omdat ik buitenkatten heb? Precies: exact hetzelfde 'non-argument.
Je bent zo overtuigd van je eigen gelijk dat je niet kan bedenken dat het in mijn buurt geen enkel probleem is, en er nooit een ongeluk is voorgekomen door toedoen van een loslopende kat. Daartegenover staat dat ik niet ontken dat het voor jou en voor het voorbeeld wat je noemt wel degelijk een probleem was, maar ik vind dat niet zo ernstig dat ik zeg: hou je katten binnen. Shit happens. Dwz, ik vind het risico niet groter dan kinderen op fietsjes op straat waar je voor uitwijkt, of dan die egel die je zegt, of 'n loslopende hond, of 'n vliegje in je oog. Het is geen 'maatschappelijk probleem', naar mijn mening, en dat mag, dat heeft niets met onwetendheid of ontkenning te maken.

En je laatste alinea: Ik vind inderdaad dat je ontiegelijk zeurt, maar ik kan wel degelijk inzien wat jouw probleem is, ik ben het alleen niet met je eens. Dat is ook nog een optie, geloof me, dat komt wel eens voor.
pi_52449398
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:57 schreef Blue-eagle het volgende:
Dieren zijn lief, maar hun baasje moet niet willens en wetens zijn dier naar buiten schoppen zodat hij andere mensen tot last is.
En dat is dus subjectief.

zeikerd
pi_52453796
Ach, ik ben bevooroordeeld door mijn kleine aanvaring met een kat op de weg, dat snap ik ook wel Neem het met een korrel zout. Maar ik vind wel dat kattenbelasting ingevoerd mag worden.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:19:04 #287
138448 PeZu
Suspended animation
pi_52453858
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:50 schreef Taurus het volgende:

[..]

En dat is dus subjectief.

zeikerd
wat is er subjectief aan een kat die je tuin onder schijt nadat ie je vissen heeft gpwnd _!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:53:58 #288
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_52454856
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:19 schreef PeZu het volgende:

[..]

wat is er subjectief aan een kat die je tuin onder schijt nadat ie je vissen heeft gpwnd _!
jij vind dat t jouw tuin is, de kat vind van niet
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_52454901
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:53 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

jij hebt een eigendomsbewijs, dus de kat heeft niets te vinden, enkel weg te blijven.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:57:17 #290
138448 PeZu
Suspended animation
pi_52454935
quote:

[..]

en kat die iets vind, vind ik een voetbal
pi_52455137
quote:

jij vindt ... de kat vindt
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:57 schreef PeZu het volgende:

kat die iets vindt
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:08:19 #292
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52455212
Gaat dit nog ergens over?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:20:02 #293
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_52455519
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:05 schreef Athmozz het volgende:

[..]

[..]
sorry, ik kom uit duitsland
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_52455557
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:20 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

sorry, ik kom uit duitsland
is niets hoor, het viel me gewoon op dat er 3x naeen dezelfde fout gemaakt werd.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:21:34 #295
138448 PeZu
Suspended animation
pi_52455562
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:05 schreef Athmozz het volgende:

[..]

[..]
zomg een spelfout woot w00t wat tof dat je dat hebt gezien w00t woot _!
pi_52455858
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:19 schreef PeZu het volgende:

[..]

Dat is vervelend van die kat. Spreek de eigenaar er op aan zou ik zeggen en probeer er wat aan te doen. Maar ik ben niet de eigenaar van die kat, mijn katten doen dat niet, dus als er dan hier op dit forum geklaagd wordt over het feit dat ik m'n katten gewoon naar buiten gooi, dat ik dan egoistisch genoemd word, dan wijs ik er nog maar even vriendelijk op dat het jóuw klacht is, en dat ik daar niets mee te maken heb.

Regel het maar met het baasje van die desbetreffende kat, niet met katteneigenaren in het algemeen.
pi_52455952
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:32 schreef Taurus het volgende:

Dat is vervelend van die kat. Spreek de eigenaar er op aan zou ik zeggen
Dan moet je al weten van wie die kat is, plus die mens gaan aanspreken op het wangedrag van zijn stuk haar op poten. Struikjes zetten die katten weghouden helpt véél beter.
pi_52456038
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:36 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Dan moet je al weten van wie die kat is, plus die mens gaan aanspreken op het wangedrag van zijn stuk haar op poten. Struikjes zetten die katten weghouden helpt véél beter.
Voor zover ik weet houden struikjes katten niet weg. Of het moet 'n enorm dichte heg zijn, als jij dat er voor over hebt, mooie oplossing dan.

Maar inderdaad, als je niet weet van wie die kat is en je hebt geen zin om het baasje aan te spreken, dan heb je gewoon pech in deze maatschappij.
pi_52456083
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:40 schreef Taurus het volgende:

Voor zover ik weet houden struikjes katten niet weg. Of het moet 'n enorm dichte heg zijn, als jij dat er voor over hebt, mooie oplossing dan.
er zijn struiken die een bepaalde (citrusachtige) geur afgeven waar katten een hekel aan hebben. Als je dergelijke struikjes / bloemen in je tuin zet, kan je ervoor zorgen dat je geen katten op bezoek krijgt. Hier werkt dat perfect.
pi_52456135
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:42 schreef Athmozz het volgende:

[..]

er zijn struiken die een bepaalde (citrusachtige) geur afgeven waar katten een hekel aan hebben. Als je dergelijke struikjes / bloemen in je tuin zet, kan je ervoor zorgen dat je geen katten op bezoek krijgt. Hier werkt dat perfect.
Prachtig. Kun je dat idee niet even op zo'n flap achter 'n vliegtuig uitschrijven en 'n paar rondjes vliegen? Je zou de kattenhaters in dit topic een grote dienst bewijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')