abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52301405
Na 5,5 maand heeft ze het gister uitgemaakt. Dit naar aanleiding een gesprek wat een vorige week tijdens haar vakantie over het geloof. Ik was toen 4 dagen bij haar en familie tijdens hun vakantie.

Dat gesprek had de nodige impact die avond zelf, ook toen ik vertrok en zij nog een week weg was heb ik er veel over nagedacht en zij ook. Dit was niet het eerste gesprek over het geloof en de betekenis daarvan voor haar en mij. Dus toen ze gister terugkwam van vakantie was ik ook tot de conclusie gekomen dat ik absoluut verder wilde. Hoewel ik, toen ik net terug was daar wel twijfels over had, besefte ik me toch dat ze speciaal voor me is. En dat ik het niet wilde opgeven, maar er voor wilde gaan.
Ik kwam tot de conclusie tot de verliefdheid had plaatsgemaakt voor houden van.

Terug naar gisteravond. Ze was gister thuis gekomen en ik ging er rond 8 uur heen, blij om haar weer te zien en om te vertellen dat ik echt verder wilde. Toen ik dr sprak voelde ik wel dat er wat aan de hand was, maar dacht dat het de terugreis was icm rugpijn. Maar wat bleek, toen ik begon over het feit dat ik de tussentijd veel over dat ene gesprek had nagedacht, vertelde dat zij dat ook had gedaan. Ze vertelde dat ze bang was het soort gesprek wat we hadden gedacht, bleef terugkomen. Ze wilde stoppen omdat ze anders bang was dat het over een aantal maanden nog meer pijn deed. Dat voelt zo laf, alsof ze dr niet voor wil knokken. Ook zei ze dat ze miste dat ik niet gelovig was, vooral dat ik niet naar de kerk ging en samen met dr kon bidden bijv. In het begin van de relatie kon ze daar nog wel overheen stappen, maar dat werd nu gewoon moeilijk.

Het rare was wel dat ze zei dat het niet aan mij lag, want ze voelde nog steeds veel voor me. En ik voor haar. Maar ik voelde me compleet buitenspel gezet, ze had de beslissing 2 dagen geleden gemaakt en het stond vast. Dus kon ik gisteravond niets meer doen. Behalve vertellen dat ik absoluut niet wilde stoppen.
Ik kon er ook totaal niet bij dat ze ons wilde opgeven, ik snap gewoon niet. Zoiets wezenlijks en van grote waarde voor haar en mij, maar blijkbaar was het geloof van grotere waarde dan de tijd die wij hebben gehad. Er was níets fout aan onze relatie, geen ruzie irritaties. Ik was er altijd voor haar, God ook zegt ze zelf en dat begrijp ik, en dus koos voor hem. Ik begreep en begrijp dan ook niet, dat ze het toch zomaar weggooid. Ze komt straks in een moeilijke periode en ik wilde er graag voor dr zijn, maar nu kapt ze het ineens af. Voor mij kwam het als een totale verrassing en ik wist ook niet waar ik het moest zoeken.

Heel verhaal, thanks voor 't lezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Noodlez op 12-08-2007 11:49:54 ]
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:34:50 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52301479
Is dit jullie eerste gesprek over religie? Dat's nl. best wel laat eigenlijk (na 5,5 maanden) zeker als zij een hardcore christian is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_52301490
Als ze echt zo gelovig is denk ik niet dat je er nog iets aan kunt doen.
of ze moet je straks zo erg missen dat ze wel nog bij je terugkomt.
HIER KAN UW RECLAME STAAN!!
bel nu naar: 0900 MIJNRECLAME
pi_52301500
tja niemand hier kan haar besluit veranderen dus ja...
ik weet ook niet wat voor meningen je er over wilt horen en wat je daar mee wilt bereiken...

