Nope, fietste ff langs me werk om te kijken of daar nog iemand was met een telefoon maar de zaak was dicht. Ging toen toch maar ff checken of er niet een raam openstond, en jawel!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:31 schreef Visitor.Q het volgende:
Vertel me alsjeblieft dat je alsnog helemaal naar Tilburg bent geweest voordat je er achter kwam dat het raam open stond?
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=537752quote:Het woord "bekant" kom ik alleen tegen in de Bollenstreek. Ik heb het altijd verwonderlijk gevonden dat een algemeen gebruikt woord 15 km naar het noorden toe niet bekent is (pun intended). Van Dale online, en de papieren woordenboeken bij mij thuis kennen het woord niet. Dus qua spelling ben ik wat onzeker. Bekant, het betekent zoveel als 'bijna'. "Ik he' j'bekan nie zien" klinkt het in plat kattuks, als een Katwijker (ZH) bedoelt dat hij je bijna niet gezien had. Weet iemand waar dit woord vandaan komt, en of het buiten de Bollenstreek ook gebruikt wordt?
Die kerel komt waarschijnlijk niet verder dan z'n eigen bollenstreekquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:34 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=537752
Overigens hoor ik het hier ook van mijn oma uit Geldrop
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:35 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Die kerel kel komt waarschijnlijk niet verder dan z'n eigen bollenstreek![]()
In België en Zuid-Nederland niet nee.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:36 schreef Merel het volgende:
Bekant is toch geen gek woord?
Ik ben een rasechte randstedelingquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:37 schreef IHVK het volgende:
Een randstedeling als ik gebruikt dat woord niet in het dagelijkse taalgebruik, je moet er van gehoord hebben dan.
Nee hoor, allemaal hetzelfde.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:39 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
wtf? dus randstedelingen zijn niet universeel?![]()
In Rotterdam hoor ik het regelmatig voorbij komen hoor. Dacht altijd dat het plat Rotterdams wasquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
In België en Zuid-Nederland niet nee.
Een randstedeling als ik gebruikt dat woord niet in het dagelijkse taalgebruik, je moet er van gehoord hebben dan.
Nouja, ik gebruik het niet dagelijks, maar ik kijk ook niet gek op als ik het hoorquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:39 schreef IHVK het volgende:
En jij gebruikt dat woord altijd en mensen om je heen doen het ook?
Oh. Ik mist wat volgens mij.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:41 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
In Rotterdam hoor ik het regelmatig voorbij komen hoor. Dacht altijd dat het plat Rotterdams was![]()
wtf? jij bent een schizo?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:42 schreef Merel het volgende:
[..]
Nouja, ik gebruik het niet dagelijks, maar ik kijk ook niet gek op als ik het hoor
Ik kom niet uit Tilburgquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:43 schreef ELdudeness het volgende:
Ik vind dit verhaal toch een ;licht kamper gehalte hebben. Of het is dat Tilburg in je verhaal voor komt maar.
huh?quote:
Dronken mensen spreken de waarheid....quote:
... wat impliceert dat Merel 'hooligan & kroelkampioen' een schizo is?quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Dronken mensen spreken de waarheid....
Je hebt ook niets voor ons over he?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:32 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nope, fietste ff langs me werk om te kijken of daar nog iemand was met een telefoon maar de zaak was dicht. Ging toen toch maar ff checken of er niet een raam openstond, en jawel!
Lol kloon ? Denk dak al lang zat met mn prof hier op fok zit ....quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:14 schreef Knoflook het volgende:
-edit-
Lollerhakz0rl33tpwnz0r-plaatjes post je maar in ONZ.
Geniale kloon man. Hilarisch [afbeelding]
bekant, kel, bijde, normalenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:44 schreef amvrosios het volgende:
Bekant en kel zijn bijde normalen woorden hier in de regio hoor
Wat dat met intelligentie te maken heeft ontgaat mij even.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:57 schreef Mustard_Man het volgende:
De wat intelligentere mensen hebben een reservesleutel bij de buren en/of kenissen liggen.
Speciaal voor IHVKquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:28 schreef De_Ananas het volgende:
Wil ik naar de winkel gaan en pak ff snel de sleutels van het huis. Ramen dicht omdat er niemand thuis is en maar chips kopen!
Wil ik de deur op slot doen van buiten (op dubbelslot) blijkt dat ik de verkeerde sleutels gepakt had. Khad geen telefoon bij me omdat die nog binnen lag en geen reservesleutels die ik ergens kon halen
![]()
Enige optie voor mij was om met de tram naar Sloterdijk te gaan en vanuit daar de trein naar Tilburg te nemen om naar mijn ouders te gaan en het huis achter te laten met lampen tv en computer aan![]()
Bleek een raam al 2 maanden niet goed dicht te zitten en kon ik door het raam naar binnen![]()
Klacht: Iemand die sleutels neerlegt die verdacht veel op de voordeursleutels lijken![]()
Bekant, bekans, bijkans.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:34 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
Overigens hoor ik het hier ook van mijn oma uit Geldrop en gebruik ik het derhalve zelf ook
Tis ook een verbastering van bijkans, en die staat gewoon in vandalequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:34 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
Overigens hoor ik het hier ook van mijn oma uit Geldrop en gebruik ik het derhalve zelf ook
Te laat.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:35 schreef Whatashockr het volgende:
[..]
Tis ook een verbastering van bijkans, en die staat gewoon in vandale
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=bijkans
Taalnoobs
Heb je die tegenwoordig nog? En dan was ik nog de zak aangezien ik alleen het nummer van m'n ouders uit m'n hoofd weet en die wonen dus in Brabantquote:Op zondag 12 augustus 2007 21:57 schreef Metal_Mart het volgende:
Als je niet naar binnen was gekomen had je toch naar een telefooncel kunnen gaan?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 02:09 schreef Maikuuul het volgende:
TT moet aangepast worden naar: Bekans
zjuustquote:Op maandag 13 augustus 2007 02:09 schreef Maikuuul het volgende:
TT moet aangepast worden naar: Bekans
Laatste keer is iets van een jaar geleden maar ''vroeger'' kwam ik er wel vaakquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:02 schreef Het_Jodenkoek het volgende:
EY! Je komt ook uit Tilburg!! .. Mag ik je aanraken?![]()
Ik ga bekaant altij noar de Zino's .. Gij ok?
![]()
Oldbeequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:52 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Laatste keer is iets van een jaar geleden maar ''vroeger'' kwam ik er wel vaak
Nee, kwoon in Amsterdam nu. Zit bij Skollquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:04 schreef Het_Jodenkoek het volgende:
[..]
OldbeeZit/zat je ook bij Vidar?
En na het feest natuurlijk naar Decibelquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:47 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nee, kwoon in Amsterdam nu. Zit bij Skoll
Heb wel een aantal vrienden bij Vidar en ik kom er vrijdag ook bij het feest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |