abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:34:03 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52284897
Wie o wie kan me helpen.

Ik heb hier een internetaansluiting via Tiscali ADSL.
Het internet komt binnen via de telefoonaansluiting, word gesplitst naar telefoon en internet.
Dan gaat de kabel door naar het modem aangeleverd door tiscali. Hiervandaan heb ik vanaf de eerste poort (lan-poort) een kabel lopen naar mijn sitecom draadloze router.
Wanneer ik mijn laptop opstart, deze heeft verbinding met het netwerk van de draadloze router heb ik internet.
Echter wanneer ik de gewone pc, met usb-draadloze connector opstart verkrijgt mijn computer geen dns-adres. Deze computer heeft gewoon contact met het netwerk. Verkrijgt ook netjes een ipadres.

Ik heb de opties automatisch ip adres verkrijgen en dns- serveradres verkrijgen beide aanstaan.

Wanneer ik de pc met een kabel op het netwerk aansluit, werkt het wel. en verkrijg ik gewoon een dns-serveradres.

Is er iemand die de geniale ingeving heeft hoe ik ervoor kan zorgen dat het internet en dus het dns-serveradres verkregen word via het draadloze netwerk op de pc?

alvast bedank
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:45:50 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52285127
Zelfs wanneer ik handmatig het dns-serveradres invul krijg ik nog niets erbij te staan wanneer ik dit opvraag via ipconfig

wat me overigens wel opvalt is wanneer ik automatisch een ipadres verkrijg dit op mijn laptop begint met 192. en op de pc begint met 169
Today is life -

Dale Carnegie
pi_52285201
Allereerst is het vreemd dat het automatisch niet werkt.
Wat je kan proberen is handmatig je dnsserver ip's in te vullen.

Kijk eerst op een computer die wel werkt met het commando ipconfig /all welke ipnummers je dnsservers hebben. (start -> run -> cmd typen -> ipconfig /all typen)
Schijf de primary en secondary dns nummers op.

Er vanuitgaande dat je XP hebt ga je vervolgens op de computer die niet werkt naar :
het control panel -> network connections- local area connection (de actieve) -> properties -> dubbelklikken op TCP/IP -> DNS ip nummers invullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door GateWayX op 11-08-2007 15:56:27 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:51:33 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_52285217
Als je een 169-adres ktijgt, krijg je geen IP-adres. Windows krijgt er geen en dus verzint hij er zelf 1 (en degeen die dat verzonnen heeft mogen ze wat mij betreft een vakantie in Irak aanbieden). Om de een of andere reden krijg je dus geen IP-adres van de DHCP-server in je router. Waarom is me niet duidelijk. Maar je zult dus moeten zorgen dat je een ip-adres uit de normale reeks (in jouw geval 192.enz krijgt, met zo'n 169-adres gaat het nooit werken)
pi_52285273
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:45 schreef Ynske het volgende:

wat me overigens wel opvalt is wanneer ik automatisch een ipadres verkrijg dit op mijn laptop begint met 192. en op de pc begint met 169
Dat 169 ipadres krijgt de computer van de ingebouwde "autoconfiguration" van windows.
Dit betekend dus dat computer GEEN ipadres heeft gekregen van de router. Er is dus nog iets mis met je draadloze verbinding.
pi_52285280
Als een adres begint met 169 dan is het waarschijnlijk een APIPA adres, wat zoveel betekent als: "Ik heb geen adres gekregen dus ik kies er zelf maar eentje."

Controleer eens of de verbinding met je netwerk ook daadwerkelijk goed tot stand komt. Je PC moet een IP-adres krijgen in de 192 range. Zo niet, controleer dan of de draadloze router hem toestemming verleent om verbinding te maken. (Staat zijn MAC-adres in de filter onder toestaan? gebruikt je PC de juiste keys? enz.)
Don't hurry, be crappy!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:57:21 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52285334
Gaarne een reis naar Irak voor de kloothommels van Microschrot

ik heb 3 netwerkverbindingen, 2 voor kabel, 1 voor draadloos.
de eerste twee staan uitgeschakeld

als ik dan dat ipconfig/all doe krijg ik bij die wireless als autoconfiguratie ip-adres 169.254.185.* (sterretje is fictief)
en een subnetmask van 255.255.0.0
geen standaardgateway en geen dns

oftewel de draadloze verbinding werkt dus niet met deze computer, als ik het goed zie

het gaat om een 2000 pc.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:59:24 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52285369
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:54 schreef RiDo78 het volgende:
Als een adres begint met 169 dan is het waarschijnlijk een APIPA adres, wat zoveel betekent als: "Ik heb geen adres gekregen dus ik kies er zelf maar eentje."

Controleer eens of de verbinding met je netwerk ook daadwerkelijk goed tot stand komt. Je PC moet een IP-adres krijgen in de 192 range. Zo niet, controleer dan of de draadloze router hem toestemming verleent om verbinding te maken. (Staat zijn MAC-adres in de filter onder toestaan? gebruikt je PC de juiste keys? enz.)
ik maak nog geen gebruik van een macadres
en kan de pc ook niet vinden via zoeken naar computers, terwijl hij wel aangeeft hoeveel procent de verbindign is met het modem

denk dat ik dan die verbinding maar eens opnieuw moet proberen te installeren
Today is life -

Dale Carnegie
pi_52285500
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:59 schreef Ynske het volgende:
ik maak nog geen gebruik van een macadres
je maakt altijd gebruik van een macadres maar ik denk dat je bedoelt dat je daar niet op filtert.
quote:
en kan de pc ook niet vinden via zoeken naar computers, terwijl hij wel aangeeft hoeveel procent de verbindign is met het modem
Dat je de PC niet kunt vinden via zoeken naar computers is logisch, zolang dat ding geen IP-adres heeft, 'bestaat' hij niet voor het netwerk. Er zijn wel smerige truukjes om zonder IP-adres te werken, maar die pas je zeer waarschijnlijk niet toe (dan had je dat wel geweten).

Dat hij wel de ontvangststerkte aangeeft is ook niet gek, je verbinding naar de modem kan best tot stand gebracht zijn, maar nu moet je nog door de beveiligingen van je modem heen worstellen. Zie het als praten met een fransman terwijl je zelf geen frans spreekt. Je merkt dat hij op je reageert, maar dat hij het verdomt om een andere taal als engels of nederlands te proberen. Dus jij verstaat hem niet, en hij doet alsof hij jouw niet verstaat. Maar je hebt wel de basis van de communicatie aan de gang.
quote:
denk dat ik dan die verbinding maar eens opnieuw moet proberen te installeren
valt te proberen
Don't hurry, be crappy!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:27:49 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52285870
tis gelukt
en wat was t nu?
ik was vergeten om het profiel op te slaan van de wireless verbinding op de pc
Today is life -

Dale Carnegie
pi_52286013
Checkt fotoboek... Geverfd zeker??

Ach, 't overkomt iedereen wel eens

Ik ben eens 2 uur aan het zoeken geweest waarom mijn PC geen verbinding had met het (bedrade) internet. In windows de meest idiote dingen lopen doen, tot het mij te binnen schoot dat ik het kabeltje tussen de router en switch pasgeleden misbruikt had om een laptop van een kennis even op het netwerk te kunnen hangen.
Don't hurry, be crappy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')