ik heb dit jaar bijna teveel verdiend (werk zowat fulltime, zit te wachten tot m'n scriptie eens is goedgekeurd, communicatie loopt niet soepel, betaal collegegeld voor de kat z'n kut enzo, lang verhaal), en heb al een tijdje geen recht meer op stufi. Ik heb een 0-lening en heb dus alleen nog een OV. Ik was er al die tijd vanuit gegaan dat die 'te veel verdienen'-regel alleen gold tijdens je prestatiebeurs-regeling, en dus niet als je al een lening had lopen. Nu werd ik vanavond voor een vriendin gebeld die met hetzelfde probleem zit en zij zei dat we als de sodemieter onze OV moeten inleveren voor we weer loon krijgen want dan zitten we over het max. En ik zo van, m'n sociale leven, wat doe je?
![]()
.
Maar, om het even nog moeilijker te maken: ik werk freelance en werk dus met btw etc. Ik vraag me dus af of de IBG het bedrag incl. of excl. bedoelen (ik ging ervanuit dat ze exl. bedoelen, die btw moet ik volgend jaar weer afdragen). Als ze incl. BTW bedoelen dan ben ik de sjaak en mag ik zo twee of drie maanden aan boetes gaan dokken
![]()
.
Ik bel morgen de IBG (wish me luck). Maar heeft iemand enig idee hoe die regeling in z'n werk gaat?