ik bv vind het nogal raar maar dat heb ik sowieso met ergens stellig in geloven maar ik kan er niks over zeggen omdat ik me totaal niet voor kan stellen hoe het is om zo sterk ergens in te geloven
jij blijkbaar ook niet en daarom is het onmogelijk om je te verplaatsen in haar en haar keus maar ja
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_52301549
Heel rot voor je, maar helaas gaat het gewoon heel vaak niet of toch heel moeizaam als iemand erg met het geloof bezig is. Het kan natuurlijk wel, maar dan moeten beide partijen behoorlijk water bij de wijn doen en dat is vaak vooral voor de gelovige moeilijk. En ze heeft natuurlijk wel gelijk dat het wel terug zal komen, bijv. als vrienden van jou dingen doen die volgens het geloof niet kunnen (homo's bijv), als jullie zouden gaan trouwen, de manier waarop je kinderen gaat opvoeden. En ik kan me best voorstellen dat zij idealiter een vriend heeft waar ze samen kan 'genieten' van het geloof. En niet toch haar ideeen zal moeten verdedigen of daarover 'onderhandelen'.

Maar misschien is het toch mogelijk om nog eens een gesprek hierover aan te gaan en gaat ze je toch wel heel erg missen. Ik denk alleen dat je niet moet onderschatten hoe moeilijk het voor haar zal zijn om jouw levensstijl helemaal te accepteren (en mss ook reacties van familie en de kerk).
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_52301584
jammer dat een wat jou betreft goede relatie zo ten einde komt. helaas ben je ook afhankelijk van haar keuzes en die keus is nu om de relatie te verbreken.

er komt vas weer een ander voor je, al wil je daar nu nog niet aan denken
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:44:05 #7
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52301586
It's not like you lost a cancercure...

Maak je geen zorgen, er zijn genoeg eigentijdse vissen in de zee.
Ik ga naar huis.
pi_52301675
wat rot voor je, *knufs*

en ik denk dat een relatie tussen een wel en een niet gelovige best kan, maar wel wat extra probleempjes geeft. een vriendin van me is ook erg gelovig, en heeft ook een niet gelovige vriend gehad, wat problemen opleverde. zij gelooft niet in seks voor het huwelijk bv, terwijl hij haar toen onder druk ging zetten.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:54:21 #9
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_52301736
Zij ziet het feit dat jij geen christen bent als een onoverkomelijk iets. En ondanks dat ze gek op je is, zal dat misschien toch altijd op de achtergrond blijven knagen. Om verdere problemen in de toekomst te voorkomen, maakt ze er nu alvast een einde aan. Dat is spijtig, maar misschien wel het beste.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  Official ESF Kreviewer zondag 12 augustus 2007 @ 11:54:38 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_52301742
Wil je überhaupt wel bij iemand zijn die het geloof boven een relatie stelt? Ik zou me daar niet overheen kunnen zetten en het alsnog zelf beëindigen.
pi_52301869
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:54 schreef Borkydude het volgende:
Pwnd.
:')

Dude je bent 20, ga lekker weer verder met je eigen leven. Als het zo moet heb je er dan uberhaupt nog wel zin in? Als er over het geloof heel verschillend wordt gedacht dan kan dat leiden tot een breuk.
pi_52301898
Ik heb ook wel eens een relatie be-eindigt om religieuse redenen.

Ze faalde namelijk MIJ te verafgoden!
pi_52301914
Al gebats met haar?

Zo ja, dan is dit dikke bull, want sex voor het huwelijk.
Dan neemt ze het niet zo serieus met dat geloof, zo ken ik er meer. Door de weeks een beest en zondags vragen om vergevenis. Dan heeft dit een andere reden.

Zo nee, PWND.
pi_52302038
Ja, het verhaal is nogal dramatisch. Kan er geen reet meer aan doen, helaas. Nu verder en misschien is het maar beter ook. Genoeg anderen idd. Een ding weet ik wel, dit was de eerste en laatste relatie met een gelovige.

