Leuk dat je er twee neemt, kunnen ze elkaar een beetje bezighouden !
Je hebt er sowieso één poesje bij zitten, dus je kunt over een half jaar sterilisatiekosten van rond de 100 euro verwachten, voor een eventueel katertje liggen die rond de 35 euro. Voor onverwachtse dierenartskosten zou je een verzekering kunnen nemen of maandelijks iets apart zetten.
Zoals eerder gezegd heeft de moeder ze als het goed is al zindelijk gemaakt, toen ik mijn boerderijkatjes thuiskreeg hadden ze nog nooit een kattenbak gezien, maar ze wisten precies waar hij voor was. Als je een groot huis hebt is het vaak wel verstandig om een extra bak (kan desnoods een afwasteiltje zijn) bij te plaatsen omdat die kleintjes de bak niet altijd halen als ze nodig moeten. Moet je ze nog gaan trainen zet ze dan gelijk bij thuiskomst in de bak, graaf er een beetje in met hun pootjes, zet ze na het eten en na een dutje erin, als er ergens anders een poepje gedaan wordt leg dat dan in de bak.
Geef je kittens in het begin liefst zo gevarieerd mogelijk te eten, zo worden ze niet kieskeurig. Stel dat je ze later medicijnen moet geven dan is het makkelijk als je die in wat natvoer kunt verstoppen. Natvoer is heel goed voor de vochtbalans van je katje, droogvoer heeft daar een wat minder uitwerking op. Naast droogvoer en natvoer bestaat er ook nog KVV, dat is gemalen rauw voer wat je in de diepvries bewaart.
quote:
Katten die wat te dik zijn kunnen door dit advies het loodje leggen, die krijgen zonder eten snel last van leververvetting. Kittens mogen eigenlijk onbeperkt eten tot hun beschikking hebben, die moeten er nog van groeien.
quote:
raskatten zijn vaker ziek dan 'vuilnisbakkies' .
De cijfers van het platform welzijn gezelschapsdieren spreken je tegen op dit gebied. Lijkt mij een vooroordeel.
quote:
(of zijn het twee mannetjes?)
Die met die rode vlekken is natuurlijk een dame
![]()
, die cyperse met wit kan allebei zijn.