Vanmiddag maar richting t strand .
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:12:10 #15
132502 MasthaX
~ Designing without limits ~
pi_52302076
religie maakt meer kapot dan je lief is.
  Official ESF Kreviewer zondag 12 augustus 2007 @ 12:12:34 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_52302085
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 12:10 schreef Noodlez het volgende:
Ja, het verhaal is nogal dramatisch. Kan er geen reet meer aan doen, helaas. Nu verder en misschien is het maar beter ook. Genoeg anderen idd. Een ding weet ik wel, dit was de eerste en laatste relatie met een gelovige.

Vanmiddag maar richting t strand .
Godzijdank. Fok is een hemels product. Het heeft je maar 43 minuten gekost om er overheen te komen en verder te gaan met je leven en niets meer te proberen met gods meisje. Die liefde moet wel heel diep hebben gezeten.
pi_52302572
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 12:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Godzijdank. Fok is een hemels product. Het heeft je maar 43 minuten gekost om er overheen te komen en verder te gaan met je leven en niets meer te proberen met gods meisje. Die liefde moet wel heel diep hebben gezeten.
Zo zie je maar weer! Ongelovige hond! Onee je gelooft natuurlijk in Fok!
Rot signature
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:36:22 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52302584
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 12:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Waar zegtie dan dat hij er over heen is?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:42:47 #19
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_52302695
En nu gaat ze het klooster in..?

Sorry, maar in welk jaar leven we nu..? Dat je je geloof beoefent en uitdraagt okay, maar om die reden nu een relatie te beeindigen..? Ik denk dat je beter bent zonder d'r.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_52302905
Kiezen tussen een zogenaamde god en je relatie, was is dat nou voor keuze
Erg frustrerend iig!
pi_52302937
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 12:04 schreef XpectorNL het volgende:
Al gebats met haar?

Zo ja, dan is dit dikke bull, want sex voor het huwelijk.
Dan neemt ze het niet zo serieus met dat geloof, zo ken ik er meer. Door de weeks een beest en zondags vragen om vergevenis. Dan heeft dit een andere reden.
For your information, er zijn nogal veel verschillende groepen onder de christenen, en dat iemand seks voor het huwelijk geoorloofd vindt (en dat ook niet tegen de bijbel vindt), wil niet zeggen dat diegene er niet heel erg veel mee bezig is van binnen en bijvoorbeeld wél graag samen zou bidden of in de kerk zitten.

De bijbel is nogal vrij te interpreteren, de een houdt 't aan als wetboek, de ander ziet het als semi-historische verhalen waaruit je de basis moet vatten. Dat maakt de ene christen niet minder gelovig of schijnheiliger dan de ander.

@ TS, zoals ik in het topic over relaties tussen gelovigen en niet-gelovigen al zei, ik vind het sowieso raar als iemand alles minder belangrijk vindt dan geloven. Dat maakt het leven zo zinloos... Helaas wil iemand die zo denkt vaak niet veranderen, en ik denk dat je ex genoeg zelfkennis had om dat van zichzelf te erkennen. Helaas voor jou, dat dan weer wel.
pi_52302994
Ik heb hetzelfde gehad met mijn vriendin, alleen weten we van elkaar hoe we er voor staan en hebben we besloten er geen punt van te maken.
Beetje laf van je ex, ik zou op zoek gaan naar een griet die er wel voor gaat.
pi_52304676
geloof maakt de wereld gewoon kapot

Starkte nog.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52304732
Wees blij, met zo'n fanaticus wil je niet oud worden.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:34:59 #25
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_52304915
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 12:54 schreef keijz het volgende:
Kiezen tussen een zogenaamde god en je relatie, was is dat nou voor keuze
Idd. Je kan je leven ook wel heel erg moeilijk maken op die manier. Sowieso zijn mensen die hun geloof boven alles stellen behoorlijk eng.
quote:
Erg frustrerend iig!
Ach als ze zo erg in de heer is dan zat een potje neuken er ook niet in. Nothing lost zou ik zo zeggen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')